Z przebiegu przedsięwzięcia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obudź jutro – galeria sztuki alternatywnej Unia Europejska Instytucja Pośrednicząca Ministerstwo.
Advertisements

ZWIERZĘ NIE JEST RZECZĄ…
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Każdy z nas jest w stanie poświęcić chwilę na sprzątanie okolicy, wielu może zaoszczędzić energię elektryczną, wyłączając zbędne oświetlenie, a niektórzy.
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
ZŁEMU TRAKTOWANIU ZWIERZĄT - STOP
Analiza wyników ankiety
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
„Zwierzęta bezdomne na terenie Ursynowa”. Klasa VB ze szkoły nr 303 w Warszawie przedstawia prezentację pod tytułem:
Raport o Zwierzętach Naszej Dzielnicy – Ursus Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie ul. Orłów Piastowskich 47 Klub Ekologiczny Błękitni,
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Schronisko dla bezdomnych zwierząt
Aleksandra Wasilewska
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Zwierzęta bezdomne Agata Kupisz pod nadzorem: P. Beaty Górowskiej.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Rodzina.
Ochroną zwierząt w Polsce
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Kto jest przyjacielem lasu?
Autorka: Natalia Zawlik
Kto jest przyjacielem lasu?
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT Dzień ten obchodzony jest 4 października
1. Jakie czynniki uznaje Pani/Pan za najgorsze dla środowiska naturalnego?
Moja klasa V - przyjacielem lasu
„Nie było nas, był las, nie będzie nas, będzie las…”
czyli o tym, kto jest przyjacielem lasu i dlaczego?
Przyjaciele leśnego skarbca
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Zespół Szkół Publicznych w Małocicach im. Maciej Rataja.
Kto jest przyjacielem lasu. Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego
PRZYJACIELE LASU - Zwierzęta - Ludzie Rośliny Leśniczy Owady.
Oto mój dziadziuś- przyjaciel lasu. Dzięki niemu moja wiedza na temat „ zielonych płuc Ziemi” jest coraz większa.
Wykonała: Klaudia Gajda kl. 6 SP w Marklowicach Górnych
„Kto jest przyjacielem lasu”
Martyna Bełezina kl. VI C
Wizyta w schronisku dla zwierząt.
Kto jest przyjacielem lasu ?
„Przyjaciel Lasu” Kto jest przyjacielem lasu?.
Samorząd Uczniowski.
Wykonała: Zuzanna Żabińska
Geneza Programu „Zostań przyjacielem swojego otoczenia: 1.Pozytywna tendencja zwiększania się świadomości ekologicznej, która choć dostrzegalna, postępuje.
Sprawuje opiekę nad powierzonym mu leśnictwem. Dba o stan drzewostanu. Troszczy się o mieszkające w lesie ptaki i zwierzęta. Zajmuje się zwalczaniem.
Kto jest przyjacielem lasu?
PRZYJACIEL LASU.
PRZYJACIELE LASU.
Prezentacja 1.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Prostkach
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wińsku
NIE TYLKO WYBORY JAK MŁODZIEŻ MOŻE WPŁYNĄĆ NA RZECZYWISTOŚĆ I AKTYWNIE UCZESTNICZYĆ W DEMOKRACJI?
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Ur r. w Warszawie Zm r. W Warszawie Do Piastowa przybył wraz z rodziną w 1942 r. Mieszkał przy ul. Brandta 11 Honorowe Obywatelstwo.
PROGRAM EKOLOGICZNY „MOJA EKOPRZYGODA” realizowany w ZSiP w Czerniewicach w roku szkolnym 2014/2015.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE Warszawa, r. Budżet partycypacyjny w Warszawie 2015 Budżet partycypacyjny to ciąg działań (proces),
Niestety – lasy są wycinane – jest ich coraz mniej.
Chcemy być szczupli, zdrowi i mądrzy. Warsztaty Ekologiczne Dbamy o naszą Ziemię.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Dla zwierzaka.
Dokarmianie ptaków Ptasią stołówkę, która znajduję się przed naszą szkołą otworzymy 6 listopada. Zimą nasi ptasi przyjaciele z trudem znajdują pożywienie.
Bezpieczeństwo w Dzielnicy Targówek 2017/2018
Zapis prezentacji:

Z przebiegu przedsięwzięcia SPRAWOZDANIE Z przebiegu przedsięwzięcia „Psubraty – ochrona humanitarna zwierząt”

Nasza klasa 6a ze Szkoły Podstawowej numer 307 w Warszawie, bardzo chętnie włączyła się do ogólno Warszawskiego przedsięwzięcia „Psu braty”. Większość z nas jest miłośnikami zwierząt, wielu z nas ma swoich domowych ulubieńców. Niektórzy bardzo chcieli by mieć, ale z różnych względów nie mogą. Natomiast wszyscy mamy bardzo pozytywny stosunek do zwierząt. Rozumiemy, że należy pomagać i opiekować się „naszymi młodszymi braćmi”, nie wolno ich krzywdzić. Trzeba wszelkimi metodami przeciwdziałać okrucieństwu wobec zwierząt. Jesteśmy przekonani że gdy ludzie zmienia swój stosunek do zwierząt, to cały świat będzie lepszy. Lepsi też będą dla siebie sami ludzie.

W przedsięwzięciu „Psu braty” zainteresowaliśmy się zwierzętami żyjącymi w naszej okolicy. Jesteśmy mieszkańcami warszawskich Stegien nasza dzielnica graniczy z Wilanowem. - NASZA SZKOŁA

W trakcie realizacji projektu podjęliśmy następujące działania: 1. Przeprowadziliśmy ankietę na temat: stosunku do zwierząt. - wśród dzieci i młodzieży jej wyniki są budujące. Większość ankietowanych interesuje się prawami zwierząt i uważa, że niestety w Polsce są one niedostatecznie chronione. W naszym otoczeniu panuje dobry stosunek do zwierząt, rzadko spotyka się niewłaściwe ich traktowanie. Podobne wyniki uzyskaliśmy od osób dorosłych, wśród których niestety większa grupa ankietowanych nie interesuje się problematyką praw zwierząt.

2. 5 listopada odbyliśmy dwugodzinne warsztaty z przedstawicielem Ośrodka Działań Ekologicznych „Źródła”, p. Piotrem Mazurkiem. 3. Przeprowadziliśmy działania mające na celu zbadanie kondycji zwierząt dzikożyjących. W naszej okolicy znajdują się Pola Wilanowskie, na których swoje siedziby mają dzikie kaczki, króliki i zające. Niestety te dwa ostatnie gatunki są rzadziej spotykane. Związane jest to z zabudową Pól. Powstaje tam słynne „Miasteczko Wilanów” i Świątynia Opatrzności. Te ogromne budowy spowodowały że bażanty i zające są już rzadkością, przeniosły swoje siedziby w kierunku Lasu Natolińskiego i Kabat.

Natomiast kaczki zostały, doskonale się czują, mają swoje środowisko w Potoku Służewieckim, tzw. Popularnej „Smródce”. Są regularnie dokarmiane przez mieszkańców okolicznych osiedli, spacerowiczów, właścicieli psów. O właściwy stan ekologiczny Potoku dba Urząd Dzielnicy Wilanów.

Z polami związane są też znane w tych rejonach osoby. Pani dr. E Z polami związane są też znane w tych rejonach osoby. Pani dr. E. Tottoczko zajmuje się bezdomnymi mieszkańcami na polach. Posiadają oni zwierzęta psy i koty. Pani doktor dba o ich zwierzęta, dostarcza dla nich pokarm, kontroluje opiekę weterynaryjną. Słynną postacią jest też emerytowany pracownik Uniwersytetu Warszawskiego p. Piotrowski który karmi ptaki. Przeznacza na ich karmę spory procent swojej emerytury.

Zbadaliśmy też sytuację bezdomnych zwierząt na osiedlu „Stegny - południe”. Przeprowadziliśmy rozmowę z Administratorami. Opieka nad bezdomnymi zwierzętami jest na tym osiedlu wzorowa. Administracja wymieniła we wszystkich budynkach wymieniła okienka piwniczne, które mają specjalne klapki, aby koty mogły spokojnie wchodzić i wychodzić.

Administracja współpracuje z mieszkańcami, którzy opiekują się bezdomnymi zwierzątkami. Z ramienia mieszkańców tę działalność koordynuje p. K. Chocińska, która zebrała grupę społeczników.

Administracja płaci za karmę, środki antykoncepcyjne i sterylizację zwierząt, aby nie rozmnażały się w niekontrolowany sposób. Dba też o odpowiednie miejsca do karmienia gołębi i innych skrzydlatych mieszkańców osiedla.

Na osiedlu znajdują się tez specjalne pojemniki przeznaczone na odchody zwierząt. Można zauważyć coraz większą świadomość właścicieli, przede wszystkim psów którzy sprzątają po swoich ulubieńcach. Spotyka się to z dużą aprobatą mieszkańców osiedla. 5. Dowiedzieliśmy się też, jak do problemu bezdomnych zwierząt podchodzi urząd. Byliśmy w urzędzie dzielnicy Wilanów w wydziale ochrony środowiska. Jest tam baza tzw. „karmicieli” którzy opiekują się tzw. „gniazdami kotów blokowych”. Gdy jest ich powyżej pięciu, opiekun zgłasza, że dokarmia zwierzaki. Urząd umieszcza taką osobę w bazie. Dostaje ona od urzędu odpowiednią ilość karmy.

Kot, który jest zarejestrowany, musi być wysterylizowany Kot, który jest zarejestrowany, musi być wysterylizowany. Urząd ma podpisaną umowę z lecznicą na ulicy Skrzyneckiego. Opiekun zawozi kota, zgłasza że jest w bazie danych i w.o.ś. Pokrywa wszystkie koszty związane z zabiegiem i leczeniem. Jeśli chodzi o bezdomne psy, urząd pokrywa koszty związane z leczeniem chorych i rannych zwierząt. Zajmuje się też wywozem martwych zwierząt.

6. Niestety, nie udało nam się przeprowadzić debaty 6. Niestety, nie udało nam się przeprowadzić debaty. Wystosowaliśmy pismo do Straży Miejskiej z prośbą o przybycie EkoPatrolu. W związku z krótkim terminem realizacji projektu, nie było możliwe spotkanie z ludźmi zajmującymi się zawodowo przeciwdziałaniu okrucieństwu wobec zwierząt. Planujemy debatę w późniejszym czasie, kiedy ustalimy dogodny dla EkoPatrolu termin. Wtedy też zaprosimy Radnych Dzielnicy i przedstawicieli W.O.Ś-iu. Zaprosimy też samorządy pozostałych klas, aby rozpropagować problematykę ochrony zwierząt, uczulić naszych kolegów na krzywdę tych, którzy oczekują od nas pomocy. Uważamy że jest to nasz obowiązek.

KONIEC W imieniu klasy 6a Sprawozdanie sporządził: Michał Jędras Tekst: P. Jolanta Wojciuk