Projekt badawczy w gr. 3 - latków luty 2013 MYDŁA
Faza I: Oglądanie zgromadzonych skarbów
Oglądanie mydeł
Bartuś mocno zainteresowany mydłami w płynie, a może pompkami?
Dzieci dokładają mydła w odpowiednie miejsca – tworzą kolekcje
Tutaj kostki mydeł , tam mydła w płynie, a na końcu płatki mydlane.
Czy będziemy brać kąpiel?
Patryk nie wie gdzie położyć mydło „Krówkę”
Wszystko takie ciekawe, trzeba koniecznie dotknąć i powąchać…
Ach, jak pachną!
Może narysujemy nasze mydła? Krzyś - mydło w płynie
Ada - mydło w kształcie krówki
Marysia -mydła w kostkach
Laura - mydło w kostce, okrągłe
W projekcie został utworzony słowniczek
Siatka pojęciowa – czyli co nas interesuje
Antoś słabo mówi – pokazał nam to, co wiedział
Pytania dzieci
Faza II projektu: Zabawy badawcze
Dlaczego mydło jest czasem brudne?
Kuba - Mam brudne ręce od farby i ubrudziłem nimi mydło
Patryk – Ale śmieszne, mydło jest brudne od moich rąk…
Kasia – Mam brudne ręce i dotknęłam mydła, ubrudziło się
Będziemy robić bańki
Mieszamy produkty i robimy pianę
Matin próbuje zrobić bańki
Kuba też się stara…
…i Zuzia chce się pobawić
A tu już kolejny problem do rozwiązania: po co są płatki mydlane?
Mieszamy płatki z wodą i wkładamy brudną ściereczkę
Basia pierze
Wszyscy jej pomagają
Udało się! Ściereczka jest czysta
III faza projektu – podsumowanie Uzupełnienie siatki pojęciowej o zdobytą wiedzę i umiejętności. Odpowiedzi na wcześniej zadane pytania.
Podsumowaliśmy wiedzę dotyczącą mydeł
Kacper i Patryk robią własne mydełka
Kuba też ciężko pracuje
A to już efekty naszej pracy Przygotowała: Sylwia Ambroziak - Zaręba