Model referencyjny łańcucha dostaw Przygotowali: Marcin Grohs Piotr Duda, Marcin Bienek, Adam Rajczyk, Marek Haberko, Adrian Noworolnik.
SCOR - Geneza i podstawowe założenia Organizacja SCC (Supply Chain Council) SCOR (Supply Chain Operation Reference) DCOR (Design Chain Operation Reference) CCOR (Customer Chain Operation Reference)
SCOR - Geneza i podstawowe założenia Model SCOR Sprawna komunikacja Możliwość oszacowania efektywności swoich łańcuchów dostaw Możliwość określenia i zmierzenia konkretnych procesów operacyjnych
SCOR - Geneza i podstawowe założenia Referencyjny model procesów – przesłanki: Ustalenie obecnego stanu procesów w przedsiębiorstwie oraz wyprowadzenie na jego podstawie pożądanego w przyszłości stanu procesów Wyszczególnienie wydajności operacyjnej przedsiębiorstwo konkurencyjnych oraz ustalenie wewnętrznych celów przedsiębiorstwo opierających się na wynikach „najlepszych w branży” Oszacowanie stylu zarządzania oraz zakresu wykorzystanych rozwiązań informatycznych „najlepszych w branży”, umożliwiających im osiągnięcie odpowiedniego stanu procesów
SCOR - Geneza i podstawowe założenia Referencyjny model procesów zawiera: Strukturę zależności między typowymi procesami w przedsiębiorstwie; Standardy pomiaru funkcjonowania procesów; Definicję działań, które przekładają się na pozycję „najlepszego w branży”; Opisy procesów zarządzania w przedsiębiorstwie; Zasadnicze uwarunkowania modelowania procesów;
SCOR - Geneza i podstawowe założenia Kryteria procesów biznesowych modelu SCOR: Planowanie, Nabywanie, Wytwarzanie, Dystrybucja, Zwroty.
SCOR - Geneza i podstawowe założenia Planowanie: Planowanie i zarządzanie popytem; Prawidłowe zbalansowanie zasobów i potrzeb całego łańcucha Wyznaczenie planow komunikacyjnych dla pozostałych kategorii procesów Odpowiednie porównanie przygotowanego dla łańcucha dostaw planu z planem finansowym przedsiębiorstwa Zarządzanie poszczególnymi elementami: Wydajność, pozyskiwanie danych, zapasy, aktywa kapitałowe, transport, procedury nadzworu/kontroli realizacji planu, reguły biznesowe
SCOR - Geneza i podstawowe założenia Nabywanie: Zarządzanie zapasami Szczegółowe planowanie dostaw Odbiór Weryfikacja Transfer produktów Autoryzacja płatności Wybór dostawców Szacowanie wydajności dostawców Zarządzanie siecią dostaw Określanie wymogów importowanych i eksportowanych Zarządzanie aktywami kapitałowymi
SCOR - Geneza i podstawowe założenia Wytwarzanie: Szczegółowe planowanie produkcji Pakowanie, Przechowywanie Wydawanie produkcji Testowanie produktów Zgłaszanie potrzeb materiałowych Zarządzanie pozyskanymi zapasami surowców i/lub półproduktów Zarządzanie aktywami trwałymi wyk. W produkcji Zarządzanie wydajnością produkcji Zarządzanie realizacją planów produkcyjnych
SCOR - Geneza i podstawowe założenia Dystrybucja: Zarządzanie zamówieniami przetwarzanie zapytań ofertowych Zarządzanie magazynami Zarządzanie należnościami Zarządzanie cyklem życia produktu Określenie wymogów Zarządzanie informacją
SCOR - Geneza i podstawowe założenia Zwroty: Zarządzanie zwrotami Identyfikacja stanu produktu Planowanie dostarczania wadliwych produktów, Weryfikacja wadliwych produktów Planowanie napraw Wymiana produktów Monitorowanie zwrotu surowców i/lub półproduktów Zarządzanie gwarancjami
Mapa projektu SCOR Poziomy/etapy projektu: Poziom 1 – podstawowa analiza konkurencyjności Poziom 2 – przepływy materiałowe Poziom 3 – przepływy informacji i pracy Implementacja zmian