Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pakiet edukacyjny do lekcji biologii dla gimnazjum
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
ENGLISH AROUND THE WORLD
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
STOP.
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Rok 2009 rokiem wojciecha korfantego
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Nie zaśmiecaj Ziemi WebQuest
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
Czy gimnazjaliści wiedzą jak właściwie postępować z odpadami?
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
By nie utonąć w śmieciach...
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Tworzenie prezentacji
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Ciekawe strony internetowe
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Segreguję i Ziemię ratuję!
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Przygotowanie dobrej prezentacji
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Segregacja i przetwarzanie odpadów Grupa projektowa klasy 1 D Zespół Szkół nr 1 Gimnazjum nr 1 Koluszki, 2010/2011.
Ekologia.
Autor: Kacper Nowak II A
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Temat: Sgregacja odpadów, jak żyć ekologicznie. Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. W Polsce obecnie wytwarza.
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum Wykonała Krystyna Piecha E-mail : krystyna.piecha@interia.eu gdansk-orle-gniazdo.mojeosiedle.pl http://www.neolink.pl/

Spis treści Wprowadzenie Zadania Proces Ewaluacja Konkluzja Źródła

Wprowadzenie Spis treści Zamknij oczy i wyobraź sobie niebieską toń rzeki, tęcze malowaną na niebie, sarenkę biegającą w lesie. Jesteś młodym człowiekiem, który pragnie żyć w pięknym świecie, jednocześnie nie rezygnując ze swojego standardu życia. Zdajesz sobie sprawę z tego, że odpady to poważny problem naszych czasów? Wraz z rozwojem urbanizacji i wzrostem standardu życia ludzi rośnie ich ilość. W Polsce człowiek przeciętnie produkuje w gospodarstwie domowym około 300 kg śmieci rocznie. Chcesz żyć ekologicznie, a więc zastanów się co zrobić z odpadami, w jaki sposób zmniejszyć ich ilość, jak zachęcić innych do ich segregacji.

Zadanie Co to jest recyklig i jak wygląda jego symbol? Spis treści Co to jest recyklig i jak wygląda jego symbol? Jak wygląda sytuacja ekologiczna Twojego miasta? Jakie zagrożenia wynikają z zaśmiecania naszej planety. Jakie rozwiązania zastosować w celu zmniejszenia ilości odpadów w codziennym życiu? Na czym polega utylizacja odpadów? Co to są produkty biodegradowalne?

Zadanie Waszym zadaniem będzie znalezienie odpowiedzi na te pytania Spis treści Waszym zadaniem będzie znalezienie odpowiedzi na te pytania i wiele innych ciekawych. W tym celu podzielcie się na 4 grupy. Proszę aby każda grupa wybrała lidera, który będzie informował mnie o postępach w pracy i za jego pośrednictwem będę przekazywać Wam wskazówki i uwagi. Na wykonanie zadania każda grupa ma dwa tygodnie czasu. Wyniki swojej pracy proszę przedstawić w formie prezentacji multimedialnej w Power Point. Czas prezentacji nie powinien przekroczyć 7 minut i nie być krótszy niż 5 minut. Ocena pracy zależy od kryteriów zawartych w tabeli ewaluacji.

Proces Spis treści

Ewaluacja Skala ocen: 12 pkt. Bdb 10-11 pkt. Db. Spis treści 8-9 pkt. Dst. 6-7 pkt. Dop. 0-5 pkt. Ndst. Spis treści Ewaluacja 1 pkt. 2 pkt. 3 pkt. Zawartość merytoryczna Informacje niepełne, często nie na temat. Opracowano wszystkie zagadnienia zgodnie z tematem. Wyczerpujące opracowanie tematu. Brak błędów merytorycznych. Wrażenia wizualne Złe rozplanowanie elementów na slajdzie. Prezentacja nie zgodna z zasadami: złe kolory i rozmiar czcionki, brak elementów graficznych. Treści poprawnie rozmieszczone. Odpowiednia ilość slajdów, kolory dobrze dobrane, skąpa ilość grafiki. Przejrzysty układ elementów na slajdzie. Konsekwencja w stosowaniu animacji i kolorystyki. Zaangażowanie grupy i umiejętność współpracy Brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy. Zaangażowanie w pracę całej grupy. Drobne nieporozumienia. Bardzo dobra współpraca całej grupy. Prezentacja Prezentacja raczej przeczytana a nie wygłoszona. Brak dobrej znajomości tematu. Brak odpowiedzi na zadawane pytania. Prezentacja wygłoszona. Brak jednak dobrego przygotowania uczniów. Słabe odpowiedzi na pytania. Prezentacja ciekawie prawidłowo wygłoszona. W sposób wyczerpujący odpowiedzi na pytania.

Konkluzja Celem naszego projektu było: Spis treści Celem naszego projektu było: 1.Wyszukanie informacji o odpadach i ich możliwościach ograniczania i przetwarzania. Promowanie ekologicznego stylu życia. 2. Kształtowanie świadomości jakie zagrożenia dla środowiska stanowią odpady. 3. Nabycie umiejętności zdobywania informacji w oparciu min. o Internet i przetwarzania ich. 4.Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie. 5.Doskonalenie umiejętności wykorzystania nowoczesnych narzędzi i metod technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Mam nadzieję, że temat został wyczerpany i stanie się źródłem dla Was do kolejnych przemyśleń i działań na rzecz ochrony środowiska.

Źródła Podczas realizacji Web Questu uczniowie mogą korzystać Spis treści Podczas realizacji Web Questu uczniowie mogą korzystać z materiałów udostępnionych przez Urząd Miasta, pakietów edukacyjnych” Jak postępować z odpadami”, ulotek” Zanim posegregujesz”, publikacji” Śmieci mniej Ziemi lżej”, podręcznika Małgorzaty Kłyś „Biologia dla gimnazjum” część trzecia. W opracowaniu niniejszego WebQuestu wykorzystaj strony internetowe: http://pl.wikipedia.org/wiki/Segregacja_odpadów http://www.elektroeko.pl http://www.recykling.pl