Banki spółdzielcze w oczach Polaków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Raport z badania Źródła informacji i uczestnictwo w targach maszynowych dla Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Przeprowadzone metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interview )
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
Hubert Kaszyński IS UJ, Klinika Psychiatrii SU Anna Liberadzka
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Zmiany w percepcji i wizerunku polskiego sektora bankowego ‘2009
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Rzecz o efektywności w biznesie
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Raport z badania sondażowego PIŁA W OCZACH JEJ MIESZKAŃCÓW
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Rozproszenie uwagi kierowcy
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Ranking dystrybutorów materiałów budowlanych
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
KINGA NOWAKOWSKA OLGIERD KONIECZNY Szczecinek, 30 września 2014 r. BADANIE EWALUACYJNE STAŻE JAKO NARZĘDZIE AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
Elementy geometryczne i relacje
Pomiar został przeprowadzony w dniach lipca 2015 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie Polaków liczącej N=1053 osób dobranych z panelu Ariadna.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku Wizerunki liderów i partii politycznych Dr hab. Norbert Maliszewski.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w KrakowieBiuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w Białymstoku Postrzeganie koncepcji reintrodukcji.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
Stan i Perspektywy Rozwoju Spółdzielczości Wiejskiej w Polsce
Pytania do 1000 osób przy użyciu metody CATI
Zapis prezentacji:

Banki spółdzielcze w oczach Polaków Badanie na zlecenie Banku BPS, luty 2013 r.

Informacje o badaniu telefonicznym Badanie przeprowadzono metodą telefonicznych wywiadów indywidualnych (CATI) na próbie 1000 osób, której struktura jest tożsama ze strukturą populacji pod względem płci, wieku oraz wielkości miejscowości zamieszkania. W badaniu wzięli udział losowo dobrani mieszkańcy Polski w wieku 15-65 lat, klienci banku . Wywiady przeprowadzono w styczniu 2013.

Struktura badanej próby - demografia W badaniu wzięło udział 50,2% kobiet i 49,2% mężczyzn w następującym rozkładzie płci i miejsca zamieszkania:

Próba w procentach

Posiadanie konta w banku Uczestnicy badania mieli konta osobiste w następujących bankach: Prawie 12% to klienci banków spółdzielczych

Spontaniczna znajomość banków Spontanicznie respondenci najczęściej wymieniali banki PKO S.A (34,4%). oraz PKO BP (30,8%) i ING Bank Śląski (30,1%). Banki Spółdzielcze okazały się także dobrze znane – spontanicznie wymieniło je 21,2% respondentów.

Spontaniczna znajomość banku spółdzielczego, a wiek i wielkość miejscowości zamieszkania Bank spółdzielczy był zdecydowanie najczęściej spontanicznie wymieniany przez mieszkańców wsi (55%), spośród mieszkańców dużego miasta wskazało go tylko 3%. Analiza struktury wieku respondentów wymieniających bank spółdzielczy prowadzi do ciekawych wniosków – grupy wiekowe są niemal równe i wszystkie mają wyniki bliskie 20%.

Zadowolenie klientów banków spółdzielczych Klientów banków spółdzielczych zapytano o to, na ile chętnie poleciliby swój bank znajomym, aż 54% badanych uznało za wysoce prawdopodobne, że udzielą bankowi rekomendacji. Jak bardzo prawdopodobne jest, że poleci Pan/i bank spółdzielczy swojemu znajomemu?

Bank spółdzielczy budzi pozytywne skojarzenia Bank spółdzielczy budzi głównie skojarzenia neutralne (57% respondentów), chociaż dużo jest także skojarzeń pozytywnych (39%) – negatywne pojawiają się bardzo rzadko (4%). U klientów banków spółdzielczych wyraźnie przeważają skojarzenia pozytywne (73,2%) nad neutralnymi (26,8%) – negatywne nie pojawiają się wcale. Jakie skojarzenia budzi u Pana/i określenie „bank spółdzielczy”? Budzi raczej pozytywne skojarzenia Budzi raczej negatywne skojarzenia Budzi neutralne skojarzenia

Atuty banku spółdzielczego W pytaniu otwartym respondenci wskazywali na następujące atuty banków spółdzielczych (od najczęściej występujących). Bliski kontakt, przyjazny Koncentracja na kliencie, osobista znajomość, brak anonimowości, przyjazne podejście i obsługa Elementy oferty Tanie kredyty, dobrze oprocentowane lokaty, niskie koszty prowadzenia konta Tradycja, wiarygodność Długa obecność na rynku zbudowała wiarygodność banków spółdzielczych, „brak afer” Dostępność Są blisko, w wielu małych miejscowościach Polskie pochodzenie kapitału bywa postrzegane jako mocna strona banków Polskość Znajomość lokalnych potrzeb Dopasowanie oferty do potrzeb klientów Wygodna obsługa, brak kolejek, przyjemna atmosfera „nie moloch” Małe placówki Stabilność Banki nie podejmują ryzykownych działań

Wnioski i rekomendacje

Godny polecenia Analiza odpowiedzi na pytania otwarte „Co przychodzi pani/u do głowy kiedy słyszy pan/i określenie bank spółdzielczy” wspiera i potwierdza informacje uzyskane w pytaniach zamkniętych. Wynika z niej, że „bank spółdzielczy” to bank kojarzony z pewnego rodzaju wspólnotą, rolnictwem, małymi miejscowościami i wsiami, który jest postrzegany jako przyjazny, dostępny, rzetelny, wiarygodny, stabilny i dobrze znający lokalne potrzeby. Pytanie o chęć założenia konta w banku spółdzielczym ponownie wskazuje na brak barier – 45,6% klientów innych banków jest gotowych rozważyć taką możliwość, 12,8% jej nie wyklucza – daje to aż 58,5% potencjalnie zainteresowanych założeniem konta w banku spółdzielczym klientów innych banków. Od czego zależy ich ostateczna decyzja? Zapewne w dużym stopniu od oferty – jej atrakcyjności i dopasowania do potrzeb potencjalnych klientów. Mouth to mouth – najważniejszy czynnik, 53% klientów banków spółdzielczych zdecydowanie poleci go swoim znajomym.

Znany Bank spółdzielczy jest dość dobrze znany – spontanicznie wymienia go ponad 20% uczestników badania – w większości pochodzących ze wsi i małych miast Bankowi spółdzielczemu przypisywane są tak istotne cechy jak: polski (85,5%), długa tradycja (68,1%), dla każdego (67,9%), przyjazny (67,2%), budzący sympatię (62,5%), uczciwy (61,5%), godny zaufania (61,3%), stabilny (54,8%), profesjonalny (56,3%) Cechy te dotyczą dwóch bardzo istotnych dla banku obszarów – zaufania, jakie budzi (uczciwy, godny zaufania, stabilny, profesjonalny, długa tradycja) oraz pozytywnego stosunku emocjonalnego, bliskości (dla każdego, przyjazny, budzący sympatię).

Definicja spółdzielczości - potrzeba edukacji Badanie wykazało więc, że potencjał banku spółdzielczego jest bardzo duży. Tworzą go: Powszechna znajomość kategorii Wizerunek banku stabilnego i godnego zaufania Wyróżniająca bank polskość , będąca jednym z elementów tworzących poczucie bliskości oraz długa tradycja, stanowiąca dowód jego wiarygodności Pozytywny stosunek emocjonalny, brak barier Szereg pozytywnych atrybutów przypisywanych bankowi przez przedstawicieli każdej z grup wiekowych w niemal równym stopniu Definicja spółdzielczości nie jest jasna dla Polaka – istnieje silna potrzeba kampanii edukacyjnej, czym jest bankowość spółdzielcza