Szkoły ponadgimnazjalne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
Advertisements

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
 Nasze Liceum proponuje Wam wybór takich trzech przedmiotów
RAMOWE PLANY NAUCZANIA
Liceum Ogólnokształcące w Bieczu
Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Co dalej gimnazjalisto?
SZKOLNY PLAN NAUCZANIA
Reforma programowa opracował: Wiesław Zdziabek
OD KLASY DRUGIEJ MUSISZ REALIZOWAĆ PRZEDMIOTY NA POZIOMIE ROZSZERZONYM (OD 2 DO 4)
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Liceum Ogólnokształcące im. Michała Kosmowskiego
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
Modyfikacja Mariola Przybylska
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
szkół ponadgimnazjalnych
Organizacja pracy szkół od 1 września 2012 roku
ZMIANY W KSZTAŁCENIU PONADGIMNAZJALNYM od roku szkolnego 2012/2013
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach Wyniki egzaminu maturalnego w sesji wiosennej 2012 roku.
Matura dziś i jutro EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Plan nauczania dla klas I Rok szkolny 2012/2013 Obowiązkowe zajęcia edukacyjne Klasa I Język polski5 Język angielski3 Język niemiecki2 Wiedza o.
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
Co uczeń gimnazjum i jego rodzic powinni wiedzieć o nauczaniu w szkole ponadgimnazjalnej od 1 września 2012 r.? Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Nowa podstawa programowa.
Szkoły ponadgimnazjalne
Spotkanie informacyjne dla rodziców uczniów klas pierwszych Liceum Zasady wyboru przedmiotów rozszerzonych i uzupełniających Tarnów, 23 stycznia 2014.
Matura 2011 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. (Dz.U. nr 83, poz. 562 z późn. zm.)
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Przedmioty realizowane w klasie 2
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII

Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
Opracował Marek Ryś styczeń 2015 r.. I rozszerzenie (obowiązkowe) II rozszerzenie (propozycja) III rozszerzenie (propozycja) matematyka biologia wos 1a,
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
E. Saczko N. Łukasik H. Jonasz E. Kiełbaszewska I. Klimowicz A. Plis E. Seweryn E. Wasiluk E. Saczko N. Łukasik H. Jonasz E. Kiełbaszewska I. Klimowicz.
Zasady wyboru przedmiotów rozszerzonych i uzupełnień w Zespole Szkół Odzieżowych.
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Opracował Marek Ryś styczeń 2016 r.. I rozszerzenie (obowiązkowe) II rozszerzenie (propozycja) III rozszerzenie (propozycja) matematyka biologia wos/j.
Oferta edukacyjna 2016/2017 II Liceum Ogólnokształcącego im
Prezentacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Drezdenku Adres: ul. Konopnickiej 2, Drezdenko, tel. (095) e: szkoły:
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
Opracował Marek Ryś styczeń 2017 r.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Reforma oświaty – od 1 września 2017
Egzamin maturalny w 2018 roku
Ramowe plany nauczania
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Spotkanie w ramach pracy w sieci konsultant Małgorzata Chodura
Opracował Marek Ryś styczeń 2019 r.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Wydział Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii
Zapis prezentacji:

Szkoły ponadgimnazjalne

Gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne po reformie programowej klasa II III I klasa II III I klasa II III IIV

W szkole ponadgimnazjalnej każdy uczeń będzie się uczył: - w klasach 1-3 obowiązkowych przedmiotów maturalnych: języka polskiego, języków obcych i matematyki przedmiotów nauczanych w zakresie podstawowym oraz wychowania fizycznego w klasach 2-3: przedmiotów wybranych do realizacji w zakresie rozszerzonym w klasach 2-3 przedmiotów uzupełniających (historia i społeczeństwo lub przyroda) I klasa II III I klasa II III IIV

Łączna liczba godzin w zasadniczej szkole zawodowej Klasa Liczba godzin w tygodniu - minimum I 27 II 28 III 30

Łączna liczba godzin w technikum Liczba godzin w tygodniu - minimum Klasa Liczba godzin w tygodniu - minimum I 33 II 35 III 34 IV 31 Na przedmioty w zakresie rozszerzonym i na przedmioty uzupełniające należy przeznaczyć co najmniej 540 godzin.

Liczba godzin w tygodniu - minimum Łączna liczba godzin w LO Klasa Liczba godzin w tygodniu - minimum I 30 II 32 III 29 razem 91 Na przedmioty w zakresie rozszerzonym i na przedmioty uzupełniające należy przeznaczyć co najmniej 870 godzin.

W liceum ogólnokształcącym uczeń wybiera z oferty szkoły dwa do czterech przedmiotów do realizacji w zakresie rozszerzonym . Jednym z tych przedmiotów musi być któryś z grupy: historia, geografia, biologia, chemia, fizyka W technikum uczeń wybiera z oferty szkoły dwa przedmioty do realizacji w zakresie rozszerzonym. matematyka, geografia, biologia, chemia, fizyka

Przedmioty nauczana w klasach 1-3 w klasie 1 j. polski – 12 (4+4+4) j. obcy – 9 (3+3+3) j. obcy – 6 (2+2+2) matematyka - 10 (3+4+3) wych. fizyczne – 9 (3+3+3) godz. z wych. 3 (1+1+1) historia – 2 podstawy przedsiębiorczości – 2 geografia – 1 biologia – 1 chemia – 1 fizyka – 1 wiedza o społeczeństwie – 1 informatyka - 1 wiedza o kulturze – 1 edukacja dla bezpieczeństwa – 1

Przedmioty uzupełniające: historia i społeczeństwo – 4 godziny (2+2 w klasie 2 i 3) przyroda – 4 godziny (2+2 w klasie 2 i 3) ekonomia w praktyce – 1 godzina przedmioty artystyczne – 1 godzina

Przedmioty nauczane w zakresie rozszerzonym j. polski – 8 (2+3+3) razem 20 (6+7+7) j. obcy – 6 (2+2+2) razem 15 (5+5+5) matematyka - 6 (2+2+2) razem 16 (4+6+6) historia - 8 (4+4) geografia – 8 (4+4) biologia – 8 (4+4) chemia – 8 (4+4) fizyka – 8 (4+4) wiedza o społeczeństwie – 6 (3+3) informatyka - 6 (3+3) historia sztuki – 8 (4+4) historia muzyki – 8 (4+4) filozofia – 8 (4+4) język łaciński i kultura antyczna – 8 (4+4)

Przedmioty, których nauka kończy się po klasie 1. j. polski j. angielski j. niemiecki matematyka wych. fizyczne lekcje wychowawcza historia geografia wiedza o społeczeństwie informatyka Ekonomia w praktyce Przedmioty, których nauka kończy się po klasie 1. biologia chemia fizyka

Przedmioty, których nauka kończy się po klasie 1. j. polski j. angielski j. niemiecki matematyka wych. fizyczne lekcje wychowawcza historia przyroda Przedmioty, których nauka kończy się po klasie 1. geografia biologia chemia fizyka Informatyka wiedza o społeczeństwie

Przedmioty, których nauka kończy się po klasie 1. j. polski j. angielski j. niemiecki matematyka wych. fizyczne lekcje wychowawcza informatyka geografia historia i społeczeństwo Przedmioty, których nauka kończy się po klasie 1. historia biologia chemia fizyka wiedza o społeczeństwie

j. polski j. angielski j. niemiecki matematyka wych. fizyczne lekcje wychowawcza geografia historia Przedmioty, których nauka kończy się po klasie 1. biologia chemia fizyka wiedza o społeczeństwie Informatyka

Przedmioty, których nauka kończy się po klasie 1. j. polski j. angielski j. niemiecki matematyka wych. fizyczne lekcje wychowawcza geografia historia i społeczeństwo Przedmioty, których nauka kończy się po klasie 1. historia biologia chemia fizyka wiedza o społeczeństwie informatyka

Przykładowe plany nauczania Przykłady pochodzą z XIV Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu

Klasa turystyczna przedmiot I klasa II klasa III Klasa język polski 4 język angielski 3 język niemiecki 2   matematyka wychowanie fizyczne l. wych. 1 historia 5  5 podstawy przedsiębiorczości wiedza o kulturze wiedza o społeczeństwie geografia biologia chemia fizyka informatyka edukacja dla bezpieczeństwa turystyczne atrakcje Polski

Klasa humanistyczna z historią przedmiot I klasa II klasa III Klasa język polski 6 7 język angielski 3 język niemiecki 2   matematyka 4 wychowanie fizyczne l. wych. 1 historia 5 historia sztuki podstawy przedsiębiorczości wiedza o kulturze wiedza o społeczeństwie geografia biologia chemia fizyka informatyka edukacja dla bezpieczeństwa przyroda

Klasa ekonomiczna przedmiot I klasa II klasa III Klasa język polski 3 5 4 język angielski 6 język niemiecki 2 matematyka 7 wychowanie fizyczne   l. wych. 1 historia podstawy przedsiębiorczości wiedza o kulturze wiedza o społeczeństwie geografia  5 biologia chemia fizyka informatyka edukacja dla bezpieczeństwa Ekonomia w praktyce historia i społeczeństwo

Klasa politechniczna przedmiot I klasa II klasa III Klasa język polski 3 5 4 język angielski język niemiecki 2 matematyka 6 wychowanie fizyczne   l. wych. 1 historia podstawy przedsiębiorczości wiedza o kulturze wiedza o społeczeństwie geografia biologia chemia fizyka  5 4  informatyka edukacja dla bezpieczeństwa Ekonomia w praktyce historia i społeczeństwo

Klasa biologiczno-chemiczna przedmiot I klasa II klasa III Klasa język polski 4 język ang./niem./ros. 5 6 język niemiecki 2   matematyka 3 wychowanie fizyczne l. wych. 1 historia podstawy przedsiębiorczości wiedza o kulturze wiedza o społeczeństwie geografia biologia  5 chemia fizyka informatyka edukacja dla bezpieczeństwa historia i społeczeństwo

Przedmiot historia i społeczeństwo

Przedmiot przyroda

Co dalej?

Szkoła ponadgimnazjalna Uczelnie wyższe Szkoły policealne

Warianty naboru do szkoły ponagimnazjalnej

W liceum ogólnokształcącym i technikum przedmioty ujęte w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie rozszerzonym oraz przedmioty uzupełniające są realizowane: w oddziale, grupie oddziałowej grupie międzyoddziałowej w grupie międzyszkolnej (za zgodą organu prowadzącego)

Wariant I Klasy pierwsze są niesprofilowane (z wyjątkiem j. pol., j. obcych i matematyki. Dyrektor tworzy katalog przedmiotów możliwych do realizacji w zakresie rozszerzonym w danej szkole Uczeń dokonuje samodzielnego doboru przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym

Wariant II Dyrektor tworzy sprofilowane klasy z gotowym zestawem przedmiotów rozszerzonych i uzupełniających Uczeń dokonuje wyboru profilu przed podjęciem nauki W klasach II i III uczy się zestawu przedmiotów, na dobór których nie miał wpływu

Wariant III Dyrektor tworzy sprofilowane klasy z gotowym zestawem przedmiotów rozszerzonych i uzupełniających Uczeń dokonuje wyboru profilu po I klasie W klasach II i III uczy się zestawu przedmiotów, na dobór których nie miał wpływu Uczniowie pozostają w dotychczasowych oddziałach – przedmiotów rozszerzonych uczą się w grupach oddziałowych

Wariant IV Dyrektor tworzy sprofilowane klasy z gotowym zestawem przedmiotów rozszerzonych i uzupełniających Uczeń dokonuje wyboru profilu po I klasie W klasach II i III uczy się zestawu przedmiotów, na dobór których nie miał wpływu Po klasie I tworzy się na nowo sprofilowane oddziały