Wybrane fragmenty
Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje, b) stanin szkoły, c) mediana, dane ilościowe, jakościowe, d) treści zadań o dużej i małej łatwości z poszczególnych przedmiotów
Nauczyciele wdrażają wnioski z analizy wyników egzaminów. Wnioski przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia.
Nauczyciele prowadzą badania wyników nauczania i analizują osiągnięcia uczniów. Nauczyciele formułują i wdrażają wnioski z analizy osiągnięć uczniów. Nauczyciele dostrzegają możliwości uzyskiwania przez uczniów lepszych wyników w nauce. Wdrożone wnioski przyczyniają się do poprawy wyników w nauce uczniów.
1) Uczniowie są samodzielni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły: samodzielnie odrabiają prace domowe, uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych, biorą udział w konkursach, biorą udział w imprezach szkolnych, środowiskowych, są zaangażowani w zajęcia lekcyjne, pozalekcyjne i pozaszkolne, występują do szkoły lub Samorządu Uczniowskiego z inicjatywami, angażują się w pracę Samorządu Uczniowskiego, aktywnie uczestniczą w pracy Młodzieżowej Rady Gminy 2) Samorząd Uczniowski i szkoła realizuje działania zainicjowane przez uczniów
Nauczyciele modyfikują i wzbogacają ofertę edukacyjną. Rozwijane są zainteresowania uczniów. Nauczyciele realizują nowatorskie rozwiązania programowe.
Uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości. Nauczyciele prowadzą działania zwiększające szanse edukacyjne uczniów, uwzględniające indywidualizację.
Uczniowie czują się w szkole bezpiecznie. Relacje między nimi i w całej społeczności szkolnej oparte są na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Uczniowie wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje. Uczniowie, pracownicy szkoły i rodzice prezentują właściwe zachowania.
Nauczyciele precyzują normy zachowań uczniów, zapoznają uczniów z kryteriami oceniania zachowania. Nauczyciele analizują podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. Nauczyciele oceniają skuteczność podejmowanych działań. We współpracy z uczniami i rodzicami podejmowane są różnorodne działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń i wzmacniające właściwe zachowania. Nauczyciele modyfikują oddziaływania wychowawcze w razie potrzeb, uwzględniając inicjatywy uczniów i rodziców.
Działania wychowawcze podejmowane przez nauczycieli są planowane i modyfikowane zgodnie z potrzebami uczniów oraz z ich udziałem. Nauczyciele analizują działania wychowawcze i wdrażają wnioski z tych analiz.
Nauczyciele zapoznają uczniów z regulaminami pracowni, sali gimnastycznej, obiektów sportowych, boisk, świetlicy, biblioteki, zachowania się podczas przerw. W ww. pomieszczeniach, na boisku znajdują się regulaminy instruujące. Pomieszczenia, do których wstęp uczniów jest zabroniony są odpowiednio oznakowane. Przeglądy stanu technicznego budynku, obiektów są wykonywane z należyta dokładnością. Nauczyciele są zobligowani do przestrzegania zasad Regulaminu pełnienia dyżurów. Z tym Regulaminem wychowawcy zapoznają uczniów na pierwszych zajęciach/godzinach wychowawczych każdego roku.
Nauczyciele działają zgodnie z przyjętą przez Radę Pedagogiczną koncepcją pracy. Nauczyciele analizują i modyfikują koncepcję pracy szkoły w razie potrzeb. Wychowawcy zapoznają oraz angażują uczniów oraz ich rodziców do realizacji zadań z koncepcji pracy szkoły.
Nauczyciele pracują wspólnie z uczniami nad doskonaleniem procesów edukacyjnych. Nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów w procesie uczenia się, wspierają uczniów w podejmowaniu różnych form aktywności. Nauczyciele udzielają informacji o postępach w nauce, wspierając ucznia w planowaniu jego rozwoju i w indywidualnym procesie uczenia się. Nauczyciele analizują wyniki monitorowania osiągnięć uczniów i wdrażają wnioski z tych analiz.
Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów edukacyjnych. Wprowadzanie zmian dotyczących przebiegu procesów edukacyjnych następuje w wyniku wspólnych ustaleń między nauczycielami.
Nauczyciele pracują zespołowo i analizują efekty swojej pracy. Nauczyciele wspólnie planują działania podejmowane w szkole lub placówce. Nauczyciele wspólnie rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy współpracy.
Nauczyciele rozpoznają indywidualne potrzeby rozwojowe oraz możliwości psychofizyczne sposoby uczenia się oraz sytuację społeczną każdego ucznia, Zajęcia pozalekcyjne realizują rozwijanie uzdolnień, pomoc psychologiczno- pedagogiczną, specjalistyczną, rewalidacyjną adekwatnie do zdiagnozowanych potrzeb ucznia. Prowadzona indywidualizacja nauczania odnosi się do potrzeb każdego ucznia Nauczyciele współpracują z PPP w zakresie potrzeb każdego ucznia