Prezentacja materiału dydaktycznego „Białe bogactwo”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH.
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Jerzy Jarosz Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach
OPIS ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z CHEMII W RAMACH PROJEKTU „RÓWNYM KROKIEM W PRZYSZŁOŚĆ”
Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej
uczyć się języka angielskiego
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Plan pracy dydaktycznej dla szkoły podstawowej i gimnazjum
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Zanim wybierzesz program nauczania
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Praca z wersetem biblijnym
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Krajobraz stepu.
Czterodniowa wycieczka uczniów Szkoły Podstawowej w Konradowie do Krakowa i Wieliczki zorganizowana w ramach projektu „Lubuska Szkoła Równych Szans-III.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
,,Kopalnia soli Wieliczka”
Uczeń z kapitałem w Publicznej Szkole Podstawowej Zakończ.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Województwa w Polsce Nowy podział administracyjny
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Obserwacja wybranych uczniów
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Cel pracy Celem pracy jest przedstawienie dydaktycznej prezentacji multimedialnej, a w szczególności jej : zastosowania w edukacji, korzyści z tego wynikających,
ZESPÓŁ SZKÓŁ GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W WIELBARKU UL.MIKOŁAJA KOPERNIKA 10.
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W WIELBARKU
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
opracowała Joanna Bojarska
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Jak uczyć? Gdańsk, wrzesień ; Ośrodek metodyczny Fundacji Edukacji Otwartej NetEdukator.
TIK w pracy nauczyciela
Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska
Ocenianie holistyczne
Treści kształcenia.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
Wartości i cele w edukacji- pojęcie, rodzaj i hierarchia wartości:
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
Lekcje z komputerem, 2006.
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
Nowoczesne techniki uczenia się
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
RÓWNAMY SZANSE TWORZYMY MOŻLIWOSCI SP im. Ks. Jana Twardowskiego w Tylmanowej koordynator projektu Jadwiga Czajka.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Pomniki przyrody w Wielkopolsce. Głaz Świętej Jadwigi w Gołuchowie Głaz Świętej Jadwigi w Gołuchowie Największy Głaz narzutowy w Wielkopolsce. Ma w obwodzie.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Obserwacja wybranych uczniów
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Czy pieniądze są nam potrzebne?
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
OBRAZKOWY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY
Warsztaty PODN Wodzisław Śląski
Program nauczania dla zawodu
Zapis prezentacji:

Prezentacja materiału dydaktycznego „Białe bogactwo” Jadwiga Płodzień Edukacja elementarna dzieci sześcioletnich

Temat: „Białe bogactwo” Ośrodek tematyczny: „Skarby Ziemi” Klasa III Cele lekcji: uczeń pozna treść legendy „Wiano świętej Kingi”, uczeń pozna zabytkową kopalnię soli w Wieliczce, uczeń wie do czego wykorzystuje się sól, uczeń pozna znaczenie lecznicze soli, uczeń umie wskazać na mapie Wieliczkę, uczeń ćwiczy pisownię wyrazów z „ó” wymiennym i niewymiennym

Kaplica świętej Kingi

Kaplica św. Kingi Kaplica św. Kingi Pomnik Jana Pawła II

Komora Mikołaja Kopernika

Podszybie Kunegunda

Kaplica św. Antoniego

Opis konstrukcyjny prezentacji. Obraz przedstawia, to co nie jest możliwe do ujęcia obrazkowego, a co w treściach słownych jest trudne do przekazania. Obraz przedstawia to, co w materiale słownym najważniejsze z punktu widzenia założonego celu kształcenia. Zastosowano zasady stosowania barw zwiększające skuteczność odbioru (właściwy dobór barw, harmonię barw, dostosowanie barw do efektu psychologicznego). Projektowanie zawiera pewne zamaskowane informacje. Podczas projektowania materiału wzięto pod uwagę styl uczenia się uczniów - uczniowie najczęściej przetwarzają informacje.

Sprawdzenie wykorzystania materiału dydaktycznego. Odpowiedz prawidłowo na pytania i zakreśl odpowiednie literki. Napisz co oznacza wyraz, który jest rozwiązaniem testu.