Prelegent: Wojciech Lubicki, EPC SA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Advertisements

Kogo szukają pracodawcy?
Jakość, zaufanie, konsekwencja
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
system zarządzania zasobami ludzkimi
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Przedsiębiorcy i rozwój
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Nieciągłość Pojawia się nowa technologia Radykalna Innowacja Stopniowa innowacja Radykalna Innowacja.
‘Wykorzystanie technologii obliczeń
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
1. II KONGRES NOWEGO PRZEMYSŁU ENERGETYKA - GAZ STANDARD MARKET DESIGN JAKO NARZĘDZIE DO EFEKTYWNEGO ROZWOJU RYNKU ENERGII ELEKTRYCZNEJ Warszawa, 6-7/06/2005.
Systemy kognitywne jako nowy wymiar informatyki ekonomicznej
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
CRM GigaCon Warszawa Jarosław Żeliński
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
.... kreujemy nowoczesne, efektywniejsze podejście do wiedzy w biznesie.
Szkolenia, Coaching, PR.
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Jak robić to efektywnie?
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
1. Warszawa, 31 maja – 1 czerwca 2004 „Systemy informatyczne wspomagające działalność przedsiębiorstw energetycznych” Wojciech Pilch Kongres Nowego Przemysłu.
1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
NOWY KIERUNEK.  Projektowanie systemów zarządzania,  Zarządzanie kapitałem ludzkim,  Zintegrowane zarządzanie korporacyjne. NOWY KIERUNEK - ORGANIZACJA.
Strategia organizacji Magisterskie Studia Finansów i Rachunkowości
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
System rodziny w biznesie może stanowić źródło jego trwałej przewagi konkurencyjnej.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
TY: TALENT RAZEM: HARMONIA RAZEM. KIEDY JEDNO SŁOWO ZMIENIA TWOJĄ KARIERĘ.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Prezentacja specjalności FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW 2015.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE
Organizacja zespołu projektowego
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów II stopnia.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Propozycja warstwowego modelu procesu zarządzania wiedzą (komunikat) dr inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Praktyka zarządzania wiedzą Kodyfikacja, czy personalizacja – zastosowania, wnioski z badań Kluczowe procesy zarządzania wiedzą.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Studia miejskie i regionalne
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
MARKETING INTERNETOWY
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Prelegent: Wojciech Lubicki, EPC SA ZARZĄDZANIE WIEDZĄ - BUDOWA WARTOŚCI FIRMY, BUDOWA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ CZY STRATEGIA? Prelegent: Wojciech Lubicki, EPC SA Warszawa, 07/02/2005

Kto zarządza wiedzą? Wielkie korporacje (system sformalizowany) Małe firmy (system intuicyjny) Ford BP Shell Chevron Motoryzacja Microsoft Hewlet Packard Cisco System Nokia Xerox Siemens Motorola IBM IT PriceWaterhouseCoopers Ernst & Young McKinsey & Company KPMG Andersen BC Consulting Federal Highway Administration U.S. Army The National Security Agency U.S. Marine Corps Administracja A pozostali ? Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Stereotypy zarządzania wiedzą IT (bazy danych) lessons learned (nauczki, doświadczenia) best practices (najlepsze praktyki) case studies (studia przypadków) Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Kapitał intelektualny w ujęciu bilansowym Premia rynkowa Aktywa intelektualne Zobowiązania intelektualne Kapitał intelektualny Aktywa Kapitał akcyjny majątek akcjonariuszy Zobowiązania Źródło: L. Kocięcki, CRM SA Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Źródła wiedzy wykorzystywanej w zarządzaniu firmą Dokumenty papierowe Umysły pracowników 26% 42% 20% 12% Komputerowe bazy danych Dokumenty elektroniczne Źródło: System informacji strategicznej, p.z. pod red. R. Bronowieckiego, M. Romanowskiej Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

INFORMACJE (przetworzone dane) Piramida wiedzy MĄDROŚĆ LUDZIE WIEDZA INFORMACJE (przetworzone dane) KOMPUTERY DANE (fakty) Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Wybrane systemy zarządzania wiedzą R. Tissen I. Nonaki L. Barton Probst, Rauba i Romhardt Andersen BC, PriceWaterhouseCoopers, Ernst & Young, KPMG, GartnerGroup, Cap Gemini Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

System zarządzania wiedzą wg. Prof. R. Tissen’a Wymiar strategiczny zarządzania wiedzą System zarządzania wiedzą wg. Prof. R. Tissen’a Rynek i strategia Wymiar operacyjny zarządzania wiedzą Ludzie i motywacja Wiedza i systemy Struktury i procesy Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Model zarządzania wiedzą wg I. Nonaki Ukryta Jawna Przystosowanie: Praca grupowa Nadzór Uzewnętrznianie: Przechowywanie Współdzielenie Ukryta Uwewnętrznienie: Rozumienie Nauka Łączenie: Klasyfikowanie Systematyzowanie Jawna Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Model zarządzania wiedzą wg L. Bartona TERAŹNIEJSZOŚĆ Wspólne rozwiązywanie problemów Kluczowe umiejętności Otoczenie Wnętrze Importowanie wiedzy Implementacja i integracja Eksperymentowanie PRZYSZŁOŚĆ Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Model zarządzania wiedzą wg Probsta, Rauba i Romhardta CELE ZARZĄDZANIA WIEDZĄ OKRESOWE OCENY WIEDZY 6. GROMADZENIE (MAGAZYNOWANIE) WIEDZY 5. WYKORZYSTYWANIE WIEDZY 2. ZDOBYWANIE WIEDZY 1. LOKALIZOWANIE WIEDZY 3. WZBOGACANIE (PRZEKSZTAŁCANIE I ROZWIJANIE) WIEDZY 4. ROZPOWSZECHNIANIE I DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Dla kogo zarządzanie wiedzą jest istotne? Firmy doradcze Firmy „rozproszone” (światowe korporacje) Firmy z branży IT Organizacje projektowe Instytucje badawczo-naukowe Instytucje finansowe, banki Firmy budowlane Firmy obsługujące masowego klienta Administracja PRAKTYCZNIE DLA WSZYSTKICH, TYLKO W ZINDYWIDUALIZOWANYM ZAKRESIE Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Korzyści z zarządzania wiedzą Ograniczenie czasu dostępu do wiedzy = oszczędności Ograniczenie kosztów zewnętrznych Ochrona przed utratą kompetencji organizacji Wzrost kwalifikacji pracowników Właściwa wiedza dostarczona właściwej osobie we właściwym czasie Generowanie nowych produktów Ograniczenie ryzyka biznesowego (świadomość wiedzy) Bezpośrednie przełożenie na realizację strategii firmy Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Strategia firmy a strategia zarządzania wiedzą Co firma musi wiedzieć Co firma musi robić luka wiedzy luka strategiczna Co firma wie Co firma robi Źródło: M. Zack 1999r. Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Zarządzania wiedzą vs. kultura organizacyjna (I) Pytanie Boba Buckmana: „Jakie są trzy najważniejsze zagadnienia w zarządzaniu wiedzą?” Odpowiedź: „Kultura, kultura, kultura” Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

Zarządzania wiedzą vs. kultura organizacyjna (II) Kultura zawsze istnieje ale czy jest to coś co organizacja ma, czy też czym organizacja jest? Analogiczne problemy definicyjne Wzajemne przenikanie kultury i wiedzy, wielowarstwowość, długotrwały proces zmian, jawna vs. ukryta, naturalna inercyjna odporność na zmiany Prelegent: Wojciech Lubicki, tel. (22) 32 13 101, e-mail: w.lubicki@epc.pl, www.epc.pl

ZARZĄDZANIE WIEDZĄ, JAK I KULTURA TKWIĄ W KAŻDEJ ORGANIZACJI, PROBLEMEM JEST JEDYNIE ŚWIADOMOŚĆ MOŻLIWOŚCI ICH KREOWANIA