Ministerstwo Finansów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dochody i przychody jednostek samorządu terytorialnego
Advertisements

BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO
Dochody jednostek samorządu terytorialnego
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Zadłużenie jst w świetle nowej ustawy o finansach publicznych
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Elżbieta Malinowska-Misiąg Wojciech Misiąg Marcin Tomalak
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
PODSTAWOWE POJĘCIA.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Podstawy gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego
XXI Sesja Rady Gminy 18 styczeń 2005r.. Budżet Gminy Oleśnica na 2005 rok.
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Patryk Andrzejewski kl.I G
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Dr Agnieszka Chłoń–Domińczak Perspektywy wykorzystania ewaluacji w obszarze krajowych środków publicznych.
Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw
Dofinansowanie z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z prowadzeniem domów pomocy społecznej w 2008 roku Listopad 2008 rok.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
PRAWNE ASPEKTY ŁĄCZENIA POWIATÓW KANCELARIA PRAWNICZA A.S. KWIETNIOWSCY.
System finansowy JST Podstawy prawne Podział zadań i kompetencji
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
Projekt zmian niektórych artykułów ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego Warszawa, styczeń 2012.
Uchwała nr 7/14 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 15 kwietna 2014r. W sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.
Warszawa 25 września Subwencja regionalna w świetle ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego i jej znaczenie dla województwa mazowieckiego.
Warszawa 15 lipca „Określone ustawowo dochody własne poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego zdeterminowane są niejednokrotnie obiektywnymi.
Propozycja zmian w powiatowym systemie „janosikowego ”
Urząd Skarbowy w Rybniku
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
1Warszawa, 25 listopada 2013 r. BUDŻET WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA 2014 R. I PROGRAM OSTROŻNOŚCIOWY 25 listopada 2013 r. (poniedziałek)
Dochody jednostek samorządu terytorialnego
Ustrój samorządu terytorialnego
Opracowanie projektu ustawy budżetowej
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Aktor Jan Nowicki – Honorowy Obywatel Kowala Położenie: - centrum Polski - przy drodze krajowej Nr 1 z obwodnicą - w pobliżu autostrady A1 - węzeł Kowal.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Finanse publiczne i prawo finansowe ĆWICZENIA 4 i 5
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Unia Miasteczek Polskich Finanse miast i gmin: stan obecny i propozycje zmian przeciwdziałających narastającemu kryzysowi.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy INFORMACJE DOTYCZĄCE SPECJALNEJ ORGANIZACJI NAUKI I METOD PRACY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z ORZECZENIEM.
BUDŻET PROCEDURA - KAZUSY
Wyrównanie poziome dochodów jednostek samorządu terytorialnego („janosikowe”) - stan obecny i perspektywa prof. dr hab. Wiesława Miemiec Katedra Prawa.
BUDŻET MIASTA PODATKI LOKALNE. DOCHODY + PRZYCHODY = WYDATKI + ROZCHODY ,19 zł zł = ,76 zł ,43 zł.
Projekt budżetu 2003 Prezydent Miasta TYCHY. Projekt budżetu 2003 ogółem Projekt budżetu ogółem Pożyczki, kredyty, obligacje Projekt.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Wykonanie Budżetu Miasta Gdańska za rok Wykonanie Budżetu za 2004 r. - dochody, wydatki i nadwyżka.
Sytuacja finansowa JST w latach Warszawa, maj 2014.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Potencjalne konsekwencje wydzielenia regionu stołecznego Mazowsza dla wykonywania zadań samorządów wojewódzkich Paweł Swianiewicz Zakład Rozwoju i Polityki.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wałbrzych – Książ, grudzień 2015 dr inż. Elżbieta Berezowska Skarbnik Województwa Dolnośląskiego.
WYKONANIE BUDŻETU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO ZA 2015 ROK.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Samorządowy zakład budżetowy mgr Paweł Lenio Katedra Prawa Finansowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
1 16 września 2013 r..
Rola samorządu regionalnego w systemie sektora publicznego
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Ministerstwo Finansów
Projekt budżetu 2001 Zarząd Miasta TYCHY.
Prawo finansów publicznych
Transport drogowy na Mazowszu
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
Podwójny rocznik w algorytmie podziału OGÓLNEJ W 2019 R.
Jednostek Samorządu Terytorialnego a rosnące obciążenia finansowe
Dramat w dwóch aktach i z prologiem
SKUTKI FINANSOWE ZMIANY SYSTEMU OŚWIATY.
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Ministerstwo Finansów Projekt ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego Warszawa, 18 czerwca 2007 r.

Generalne założenia zmiany ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego I. Doprowadzenie do zgodności z Konstytucją przepisów zakwestionowanych przez TK Ustawowe określenie zasad podziału subwencji ogólnej w: - części regionalnej dla województw - części równoważącej dla gmin i powiatów Odejście od finansowania ustawowych ulg w przewozach autobusowych z dochodów własnych jako zadania własnego województwa i w konsekwencji zmniejszenie wskaźnika udziałów województw w CIT II. Likwidacja rezerwy subwencji, o której mowa w art. 26 ust. 2 pkt 1 ustawy o dochodach JST i przeznaczenie tych środków na wzmocnienie systemu wyrównawczego Rozwiązanie zgodne z postulatami Strony Samorządowej i przez nie zaaprobowane. III. Doprecyzowanie niektórych przepisów ustawy

Skutki wyroku Trybunału Konstytucyjnego W następstwie wyroku TK z dnia 25 lipca 2006 r., tracą moc – uznane za niezgodne z Konstytucją RP – przepisy ustawowe dotyczące: trybu podziału kwoty 30% części regionalnej subwencji ogólnej dla województw w drodze rozporządzenia Ministra Finansów finansowania ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów autobusowych jako zadania własnego samorządu województwa finansowania z budżetu województwa profilaktycznej opieki zdrowotnej sprawowanej w odniesieniu do osób świadczących pracę w czasie: a) odbywania kary pozbawienia wolności w zakładach karnych, b) przebywania w aresztach śledczych, c) wykonujących pracę w ramach kary ograniczenia wolności, jeżeli obowiązek objęcia profilaktyką nie spoczywa na pracodawcy. W następstwie wyroku TK z dnia 25 lipca 2006 r., tracą moc – uznane za niezgodne z Konstytucją RP – przepisy ustawowe dotyczące: - trybu podziału kwoty 30% części regionalnej subwencji ogólnej dla województw w drodze rozporządzenia Ministra Finansów Zgodnie z argumentacją przedstawioną przez TK: podział kwoty 30% części regionalnej powinien być określony ustawą, a nie rozporządzeniem, które nie ma charakteru systemowego; nie są przewidywalne korzyści, jakie osiągną uboższe województwa w związku z podziałem wpłat; przepisy ustawy w tym zakresie nie dają gwarancji, że niekorzystna dla samorządów zmiana finansowania zadań spowoduje zawsze „uzupełnienie” zmniejszonych dochodów; - finansowania ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów autobusowych jako zadania własnego samorządu województwa Według TK zadanie to nie ma charakteru zadania własnego samorządu, gdyż: nie jest związane z terytorium określonego województwa; samorząd województwa nie ma wpływu na sposób jego wykonywania i jedynie obowiązkowo finansuje te uprawnienia; służy realizacji zadań polityki ogólnopaństwowej; - finansowania z budżetu województwa profilaktycznej opieki zdrowotnej sprawowanej w odniesieniu do osób świadczących pracę w czasie: a) odbywania kary pozbawienia wolności w zakładach karnych, b) przebywania w aresztach śledczych, c) wykonujących pracę w ramach kary ograniczenia wolności, jeżeli obowiązek objęcia profilaktyką nie spoczywa na pracodawcy. TK uznał, iż zadania w sferze więziennictwa powinny należeć do właściwości organów centralnych i wiążą się z szeroko pojmowanym wymiarem sprawiedliwości i sprawami wewnętrznymi. Stosowny projekt nowelizacji ustawy o służbie medycyny przygotowuje Minister Zdrowia.

REZERWA SUBWENCJI OGÓLNEJ – art. 26 ust. 2 pkt 1 Obowiązująca ustawa Projekt ustawy Likwidacja rezerwy i przeniesienie środków w tej samej wysokości na wzmocnienie systemu wyrównawczego gmin, powiatów i województw Rezerwa w wysokości 2% sumy planowanych części wyrównawczych subwencji ogólnej Sposób podziału ustalany w porozumieniu ze stroną samorządową Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego Podział określony ustawowo w ramach części wyrównawczej subwencji ogólnej W 2006 r. 2% rezerwa części wyrównawczych subwencji ogólnej wynosiła 112.983 tys. zł. Zgodnie z projektem ustawy, porównywalna kwota byłaby przekazana dodatkowo do jednostek samorządu terytorialnego, z tego dla: gmin - 85.865 tys. zł, powiatów - 14.894 tys. zł, województw 16.400 tys. zł.

REZERWA SUBWENCJI OGÓLNEJ – art. 26 ust. 2 pkt 2 Rezerwa „drogowa” subwencji ogólnej Sposób podziału ustalany w porozumieniu ze stroną samorządową Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego Inwestycje na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu (wg obowiązującej ustawy dotyczyło tylko inwestycji rozpoczętych przed 1 stycznia 1999 r.) Utrzymanie rzecznych przepraw promowych o średnim natężeniu ruchu w skali roku powyżej 2.000 pojazdów na dobę W 2006 roku środki z rezerwy „drogowej” subwencji ogólnej otrzymało 187 jednostek na kwotę 301.089.000 zł z tego: 127 powiatów - 70.024 tys. zł; 48 miast na prawach powiatu - 204.425 tys. zł; 12 województw - 26.640 tys. zł. Budowy, przebudowy, remontu, utrzymania, ochrony i zarządzania drogami krajowymi i wojewódzkimi w granicach miast na prawach powiatu

Rezerwa w wysokości 0,6% części oświatowej subwencji ogólnej REZERWA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ – art. 28 Obowiązująca ustawa Projekt ustawy Rezerwa w wysokości 0,6% części oświatowej subwencji ogólnej W 2008 r. - rezerwa w wysokości 0,3% części oświatowej subwencji ogólnej Od 2009 r. - rezerwa w wysokości 0,25% części oświatowej subwencji ogólnej

Zmiana procentowego wyrównywania kwoty podstawowej DOCHODY GMIN I „CZĘŚCI GMINNEJ” MIAST NA PRAWACH POWIATU Obowiązująca ustawa Projekt ustawy Część wyrównawcza subwencji ogólnej ustalona w ustawie budżetowej jako suma kwot: podstawowej i uzupełniającej Część wyrównawcza subwencji ogólnej ustalona w ustawie budżetowej jako suma kwot: podstawowej i uzupełniającej Zmiana procentowego wyrównywania kwoty podstawowej (gminy, w których wskaźnik dochodów podatkowych na 1 mieszkańca jest mniejszy od 92% średniego wskaźnika w kraju otrzymują wyrównanie zależnie od przedziału dochodów) przedziały: do 40% - wyrównanie w 99% do 75% - wyrównanie w 83% do 92% - wyrównanie w 76% przedziały: do 40% - wyrównanie w 90% do 75% - wyrównanie w 80% do 92% - wyrównanie w 75%

część wyrównawcza subwencji ogólnej zwiększy się o kwotę 86 mln zł DOCHODY GMIN I „CZĘŚCI GMINNEJ” MIAST NA PRAWACH POWIATU Projekt ustawy Obowiązująca ustawa Część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie 4.024 mln zł otrzymało 2153 gminy (w tym 12 miast na prawach powiatu) W warunkach roku 2006 roku część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie 4.110 mln zł otrzymałoby 2153 gminy (w tym 12 miast na prawach powiatu) Dochody podatkowe na 1 mieszkańca w kraju dla gmin w 2006 roku wyniosły 793,43 zł. najwyższe: 30.404,61 zł (Kleszczów), 7.150,25 zł (Osiecznica); najniższe: 164,08 zł (Lipnica Wielka) Liczba gmin, które otrzymują kwotę subwencji na wyrównanie dochodów według wskaźnika dochodów podatkowych na jednego mieszkańca w 2006 r. W 2006 roku dochody podatkowe powiększone o środki z systemu wyrównawczego na 1 mieszkańca dla gmin wg obowiązującej ustawy wyniosły 911,03 zł; wg projektu ustawy wyniosłyby 913,28 zł. Przedział PRZEDZIAŁY PDP-2004/miesz. 0%-40% 293 40%-75% 1269 75%-92% 397 92%-150% 415 Powyżej 150% 104 RAZEM 2478 PRZEDZIAŁY wg obow. Ustawy wg projektu różnica 0%-40% 0 0 0 40%-75% 155 125 -30 75%-92% 1900 1933 33 92%-150% 355 352 -3 Powyżej 150% 68 68 0 RAZEM 2478 2478 0 część wyrównawcza subwencji ogólnej zwiększy się o kwotę 86 mln zł

DOCHODY GMIN I „CZĘŚCI GMINNEJ” MIAST NA PRAWACH POWIATU Projekt ustawy Część równoważąca subwencji ogólnej ustalona wg zasad określonych w ustawie 50% kwoty otrzymują gminy miejskie w zależności od wydatków na dodatki mieszkaniowe na jednego mieszkańca gminy wykonanych w roku poprzedzającym rok bazowy (wydatki na dodatki mieszkaniowe na jednego mieszkańca gminy > 80% średnich wydatków na dodatki mieszkaniowe na jednego mieszkańca wszystkich tych gmin) 25% kwoty otrzymują gminy wiejskie i miejsko-wiejskie w zależności od wydatków na dodatki mieszkaniowe na jednego mieszkańca wykonane w roku poprzedzającym rok bazowy (wydatki na dodatki mieszkaniowe na jednego mieszkańca gminy > 90% średnich wydatków na dodatki mieszkaniowe na jednego mieszkańca wszystkich tych gmin) W 2006 roku część równoważącą subwencji ogólnej w kwocie 465.774 tys. zł otrzymują 1584 gminy (w tym 49 miast na prawach powiatu). 25% kwoty otrzymują gminy wiejskie i miejsko-wiejskie w zależności od dochodów z tytułu udziału w PIT, podatku rolnego, podatku leśnego na jednego mieszkańca gminy za rok poprzedzający rok bazowy (dochody z tytułów udziału w PIT, podatku rolnego, podatku leśnego na jednego mieszkańca < 80% średnich dochodów z tych tytułów na jednego mieszkańca wszystkich tych gmin)

Zmiana procentowego wyrównywania kwoty podstawowej DOCHODY POWIATÓW I „CZĘŚCI POWIATOWEJ” MIAST NA PRAWACH POWIATU Obowiązująca ustawa Projekt ustawy Część wyrównawcza subwencji ogólnej ustalona w ustawie budżetowej jako suma kwot: podstawowej i uzupełniającej Część wyrównawcza subwencji ogólnej ustalona w ustawie budżetowej jako suma kwot: podstawowej i uzupełniającej Zmiana procentowego wyrównywania kwoty podstawowej (powiaty, w których wskaźnik dochodów podatkowych na 1 mieszkańca (P) jest mniejszy niż wskaźnik dochodów podatkowych wszystkich powiatów (Pp) otrzymują wyrównanie) w kwocie 88% różnicy wskaźników Pp i P mnożąc przez liczbę mieszkańców powiatu w kwocie 90% różnicy wskaźników Pp i P mnożąc przez liczbę mieszkańców powiatu

część wyrównawcza subwencji ogólnej zwiększy się o kwotę 15 mln zł DOCHODY POWIATÓW I „CZĘŚCI POWIATOWEJ” MIAST NA PRAWACH POWIATU Obowiązująca ustawa Projekt ustawy Część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie 763 mln zł otrzymało 320 powiatów (w tym 24 miasta na prawach powiatu) W warunkach roku 2006 roku część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie 778 mln zł otrzymałoby 320 powiatów (w tym 24 miasta na prawach powiatu) część wyrównawcza subwencji ogólnej zwiększy się o kwotę 15 mln zł Dochody podatkowe na 1 mieszkańca dla powiatów w kraju w 2006 roku wyniosły 80,55 zł najwyższe: 282,78 zł (m.st. Warszawa), 225,77 zł (piaseczyński); najniższe: 21,79 zł (suwalski) Liczba powiatów, które otrzymują kwotę subwencji na wyrównanie dochodów według wskaźnika dochodów podatkowych na jednego mieszkańca w 2006 r. Dochody podatkowe na 1 mieszkańca w kraju dla powiatów w 2006 roku wyniosły 80,53 zł. W 2006 roku dochody podatkowe powiększone o środki z systemu wyrównawczego na 1 mieszkańca dla gmin wg obowiązującej ustawy wyniosły 116,34 zł; wg projektu ustawy wyniosłyby 124,11 zł.

DOCHODY POWIATÓW I „CZĘŚCI POWIATOWEJ” MIAST NA PRAWACH POWIATU Projekt ustawy Część równoważąca subwencji ogólnej ustalona wg zasad określonych w ustawie 9% dla powiatów w zależności od wysokości wydatków na rodziny zastępcze (wg obowiązującej ustawie otrzymują powiaty, w których nastąpił wzrost wydatków na rodziny zastępcze) 7% dla powiatów, w których nie funkcjonuje powiatowy urząd pracy 30% dla powiatów, w których długość dróg powiatowych w przeliczeniu na jednego mieszkańca jest wyższa od średniej długości dróg powiatowych w kraju w przeliczeniu na jednego mieszkańca W 2006 roku część równoważącą subwencji ogólnej w kwocie 604.269 tys. zł wg obowiązującej ustawy otrzymują 374 powiaty; wg projektu ustawy otrzymywałoby 378 powiatów. 30% dla miast na prawach powiatu w zależności od długości dróg wojewódzkich i krajowych w granicach tych miast 24% dla powiatów, w których planowane dochody na rok budżetowy są niższe od planowanych dochodów na rok bazowy

WOJEWÓDZTWA Obowiązująca ustawa Projekt ustawy udział w PIT – 1,6% udział w CIT – 15,9% udział w CIT – 14,0% Zmniejszenie udziału we wpływach z CIT o 1,9% powoduje zmianę w dochodach podatkowych województw (wskaźniki W i Ww), stanowiących podstawę naliczenia części wyrównawczej subwencji ogólnej oraz wpłat do budżetu państwa. W związku z tym: zmniejszą się dochody województw z tytułu kwoty podstawowej części wyrównawczej subwencji ogólnej i z tytułu część regionalnej subwencji ogólnej zmniejszą się wydatki województw z tytułu wpłat do budżetu państwa

Zmiana procentowego wyrównywania kwoty podstawowej DOCHODY WOJEWÓDZTW Obowiązująca ustawa Projekt ustawy Część wyrównawcza subwencji ogólnej ustalona w ustawie budżetowej jako suma kwot: podstawowej i uzupełniającej Część wyrównawcza subwencji ogólnej ustalona w ustawie budżetowej jako suma kwot: podstawowej i uzupełniającej Zmiana procentowego wyrównywania kwoty podstawowej (województwa, w których wskaźnik dochodów podatkowych na 1 mieszkańca (W) jest mniejszy niż wskaźnika dochodów podatkowych wszystkich województw (Ww) otrzymują wyrównanie) w kwocie 70% różnicy wskaźników Ww i W mnożąc przez liczbę mieszkańców województwa w kwocie 72% różnicy wskaźników Ww i W mnożąc przez liczbę mieszkańców województwa

część wyrównawcza subwencji ogólnej zmniejszy się o kwotę 76 mln zł DOCHODY WOJEWÓDZTW Obowiązująca ustawa Projekt ustawy W warunkach roku 2006 roku część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie 763 mln zł otrzymałoby 13 województw Część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie 839 mln zł otrzymało 13 województw część wyrównawcza subwencji ogólnej zmniejszy się o kwotę 76 mln zł Dochody podatkowe na 1 mieszkańca dla województw w kraju w 2006 roku wyniosły 102,07 zł najwyższe= 252,40 zł najniższe = 47,84 zł Dochody podatkowe na 1 mieszkańca dla województw w kraju w warunkach 2006 roku wyniosłyby 91,52 zł najwyższe= 225,1 zł najniższe = 43,17 zł W 2006 roku, wg obowiązującej ustawy dochody podatkowe powiększone o środki z systemu wyrównawczego na 1 mieszkańca dla województw wyniosły 140,75 zł; wg projektu ustawy dochody podatkowe powiększone o środki z systemu wyrównawczego na 1 mieszkańca dla województw wyniosłyby 126,33 zł.

DOCHODY WOJEWÓDZTW Projekt ustawy Część regionalna subwencji ogólnej ustalona wg zasad określonych w ustawie 40% dla województw w zależności od powierzchni dróg na jednego mieszkańca 20% dla województw w zależności od stopy bezrobocia 10% dla województw w zależności od PKB na mieszkańca 15% dla województw w zależności od bieżących wydatków na PKP W 2006 roku część regionalną subwencji ogólnej otrzymują wszystkie województwa wg obowiązującej ustawy w kwocie 637.746 tys. zł; wg projektu ustawy w kwocie 565.904 tys. zł. 15% dla województw, w których planowane dochody na rok budżetowy są niższe od planowanych dochodów na rok bazowy

Doprecyzowanie niektórych przepisów ustawy Pozostałe zmiany uwzględnione w projekcie ustawy mają charakter doprecyzowujący, m.in.: wyeliminowano wątpliwości pojawiające się w związku z pozyskiwaniem przez jednostki samorządu terytorialnego dochodu z tytułu CIT od działających na terytorium RP zakładów zagranicznych; przyjęto, że dane służące do wyliczania planowanych dochodów jednostek samorządu terytorialnego z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych będą brane wg stanu na dzień 15 września roku bazowego. zmiana sposobu przekazywania na rachunki jednostek samorządu terytorialnego raty za grudzień z tytułu udziału we wpływach z PIT, polegającą na zaliczkowym przekazaniu części środków

Zmiana sposobu przekazywania na rachunki jednostek samorządu terytorialnego raty za grudzień z tytułu PIT - art. 11 ust. 3 1) w terminie do dnia 20 grudnia roku budżetowego - przekazuje się zaliczkę w wysokości 80% kwoty przekazanej, za listopad roku budżetowego; 2) w terminie do dnia 10 stycznia roku następnego - przekazuje się kwotę stanowiącą różnicę między kwotą z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, który wpłynął na rachunek urzędu skarbowego w miesiącu grudniu, a kwotą zaliczki przekazanej zgodnie z pkt 1.