ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Advertisements

Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Zdecydowana większość uczniów klas II wie jakie są negatywne skutki używek największy odsetek nieświadomych występuje w klasach.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Analiza wyników ankiety
Prawa i obowiązki ucznia
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
,,Pasje gimnazjalistów”
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Czytelnictwo literatury popularnonaukowej uczniów korzystających ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Nowym Sączu Oprac. Anna.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
SAMORZĄDNOŚĆ W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM IM. B. PRUSA W SKIERNIEWICACH.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
“Szkoła w procentach”.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Raport z ewaluacji wewnętrznej
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Jako element polityki prorodzinnej w Polsce
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Głos Polaków w sprawie wina
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Działdowie
Zapis prezentacji:

ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU Liczba respondentów : 612 uczniów

Podział badanych W skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 3 we Wrocławiu wchodzą szkoły: Liceum Ogólnokształcące nr 9 Liceum Dwujęzyczne nr 4 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 10 Dokonaliśmy podziału klas na bloki, biorąc pod uwagę ich profile: (klasy) D- biologiczno-chemiczne H- Liceum Dwujęzyczne nr 4 I- śląsko- znawcze Gimnazjum- Gim nr10 Ogólne- Klasy A, C, E, F

Czy jest w naszej szkole potrzebny Rzecznik Praw Ucznia?

Zdecydowana większość zwraca uwagę na potrzebę stworzenia funkcji Rzecznika Praw Ucznia. Odsetek pozytywnych odpowiedzi wacha się w przedziale 70-80% Wyjątkiem okazały się klasy H, czyli uczniowie Liceum Dwujęzycznego nr 4. Wynika to z faktu, że są to w większości absolwenci naszego gimnazjum, czyli są w naszej szkole najdłużej, sprawia to, że czują się najpewniej i przez przyzwyczajenie do starego porządku są zniechęceni do jakichkolwiek zmian.

Czy są grupy uczniów, których sytuacja z jakiegoś powodu jest gorsza niż innych?

Uczniowie w większości twierdzą, że są grupy uczniów, których sytuacja jest gorsza niż pozostałych, procent tych odpowiedzi wynosi mniej więcej 70% Uczniowie klas I, o profilu śląsko-znawczym czują się w szkole równi i żyją spokojniej niż pozostali. Przeciwną sytuację można zaobserwować w klasach H, o profilu dwujęzycznym, gdzie prawie 80% ankietowanych stwierdziło, że istnieją grupy dyskryminowane.

Czy chcesz mieć wpływ na to jak działa i co robi Samorząd Szkolny?

Z odpowiedzi można zauważyć, że mniej więcej połowa uczniów chce mieć wpływ na działanie Samorządu. Największe zainteresowanie wyrazili uczniowie klas gimnazjalnych, bo aż 64%. Co jest zrozumiałe, biorąc pod uwagę wiek i ilość wolnego czasu oraz większą aktywność społeczną. Skrajne stanowisko prezentują klasy H, którym jest najbardziej obojętne jak funkcjonuje Samorząd.

Czy znasz swoje prawa i obowiązki szkolne?

Procent uczniów znających swoje prawa i obowiązki jest zrównoważony, wacha się w okolicach 50%. Jednak uczniowie Liceum Dwujęzycznego (klasy H), jak w pozostałych pytaniach prezentują stanowisko odmienne. Paradoksalnie tylko 26% z nich jest świadomych swoich praw i obowiązków.

Czy znasz skład Prezydium Senatu Samorządu Szkolnego?

W pytaniu 5 uzyskaliśmy największy odsetek odpowiedzi przeczących W pytaniu 5 uzyskaliśmy największy odsetek odpowiedzi przeczących. Jak się okazuje, większość uczniów nie zna władz samorządu szkolnego. Najmniej świadomymi okazali się uczniowie klas o profilu ogólnym (3%) i śląsko -znawczym (4%). Badani z klas dwujęzycznych należą do najlepiej zorientowanych. Wynika to z faktu, iż do 1 i 2 H uczęszczają przedstawicie Samorządu Szkolnego

Czy czujesz się członkiem demokratycznej społeczności szkolnej?

W pytaniu o poczucie demokratycznego członkostwa w społeczności szkolnej, przeciętny procent odpowiedzi twierdzących wynosi JEDYNIE ok. 20%. Niestety wszyscy respondenci z klas Liceum Dwujęzycznego wyrazili negatywną opinię na ten temat. Najwyższy procent pozytywnych odpowiedzi wyrazili uczniowie klas I, około 39%.

Dziękujemy ! Anna Żurowska Tomasz Cebrat