KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polityka PFRON w stosunku do kształcenia osób niepełnosprawnych
Advertisements

„Hotel U Pana Cogito – miejsce pracy, rozwoju i zdrowienia”
Zasady odbywania praktyk
Prezentacja wyników badań
Pełnosprawny Student VI
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Poradnik dla wyższych uczelni
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
Prawo do nauki osób niepełnosprawnych i obowiązki uczelni w tym zakresie Robert Krawczyk.
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
Willy Aastrup, Centre Director Czy dysleksja jest wyzwaniem dla uczelni wyższych? Konferencja, Kraków października 2009 r. Willy Aastrup Dyrektor.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
WIZA STUDENCKA propozycje rozwiązań systemowych
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Uniwersytet Warszawski. REKRUTACJA WIELOKIERUNKOWA Kilka uwag praktycznych Spotkanie z Prodziekanami ds. Studenckich 13 października 2009.
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
Jarosław Malesza Fundacja Pomocy Chorym Na Zanik Mięśni
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmiany w systemie stypendialnym UW 2012/ kwietnia 2012.
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Pełnosprawny Student VIII
Jak zachęcić osoby z niepełnosprawnością do mówienia o swoich potrzebach oraz korzystania ze wsparcia BON dr Mirosław Rutkowski Uniwersytet Jana Kochanowskiego.
Obowiązki uczelni w zakresie dostępności serwisów internetowych Piotr Witek Utilitia.pl Ten utwór jest dostępny na licencji Creative.
Wsparcie osób nieposiadających orzeczenia Kontekst prawny Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
Dostępność przestrzeni publicznej dla osób słabosłyszących w odniesieniu do konwencji ONZ o prawach osób słabosłyszących Krzysztof Wostal Polska Fundacja.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Podstawowe informacje na temat programu
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Projekt zwiększenia dotacji na zadania związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami Aleksander.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Akademicka Biblioteka Cyfrowa Międzyuczelniana biblioteka materiałów dostępnych w wersjach elektronicznych.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Dostępność informacji dla osób z niepełnosprawnościami Mikołaj Rotnicki Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r.
ANALIZA ORZECZEŃ POD KĄTEM PRZYDATNOŚCI DO SIO Opracowała Hanna Ojcewicz.
Niepełnosprawność Władysław Sanocki „Człowiek niepełnosprawny jest pełnoprawnym członkiem ludzkiej wspólnoty”. Anna Zygmańska Grażyna Korczak Hanna Gleńska.
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Historie samorzecznictwa w życiu osób z niepełnosprawnościami.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
w części dotyczącej wydatków
Deklaracja I Kongresu Zdrowia Psychicznego Warszawa, 8 maja 2017
Pełnosprawny Student III
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Organizacja systemu wsparcia na poziomie ponaduczelnianym
Jarosław Malesza Fundacja Pomocy Chorym Na Zanik Mięśni
Modele wsparcia uczelni w celu zwiększenia ich dostępności  dla osób z niepełnosprawnościami
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Ustawa oczami praktyków
WSPARCIE SYSTEMOWE PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH DLA PRACODAWCÓW ZATRUDNIAJĄCYCH OSOBY.
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT” Kraków 21 listopada 2007 „Organizacja systemu wsparcia dla studentów niepełnosprawnych” Paweł Wdówik Kierownik Biura ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytet Warszawski

Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007 Dwa modele niepełnosprawności 2 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007

Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007 Opieka nad potrzebującymi, Pochylenie się nad ludzką krzywdą, Niesienie pomocy pokrzywdzonym przez los, Zapewnienie możliwości spotkań z ludźmi w takiej samej sytuacji, Poszukiwanie opiekunów dla niepełnosprawnych, Organizowanie pomocy lekarskiej i rehabilitacji. TO NIE SĄ CELE BIURA DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH !!! 3 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007

Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007 Cele Biura, to: Stwarzanie równych szans w dostępie do oferty uczelni, Gwarantowanie pełnego uczestnictwa w aktywnościach akademickich, Przeciwdziałanie praktykom dyskryminującym osoby niepełnosprawne, Zapewnienie przestrzegania tych samych praw i obowiązków. 4 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007

Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007 Na jakich zasadach mają opierać się rozwiązania wdrażane przez Biura: Rozwiązania nie mogą naruszać kluczowych elementów kursu / programu, Rozwiązania muszą być racjonalne. 5 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007

Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007 Co to jest element kluczowy kursu / programu? Jest to taki składnik, którego brak nie pozwala na zdobycie pełnej wiedzy wymaganej dla danego kursu, a tym samym nie można bez niego ukończyć danego kursu / programu; 6 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007

Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007 Co oznacza „racjonalne”? Nie naruszające bezpieczeństwa finansowego uczelni – możliwe do zrealizowania w obrębie środków finansowych posiadanych przez uczelnię; Uwaga!!! Ale nie w ramach rezerwy. Czasem będą niezbędne zmiany w budżecie by zrealizować racjonalne rozwiązania; 7 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007

Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007 Egzamin jest prawem studenta Prawo do egzaminu - prawo do adekwatnej oceny 8 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007

Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007 Student niepełnosprawny posiada prawo do takiej samej procedury egzaminacyjnej jak student pełnosprawny; Dostosowania egzaminów są realizacją tego prawa; 9 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007

Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007 Najczęstsze dostosowania: Osoby z niesprawnością wzroku: Zastosowanie komputera; Zastosowanie zapisu w brajlu lub w wersji elektronicznej; Przedłużenie czasu trwania egzaminu; Osoby niesłyszące Włączenie tłumacza języka migowego; Osoby z niesprawnością rąk Stosowanie specjalnych klawiatur; Stosowanie komputerów; Przedłużanie czasu trwania egzaminów; Osoby z chorobami psychicznymi Organizacja egzaminów w osobnych pomieszczeniach; Indywidualizacja terminów egzaminów; 10 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007

Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007 Przedłużanie czasu nie jest przywilejem! 11 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007

II Międzynarodowa Konferencja Education for all Warszawa 3-5 września 2008 www.disability.uw.edu.pl 9 Konferencja „Pełnosprawny Student” Kraków, 21 listopada 2007