Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Advertisements

SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Specjalność Zarządzanie logistyczne Kierunek: L O G I S T Y K A.
Czym jest zarządzanie operacyjne
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Marek Fertsch Systemy planowania i sterowania produkcją 1
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Niestabilność rynku Model pajęczyny.
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
1.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Przedstawienie nowego produktu
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Planowanie przepływów materiałów
Operacyjne sterowanie produkcją
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Prezentacja pomysłu WPISAĆ NAZWĘ POMYSŁU Przedmiot biznesu TU UZUPEŁNIA POMYSŁODAWCA.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
SYSTEMY CELOWE Jacek WĘGLARCZYK.
PRODUKT.
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Logistyk.
Teoria organizacji Wykład 1.
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
PYTANIA EGZAMINACYJNE Z PODSTAW ZARZĄDZANIA Profesor dr hab. Tadeusz Mendel.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
MÓJ ZAWÓD.
Dr hab. Ewa Hellich, prof. SGH Instytut Rachunkowości
Firmy globalne.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces przewodzenia i kontrolowania
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Prezentacja biznesplanu
Zarządzanie produkcją – różne określenia
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Publiczne prawo konkurencji
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
MARKETING INTERNETOWY
Prezentacja biznesplanu
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.

Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Istota zarządzania. Zarządzanie (def): Proces doprowadzania do wykonania określonych rzeczy (realizacji określonych zadań), sprawnie i skutecznie, wspólnie z innymi ludźmi i poprzez nich. Robbins, DeCenzo "Podstawy zarządzania" Zarządzanie w organizacji jest atrybutem (jest realizowane przez) pewnej grupy pracowników - kierowników (menedżerów). Tylko oni zajmują się zarządzaniem.

Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Funkcje zarządzania Ponieważ zarządzaniem w organizacji zajmują się kierownicy różnych szczebli dlatego funkcje zarządzania nazywane są również funkcjami kierowniczymi. Wyróżnia się następujące typowe funkcje kierownicze (zarządzania): Zieleniewski "Organizacja i zarządzanie" a) Planowanie - rozumowa część działania. Jest to abstrakcyjny proces, w którym rozpatruje się i organizuje działania ze względu na kryterium ich przyszłych wyników. Zadaniem tego procesu jest znalezienie najlepszej drogi do osiągnięcia wcześniej postawionych celów. Ghallab E.M. Automated planning...

Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Funkcje zarządzania Wyróżnia się następujące typowe funkcje kierownicze (zarządzania): b) organizowanie - proces łączenia pojedynczych zasobów w całości (systemy) o większej złożoności, przeznaczone do zaspokajania określonych potrzeb. Polega na: - doborze ludzi i innych rodzajów zasobów, które pod względem właściwości najlepiej nadają się na elementy tworzonej całości, - pozyskiwaniu zasobów oraz kształtowaniu więzi (relacji) pomiędzy nimi dla najlepszego zaspokajania określonych potrzeb - utrzymywaniu utworzonej całości w gotowości do zaspokajania określonych potrzeb mimo zmian, jakie zachodzą w jej otoczeniu Encyklopedia Organizacji i Zarządzania

Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Funkcje zarządzania Wyróżnia się następujące typowe funkcje kierownicze (zarządzania): c) motywowanie - pobudzanie do działania ludzi poprzez wywoływanie u nich motywacji Motywacja - proces zachodzący w mózgu człowieka, regulujący czynności tak, aby doprowadziły do osiągnięcia określonego wyniku (celu). Encyklopedia Organizacji i Zarządzania

Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Funkcje zarządzania Wyróżnia się następujące typowe funkcje kierownicze (zarządzania): d) kontrolowanie - określenie stanu planowanego, określenie stanu rzeczywistego, porównanie stanu planowanego ze stanem rzeczywistym i podjecie decyzji o działaniach korekcyjnych lub zaakceptowanie stanu rzeczywistego w zależności od wyniku porównania Encyklopedia Organizacji i Zarządzania

Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Zarządzanie produktem (def:) Zarządzanie produktem to planowanie, organizowanie i kontrola tworzenia, rozwoju, promocji i dystrybucji produktu oraz motywowanie osób uczestniczących w tych działaniach Cross W., Encyclopedic Dictionary of Business Terms

Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Kategorie produktów (klasyfikacja Ayres'a) GRUPA PIERWSZA (A) – TO WYROBY ZAAWANSOWANE KONSTRUKCYJNIE I TECHNOLOGICZNIE ORAZ ICH PRODUCENCI (HIGH – TECH) TYPOWE CECHY TEJ GRUPY: - PRODUCENCI KONKURUJĄ ZE SOBĄ POPRZEZ CECHY PRODUKTÓW - INNOWACJE WYMAGAJĄ DLUGOTRWAŁYCH BADAŃ W SFERZE „BADAŃ I ROZWOJU –R&D” LUB NAWET BADAŃ PODSTAWOWYCH I WYSOKICH NAKŁADÓW - INNOWACJE SZYBKO SIĘ ROZPOWSZECHNIAJĄ PRZEDSTAWICIELE TEJ GRUPY – PRZEMYSŁ LOTNICZY I KOSMICZNY, JĄDROWY, KOMPUTEROWY, ZBROJENIOWY

Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Kategorie produktów (klasyfikacja Ayres'a) GRUPA DRUGA (B) TO PRODUKTY KOMSUMPCYJNE I ICH WYTWÓRCY (INACZEJ – PRZEDSIĘBIORSTWA DZIAŁAJĄCE NA TZW. „GŁĘBOKICH RYNKACH”) TYPOWE CECHY TEJ GRUPY: - PRODUCENCI KONKURUJĄ ZE SOBĄ POPRZEZ ZASPOKAJANIE POTRZEB KLIENTÓW, W TYM SPRAWNĄ DYSTRYBUCJĘ - KLUCZOWE ZNACZENIE DLA SUKCESU PRODUCENTA NA SPRAWNA SPRZEDAŻ ORAZ ELASTYCZNOŚĆ W SFERZE PRODUKCJI PRZEDSTAWICIELE TEJ GRUPY- PRZEMYSŁ SAMOCHODOWY, KOSMETYCZNY, CHEMII GOSPODARCZEJ, SPOŻYWCZY, ODZIEŻOWY, OBUWNICZY. DO TEJ GRUPY NALEŻĄ RÓWNIEŻ USŁUGI.

Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Kategorie produktów (klasyfikacja Ayres'a) GRUPA TRZECIA (C) TO WYROBY INWESTYCYJNE I ICH PRODUCENCI (INACZEJ PRZEDSIĘBIORSTWA DZIAŁAJĄCE NA TZW „PŁYTKICH RYNKACH”) TYPOWE CECHY TEJ GRUPY: - PRZEDSIĘBIORSTWA KONKURUJĄ MIĘDZY SOBĄ ZA POMOCĄ KOMBINACJI CENY, WARUNKÓW DOSTAWY I JAKOŚCI PRODUKTU - PRODUCENCI CAŁY CZAS ZNAJDUJĄ SIĘ POD „PRESJĄ KOSZTÓW” CO ZMUSZA DO CIĄGŁEJ OBNIŻKI KOSZTÓW - INNY JEST CHARAKTER MARKETINGU – MARKETING PRODUKTÓW PRZEMYSŁOWYCH PRZEDSTAWICIELE – PRZEMYSŁ SUROWCOWY, MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH, CIĘŻKA CHEMIA, ENERGETYCZNY, MASZYNOWY