Rozwiązania e-commerce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Advertisements

EBPP - nowy trend na rynku
Warszawska Giełda Towarowa Spółka Akcyjna
WPROWADZENIE DO GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ
PREZENTACJA BANKIER.PL. Bankier.pl – Fakty Lider wśród internetowych serwisów finansowych Ponad 650 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie 6 mln odsłon.
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Fakty Internet stanowi obecnie główne źródło informacji dla wszystkich grup uczestników rynku budowlanego Wzrasta również jego rola w procesie wyboru.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
W. Bartkiewicz Biznes elektroniczny Wykład 1. Wprowadzenie.
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
Zastosowania Internetu
Internetowa Platforma Przetargowa ww.aukcje-przetargi.pl
Sosnowiec 17 października 2006 GRUPA KAP I TAŁOWA.
IAI-Shop – Kompletna obsługa sprzedaży
To nowoczesny i jednocześnie prosty w obsłudze system wspomagający sprzedaż i prowadzenie gospodarki magazynowej. Przeznaczony jest dla firm handlowych.
Nowoczesny i jednocześnie prosty w obsłudze system sprzedaży przeznaczony dla firm handlowych i usługowych nie prowadzących gospodarki magazynowej o różnym.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Marketing elektroniczny w turystyce
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Giełda papierów wartościowych.
Extended Sites nowa jakość w e-commerce. Historia powstania Internetowego Domu Handlowego S.A. 16 lutego 2009 roku została wpisana do Krajowego Rejestru.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
Odkryjmy razem - Allegro
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
EDI NET - badania.
Intencje zakupowe w sieci AdProfile.
Comarch OPT!MA użytkowników, mikro, małe i średnie firmy
Inwestycja w NetBrokers. Historia 18 stycznia 2000powołanie spółki marzec 2000 do grona udziałowców dołącza ComArch SA 1 czerwca 2000uruchomienie programu.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Prezentacja dla Kolekcjonerów Minerałów
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Zaufany partner na rynku e-commerce
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
NASZE B2B B liżej wspólnego B iznesu. Tematy :  Konsorcjum Elmega – o nas  Projekt B2B  Założenia platformy SII  Praktyczne zastosowania SII  Korzyści.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Giełdy towarowe (targi, aukcje) na świecie i w Polsce
Przykłady analiza i projektowanie
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Dr Małgorzata Ganczar. ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach.
Oczekiwania klientów względem sprzedawcy gazu ziemnego
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Platforma I Bank informacji o pracach i propozycjach tematów prac dyplomowych Elżbieta Czerwińska Anna Kmiecik.
Logistyk.
Paweł Szajwaj i Bartek Mazurek.  Allegro jest serwisem aukcyjnym.  Allegro daje możliwość kupna wielu ciekawych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
Istota informacji w e - handlu Tomek Marszał Wsinf 2016.
CELE I ZADANIA SYSTEMU Rejestracja użytkownika. Wejście do systemu. Redagowanie strony. Praca ze stroną. GPS UTWORZENIE I PRACA ZE STRONĄ INTERNETOWĄ DODATKOWE.
Zarządzanie sklepem internetowym
Sprzedawaj w Europie! Amazon i eBay od A do Z.
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
Publiczne prawo konkurencji
Zarządzanie sklepem internetowym
Istota informacji w e - handlu
Zapis prezentacji:

Rozwiązania e-commerce

Program wykładów Wprowadzenie do GE Podstawy marketingu internetowego Rynki elektroniczne Płatności w Internecie Wykorzystanie GE w logistyce i transporcie

O czym dzisiaj będzie? przypomnienie, co to rynek elektroniczny elektroniczne rynki instytucjonalne e-commerce B2C platformy B2B

KATEGORIE GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ Biznes – biznes (B2B) Biznes – konsument (B2C) Biznes – instytucje publiczne (B2A) Konsument – instytucje publiczne (C2A)

ZALEŻNOŚCI M-Y PODMIOTAMI GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ C2A B2B B2A B2C K O N S U M E T A D I R C J FIRMA E-RYNEK E-RYNEK

OBROTY E-COMMERCE W EUROPIE ( MILIARDY $ ) 2000 2001 2002 2003 2004 1999 20 41 82 214 509 1088 INNE B2B B2B eMARKETPLACE B2C Źródło: GARTNER

RYNEK ELEKTRONICZNY WIRTUALNY OBSZAR HANDLOWY, W KTÓRYM TRANSAKCJE ZAWIERANE SĄ ZA POŚREDNICTWEM SIECI ISTNIEJĄ ELEKTRONICZNE ANALOGIE WSZYSTKICH ELEMENTÓW, Z JAKICH SKŁADA SIĘ RYNEK KONWENCJONALNY

Cechy rynku elektronicznego towar kontrahenci pieniądz elektroniczny dokument elektroniczny operacja (transakcja) elektroniczna ·         towar – dobra materialne, dostępne także na rynku tradycyjnym, oraz niematerialne, np. dobra informacyjne, dostarczane najczęściej drogą elektroniczną, ·         kontrahenci – znane lub anonimowe strony transakcji elektronicznych, ·         pieniądz elektroniczny – cechujący się anonimowością, odpornością na fałszerstwa, funkcjonowaniem także off–line, możliwością rozmieniania na drobne, ·         dokument elektroniczny – poświadczenie określonej zaszłości gospodarczej w rozumieniu formalnoprawnym, operacja (transakcja) elektroniczna – procedura rozliczeniowa realizowana sieciowo, w trybie zdalnym, między kontrahentami rynkowymi.

CO WPŁYWA NA RYNEK ELEKTRONICZNY? rodzaj uczestnika zasięg czynnik czasu forma organizacji rynku Norris, s. 33, 40

SIŁY NA E-RYNKU SIŁY NAPĘDZAJĄCE rynek sterowany popytem rynek sterowany popytem i podażą rynek sterowany podażą MARKA PRZYCIĄGAJĄCA UCZESTNIKÓW marka sprzedawcy marka nabywcy marka rynku Nprros 33-34

SIŁY NA E-RYNKU

RODZAJE RYNKÓW B2B horyzontalne wertykalne towarowe biznesowo-usługowe zintegrowane publiczne prywatne Gregor, s. 155

KTO WSPOMAGA ROZWÓJ E-RYNKU? dostarczyciele usług dostarczyciele aplikacji domy mediowe dostarczyciele usług logistycznych „dostarczyciele” marki i bezpieczeństwa dostarczyciele usług rozliczeniowych partnerzy handlowi

GŁÓWNE ROZWIĄZANIA W ZAKRESIE E-RYNKÓW aukcje serwisy ogłoszeniowe sklepy internetowe pasaże handlowe wirtualne giełdy przetargi targi Elektroniczne rynki instytucjonalne

AUKCJA INTERNETOWA serwis internetowy, gdzie odbywają się transakcje oparte na licytacjach kupowanych dóbr i usług sam proces licytacji danego towaru wystawionego na sprzedaż w danym serwisie aukcyjnym

RODZAJE AUKCJI klasyczne (angielskie) holenderskie jedno- i wielokrotne (równoległe) błyskawiczne przetargowe odwrócone wertykalne horyzontalne Gregor, s. od 117

TYPY AUKCJI WG CEN wywoławcza - od której rozpocznie się licytacja, minimalna - poniżej której nie musimy sprzedać przedmiotu „Kup Teraz" - po której sprzedajemy od razu, bez czekania na zakończenie aukcji Mamy ich trzy rodzaje: - wywoławczą - od której rozpocznie się licytacja,w minimalną - poniżej której nie musimy sprzedać przedmiotu, - "Kup Teraz" - po której sprzedajemy od razu, bez czekania na zakończenie aukcji. Warto też poznać rodzaje aukcji, bo każda daje inne możliwości: - standardowa, jednoprzedmiotowa - wystawiany jest jeden przedmiot, podana jest jego cena wywoławcza, można dać opcję Kup Teraz lub cenę minimalną; - tylko z opcją "Kup Teraz" - w istocie jest to sprzedaż komisowa, a nie aukcja - możemy kupić tylko za ustaloną cenę; - aukcja prywatna - sprzedający ma możliwość zdefiniowania określonej grupy kupujących, dopuszczonej do składania ofert. W trakcie trwania aukcji można dodawać takie osoby; - aukcja wieloprzedmiotowa - sprzedający oferuje wiele sztuk naraz. Może być standardowa albo tylko z opcją "Kup Teraz".

AUKCJE W POLSCE Aukcje internetowe Adico - serwis aukcyjny oferujący wiele dodatkowych usług Allegro – 1999, czołowy polski internetowy serwis aukcyjny, łatwy w obsłudze, dużo możliwości, wiele ofert alloo.pl - internetowy dom aukcyjny Aukcje Gazeta.pl - aukcje Allegro w portalu gazeta.pl Aukcje onet.pl - serwis Allegro.pl dostępny dla użytkowników portalu Onet.pl Hoga.pl: Aukcje - kolejna mutacja serwisu Allegro - tym razem w portalu Hoga aukcje.ahoj - serwis aukcyjny EasyNet Aukcje- serwis aukcyjny, wiele typów aukcji Największy polski serwis aukcyjny dla konsumentów - Allegro, który ma już ponad 1,3 mln zarejestrowanych użytkowników, w ub.r. przekroczył próg rentowności i zwiększył obroty ze 170 mln do 370 mln zł.

AUKCJE W POLSCE Aukcje internetowe eBid.pl - serwis aukcyjny eBid - jeszcze w fazie testów Kup Sprzedaj Licytuj - wirtualny dom handlowy KSL - aukcje internetowe Interaukcja - aukcje internetowe - oferty firm handlowych, sklepów, producentów Wirtualna Polska – Aukcje - serwis aukcyjny w portalu WP, często ciekawe aukcje partnerów Polsat.net - serwis ogłoszeniowo-aukcyjny, sporo ogłoszeń, niewiele aukcji Vatera- serwis aukcyjny umożliwiający kupowanie i sprzedawanie dowolnych przedmiotów poprzez licytację ip-aukcja - serwis aukcyjny umożliwiający sprzedaż, kupno i licytację towarów i usług w trybie on line

AUKCJE W POLSCE Aukcje wyspecjalizowane Aukcja Narciarska- aukcje przedmiotów związanych ze sportami zimowymi - narty, snowboard, sanki, itp. Aukcja polskich znaczków - serwis filatelistyczny organizujący cyklicznie publiczne aukcje domena.pl - aukcje domen i stron WWW Eurobazar - aukcje internetowe nowych, markowych przedmiotów Internetowa Aukcja Artystyczna - serwis uruchomiony w lutym 2004 Internetowy Dom Aukcyjny - aukcje przedmiotów nowych i używanych Modelarski serwis aukcyjny - aukcje przedmiotów związanych z modelarstwem Unicium - internetowe aukcje dzieł sztuki od sierpnia 2004 – aukcja na stronie magazynu „CHIP”

AUKCJE W POLSCE Szerzej Aleja handlowa – Aukcje - katalog aukcji Alei Handlowej; mechanizm przeszukujący jednocześnie kilka polskich serwisów aukcyjnych w poszukiwaniu zadanych produktów hammerdeals - organizator aukcji i przetargów dla przedsiębiorstw Snip: Snajper Aukcyjny - pozwala uporządkować w jednym miejscu wszystkie śledzone aukcje, oraz automatycznie składać w nich oferty dokładnie o zadanym czasie.

Przebieg aukcji A. Gruszka, Kupić, sprzedać, wylicytować, „CHIP”, 2004, nr 1

INSTRUKCJA OBSŁUGI AUKCJI (1) Umieścił go w odpowiedniej kategorii (1) i czeka na najlepszą cenę. Sprzedający ma duże doświadczenie - 4 czerwone słoneczka (622 punkty) (2).       Po kliknięciu pseudonimu sprzedającego (3) zarejestrowani użytkownicy mogą poznać treść wystawionych mu komentarzy. Serwis pozwala też zadać tej osobie pytanie i przejrzeć jej aukcje, a także zapoznać się ze stroną "O mnie", jeśli taka istnieje. W tabeli Dane aukcji są też informacje: o rodzaju płatności (4), ograniczeniach (5) itp. Obok znajduje się przycisk pozwalający kupić towar bez licytacji (6). A. Gruszka, Kupić, sprzedać, wylicytować, „CHIP”, 2004, nr 1

CD. A. Gruszka, Kupić, sprzedać, wylicytować, „CHIP”, 2004, nr 1 Swoją cenę zaproponowało już 5 osób (7). Najwyższą kwotę dała osoba nie-mająca doświadczenia (8). Pozostałe przedstawione oferty znajdują się na dole strony i pokazują, jak przebiega sprzedaż. W tabeli historii licytacji znajdują się pseudonimy uczestników aukcji, informacje o proponowanej przez nich cenie i dacie przedstawienia oferty. Z tabeli tej można też przeczytać o ofertach wycofanych przez sprzedającego - np. z powodu braku potwierdzeń (9).       Najwięcej miejsca zajmują opis i zdjęcie oferowanego przedmiotu (10). Tu znajdziemy specyfikację sprzętu, informacje o użytkowaniu, gwarancji itp. Warto dokładnie wszystko przeczytać, by uniknąć nieporozumień. A. Gruszka, Kupić, sprzedać, wylicytować, „CHIP”, 2004, nr 1

BUDOWANIE ZAUFANIA A. Gruszka, Kupić, sprzedać, wylicytować, „CHIP”, 2004, nr 1

CZY TAKA SKALA BYŁABY MOŻLIWA NA AUKCJI „RZECZYWISTEJ”? Potęga aukcji ponętna propozycja – załamanie serwera CZY TAKA SKALA BYŁABY MOŻLIWA NA AUKCJI „RZECZYWISTEJ”? Piątek, 12 listopada 2004 Wszyscy chcą nogi Saddama Przeprowadzana w Niemczech w Internecie aukcja sprzedaży nogi ze znanego posągu byłego irackiego dyktatora Saddama Husajna zakończyła się nieoczekiwanie - padł serwer, bo nie wytrzymał wielkiej liczby zgłoszeń potencjalnych nabywców - podała z Berlina agencja RIA-Nowosti. rganizator aukcji powiedział, że tylko w ciągu ostatnich godzin na aukcję napłynęło ponad 25 tysięcy zgłoszeń. Dodał, że obecnie technicy trudzą się nad znalezieniem najkorzystniejszej oferty. Kanał tv N24 podał, że noga od pomnika Saddama, który siły koalicji zniszczyły w Bagdadzie 9 kwietnia roku 2003, została wystawiona na aukcję przez osobę prywatną w październiku tego roku. Sprzedawca miał wyjaśniać, że część pomnika Saddama została przywieziona do Bremerhafen przez brytyjskich żołnierzy, którzy odgruzowywali Bagdad. Wg tego źródła, żołnierze sprzedali trofeum w składnicy złomu. To właśnie w tym miejscu nogę Saddama kupił przedsiębiorczy Niemiec i wystawił ją na aukcję. Podobno potencjalni nabywcy oferują za nią ponad 100 tysięcy euro. (mn)

E-RYNEK A E-GIEŁDA sprzedawca E-RYNEK nabywca E-GIEŁDA nabywca

Giełdy - cechy sprzedawane na nich towary są wystandaryzowane masowość popytu i podaży określony regulamin handlu i sposoby zawierania transakcji ciągłe funkcjonowanie giełdy metalurgiczne i stali

PRZETARGI W INTERNECIE we wrześniu 2004 ogłoszono ok. 14 tys. przetargów                                                                                                                 Przetargi królują w Internecie 11.10.2004, 00:03 Telefoniczna Agencja Informacyjna, ogłoszenia o przetargach, przetargi publiczne Telefoniczna Agencja Informacyjna opracowała raport, w którym podsumowała najpopularniejsze miejsca ogłaszania przetargów. We wrześniu b.r. najwięcej przetargów ogłoszono w Internecie.   We wrześniu b.r. ogłoszonych zostało prawie 14 000 przetargów i zleceń na usługi, wykonanie oraz dostawy. Najwięcej, bo aż 8 140 informacji tego typu zamieszczono na internetowych stronach zarówno urzędów centralnych i samorządowych jak i wielu podmiotów gospodarczych. Pozostałe informacje przetargowe opublikowane zostały w prasie (2 782 przetargów), Biuletynie Zamówień Publicznych (2 713 przetargów) oraz różnego rodzaju biuletynach regionalnych i branżowych.

PRZETARGI W INTERNECIE od 10.04 – obowiązek publikacji w Internecie publikują zainteresowani, np. gminy, agencje, szpitale podmioty pośredniczące, umożliwiające publikację

PORTAL PRZETARGI ok. 5000 aktualnych ogłoszeń o przetargach strona przygotowana przez specjalistów-praktyków z dziedziny zamówień publicznych cel – możliwość zamieszczania ogłoszeń zgodnych w swej treści z ustawą o zamówieniach publicznych konieczne jest wykupienie abonamentu Jednym z największych serwisów internetowych poświęconych tematyce zamówień publicznych jest portal www.forum-przetargi.pl , w którym codziennie w bazie dostępnych jest ok. 5000 aktualnych ogłoszeń o przetargach. Jest to strona internetowa przygotowana przez specjalistów-praktyków z dziedziny zamówień publicznych, zarówno dla zamawiających (którzy mogą zamieścić swoje ogłoszenie), jak i dla oferentów, mogących zaoszczędzić czas przeznaczany na przeglądanie wielu źródeł z informacjami o przetargach – obsługa serwisu www.forum-przetargi.pl  wykonuje to za nich. W związku z tym chcieliśmy przedstawić Państwu krótko sam serwis i jego możliwości. Pełna oferta usług widoczna jest w menu głównym serwisu. Przede wszystkim abonentom serwisu zagwarantowana została możliwość zamieszczania ogłoszeń zgodnych w swej treści z ustawą o zamówieniach publicznych. Oferenci otrzymują zaś możliwość dostępu do bazy kilku tysięcy aktualnych ogłoszeń o przetargach (w rozumieniu ustawy o zamówieniach publicznych), pochodzących z następujących źródeł: z Biuletynu Urzędu Zamówień Publicznych, od zamawiających będących użytkownikami serwisu oraz z kompleksowo przeglądanych kilkuset stron internetowych. Serwis www.forum-przetargi.pl oferuje także możliwość zadawania pytań ekspertom, uznanym autorytetom i praktykom w dziedzinie zamówień publicznych, z gwarancją uzyskania odpowiedzi w ciągu jednego dnia roboczego. By móc korzystać ze wszystkich usług oferowanych w serwisie, konieczne jest wykupienie abonamentu, który można zamówić w dwojaki sposób: pocztą elektroniczną lub faksem. Dostęp do serwisu jest aktywowany po dotarciu zgłoszenia do administratora strony. Jeśli w zgłoszeniu został podany e-mail, to na ten adres automatycznie wysyłany jest numer dostępowy użytkownika. Jeśli użytkownik nie posiada poczty e-mail – wysyłamy odpowiednie dane na podany w formularzu zgłoszeniowym numer faksu. Przy pierwszym logowaniu należy podać również hasło, które będzie niezbędne także przy kolejnych logowaniach w serwisie. Zamieszczanie ogłoszeń o przetargach w serwisie jest łatwe i szybkie, gdyż wymaga jedynie wypełnienia odpowiedniego formularza, znajdującego się w menu głównym, pod hasłem Nowe ogłoszenie. Opcja ta jest także dostępna dla zamawiających nie mających dostępu do Internetu. Ogłoszenia o przetargach mogą być przesyłane za pomocą faksu. Treść ogłoszenia będzie wówczas zamieniona na formę elektroniczną i zamieszczona na stronie www, dzięki czemu nawet bez dostępu do Internetu będzie można wypełnić obowiązek wskazany w ustawie. Przetargi można przeszukiwać w serwisie według wybranych kryteriów, takich jak branża, przedmiot zamówienia, województwo, data składania ofert czy data zamieszczenia ogłoszenia w serwisie. W ten sposób użytkownik może sprawnie dotrzeć do interesujących go ogłoszeń. . Ze względu na szybkość publikowania ogłoszeń, a jednocześnie łatwość w spełnianiu obowiązków wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych, warto zastanowić się nad możliwością umieszczania ofert w wyspecjalizowanych portalach. Daje to bowiem możliwość uniknięcia wszelkich problemów wynikających z obsługi własnej strony internetowej. Oferenci również mają w ten sposób dostęp do szerokiego wachlarza interesujących ich ofert, bez konieczności przeszukiwania gazet czy też dużej ilości stron internetowych.

Powyżej przykład głównej strony www.eprzetargi.pl Nasza firma zajmuje się wyłącznie obsługą jednostek samorządu terytorialnego i tak też jest z koncepcją obsługi internetowej. Przygotowaliśmy serwery internetowe w oparciu o aktualnie najnowsze rozwiązania technologiczne dostępne na rynku, aby przyszli nasi klienci czuli się dobrze obsługiwani oraz by ich dane były bezpieczne. Serwery te są przeznaczone tylko do obsługi urzędów gmin oraz miast. Serwis prowadzony na tych serwerach będzie poruszał wyłącznie tematykę samorządową. Dostępne będą grupy dyskusyjne pozwalające pracownikom urzędów na wzajemną pomoc i wymianę informacji między sobą. Naszym klientom zapewniamy kompleksową obsługę na każdej płaszczyźnie wdrażania technologii internetowych w urzędzie.          W zakres kompleksowej obsługi internetowej wchodzi kilka elementów, które zostały rozdzielone z uwagi na możliwość ich realizacji w oddzielnych etapach, co pozwala rozłożyć w czasie koszty związane z wdrażaniem technologii internetowych w urzędzie. Już w październiku przepisy zmuszają Państwa do publikacji wszystkich przetargów w Internecie. W tym celu przygotowaliśmy i ciągle jeszcze rozwijamy specjalną stronę WWW.EPRZETARGI.PL, na której nasi klienci będą publikować wszystkie swoje przetargi.              Powyżej przykład głównej strony www.eprzetargi.pl              Mechanizmy programowe tej strony pozwalają na wprowadzanie danych o przetargach z dowolnego miejsca i dowolnej przeglądarki internetowej. Mogą to robić jednak tylko te osoby, które wcześniej prawidłowo dokonały autoryzacji wpisując właściwy identyfikator i hasło. Program pozwala również na ustawianie profili wyszukiwania przetargów co znacznie ułatwi potencjalnym ofertodawcom wyszukiwanie tych przetargów, które leżą w sferze jego zainteresowań i to na tych terenach, w których faktycznie prowadzi swoją działalność. Ma to przewagę nad ogłaszaniem przetargów na lokalnych stronach urzędów, gdyż zawartość takich stron najczęściej trafia tylko do lokalnych środowisk natomiast ogłaszanie ich na naszej stronie pozwoli trafić im do znacznie większej liczby zainteresowanych. W interesie urzędu jest przecież aby zebrać jak największą liczbę ofert z pośród których można wybierać te najlepsze i najkorzystniejsze.          Dodatkowo plusem jest to, że nie trzeba mieć od zaraz własnej strony internetowej, która robiona w pośpiechu nie spełni z pewnością swojej funkcji w sposób prawidłowy więcej...             Z przyjemnością możemy zatem zakomunikować iż publikacja przetargów na stronie  www.eprzetargi.pl kosztuje tylko 280,00 zł rocznie wraz z podatkiem VAT.   Dodatkowo dla klientów, którzy podejmą z nami współpracę w zakresie stworzenia własnej strony internetowej gminy oraz jej obsługi przez naszą firmę proponujemy publikację ogłoszeń w Internecie GRATIS !!! Nie bez znaczenia jest również fakt, że strona ta była reklamowana na nasz koszt nie tylko w Internecie lecz również w najbardziej poczytnych gazetach i czasopismach. Aktualnie nasza reklama opublikowana została w Rzeczpospolitej w terminach 28, 31.10.2002r. oraz  04.11.2002r.

SKLEPY

DOKONYWANIE ZAKUPÓW ON-LINE odsetek Internautów badanie INTERBUS, za „Internet”, 04/04

GRUPY TOWARÓW KUPOWANE W INTERNECIE (TOP 10) badanie INTERBUS, za „Internet”, 04/04

MOŻLIWOŚĆ POPRÓBOWANIA

MOŻLIWOŚĆ ZAKLEPANIA

MOŻLIWOŚĆ PORÓWNANIA CENY

GODNE UWAGI KSIĘGARSKIE SERWISY INTERNETOWE www.helion.pl- szeroka oferta książek o tematyce komputerowej ksiegarnia.pwn.pl- największy polski wydawca pozycji naukowych, encyklopedii i słowników. Publikuje również czasopisma i gry edukacyjne www.universitas.com.pl- wydawnictwo naukowe z Krakowa pascal.onet.pl- przewodniki turystyczne, mapy i atlasy, informatory, książki www.proszynski.pl/ksiazki/ - książki z dziedziny nauk humanistycznych i społecznych, literatura piękna i literatura faktu, podręczniki, poradniki

Liczba sklepów internetowych w Polsce listopad’04 – 600-700

Sklepy internetowe („Internet”, 10/04)

PORTALE „bramy do Internetu” pełnią rolę pośredników do zasobów informacji elektronicznej powstanie – rosnące zapotrzebowanie na aktualną informację niektóre mają cechy rynków elektronicznych (umożliwiają dokonywanie transakcji) portale i vortale część ogólnodostępna i wewnętrzna skupiają wokół siebie podmioty w formie: katalogów tematycznych pasaży handlowych sklepów internetowych

ZNAJOMOŚĆ WSPOMAGANA PORTALI I SERWISÓW INTERNETOWYCH (I kw. 2004)

ZNAJOMOŚĆ WSPOMAGANA PORTALI I SERWISÓW INTERNETOWYCH (IV kw. 2003)

Handel głównych portali w Polsce pasaże wirtualne sklepy aukcje internetowe Dotcom, 9/2001

Pasaże propozycja dla MSP wykorzystanie masowego ruchu na portalach wspólne akcje promocyjne samodzielna polityka cenowa wiarygodność znanej marki portalu

Pasaże Wirtualna Polska OnetZakupy b. Arena.pl – Arena Handlowa 70+30 sklepów ochrona danych SSLv3 administracja z własnego komputera OnetZakupy „temat tygodnia” guziki reklamujące promocje w poszcz. sklepach karty rabatowe rankingi sklepów b. Arena.pl – Arena Handlowa podobny do WP kosztowna kampania reklamowa

Wirtualne sklepy na portalach Sklep Wirtualnej Polski – maj 1998 100 tys. produktów – 50% przychodu - sprzęt i akcesoria komputerowe, następnie płyty, kasety, książki, DVD Net Perceptions profil – mężczyzna 30-35 lat, zarobki pow. średnie, wykształcenie średnie lub wyższe, duże miasto koszt infrastruktury – ok. 1,5 mln

Wirtualne sklepy na portalach (2) hiperia.interia.pl outsourcing części logistycznej i fizycznej obsługi klienta Click & Buy 26 tys. produktów w 26 kategorii „oferta specjalna” płatności Visa i MasterCard (autoryzacja – eCard)

PLATFORMY B2B

KORZYŚCI Z E-HANDLU B2B w % za: „Business Week”

Stan w Polsce w 2003 – wartość transakcji w Internecie w Polsce – 3 mld zł funkcjonowało ponad 30 giełd i aukcji tendencje coraz więcej rynków B2B przynosi zyski coraz więcej skupiają podmiotów przedsiębiorstwa korzystają coraz częściej – wymierne korzyści W roku 2003 wartość transakcji w Internecie sięgnęła 3 mld zł, czyli dwa razy więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten jest głównie efektem działania na platformie elektronicznej Warszawskiej Giełdy Towarowej (WGT), która handluje towarami Agencji Rynku Rolnego (ARR), a także zakupów w sieci dokonywanych przez duże przedsiębiorstwa. Polskie firmy coraz częściej korzystają z pośrednictwa giełd elektronicznych, szukając możliwości tańszych zakupów i nowych rynków zbytu. Szacuje się, że na e-zakupach można zaoszczędzić kilka lub kilkanaście, a w niektórych przypadkach nawet kilkadziesiąt procent kosztów.

OBROTY NA E-RYNKACH Z. Zwierzchowski, Wielki skok elektronicznego handlu, „Rzezczpospolita, 2004, 26.01

Marketplanet Xtrade Ce-Market Najwięksi gracze łączne obroty przekroczyły 700 mln zł ALE NA POCZ. 2004 – WSZYSTKIE PRZED PROGIEM RENTOWNOŚCI

Marketplanet operator – Otwarty Rynek Elektroniczny (TPSA) skupia ok. 100 przedsiębiorstw (m.in. PZU, Raiffeisen Bank, KGHM, Polska Grupa Farmaceutyczna) ponoć nie jest jeszcze rentowna obroty – nieujawniane oszczędności z korzystania – 5-15% Marketplanet Największe obroty ma Marketplanet, której operatorem jest spółka Otwarty Rynek Elektroniczny, należąca do Telekomunikacji Polskiej, będącej głównym klientem tego serwisu dokonującym zakupów inwestycyjnych i usług. Marketplanet przyciągnął także inne firmy - z aukcji korzysta ich ponad 70. Szefowie platformy nie ujawniają wyników finansowych, natomiast obserwatorzy rynku oceniają, że nie jest ona jeszcze rentowna. Również wiceprezes TP Bertrand Le Guern nie ujawnia wartości e-zakupów, stwierdził jedynie, że jest to znacząca część zakupów inwestycyjnych i bardzo duża część zakupów usług - dzięki platformie zaoszczędzono od 5 do 15 proc. Prezes Marketplanet Konrad Makomaski dodał, że w drugiej połowie ub.r. nastąpił istotny przyrost firm, które zaczęły korzystać z internetowej platformy. Wśród jej klientów są m.in. PZU, Raiffeisen Bank, KGHM, Polska Grupa Farmaceutyczna

Marketplanet

Xtrade serwis akcyjny skupiający ponad. 2 tys. dostawców umowy operatorskie ze spółkami Edison, ComArch i Infinite możliwość elektronicznej wymiany zamówień, faktur i innych dokumentów (korzystają m.in. Ahold, Geant, Makro, Real, Eurocash Xtrade - Jeszcze nie mamy zysku, ale przewidujemy, że próg rentowności przekroczymy w IV kwartale br. - twierdzi Jerzy Drozdowski, prezes Xtrade. Platforma o kapitale zakładowym 47 mln zł, utworzona została w roku 2001 przez Optimusa, który ma w niej 57,97 proc. udziałów - akcjonariuszami są także BRE Bank, Commerce One i warszawska Giełda Papierów Wartościowych. - Widzimy coraz większe zainteresowanie aukcjami internetowymi, ale znacznie częściej wykorzystują je firmy o kapitale zagranicznym; polskie są ciągle na etapie przełamywania oporu przed e-handlem - mówi Jerzy Drozdowski. Do serwisu aukcyjnego Xtrade zaprosiła ponad 2 tys. dostawców, prowadziła przetargi dla zagranicznych koncernów, ale liczy też na efekty z usług w dziedzinie elektronicznej wymiany dokumentów (EDI). Xtrade zawarła umowy operatorskie ze spółkami Edison, ComArch i Infinite, dzięki czemu dostawcy sieci handlowych (m.in. Ahold, Geant, Makro, Real, Eurocash) mają możliwość elektronicznej wymiany zamówień, faktur i innych dokumentów.

Xtrade

Ce-Market działa od 1999 spółka Grupy Impexmetal i Prokomu wcześniej – branżowa giełda adresowana do sektora hutniczego i odbiorców wyrobów metalowych możliwość bezpłatnego korzystania Ce-Market Działająca od czterech lat Ce-Market - spółka Grupy Impexmetal i Prokomu, która wcześniej była znana jako branżowa giełda adresowana do sektora hutniczego i odbiorców wyrobów metalowych, rozszerzyła w ub.r. zakres świadczonych usług o aukcje i przetargi dla firm spoza branży metalurgicznej. - Aby zwiększyć zainteresowanie naszą ofertą, zdecydowaliśmy się na dość radykalny krok - możliwość bezpłatnego korzystania z naszej platformy - powiedział prezes Ce-Market Aleksander Wlezień. Inne wirtualne branżowe rynki również notują wzrost obrotów, m.in. platforma obrotu energię elektryczną "poee"; Tworzywa.com.pl (zanotował w pierwszej połowie ub.r. podwojenie obrotów) czy serwis OPENKontakt. Są jednak i takie (np. surowce.wtc.pl; barterpolska.pl, serwis Larstock - obrót częściami elektronicznymi, Zielony Most - obrót odpadami), które zakończyły lub zawiesiły działalność.

Ce-Market

LITERATURA A. Gruszka, Kupić, sprzedać, wylicytować, „CHIP”, 2004, nr 1 B. Gregor, M. Stawiszyński, e-Commece, Oficyna Wydawnicza Brandta, Bydgoszcz-Łódź 2002, r. 4 M. Norris, S. West, e-biznes, WKŁ, Warszawa 2001, r. 2 Z. Zwierzchowski, Wielki skok elektronicznego handlu, „Rzeczpospolita, 2004, 26.01