Model referencyjny łańcucha dostaw

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Advertisements

Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Zarządzanie logistyczne
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zarządzanie Ryzykiem Operacyjnym
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
zarządzanie produkcją
Problemy zastosowania systemów ERP w działalności logistycznej
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
SYSTEM MRP JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
Architektura Systemów Informatycznych Zarządzania
Sesja piąta SIECI DOSTAW.
Doskonalenie łańcuchów dostaw Supply Chain Operations Reference Model
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Marek Fertsch Systemy planowania i sterowania produkcją 1
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Informatyczne systemy zarządzania produkcją i usługami
Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
3. Zintegrowane Systemy Informatyczne (ZSI)
Katedra Podstaw Systemów Technicznych Politechnika Śląska
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
Model referencyjny łańcucha dostaw
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
Planowanie przepływów materiałów
Operacyjne sterowanie produkcją
Identyfikowalność w łańcuchu dostaw branży spożywczej jako element wspierający zrównoważony rozwój firm i ich produktów Grzegorz Sokołowski Nowe trendy.
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Model łańcucha wartości
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Ocena projektów inwestycyjnych
Procesy wg QAD & DSR Przegląd obecnej oferty wsparcia procesów i przykłady zastosowań Paweł Daszkiewicz Dyrektor Realizacji Usług DSR sp. z o.o.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Ergonomia procesów informacyjnych
Systemy informatyczne zarządzania
Funkcje podstawowe Produkcja Działalność przedprodukcyjna
STRATEGIE LOGISTYCZNE
LOGISTYKA PRODUKCJI 2009/2010.
Przedmiotem logistyki produkcji jest
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
Systemy logistyczne System – (gr. σύστημα systema – rzecz złożona) - obiekt fizyczny lub abstrakcyjny, w którym można wyróżnić wzajemnie powiązane dla.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
1. Cel pracy Moja ocena systemów klasy MRP/ERP w kategorii wzorców projektowych. Hipoteza badawcza Zastosowanie systemów MRP/ERP jako wzorców projektowych.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
DRP PLANOWANIE POTRZEB DYSTRYBUCYJNYCH
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Planowanie zapotrzebowania materiałowego
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zarządzanie produkcją – różne określenia
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

Model referencyjny łańcucha dostaw Przygotowali: Marcin Grohs Piotr Duda, Marcin Bienek, Adam Rajczyk, Marek Haberko, Adrian Noworolnik.

SCOR - Geneza i podstawowe założenia Organizacja SCC (Supply Chain Council) SCOR (Supply Chain Operation Reference) DCOR (Design Chain Operation Reference) CCOR (Customer Chain Operation Reference)

SCOR - Geneza i podstawowe założenia Model SCOR Sprawna komunikacja Możliwość oszacowania efektywności swoich łańcuchów dostaw Możliwość określenia i zmierzenia konkretnych procesów operacyjnych

SCOR - Geneza i podstawowe założenia Referencyjny model procesów – przesłanki: Ustalenie obecnego stanu procesów w przedsiębiorstwie oraz wyprowadzenie na jego podstawie pożądanego w przyszłości stanu procesów Wyszczególnienie wydajności operacyjnej przedsiębiorstwo konkurencyjnych oraz ustalenie wewnętrznych celów przedsiębiorstwo opierających się na wynikach „najlepszych w branży” Oszacowanie stylu zarządzania oraz zakresu wykorzystanych rozwiązań informatycznych „najlepszych w branży”, umożliwiających im osiągnięcie odpowiedniego stanu procesów

SCOR - Geneza i podstawowe założenia Referencyjny model procesów zawiera: Strukturę zależności między typowymi procesami w przedsiębiorstwie; Standardy pomiaru funkcjonowania procesów; Definicję działań, które przekładają się na pozycję „najlepszego w branży”; Opisy procesów zarządzania w przedsiębiorstwie; Zasadnicze uwarunkowania modelowania procesów;

SCOR - Geneza i podstawowe założenia Kryteria procesów biznesowych modelu SCOR: Planowanie, Nabywanie, Wytwarzanie, Dystrybucja, Zwroty.

SCOR - Geneza i podstawowe założenia Planowanie: Planowanie i zarządzanie popytem; Prawidłowe zbalansowanie zasobów i potrzeb całego łańcucha Wyznaczenie planow komunikacyjnych dla pozostałych kategorii procesów Odpowiednie porównanie przygotowanego dla łańcucha dostaw planu z planem finansowym przedsiębiorstwa Zarządzanie poszczególnymi elementami: Wydajność, pozyskiwanie danych, zapasy, aktywa kapitałowe, transport, procedury nadzworu/kontroli realizacji planu, reguły biznesowe

SCOR - Geneza i podstawowe założenia Nabywanie: Zarządzanie zapasami Szczegółowe planowanie dostaw Odbiór Weryfikacja Transfer produktów Autoryzacja płatności Wybór dostawców Szacowanie wydajności dostawców Zarządzanie siecią dostaw Określanie wymogów importowanych i eksportowanych Zarządzanie aktywami kapitałowymi

SCOR - Geneza i podstawowe założenia Wytwarzanie: Szczegółowe planowanie produkcji Pakowanie, Przechowywanie Wydawanie produkcji Testowanie produktów Zgłaszanie potrzeb materiałowych Zarządzanie pozyskanymi zapasami surowców i/lub półproduktów Zarządzanie aktywami trwałymi wyk. W produkcji Zarządzanie wydajnością produkcji Zarządzanie realizacją planów produkcyjnych

SCOR - Geneza i podstawowe założenia Dystrybucja: Zarządzanie zamówieniami przetwarzanie zapytań ofertowych Zarządzanie magazynami Zarządzanie należnościami Zarządzanie cyklem życia produktu Określenie wymogów Zarządzanie informacją

SCOR - Geneza i podstawowe założenia Zwroty: Zarządzanie zwrotami Identyfikacja stanu produktu Planowanie dostarczania wadliwych produktów, Weryfikacja wadliwych produktów Planowanie napraw Wymiana produktów Monitorowanie zwrotu surowców i/lub półproduktów Zarządzanie gwarancjami

Mapa projektu SCOR Poziomy/etapy projektu: Poziom 1 – podstawowa analiza konkurencyjności Poziom 2 – przepływy materiałowe Poziom 3 – przepływy informacji i pracy Implementacja zmian