Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Wiki w nauczaniu języka obcego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Wykorzystanie w szkole
Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku.
ZASADY PROJEKTOWANIA STRON WWW
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
KODEKS 2.0.
Sposoby wykorzystania sieci
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej Uczniowie z klasą 2006/2007.
Systemy zarządzania treścią CMS
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Dropbox.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
narzędzie w językowych pracach projektowych
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Szkoła Przysposabiająca do Pracy przy Zespole Szkół Nr 3 we Włocławku
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Opracowanie Anna Madeksza nauczyciel bibliotekarz
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Rodziców ZAPRASZAMY!
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
BĄDŹ TWÓRCZY Z TIK Wykorzystujemy i modyfikujemy zasoby sieciowe. Selekcjonujemy i sprawdzamy wiarygodność informacji z Internetu. Rozwijamy nasze zainteresowania.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Systemy zarządzania treścią Content Management System
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
Prawo autorskie Prawa użytkownika pracowni komputerowej
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY!
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
Propozycja projektu Andrzej Ziółkowski.
Projekt: Blogi w szkole Uczniowie klasy: IV C i VI A p. Kinga Gawrońska i p. Ewa Indulska - Pikul.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
W edukacji.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Wikis Lekcje z odrobiną technologii. Czym jest Wikispace? Wikispace – strona www, gdzie najważniejszymi przyciskami są “edytuj” i ‘’ zapisz’’ Wiki pozwala.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Odznaki Jakości eTwinning
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Prawo autorskie.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Lekcje z komputerem, 2006.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
SPIS TREŚCI Adres strony Elementy strony PORUSZANIE SIĘ PO STRONIE.
Kurs - OK zeszyt.
Jak poruszać się po TwinSpace?
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Program eTwinning Planowanie projektów
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
Metoda WebQuest.
Program eTwinning Planowanie projektów
Kurs – OK zeszyt.
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Zapis prezentacji:

Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Wiki w nauczaniu języka obcego

Przykłady 5th Grade Writing Project wiki Flat Classroom Project Holocaust Wiki Project Studying Societies at JHK Thousand and One Flat World Tales Project Westwood School Wiki wikiHow Wikicities Wikipedia

Porównanie BlogiWiki Mocno spersonalizowaneZnacząco uwspólnione Skoncentrowane na procesieNacisk na treści Administrowane przez jednostkęAdministrowane przez wiele osób Edytowany przez twórcęEdytowane przez każdego Zorganizowane chronologicznieNiezliczone sposoby organizacji UstrukturyzowaneElastyczne

Zadania Rejestracja Założenie wiki (strony) – typy (publiczny, chroniony, prywatny) Edycja Tworzenie linków Tworzenie stron Zmiana nazwy stron Usuwanie stron Zamykanie stron Zmiana ustawień graficznych, kolory tła, czcionka; Nadawanie uprawnień, zapraszanie członków Dodawanie plików, w tym obrazów Oglądanie mapy strony, Przegląd zmian (Historia) Edycja paska nawigacji Wykorzystanie funkcji dyskusji

Gdzie zacząć? Handouts:

Cechy wiki Handouts: Z natury oparte na współpracy Zróżnicowany poziom dostępu Możliwość wkładu, edytowania, usuwania Historia zmian pozwala przywrócić poprzednie wersje Funkcja Dyskusja i komentarze umożliwiają wymianę zdań i współpracę Możliwość włączenia informacji i mediów z różnorodnych źródeł (audio, video, RSS, itd.)

Wdrażanie wiki w klasie 1.Przygotowanie zadania (1h) 2. Realizacja zadania (1h - 1 rok) np. Sławne postaci (2 h) (G. Dudeney, N. Hockly, How to teach with technology, Pearson Longman 2007) projekt np. Życie szkoły (1 miesiąc) (P. Sze, Online collaborative Writing Using Wikis, Internet TESL Journal 2008) Cinderella – historia z punktu widzenia różnych postaci (R.Fountain) pisanie tekstu do Wikipedii 3. Ewaluacja

Pomysły na projekty Informacje o książkach Burza mózgów Strona klasy, blog klasy Historia szkoły Planowanie przedsięwzięć: koncertu, przyjęcia (plan i podział obowiązków) Tworzenie ćwiczeń dla innych uczniów Pisanie opowiadań Wiersze Listy do redakcji/wydawcy Zabawa w Agony Aunt (porady)

Pomysły Wzbogacanie opisu Opowiadanie – kontynuacja Opowiadanie z użyciem określonych wyrazów Warsztaty poetyckie Analiza dzieła literackiego Recenzje Biogramy Klasowa encyklopedia Broszura turystyczna Listy słówek z przykładami użycia Opis wycieczki Opis tradycji – porównanie w innych krajach

Pomysły Instrukcje, poradniki, słowniki Projekt klasowy, grupowy List lub oświadczenie całej klasy Praca nad pomysłami, dokumentami, materiałami Dokumenty klasy, szkoły Uczniowskie książki, gazety Przestrzeń do grupowej dyskusji

Wiki klasowe Podsumowanie lekcji Burza mózgów Realizacja projektów Rozpowszechnienie informacji o klasie na zewnątrz Prace indywidualne uczniów Prosta strona internetowa Dzielenie się pomysłami, wiedzą na nowe tematy Portfolia uczniowskie Linki do użytecznych stron Współpraca pomiędzy nauczycielami Handouts:

Korzyści z pisania w grupie Nacisk na mocne strony wszystkich członków grupy Przygotowanie uczniów do przyszłej pracy Natychmiastowa informacja zwrotna od współpracowników oraz ocena rówieśnicza Mniej do oceny dla nauczyciela

Korzyści z wykorzystania wiki Możliwość dzielenia się osiągnięciami z rodzicami, opiekunami, rówieśnikami, itd. Promuje współpracę Funkcja Historia skłania do refleksji Sama w sobie wzmacnia sprawność pisania Możliwość publikowania Motywujące

Niekorzystne cechy Niepewna jakość i wiarygodność treści Chaos i rozproszenie Zagrożenie dla prywatności Niedostateczna ochrona danych Dostęp wielu osób do edycji zawartości może skutkować szkodami, nawet wandalizmem Niemożliwa symultaniczna edycja

Użyteczne adresy Tworzenie wiki Wikispaces PB wiki Wetpaint wiki Writeboard Netografia The STOLEN principle The Wiki Revolution Using wikis for teacher development