Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O S A Obóz socjoterapeutyczny dla dzieci i młodziezy
Advertisements

SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Edukacja seksualna w opiniach licealistów
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
realizacja VIII punktu
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
ABC e-learningu.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EFS W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wrocławskie Centrum Opieki Wychowania i Adopcji
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Indywidualny plan resocjalizacji
Obóz socjoterapeutyczno-artystyczny dla dzieci i młodziezy
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
SPRAWOZDANIE KOŁA "KOLEJARZ-OFAMA" OPOLE 2013 PRACA Z MŁODZIEŻĄ.
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
w praktyce pedagogicznej
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Fundacja po DRUGIE Jedyna ogólnopolska organizacja pozarządowa zajmująca się wychowankami i byłymi wychowankami placówek resocjalizacyjnych (zakładów poprawczych,
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie
2013 CO SI Ę UDA Ł O? Fundacja po DRUGIE. Projekty: Fundacja po DRUGIE Gdy zostanę MAMĄ/TATĄ… projekt wspierający budowanie kompetencji rodzicielskich.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
W dniach od 21 do 31 marca bieżącego roku w naszej szkole odbyły się akcje promujące wolontariat. Na ten czas wcieliliście się w rolę wolontariuszy. Wspólnie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
„Świadome macierzyństwo” Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Porębie.
Wychowywać to kochać i wymagać
Tydzień działań profilaktycznych
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
„Uczę się i pomagam” Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży PRZYSTANEK w Rudzie Śląskiej Szkoła Podstawowa Nr 14 w Rudzie Śląskiej.
Fundacja po DRUGIE Teatr Ognisko. OSA Obóz socjoterapeutyczno-artystyczny skierowany do młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Pedagogika, studia II stopnia
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Wychowanie do życia w rodzinie
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ… Projekt skierowany jest do dziewcząt i chłopców wkraczających w dorosłość (15-21 lat). Ma na celu przygotowanie ich do właściwego wypełniania roli rodzica oraz do odpowiedzialnego podejmowania decyzji o rodzicielstwie.

PROJEKT… … polega na przeprowadzeniu cyklu warsztatów praktycznych i teoretycznych, w ramach których uczestnicy dowiadują się jak wielką odpowiedzialnością jest posiadanie potomstwa … kształtuje prawidłowe postawy społeczne, stanowi ważny element wychowania seksualnego i przygotowania do życia w rodzinie

TEORIA … Proponujemy bloki warsztatowe dotyczące: przebiegu ciąży, pielęgnacji noworodka, obowiązków związanych z wychowaniem dziecka i prawami dziecka. Szeroko omawiane są również metody antykoncepcji i zagrożenia związane z ryzykownym współżyciem, w tym HIV/AIDS. W czasie warsztatów szczególny nacisk położony jest na profilaktykę. Prowadzący wykorzystuje specjalne fantomy imitujące dziecko z zespołem FAS, efektami głodu narkotycznego oraz niemowlę z zespołem dziecka potrząsanego.

Lalki wykorzystane w projekcie - fas O niebezpiecznych zachowaniach, ryzykownym trybie życia i poważnych konsekwencjach prowadzący mówią otwarcie. Wszystkie zagadnienia poparte są przykładami – filmami i slajdami. Lalki wykorzystane w projekcie - fas

Dziewczęta i Chłopcy Warsztaty teoretyczne są dostosowane do płci uczestników. W czasie zajęć dla chłopców prowadzący koncentruje się wokół roli ojca. Duży nacisk położony jest na kwestie prawne i materialne, ale również na sferę emocjonalną i właściwe podejście do ciężarnej partnerki i zmian, które zachodzą w chwili pojawienia się dziecka. Dlatego zajęcia odbywają się osobno dla dziewcząt i osobno dla chłopców. Warsztaty prowadzone są przez przeszkolonych w ramach projektu specjalistów: pedagogów, psychologów, położnej.

W pracy ze specjalną lalką imitującą zachowania noworodka uczestnicy mogą się przekonać na czym polega bycie rodzicem! PRAKTYKA

PRAKTYKA… Każdy uczestnik otrzymuje pod opiekę specjalną lalkę. Przez 2 do 5 dni opiekuje się nią jak prawdziwym dzieckiem. Lalki są odpowiednio programowane i dzięki bransoletce, którą otrzymuje opiekun, reagują tylko na jego pomoc. Jedynie opiekun może lalkę uśpić, pocieszyć itp. Praca z lalką trwa 24 godziny na dobę. Lalki są jak prawdziwe dzieci – wymagają karmienia, przewijania, nawet czułości! Nadzorujący projekt codziennie otrzymuje wydruk komputerowy, na podstawie którego może ocenić pracę uczestnika.

DOŚWIADCZENIE Projekt został zrealizowany w kilku placówkach resocjalizacyjnych w Polsce: Schronisku dla Nieletnich i Zakładzie Poprawczym w Falenicy Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Cerekwicy Nowej Zakładzie Poprawczym w Zawierciu Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 2 we Wrocławiu Został także skierowany do podopiecznych PCPR-u w Wągrowcu. Uczestniczki opiekowały się lalkami we własnych domach. Ich praca była monitorowana przez koordynatorki projektu z Fundacji po DRUGIE.

DLACZEGO WARTO REALIZOWAĆ PROJEKT ? projekt poszerza wiedzę wychowanków na temat rodzicielstwa, opieki nad dzieckiem i antykoncepcji projekt wprowadza rzetelnie sprawdzone rozwiązania i metody pracy z młodzieżą pomaga młodzieży podejmować świadome decyzje dotyczące przyszłości; wspiera proces readaptacji społecznej jest atrakcyjny i nowoczesny (wykorzystanie różnorodnych technik przekazu) co najważniejsze: młodzież lubi ten projekt i chętnie w nim uczestniczy

KONTAKT Fundacja po DRUGIE www.podrugie.pl fundacja@podrugie.pl