KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. JANA PAWŁA II W SIEMIATYCZACH NA LATA 2012-2017.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Koncepcja pracy szkoły
Liceum Ogólnokształcące
ku lepszej przyszłości”
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Nasza placówka jest szkołą publiczną, organem prowadzącym jest Gmina Grabów nad Pilicą, a nadzór pedagogiczny sprawuje Kurator Oświaty.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM.
KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU OŚWIATOWO- WYCHOWAWCZEGO W PIECACH W LATACH
Szkoła Podstawowa nr 174 im. Jana Machulskiego w Łodzi
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Kilińskiego w Mogielnicy
GIMNAZJUM NR 12 w ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 W TYCHACH. GDZIE JESTEŚMY?
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Łomiankach
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 OFERUJEMY … ZAPRASZAMY….
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół im
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. JANA PAWŁA II W SIEMIATYCZACH NA LATA 2012-2017

ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI TWORZĄ: Szkoła Podstawowa - 13 oddziałów, które liczą 314 uczniów Gimnazjum - 10 oddziałów, które liczą 224 uczniów

ZASOBY LUDZKIE KADRA PEDAGOGICZNA - NAUCZYCIELE – 54 osób w tym: * nauczyciele dyplomowani – 40 * nauczyciele mianowani - 12 * nauczyciele kontraktowi - 2 KADRA NIEPEDAGOGICZNA - obsługa i administracja – 18 osób

SZKOŁA POSIADA: - pracownie przedmiotowe, - dwie pracownie komputerowe , - salę multimedialna – czytelnię, - bibliotekę - świetlicę - gabinet medyczny - stołówkę - sklepik - halę sportową z mniejszymi salami gimnastycznymi, - boiska szkolne, - plac zabaw.

ANALIZA SWOT

. Silne strony placówki - kadra pedagogiczna o wysokich kwalifikacjach, - bogata oferta zajęć pozalekcyjnych, - monitoring, - budynek wyposażony w dużą ilość pomieszczeń. Szanse - wysoki poziom nauczania przekładający się na wyniki egzaminów zewnętrznych, - wielostronny rozwój ucznia i zagospodarowanie jego czasu wolnego, - zapewnienie bezpieczeństwa uczniom, - wykorzystanie nadwyżki pomieszczeń na cele komercyjne.

. Słabe strony placówki: - niedostateczne wyposażenie w nowoczesne pomoce dydaktyczne (komputery, środki multimedialne), - mało zróżnicowana oferta zajęć pozalekcyjnych, - brak podziału klas na grupy językowe, - zły stan bazy sportowej (hala sportowa, boiska), - zbyt duże zróżnicowanie wiekowe uczniów w jednym budynku. Zagrożenia: - zubożenie procesu nauczania, przekładające się na monotonność, małą atrakcyjność zajęć, - zawężenie kręgu zainteresowań uczniów, - niższa jakość nauczania języków obcych, - zajęcia sportowe w nieodpowiednich warunkach, - możliwość narastania konfliktów i przemocy między uczniami.

Cel nadrzędny: „Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia oraz wyposażenie go w niezbędną wiedzę i umiejętności potrzebne do dalszego etapu kształcenia.” Dla zrealizowania tego celu wszelkie działania będą podejmowane w następujących obszarach: - dydaktyka, - opieka i wychowanie, - baza, - współpraca ze środowiskiem, - organizacja i administrowanie placówką.

DYDAKTYKA Priorytety w tym obszarze:   szkoła odpowiednio zdiagnozowana zewnętrznymi oraz wewnętrznymi narzędziami badawczymi w celu osiągnięcia wysokiego poziomu dydaktycznego, w szkole obowiązują zasady oceniania zgodne z przepisami zawartymi w WSO, szkoła organizuje zajęcia pozalekcyjne dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, - szkoła przyjazna uczniom i rodzicom.

Posłużą temu następujące działania: - system diagnozy osiągnięć uczniów za pomocą testów zewnętrznych oraz wewnętrznego systemu diagnozowania, - wdrażanie działań dydaktycznych na podstawie wniosków z ewaluacji, - tworzenie programów autorskich lub taki wybór programu, który zapewni każdemu uczniowi ciągły postęp i sukces.

- efektywne poszukiwanie nowatorskich form i metod pracy, - indywidualizacja nauczania, - rozwijanie umiejętności językowych uczniów, - wprowadzanie oceniania kształtującego, - otoczenie szczególną opieką uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (zdolnych i mających trudności w nauce).

OPIEKA I WYCHOWANIE Priorytety w tym obszarze: - szkoła realizująca Program Wychowawczy i Szkolny Program Profilaktyki, - szkoła demokratyczna, samorządna i przyjazna uczniom, - szkoła bezpieczna i bez agresji, - szkoła przygotowująca do startu w dorosłe życie.

Posłużą temu następujące działania: - udział rodziców w planowaniu pracy wychowawczej szkoły, - diagnoza środowiska rodzinnego uczniów, - pedagogizacja rodziców w związku z problemami współczesnej młodzieży, - integrowanie uczniów w zespołach klasowych i w całej szkole,

- efektywna współpraca społeczności szkolnej na rzecz podniesienia jakości pracy szkoły, - doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli, - kultywowanie tradycji szkoły w oparciu o patrona szkoły Jana Pawła II, właściwe zagospodarowanie czasu wolnego uczniów, koła zainteresowań, świetlica, zabawy, dyskoteki, rozszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych.

BAZA Priorytety w tym obszarze: szkoła wyposażona w nowoczesne urządzenia, środki dydaktyczne, sprzęt sportowy, szkoła posiadająca księgozbiór i bibliotekę multimedialną zgodną z potrzebami uczniów i nauczycieli, szkoła posiadająca bazę sportową spełniającą oczekiwania uczniów i nauczycieli, - szkoła wyposażona w pracownie multimedialne.

Posłużą temu następujące działania: racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi, pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych, pozabudżetowych w tym z EFS, remont hali sportowej, stworzenie bezpiecznych boisk, zakup sprzętu sportowego, zakup sprzętu multimedialnego, podnoszącego jakość kształcenia (laptopy, projektory, tablice interaktywne), - wzbogacanie pracowni przedmiotowych w środki dydaktyczne i pomoce naukowe.

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM Instytucje wspierające działalność dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczą: - organ prowadzący i nadzorujący szkołę, - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, - Komenda Powiatowa Policji, - Siemiatycki Ośrodek Kultury, - Komenda Powiatowa Straży Pożarnej, - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, - Parafia Katolicka i Prawosławna.

- 23 Baza Lotnicza w Mińsku Mazowieckim,

Priorytety w tym obszarze: - nauczyciele, uczniowie i rodzice identyfikują się ze szkołą, - pozytywny wizerunek szkoły w środowisku, - szkoła promuje i dokumentuje swoje osiągnięcia w mediach i na stronie internetowej.

Posłużą temu następujące działania: - kultywowanie obrzędowości i tradycji szkoły, - organizowanie imprez i uroczystości otwartych, - współpraca z mediami, nie tylko lokalnymi, - prezentowanie rodzicom i społeczności lokalnej ciekawych zajęć szkolnych, wystaw, występów artystycznych, - udział uczniów i nauczycieli w uroczystościach lokalnych,

- umożliwienie rodzicom internetowego systemu kontroli frekwencji i ocen, poprzez wprowadzenie dziennika elektronicznego, powołanie spośród nauczycieli rzecznika do spraw rodziców, dni otwarte dla przedszkolaków i ich rodziców, ale także uczniów kl. VI innych szkół, zaangażowanie Rady Rodziców do wspólnego pozyskiwania środków finansowych, modyfikacja strony internetowej szkoły.

ORGANIZACJA I ADMINISTROWANIE PLACÓWKĄ Priorytety w tym obszarze: - szkoła sprawnie zarządzana, - szkoła spełniająca oczekiwania uczniów, rodziców i pracowników.

Posłużą temu następujące działania: - wiedza i doświadczenie Rady Pedagogicznej i innych pracowników szkoły, - aktualizowanie prawa wewnątrzszkolnego pod kątem zgodności z obowiązującym stanem prawnym oraz jego popularyzacja, - dokładne określenie kompetencji na każdym stanowisku pracy,

- polityka kadrowa uwzględniająca rzeczywiste potrzeby placówki, - sprawna komunikacja między dyrekcją, radą pedagogiczną, uczniami i rodzicami, - motywowanie nauczycieli do podejmowania form kształcenia, które umożliwią im w perspektywie pozostanie w zawodzie, - ścisła współpraca ze związkami zawodowymi.