Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Dr hab. Fryderyk Zoll, prof. UJ i ALK
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
UTWÓR AUDIOWIZUALNY Konferencja „X Muza a Temida”
Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Środki łączności przewodowej i bezprzewodowej.
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ
Środki łączności przewodowej i bezprzewodowej
System nawigacji satelitarnej
elektronicznego fakturowania
Klasyfikacja product placement w Unii Europejskiej i USA
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Zakaz prowadzenia reklamy ukryta problemy z produkt placement
Nowe linearne usługi audiowizualne a regulacja wspólnotowa
FINANSOWANIE NADAWCÓW PUBLICZNYCH – UWAGI DO ZAŁOŻEŃ NOWEJ USTAWY O MEDIACH ELEKTRONICZNYCH... Artur Nowak-Far SGH.
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 2
Ochrona danych osobowych
Ochrona środowiska naturalnego
Socjologia mediów.
Działalność ubezpieczeniowa Dotychczasowe projekty legislacyjne oraz planowane działania.
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
Mirosław BarszczWarszawa, 7 lipca 2005 r. Jerzy Martini Piotr Maksymiuk Marek Wojda Faktura elektroniczna Elektroniczna korespondencja z organami podatkowymi.
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Nowa polityka energetyczna Unii Europejskiej Konsekwencje dla Polski prowadzący : Krzysztof Komorniczak Doradca podatkowy Członek Zarządu Europejskie Centrum.
Alan Bacarese, Martin Polaine, czerwiec 2005
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
Stypendium Marii Curie
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Ustawa z dn o ewidencji ludności i dowodach osobistych
Postępowanie dowodowe w polskim postępowaniu administracyjnym w procedurze wydania decyzji środowiskowej prof. dr hab. Jerzy Stelmasiak Sędzia NSA mgr.
USŁUGI ELEKTRONICZNE Informatyka Zakres podstawowy 1 Zebrał i opracował : Maciej Belcarz 9.
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
Dyrektywa o handlu elektronicznym
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
Quo Vadis ? 50 lat kodeksu cywilnego
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
Dopuszczalne poziomy hałasu
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
Znaczenia Biuletynu Informacji Publicznej w realizacji prawa do informacji publicznej Katowice, dr Grzegorz Sibiga Instytut Nauk Prawnych PAN.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Komunikacja.
Komunikacja.
Dyrektywa IED – zmiany w zasadach kontroli instalacji IPPC Warszawa, 24 października 2013r.
1 Nowy model funkcjonowania mediów publicznych. Składka audiowizualna powszechna, indywidualna pobierana od płatnika PIT (KRUS) i CIT pobierana przez.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Problem prawa właściwego w przypadku naruszeń w sieci Internet dr Marek Świerczyński Uniwersytet Śląski Konferencja naukowa poświęcona bezpieczeństwu w.
Definicja Jednego Przedsiębiorstwa Marcin Pawlak Warszawa,
Ordynacja podatkowa Przepisy ogólne. Praktyczne i teoretyczne przesłanki wyodrębnienia gałęzi prawa podatkowego. O wyodrębnieniu danej gałęzi decydują.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
WYBRANE ZAGADNIENIA MATERIALNEGO I PROCESOWEGO PRAWA PRACY
Ochrona konsumenta usług telekomunikacyjnych i świadczonych drogą elektroniczną Barbara Trybulińska.
Prawo gospodarcze Unii Europejskiej
Procesy decyzyjne i instytucje UE
Konstytucyjny system źródeł prawa
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
spotkanie informacyjne
Geneza i wybrane źródła prawa mediów
PRZEGLĄD ORZECZNICTWA PODATKOWEGO
Ochrona baz danych.
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Klauzula informacyjna
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
dr Piotr Sitniewski  Prezes Fundacji JAWNOSC.PL
Zapis prezentacji:

Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA

Zakres usług nadawania programu telewizyjnego objętych Dyrektywą 89/552 Definicja: -pierwotna emisja, -przewodowa lub bezprzewodowa, -kodowana lub niekodowana, -obejmuje transmisję satelitarną, -programy telewizyjne przeznaczone do powszechnego odbioru, (w tym przesyłanie programów pomiędzy nadawcami w celu ich powszechnej emisji)

Zakres definicji nie obejmuje: - dostarczania informacji lub innych treści na indywidualne żądanie

Orzeczenie ETS w sprawie Mediakabel - stan faktyczny: Usługi świadczone przez Mediakabel (i) odbieranie za pomocą dekodera oraz karty chipowej programów telewizyjnych (miesięczny abonament); (ii) płatny dostęp do dodatkowych programów w ramach usługi Filmtime - odrębne zamówienie (pilot/telefon); - osobisty kod dostępu; - możliwość oglądania (w godzinach wskazanych na ekranie/w programie TV) jednego z filmów proponowanych w danym miesiącu.

Pytanie do ETS w ramach procedury art. 234 TWE Czy usługa Filmtime jest usługą telewizyjną określoną w art. 1 lit. a Dyrektywy 89/552 czy też usługą społeczeństwa informacyjnego, określoną w art. 1 pkt 2 Dyrektywy 98/34?

Teza z rozstrzygnięcia ETS: Usługa wchodzi w zakres pojęcia nadawania programów telewizyjnych, określonego w art. 1 lit. a) dyrektywy 89/552, jeżeli polega na: -pierwotnej emisji, -programów telewizyjnych przeznaczonych do powszechnego odbioru, (równoczesnego odbioru tych samych obrazów przez nieokreśloną liczbę potencjalnych telewidzów)

Konsekwencje orzeczenia w sprawie Mediakabel: niezależnie od techniki przekazu, usługa nadawania programu telewizyjnego podlega przepisom Dyrektywy 89/552; do takiej usługi stosuje się wszelkie ograniczenia dotyczące reklamy przewidziane na mocy Dyrektywy; ograniczeń wynikających z Dyrektywy (w tym dotyczących reklamy) nie stosuje się do usług nielinearnych

Projektowane zmiany Dyrektywy 89/552 w zakresie definicji usług audiowizualnych: Usługi audiowizualne oznaczają: -usługi w rozumieniu art. 49 i 50 TWE ( transgraniczne, odpłatne, świadczone przez określony okres czasu) -celem ich jest dostarczanie ruchomych obrazów wraz z dźwiękiem lub bez niego -obrazy przekazywane są w ramach sieci łączności elektronicznej w rozumieniu art. 2a Dyrektywy 2002/21, obejmujących przekazywanie sygnałów również za pomocą Internetu

Przedmiotowy zakres regulacji Dyrektywy 89/552 W świetle orzeczenia w sprawie Mediakabel oraz propozycji definicji usług audiowizualnych objętych Dyrektywą 89/552 po zmianach, regulacje zawarte w Dyrektywie dotyczą również nowych linearnych usług audiowizualnych, jak webcasting czy streaming

Zasada kontroli nad usługodawcą ze strony państwa pochodzenia Projekt zmiany Dyrektywy kodyfikuje orzecznictwo ETS w tym zakresie. -podstawowa zasada, że nadawca podlega kontroli państwa, w którym prowadzi działalność (country of origin principle) -państwo to odpowiada za zgodność świadczonych usług z przepisami dotyczącymi świadczenia usług audiowizualnych obowiązującymi na jego terytorium

Wyjątek od zasady kontroli państwa pochodzenia Państwo członkowskie może poddać swojej jurysdykcji również usługodawcę prowadzącego działalność w innym państwie członkowskim, jeśli: -całość nadawanych przez niego programów skierowana jest na terytorium tego państwa -wybór miejsca prowadzenia działalności przez usługodawcę był motywowany zamiarem obejścia przepisów państwa, do którego transmisja jest skierowana ( C23/93 TV 10 SA przeciwko Commisaariaat vor de Media)