Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum Wykonała Krystyna Piecha E-mail : krystyna.piecha@interia.eu gdansk-orle-gniazdo.mojeosiedle.pl http://www.neolink.pl/
Spis treści Wprowadzenie Zadania Proces Ewaluacja Konkluzja Źródła
Wprowadzenie Spis treści Zamknij oczy i wyobraź sobie niebieską toń rzeki, tęcze malowaną na niebie, sarenkę biegającą w lesie. Jesteś młodym człowiekiem, który pragnie żyć w pięknym świecie, jednocześnie nie rezygnując ze swojego standardu życia. Zdajesz sobie sprawę z tego, że odpady to poważny problem naszych czasów? Wraz z rozwojem urbanizacji i wzrostem standardu życia ludzi rośnie ich ilość. W Polsce człowiek przeciętnie produkuje w gospodarstwie domowym około 300 kg śmieci rocznie. Chcesz żyć ekologicznie, a więc zastanów się co zrobić z odpadami, w jaki sposób zmniejszyć ich ilość, jak zachęcić innych do ich segregacji.
Zadanie Co to jest recyklig i jak wygląda jego symbol? Spis treści Co to jest recyklig i jak wygląda jego symbol? Jak wygląda sytuacja ekologiczna Twojego miasta? Jakie zagrożenia wynikają z zaśmiecania naszej planety. Jakie rozwiązania zastosować w celu zmniejszenia ilości odpadów w codziennym życiu? Na czym polega utylizacja odpadów? Co to są produkty biodegradowalne?
Zadanie Waszym zadaniem będzie znalezienie odpowiedzi na te pytania Spis treści Waszym zadaniem będzie znalezienie odpowiedzi na te pytania i wiele innych ciekawych. W tym celu podzielcie się na 4 grupy. Proszę aby każda grupa wybrała lidera, który będzie informował mnie o postępach w pracy i za jego pośrednictwem będę przekazywać Wam wskazówki i uwagi. Na wykonanie zadania każda grupa ma dwa tygodnie czasu. Wyniki swojej pracy proszę przedstawić w formie prezentacji multimedialnej w Power Point. Czas prezentacji nie powinien przekroczyć 7 minut i nie być krótszy niż 5 minut. Ocena pracy zależy od kryteriów zawartych w tabeli ewaluacji.
Proces Spis treści
Ewaluacja Skala ocen: 12 pkt. Bdb 10-11 pkt. Db. Spis treści 8-9 pkt. Dst. 6-7 pkt. Dop. 0-5 pkt. Ndst. Spis treści Ewaluacja 1 pkt. 2 pkt. 3 pkt. Zawartość merytoryczna Informacje niepełne, często nie na temat. Opracowano wszystkie zagadnienia zgodnie z tematem. Wyczerpujące opracowanie tematu. Brak błędów merytorycznych. Wrażenia wizualne Złe rozplanowanie elementów na slajdzie. Prezentacja nie zgodna z zasadami: złe kolory i rozmiar czcionki, brak elementów graficznych. Treści poprawnie rozmieszczone. Odpowiednia ilość slajdów, kolory dobrze dobrane, skąpa ilość grafiki. Przejrzysty układ elementów na slajdzie. Konsekwencja w stosowaniu animacji i kolorystyki. Zaangażowanie grupy i umiejętność współpracy Brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy. Zaangażowanie w pracę całej grupy. Drobne nieporozumienia. Bardzo dobra współpraca całej grupy. Prezentacja Prezentacja raczej przeczytana a nie wygłoszona. Brak dobrej znajomości tematu. Brak odpowiedzi na zadawane pytania. Prezentacja wygłoszona. Brak jednak dobrego przygotowania uczniów. Słabe odpowiedzi na pytania. Prezentacja ciekawie prawidłowo wygłoszona. W sposób wyczerpujący odpowiedzi na pytania.
Konkluzja Celem naszego projektu było: Spis treści Celem naszego projektu było: 1.Wyszukanie informacji o odpadach i ich możliwościach ograniczania i przetwarzania. Promowanie ekologicznego stylu życia. 2. Kształtowanie świadomości jakie zagrożenia dla środowiska stanowią odpady. 3. Nabycie umiejętności zdobywania informacji w oparciu min. o Internet i przetwarzania ich. 4.Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie. 5.Doskonalenie umiejętności wykorzystania nowoczesnych narzędzi i metod technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Mam nadzieję, że temat został wyczerpany i stanie się źródłem dla Was do kolejnych przemyśleń i działań na rzecz ochrony środowiska.
Źródła Podczas realizacji Web Questu uczniowie mogą korzystać Spis treści Podczas realizacji Web Questu uczniowie mogą korzystać z materiałów udostępnionych przez Urząd Miasta, pakietów edukacyjnych” Jak postępować z odpadami”, ulotek” Zanim posegregujesz”, publikacji” Śmieci mniej Ziemi lżej”, podręcznika Małgorzaty Kłyś „Biologia dla gimnazjum” część trzecia. W opracowaniu niniejszego WebQuestu wykorzystaj strony internetowe: http://pl.wikipedia.org/wiki/Segregacja_odpadów http://www.elektroeko.pl http://www.recykling.pl