Immersive, multitouch, gestural information display.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY W POLSCE
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Nauka o informacji w XXI wieku
RAPORT.
ŚRODA, 10 STYCZNIA 2007, GODZ. 11:00 SZKIC Praca-dziecko? Czy firmy mogą pomóc młodym rodzicom połączyć te dwa na równi istotne obszary? Gospodarz spotkania:
Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami w pracy doradcy zawodowego
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Życiorys mgr inż. Zbigniew Paszkiewicz Katedra Technologii Informacyjnych WIGE UEP Urodzony: r. Wykształcenie: studia na kierunku.
mgr inż. Adam Łukasz Kaczmarek Katedra Inżynierii Wiedzy, WETI PG
DLACZEGO ABSOLWENCI MAJĄ KŁOPOTY ZE ZNALEZIENIEM PRACY?
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
FUNKCJA PERSONALNA.
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Elastyczne Formy Zatrudniania Kancelaria Adwokacka Jarosław.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Informacja, wiedza, system informacyjny
Rola e-edukacji w tworzeniu i rozwoju idei społeczeństwa wiedzy
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
Aktywne poszukiwanie pracy
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
______________________________ Kilka sygnałów z rynku pracy
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg.
SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Tomasz Grzegorz Grosse Uniwersytet Warszawski 1 Warszawa, 16 października 2014 roku.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Zarządzanie wiedzą w organizacji Wiedza jako zasób Systemy kodyfikacji wiedzy Uczenie się organizacji Kluczowe kompetencje dr Aleksandra Spik WZ UW.
Rozwiązywanie problemu niepełnosprawności w Polsce i w Europie – dylematy wyboru Marek Rymsza ISNS Uniwersytet Warszawski Konferencja z okazji Jubileuszu.
Studia miejskie i regionalne
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Zapis prezentacji:

Pracownicy wiedzy (knowledge workers) w środowisku pracy a systemy zarządzania wiedzą http://www.morganclaypool.com Immersive, multitouch, gestural information display. Prof. UW dr hab. Katarzyna Materska Knowledge Management Solutions 17 września 2013 r.

Środowisko pracy - czyli organizacje oparte na wiedzy, intensywnie wykorzystujące wiedzę Są miejscem pracy dla tzw. knowledge workers, Organizacje potrzebują ludzi, którzy nie tyko gromadzą informacje i wiedzę, ale także komunikują się się z innymi, by działać w środowisku zarządzania wiedzą – efektywnie wykorzystywać i tworzyć nową wiedzę Organizacje uczące się - uczenie się formą społecznej interakcji Model 70 : 20 : 10 70% of the learning happens on the job 20% of the learning happens through coaching, mentoring and networking 10% of the learning happens through formal classroom intervention Czego oczekują pracodawcy od pracowników rozwiązujących problemy informacyjne? jak i gdzie znaleźć informacje online, zaproponować najlepsze rozwiązania (“best solution”) oraz konkluzje na bazie wszystkiego co zostało znalezione …

The Future of Knowledge Work The Future of Knowledge Work . An outlook on the changing nature of the work environment. White Paper. Intel 2012 The Future of Knowledge Work . An outlook on the changing nature of the work environment. White Paper. Intel 2012

Organizacja jako ekosystem wiedzy Ludzie, procesy, technologie i treść (zawartość) – interakcje Wiedza powstaje w efekcie różnych więzi, dialogu, społecznej interakcji Społeczne źródła informacji i wiedzy – największy ich udział w tworzeniu/powstawaniu nowej wiedzy Na to podejście składa się wiele oddziaływuj   cych na siebie i wzajemnie zale  nychpodsystemów społecznych, kulturalnych i politycznych oraz technologicznych, którekształtuj tworzenie, przepływ i wykorzystywanie informacji w organizacji. Zwykleekologiczne podsystemy organizacji koegzystuj w do  nietrwałych układach izmiana jednego komponentu nieodzownie wymusza zmiany w innych N.Postman – gasienice usuniete ze srodowiska to nie to samo śrdowisko minus g asienice. Całe srodowisko zmieniło się. Nowa technologia wszystko zmienia

Knowledge workers - czyli dla kogo systemy ZW? „… prezentują wysoki poziom wiedzy specjalistycznej, wykształcenia lub doświadczenia, a do najważniejszych celów ich pracy należy tworzenie, rozpowszechnianie lub praktyczne wykorzystywanie wiedzy”. Zarabiają na życie myśleniem, ich narzędziem pracy jest umysł, otwarte umysły, ogromna wyobraźnia, wizjonerzy Nie lubią otrzymywać i wykonywać poleceń, ujmowania wyników ich pracy w postaci wykresów (myślenie jest procesem niewidocznym), Potrzebują autonomii – pewien stopień swobody znacznie zwiększa ich motywację, tryb ich pracy jest trudny do zorganizowania i przewidzenia (współzależność, złożoność wykonywanych działań), Najlepsze wyniki osiągają współpracując z innymi w sieciach kontaktów (Th. Davenport: Zarządzanie pracownikami wiedzy. Kraków, Wolters Kluwer 2007) Nie jest to grupa jednolita, różny stopien złożoności ich pracy

Knowledge workers - czyli dla kogo systemy ZW? dobrze wykształceni, nabywają i rozwijają swoja wiedzę w trakcie (długiej) praktyki (41%) lub przez łączenie długotrwałej intensywnej nauki, praktyki i specjalnych talentów (39%), potrzebują nie tylko skodyfikowanej wiedzy, w swojej pracy wykorzystują zarówno wiedzę ukrytą (tacit), jak i jawną (57%), tylko 15 % korzysta głównie z wiedzy jawnej, rezultaty ich pracy są niematerialne (65%), 67% preferuje łączenie pracy grupowej z pracą indywidualną, szerzej patrzą na konteksty swojej wiedzy. (L. Mládková, 2011) http://www.britannica.com/blogs/2008/

udostępnianie wiedzy jest niezgodne z naturą „Pracownicy wiedzy bardzo cenią swoją wiedzę i niechętnie się nią dzielą. Wiedza jest dla nich wszystkim – narzędziem pracy i środkiem produkcji, od którego zależy ich pozycja zawodowa. Nic dziwnego, że niechętnie udostępniają ją innym” … dla pracownika wiedza jest wartościowym zasobem, którym nie można się dzielić bez wynagrodzenia lub gwarancji utrzymania zatrudnienia. (Th. Davenport: Zarządzanie pracownikami wiedzy. Kraków, Wolters Kluwer 2007, s. 30-31) Pracownicy wiedzy współtworzą kulturę organizacyjną firmy

Knowledge workers Nie tylko “homo oeconomicus”, czasem nieracjonalni w swoich działaniach. Ważne są też stany mentalne i emocjonalne, które prezentują w codziennych aktywnościach. Poszukiwanie wiedzy w firmie to nie szukanie informacji w bazie danych. http://wiki.dickinson.edu/

Workplace searching activities Gathering information Browsing with no specific goal Finding specific information Executing a transaction Housekeeping web content Communicating (Sellen, Murphy & Shaw, 2002)

Toniemy w informacji, umieramy z braku wiedzy Co wypełnia SZW? W jakim stopniu jest to wykorzystywane? Stopień relewancji? Ile czasu zabiera dotarcie do informacji? W jaki sposób zorganizowana jest wiedza w systemach? Ustrukturyzowana? Indywidualizacja wykorzystania SZW? Czy SZW uwzględniają różne zachowania informacyjne knowledge workers? Czy pracownicy wiedzy posiadają wystarczające umiejętności lokowania i pozyskiwania wiedzy z SZW? Co motywuje pracowników do korzystania z SZW?

Gdzie jest wiedza? Czy w systemach?

Gdzie jest wiedza? Czy w systemach? ggsp-tohelp.blogspot.com DLACZEGO W WIELU FIRMACH ROŚNIE ZUŻYCIE PAPIERU?

„Working knowledge” Jak sprawić by działała? Czy „telefon do przyjaciela” jest konkurencją dla SZW?

Dziękuję za uwagę katarzyna.materska@gmail.com Podyplomowe Studia Zarządzania Informacją i Technologii Informacyjnej na Uniwersytecie Warszawskim http://www.lis.uw.edu.pl/