Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Wsparcie dydaktyki poprzez wprowadzanie ICT, ECDL
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Sieć SPLOT Sieć SPLOT to związek 15 członków - organizacji wspierających, działających w różnych regionach Polski. CELE: Zwiększanie umiejętności zarządzania.
Tło i uzasadnienie Ident y fikacja niszy edukacyjnej : -Brak kompetencji z dziedziny obsługi komputera i Internetu wśród młodych ludzi upośledzonych intelektualnie.
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Spotkanie 1 przedstawicieli partnerów z zespołem projektowym.
ECDL.
Zespół szkół nr 1 • Technikum nr1 imienia Jacka Karpińskiego
Prezentacja konsorcjum mcsk - eiei
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
Podsumowanie wdrażania EFS na Warmii i Mazurach w latach TECHPAL Sp. z o.o. Olsztyn, europejskie w informatyce TECHPAL Sp.
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Metodyka nauczania informatyki
Projekt Unijny współfinansowany e EFS
W naszej szkole naucza wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna. Znajdziecie tutaj pracownie multimedialne z dostępem do internetu, dwie sale.
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
Zarządzanie rozwojem firmy
Opis zawodu ( łac. informare, -atum: obrazowo opisać) – osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadającego wiedzę
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL (European Computer Driving Licence) zaświadcza, że jego posiadacz potrafi prawidłowo realizować.
Administrowanie sieciami i technologie internetowe Opiekun modułu: dr inż. Tomasz Lech Katedra.
AutoPrezentacja Tomasz Jeznach.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Ergonomia procesów informacyjnych
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Nowa specjalność na II stopniu Informatyki Informatyczne Systemy Mobilne i Przemysłowe Prowadzone przedmioty  Mobilne systemy operacyjne  Komputerowe.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
Szkolenie egzaminatorów ECDL © Polskie Towarzystwo Informatyczne Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych Certyfikacje ECDL w Polsce Wojciech Kulik.
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
CADEXPERT ATC Autodesk Dzień Otwartych Drzwi Autodesk 19 października 2011r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu wspomagania pracy Referatu Reprografii Promotor: mgr inż. Dariusz OlczykWykonała: Katarzyna Ściwiarska.
Urząd Miasta Lublin Projekt „Moja szansa – Mój ECDL” jest realizowany od 1 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 1 sierpnia 2010 r. do 30 czerwca 2011 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
KRAJOWY SYSTEM CERTYFIKACJI SPECJALISTYCZNEJ (CYBERBEZPIECZEŃSTWO) ŚCIEŻKI EDUKACYJNE I CERTYFIKACJA Warszawa r.
aktywnie korzystamy z funduszy unijnych
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
EUROPEJSKI CERTYFIKAT UMIEJĘTNOŚCI KOMPUTEROWYCH
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC

ECCC – informacje ogólne ECCC - European Computer Competence Certificate Certyfikat wdrażany oddolnie, przez ECCC Foundation i współpracujące instytucje. ECCC Foundation jest organizacją not-for-profit. Cel podstawowy ECCC Foundation: wspomaganie budowy społeczeństwa informacyjnego w Europie.

Czym jest ECCC? Systemem STANDARYZACJI i CERTYFIKACJI kompetencji informatycznych w różnych obszarach i poziomach zawansowania. Cechy systemu ECCC: Precyzyjnie zdefiniowany (standaryzacja). Dostosowany do indywidualnych potrzeb (elastyczność). Rozwijany wraz ze zmianami w obszarze ICT (modyfikowalność). Umożliwiający certyfikację w szerokim zakresie kompetencji (uniwersalność).

Zalety ECCC Elastyczność certyfikacji Swoboda w wyborze modułów i poziomów, możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb i predyspozycji. Standaryzacja Ogólnie znane i dostępne, przejrzyście usystematyzowane zakresy kompetencji, definiowane w sylabusach. Dokładność oceny Rezultat egzaminu podawany w % (przy czym egzamin pokrywa w 100% kompetencje zdefiniowane w standardzie).

Zalety ECCC Obiektywność Dla poziomów A i B - egzamin testowy z wykorzystaniem systemu egzaminacyjnego, a dla poziomów C i D – egzamin problemowy, procedura weryfikacji przez Egzaminatora ECCC. Natychmiastowa gratyfikacja Dziś egzamin, dziś wynik (dla poziomów A i B). Rozszerzalność Opracowywane są nowe moduły w miarę rozwoju technik ICT i ich zastosowań.

Obszary objęte standardem ECCC Obszar technologii informacyjnych (IT) Obszar informatyczny (CS) Obszar techniczny (AI) Obszar branżowy (PI)

Obszar technologii informacyjnych (IT): Moduły ECCC Obszar technologii informacyjnych (IT): Sprzęt i oprogramowanie komputerowe Edycja dokumentów Obliczenia arkuszowe Bazy danych Multimedia Technologie informacyjno-komunikacyjne Technologie mobilne Grafika biznesowa

Obszar informatyczny (CS) Moduły ECCC Obszar informatyczny (CS) Programowanie Grafika komputerowa Tworzenie aplikacji internetowych Obszar techniczny (AI) Projektowanie dwuwymiarowe (CAD 2D) Projektowanie przestrzenne (CAD 3D)

Moduły ECCC Obszar branżowy (PI) E-Nauczanie Służba zdrowia Obsługa turystyki Multimedia w dydaktyce Komputer w edukacji wczesnoszkolnej e-Urząd e-Marketing Technologie interaktywne Grafika dla fotografów Roboty Zarządzanie Obiegiem Dokumentów Bezpieczeństwo informacji Zielone biuro Planowanie i śledzenie przedsięwzięć

Poziomy certyfikacji A. Poziom podstawowy ECCC Wyznacza minimalne wymagania w stosunku do użytkownika technologii z danego modułu tematycznego. Osoba posiadająca taki certyfikat zna teoretycznie bazowe pojęcia z danego modułu (np. edycji dokumentów) oraz potrafi się posługiwać ogólnie dostępnymi narzędziami w podstawowym zakresie funkcjonalnym. Weryfikacji podlega około 15% możliwości, jakie daje technologia w danym obszarze. B. Poziom średniozaawansowany ECCC Sprawdza kompetencje zdefiniowane dla poziomu podstawowego wraz z rozszerzonym zakresem funkcji narzędzi i technologii informatycznych, których dotyczy dany moduł. Weryfikacji podlega około 30% możliwości, jakie daje technologia w danym obszarze. C. Poziom zaawansowany ECCC Wyznacza wymagania poziomu średniozaawansowanego rozszerzone o biegłe posługiwanie się zaawansowanymi funkcjami narzędzi i technologii informatycznych w danym obszarze. Weryfikacji podlega około 60% możliwości, jakie daje technologia w danym obszarze. D. Poziom ekspercki ECCC Oznacza wysoką biegłość, rozległą wiedzę oraz duże doświadczenie praktyczne w weryfikowanym obszarze. Weryfikacji podlega około 90% możliwości, jakie daje technologia w danym obszarze.

Poziomy ECCC – różnice testowania 2 poziomy : A, B – egzaminy testowe, automatyczne z wykorzystaniem Systemu Egzaminacyjnego ECCC (SE ECCC) 2 poziomy : C, D – egzaminy problemowe, oceniane przez Egzaminatorów ECCC i rejestrowane w SE ECCC

Proces egzaminowania - niezależny od procesu szkolenia Zakres kompetencji definiowany jest precyzyjnie przez sylabusy, w stosunku do poszczególnych modułów i poziomów zaawansowania. Do egzaminu może podejść każdy, bez względu na formę zdobywania wiedzy (kształcenie formalne, pozaformalne, nieformalne). Nacisk położony jest na wynik procesu kształcenia a nie na jego przebieg.

Proces egzaminowania - niezależny od procesu szkolenia Egzamin przeprowadzany przy pomocy systemu egzaminacyjnego, dostępnego on-line, przez Egzaminatorów. System egzaminacyjny jest w pełni stabilny oraz umożliwia zarządzanie procesem egzaminowania.

Hierarchia w standardzie ECCC - szkolenia Centralny Ośrodek Szkoleniowy II Trenerzy ECCC

Hierarchia w standardzie ECCC - egzaminy Fundacja ECCC II Ośrodki egzaminacyjne III Egzaminatorzy ECCC

Szczegółowe informacje: www.ecccf.eu