Granica podzieliła, język angielski nas połączy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I spy with my little eyes
Advertisements

EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS. EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Authors/Autorki : Agata Garbacz, Sylwia Rychel
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Present Simple vs. Present Continuous
W poszukiwaniu legend i ciekawych ludzi… Searching for legends and interesting people…
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Wyobraź Sobie… NAJNOWSZY PRODUKT! Broadcasting do nielimitowanej ilości odbiorców Najnowsza i JEDYNA tego typu Technologia Streamingu.
Present simple vs Present continuous
Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
Author: Welcome to London's history and culture.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Świetlica pełna legend- The school day room full of legends
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Music: Nightengale Serenade
III Festiwal Piosenki Angielskiej
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
1 Mysłowice Stąd Wszędzie Blisko! Its Close to Everywhere!
Realizacja programu rozwojowego
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
Holidays in Poland Christmas and Easter.
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
CZAS PRESENT SIMPLE.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
The History St. Peter and Paul's Church.. The end of work Miner1: We are buried. Miner2: We can' t go out. bury-zasypać Koniec pracy Górnik1: Jesteśmy.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
HAIRDRESSING.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
World Down Syndrome Day 2014
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
A, an, the, - Kochamy przedimiki.
A, an, the, - .
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Gry i zabawy poznane w Hiszpanii
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
„My school – Moja szkoła” Authors: A. Krauze, L. Łompieś, K. Więciarz, J. Pałdyna, J. Rutkiewicz, K. Stefanowicz, E. Streich, K. Baran, P. Brodnicka, O.
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
„Ready, steady…English!” to projekt Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności, której krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Tworzenie własnego tekstu: zaproszenie
11. Work Praca.
Tworzenie zdań i zastosowanie
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Sport in Bydgoszcz There are many clubs in Bydgoszcz where people practise various sports, e.g. athletics, rowing, speedway, basketball, volleyball and.
Zapis prezentacji:

Granica podzieliła, język angielski nas połączy Nasz projekt Granica podzieliła, język angielski nas połączy Border has divided us, English will connect us English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Spis treści Autor i Fundator Programu, Realizator Programu. Osoby  odpowiedzialne  za realizację projektu. Partnerzy projektu. Cele projektu. Uczestnicy projektu. Formy pracy. Działania. Rezultaty. Główne problemy. Co dalej? Opinie uczestników. Finanse. Powrót do spisu treści. English Teaching II

Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności (Autor i Fundator Programu) Nidzicka Fundacja Rozwoju "NIDA" (Realizator Programu) English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Osoby odpowiedzialne za realizację projektu: Piotr Witkowski – nauczyciel języka angielskiego Marta Fiedorowicz - nauczyciel języka angielskiego Koordynator – odpowiedzialny za sprawy finansowe Krzysztof Tur English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Partnerzy projektu: Szkoła średnia w Łoździejach (Litwa) – Lazdiju M. Gustaicio vidurine mokykla. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Cele projektu: Motywowanie uczniów z małych miasteczek i wsi do nauki języka angielskiego, odgrywającego szczególną rolę w integracji Polski z Unią Europejską. Umożliwienie uczniom kontaktu z żywym językiem poprzez współpracę z młodzieżą z Litwy. Przełamanie bariery językowej. Umożliwienie zastosowania w praktyce wiedzy zdobytej na zajęciach dydaktycznych.  Umożliwienie współpracy z młodzieżą z zagranicy. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Cele projektu: Pokazanie nowatorskich sposobów uczenia się. Spotkania warsztatowe z młodzieżą z Litwy. Międzynarodowy konkurs piosenki anglojęzycznej. Wymiana informacji dotyczących kultur obu narodów. Praca z programem multimedialnym, który umożliwia ćwiczenie wymowy. Wymiana materiałów nagranych na taśmie video, materiały te dotyczą  prezentacji poszczególnych grup. Prezentacje multimedialne opierają się na przedstawieniu  zwyczajów i kultur obu narodów.  Anglojęzyczna strona www. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Cele projektu: Przełamanie językowej bariery komunikacyjnej. Wzrost zainteresowania nauką języka angielskiego. Wzrost atrakcyjności nauki języka angielskiego. Przełamanie barier związanych z publicznymi wystąpieniami w języku obcym (nagrywanie prezentacji na kasety video).  Zdobycie umiejętności swobodnego komunikowania się bez zwracania uwagi na popełniane błędy gramatyczne. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Uczestnicy:  Młodzież Gimnazjum nr 1 w Sejnach ( z Sejn i terenów popegeerowskich)  Młodzież ze szkoły w Łoździejach English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Formy: Warsztaty Konwersacyjne Konkurs piosenki  Prezentacje multimedialne PowerPoint Tworzenie strony www w programie FrontPage Realizacja nagrań video – sceny, dialogi English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Działania: Realizowanie filmów vhs w angielskiej wersji językowej - 2 godziny w miesiącu Zajęcia poprawiające umiejętności komunikowania się – 1godzina tygodniowo Zajęcia przygotowujące do międzynarodowego konkursu piosenki anglojęzycznej i przeprowadzenie konkursu - współpraca z nauczycielami muzyki English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Działania:  Przygotowywanie anglojęzycznych materiałów multimedialnych i strony www o kulturze i obyczajach obu narodów. Warsztaty w Sejnach z udziałem młodzieży z Łoździej (Litwa) - 3 dni.  Warsztaty w Łoździejach (wyjazd naszej młodzieży na Litwę) – 3 dni. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

History of Łoździeje Dzūkija.... Covered up in the gold of the sands, like a flower, interwoven in the carpet of meadows, is more poetically called Dainava. The District of Lazdijai is a small corner of this beautiful land, which may be proud of the plentitude of its lakes glittering with bluish eyes of violets, the grey-headed Nemunas river, which is surrounding the eastern part by blue band, the mounds, which are the rising their heads towards the sun, and the forests decorated with green branchy fir-trees… English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Sejny    The town where I live is called Sejny. It is a small town. There live six thousand people.  In the town we have three chemist’s, some supermarkets, bookshops and clothes shops. In the town we have a beautiful old Church and a Jewish synagogue.  In the building of the old post office there is the centre of  ,,Pogranicze” art, culture and nationalities… English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Songs Here I`am - Wilki Tell me now, what's love today The holy war's built a baricade Between our hearts Waiting for another day I’m praying for peace on earth But why would someone Believe in death not life Here I am I wait for your love Like an angel I save light in my hearts English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

A GHOST IN LOVE IN ENGLISH SCENE 1 Brad sees a ghost Brad and jerry come into the hotel room and put their bags down. It is a hot day and they are wearing summer shirts. Brad sits on a bed. JERRY: Man, I want a drink. Twenty miles in one morning! Are the bicycles OK, in the street? BRAD: In this little village? Oh yes! Nobody steals bicycles here. JERRY: How do you know? This is your first time here. First time in England. Or am I wrong? BRAD: No, you're right. But - I remember this village. I was here before, Jerry. I can feel it.  JERRY: Oh come on! We were out in the sun for five hours. You need to drink some cold water, my friend! Film – „Ghost” English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Sport is healthy In our every meeting, there were some kinds of sports competitions. We were playing basketball, uni - hockey, football and volleyball. We have created a really good tea, in spite of the fact that we have never met one another before. We have enjoyed our victories, we haven’t let them be sad because of the defeats. Each our sports meeting let us know one another better. The students who took part in the competitions were very friendly. There was also a team from our hometown, the match was won by our team of course. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Horoscope CAPRICORN (DECEMBER 22 - JANUARY 19) the tenth Sign of the Zodiac. People born from 22nd December to 19th January, are very good friends. Their colours is blue. These people are very industrious. They love travelling. They don’t like false people. They like saving money. Their lucky numbers are 11, 12, 25. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Our Valentine’s Day Newspaper Written by the students of Gimnazjum Nr in Sejny and Lazdijal M.Gustaitis' Secondary School 30‑31 January, 2004 I love you, I love you Love the way you love me You have known me All the way You have given me Moments to cherish. And you're still there A lover today But a friend always. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Rezultaty Film – „Jasełka” Uczniowie nabrali większej pewności siebie Kontakt młodzieży z Łoździej (Litwa) umożliwił im wykorzystanie znajomości języka angielskiego w sytuacjach życia codziennego Nowatorskie formy pracy (np. scenki dialogowe nagrywane na kamerę, zajęcia muzyczne) skutecznie przyczyniły się do wzrostu zainteresowań i atrakcyjności języka angielskiego  Aktywny udział młodzieży w zajęciach innych niż zajęcia lekcyjne Film – „Jasełka” English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Rezultaty Osoby biorące udział w projekcie wzięły udział w konkursie języka angielskiego organizowanym przez Kuratorium Oświaty i zakwalifikowały się na kolejny etap konkursu (7 na 23 biorących udział w projekcie) Uczniowie widzą sens takich zajęć i sami proponują ciekawe i niepowtarzalne pomysły, które są realizowane  Wyzwolenie chęci uczenia się również i innych języków np. litewskiego, niemieckiego – co jest umożliwione English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Główne problemy Zbyt krótki czas realizacji projektu Zbyt szybkie tempo pracy i intensywność zajęć nie pozwoliły na perfekcyjne dopracowanie niektórych zadań Czas zakończenia projektu zbiegł się z półroczną klasyfikacją, dlatego praca uczniów czasami nie była zbyt efektywna (spowodowana czasem i tempem pracy)  Problem z wyborem grupy – zbyt wielu zainteresowanych. W projekcie wzięła udział większa liczba uczniów niż było to zaplanowane English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Główne problemy Międzynarodowy konkurs piosenki anglojęzycznej przerodził się w koncert, gdyż uczniowie nie chcieli ze sobą rywalizować.  Przeciętny poziom przygotowania prezentacji dotyczących zwyczajów kultur obu narodów uwarunkowany był stopniem zaawansowania opanowania języka, dopracowanie poziomu niektórych zadań nastąpi w nieco późniejszym czasie. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Co dalej? Korespondencja internetowa z uczniami szkoły na Litwie.  Spotkania doskonalące znajomość języków: angielskiego, litewskiego i polskiego np. „zielone i białe szkoły” i jednodniowe wyjazdy okolicznościowe. Przeprowadzenie międzynarodowego konkursu języka angielskiego i wiedzy pt. „Nasze małe ojczyzny”. Cykliczne zajęcia z języka angielskiego z wykorzystaniem programów multimedialnych. Nagrywanie scenek na kamerę.  Kontynuacja w formie zajęć pozalekcyjnych. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Opinie uczestników Iwona Ania „Moim zdaniem te zajęcia wypadły świetnie. To był dobry pomysł, aby zaprosić naszych przyjaciół z Litwy, co przydało mi się w programie „English Teaching”, ponieważ przez te 3 dni więcej używałam języka angielskiego niż polskiego. Najbardziej podobało mi się to, że mogliśmy wziąć niektórych do własnych domów. Była to wielka przygoda”. Jednak najbardziej cieszę się z tego, że powstał zespół Bartka, Harego i Bernardy, którzy dali czadu. Śpiewali i grali jak zawodowcy.” Ania „Najbardziej podobało mi się to, że oderwaliśmy się od naszej szarej rzeczywistości i zajęliśmy się zupełnie czymś innym, czymś przyjemnym. Nie podobało mi się to, że spotkanie trwało tak krótko. English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Finanse: grant 7.000 zł wkład własny 6.214 zł pomoce dydaktyczne: podręczniki, słowniki, prenumerata czasopism, filmy anglojęzyczne materiały biurowe (papier ksero, mazaki, duże arkusze papieru, płyty CD, dyskietki, toner do ksero, tusz do drukarki) materiały fotograficzne (papier fotograficzny do drukarek, atramentowych, filmy fotograficzne, wywoływanie zdjęć odbitek) noclegi (dla młodzieży z Litwy) wyżywienie (dla młodzieży z Litwy) kamera cyfrowa transport (wyjazd na Litwę) English Teaching II Granica podzieliła - język angielski nas połączy 2003/2004

Czy zakończyć prezentację? TAK NIE English Teaching II