Komunikacja na skróty Wykonały: Aleksandra Dolaczyńska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Advertisements

Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
CYBER PRZEMOC XXI WIEKU
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
CYBERPRZEMOC.
Twoim kandydatem na przewodniczącego!
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
Algorytmy.
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik.
Co to jest TIK?.
SPORT - wróg czy przyjaciel młodego człowieka
Zasady bezpieczeństwa w sieci
czyli jak poradzić sobie bez listonosza.
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
GIMNAZJUM nr 1 W BIERUNIU
KODEKS 2,0 Przygotowała klasa III b
To w informatyce, telewizji, sprzęcie elektronicznym zdolność do odbierania informacji z równoczesnym reagowaniem na nie.
Marta Kowalewska Justyna Kapelewska
Bezpiecznym w sieci być!
SŁOWNICZEK Języka młodzieżowego
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 350. Zespół Szkoły z Klasą 2.0 Katarzyna A. Agnieszka F. Agata T. Izabela S. Grażyna U. Dariusz C. Szkoła Podstawowa.
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
JĘZYK MIGOWY Prezentacja: Joanna Graf-Denisewicz.
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
Zespół Szkół w Trepczy Klasa: II SP Wychowawca: mgr Jadwiga Kozak.
Wymiana 2014.
TO JA PAPIEROS OPOWIEM WAM O SOBIE. SIEMA!!! POZNAJESZ MNIE???? TO JA TWÓJ ZABÓJCA!!!
„Pamiętnik Narkomanki” został napisany przez Barbarę Rosiek „Pamiętnik Narkomanki” został napisany przez Barbarę Rosiek. Autorka.
Gwara szkolna XXI wieku Opracował :. Wkład mediów Każde pokolenie ma swoje własne „powiedzonka”, które odróżniają je od reszty. Teraz wydaje się być tego.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
… czyli dobre obyczaje Internetu
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
LOGO DEBATA KLASOWA. GRUPA I Wiadomości zdobywamy w mig, gdy uczymy się z TIK. Pytanie pomocnicze: W jaki sposób można wykorzystać komputery i komórki.
KODEKS 2.0 SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W INOWROCŁAWIU.
Wykonała: Iwona Rąpała
Festiwal Szkoły z klasą 2.0 Oprac. Aleksandra Mośko.
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
8 LUTY 2011 – DZIAŁANIA TOWARZYSZĄCE ODBYWAJĄ SIĘ PRZEZ CAŁY MIESIĄC LUTY.
Czasy kiedy człowiek nie potrafił jeszcze mówić Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
 Werbalna  Niewerbalna Przekazywanie treści do adresata i sposób jej odbioru ma znaczenie w zależności od :
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Uczymy się z TIK Umiejętnie korzystamy z poczty elektronicznej, Kontaktujemy się z nauczycielami drogą mailową, Wykorzystujemy program Paint i tworzymy.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Szkoła Podstawowa im. Janiny Sieklickiej w Czernicach Borowych.
DEBATA UCZNIOWSKA na temat KODEKSU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa Nr 8 Legionowo.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Dzień Bezpiecznego Internetu !
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Dzień Bezpiecznego Internetu
RYSUNKOWY KODEKS KLASA II b.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
Konkurs plastyczny „BYĆ ŻYCZLIWYM – POMAGANIE JEST FAJNE”
TIK w szkole.
Lol.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

Komunikacja na skróty Wykonały: Aleksandra Dolaczyńska Joanna Śmietańska Roksana Paluch Opiekun: mgr Sylwia Dukowska

Urządzenia techniki XXI w Urządzenia techniki XXI w. mające wpływ na prawidłowe wysławianie się w języku ojczystym. Siem co u ciebie???

Komputer, Internet - źródła służące do komunikowania się: Przykładowe skróty jj – już jestem zw- zaraz wracam bs- brak słów cze- cześć jk- tylko żartowałem oao- bez odbioru n/p- żaden problem ocb- o co chodzi? re- z poważaniem Gadu- gadu Fora dyskusyjne Chat Poczta elektroniczna

Telefony komórkowe – sms’owy szał   Nie używamy polskich znaków: np. „ę”, „ą” , „ź”, „ż”, „ń”, „ć”. Często korzystamy ze skrótów: „ok”, „nara”, „siema”. Stosujemy wiele powtórzeń .

w języku młodego pokolenia Slogany młodzieżowe w języku młodego pokolenia Obecnie bardzo modny stał się młodzieżowy język potoczny, zwany gwarą uczniowską . Do codziennego życia wprowadził on nieład oraz zburzył harmonię. Młodzież używa sloganów, często niezrozumiałych dla starszego pokolenia.

Przyczyny używania sloganów i skrótów słownych Odnalezienie się w grupie rówieśników. Aby dorośli nie rozumieli, co mówimy. Aby pomagać sobie w niezauważalny sposób np. na klasówkach. Za pomocą niektórych słów możemy przekazać informacje, których nie zrozumie nauczyciel, będą one dla niego nic nieznaczące.

DLACZEGO używamy sloganów w codziennym życiu !? Chcemy przekazać informację za pomocą ukrytego znaczenia. Chcemy zaimponować rówieśnikom znajomością sloganów, tzw. „gwary młodzieżowej” Ale kanał, zmuła na maksa ~!! Elo ziomki !! Co tam u was w budzie? U mnie wszystko spox !!!

Przykładowe wyrazy zaczerpnięte z gwary uczniowskiej Lol- słowo oznaczające rozbawienie, wesołość. Lipa- coś co się nie udało, niepowodzenie. Mycka- czapka. Cep- pogardliwie o mężczyźnie. Obciach- kompromitacja. Obczaić- przyglądać się, sprawdzić coś. Brechtać się- śmiać się.

Skutki używania sloganów oraz skrótów słownych Zły kontakt z dorosłymi, którzy często nie rozumieją słów używanych przez młodzież na co dzień, wywiera to niemały wpływ na konflikt pokoleniowy. Izolujemy się oraz tracimy wspólny język z bliskimi.

Pozycje książkowe opisujące GWARĘ UCZNIOWSKĄ Słowniczek gwary uczniowskiej Słownik jest zbiorem grepsów, jakimi posługuje się młodzież. Cały "myk" polega na tym, że nie potrafią ich zrozumieć dorośli. To właśnie jest takie fajne w tej książce. Można sobie dawać znaki, sygnały, a nawet opowiadać całe historie, uczniowskim kodem. Poznawanie go, porównywanie z własną wiedzą i doświadczeniem może być nie tylko świetną zabawą, ale też zjednoczeniem sił w walce z oporem stawianym przez dorosłych:-).   Nowy słownik gwary uczniowskiej Tu dowiesz się: Kim jest kaprofag, kataniarz, pacjentka, matman czy obywatel? Czy mandolina, kamienny krąg, błękit Paryża, kabaretka są tym, czym się wydają? To ekscytująca przygoda – dla wszystkich pokoleń dzięki której łatwiej zrozumieć młodego człowieka.