Koncepcja pracy PRZEDSZKOLA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Innowacja pedagogiczna
Ul. Pi ę kna 30/32 Łód ź Szkoła Podstawowa Dyrektor: El ż bieta Grzelakowska Tel
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Koncepcja pracy szkoły
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Niepubliczne Przedszkole
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Szkoła Promująca Zdrowie
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
(NASZ WSPÓLNY POMYSŁ NA SZKOŁĘ– NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW)
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Tel
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Koncepcja pracy PRZEDSZKOLA 2015/2020

Motto naszego Przedszkola: NajwaŻniejsze dla nas, aby dzieci były szczĘŚliwe, bezpieczne i otwarte na Świat. KAŻDY dzieŃ Pobytu stwarza takĄ szanse.

MISJA PRZEDSZKOLA PP W Zapewnia opiekę, dba o bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne. Rozpoznaje i zaspokaja potrzeby dziecka oraz rozwija indywidualne możliwości i talenty. Tworzy bezpieczne warunków do zabawy i nauki. Promuje zdrowie, zdrowy styl życia oraz zachowania przyjazne przyrodzie Umożliwia osiągnięcie stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole. Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców. Buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.

WIZJA PRZEDSZKOLA Przedszkole jest placówką otwartą, bezpieczną i przyjazną zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców. Dziecko jest aktywne i twórcze w nabywaniu wiadomości, umiejętności i postaw w zakresie co najmniej podstawy programowej. Przedszkole tworzy procesy indywidualnego wspomagania rozwoju i edukacji odpowiednio do potrzeb i możliwości dziecka. Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa, współpracuje z nim na rzecz rozwoju własnego i lokalnego. W przedszkolu promowany jest zdrowy styl życia, aktywne postawy wobec własnego zdrowia oraz zachowania proekologiczne. Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, którzy współdecydują i uczestniczą w działaniach podejmowanych na rzecz przedszkola.

Jakość pracy przedszkola jest systematycznie ponoszona poprzez doskonalenie kadry i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań w pracy z dziećmi. Przedszkole monitoruje i doskonali efekty swojej pracy. Działania edukacyjne przedszkola umożliwiają osiągnięcie sukcesu w szkole. Przedszkole jest rozpoznawalne w środowisku ze względu na wysoką jakość edukacji i ciekawą ofertę dla dzieci. Zarządzanie przedszkolem zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, polityką oświatową państwa i przyjętą koncepcją rozwoju.

KONCEPCJA PRACY UWZGLĘDNIA CZTERY PŁASZCZYZNY ODNIESIENIA: DZIECI RODZICów NAUCZYCIELi ŚRODOWISKO I SPOŁECZNOŚĆ LOKALNĄ NAJWAŻNIEJSZym JEDNAK PODMIOTEM SĄ DZIECI. TO IM PODPORZĄDKOWANE SĄ CELE, ZADANIA I PRIORYTETY NASZEJ DZIAŁALNOŚCI.

Dziecko w naszym przedszkolu Traktowane jest indywidualnie i podmiotowo. Rozwija się w atmosferze bezpieczeństwa, życzliwości, pełnej akceptacji. Nabywa poczucia własnej wartości, czuje, że jest ważne i zawsze może liczyć na pomoc i uwagę nauczyciela oraz pozostałego personelu. Osiąga sukces, gdyż zadania edukacyjne dostosowane są do jego możliwości rozwojowych. Jest aktywizowane do samodzielności we wszystkich sferach edukacyjnych. Rozwija potrzeby i przekonania służące zachowaniu zdrowia. Poznaje i zaczyna rozumieć otaczający świat i samo siebie.

Oferujemy dzieciom: Wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, ciągle uzupełniającą swoje wykształcenie. Codzienny pobyt na powietrzu, bez względu na porę roku (spacery, wycieczki po najbliższej okolicy, wycieczki plenerowe, zabawy dowolne i organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne na powietrzu). Funkcjonalne, wesołe i bezpieczne sale zabaw. Duży i ładny ogród przedszkolny wyposażony w kolorowy i bezpieczny sprzęt do zabaw. Zajęcia edukacyjne prowadzone metodami aktywnymi. Bezpośredni kontakt z przyrodą i sztuką. Urozmaicone posiłki, zgodne z wymaganiami piramidy żywieniowej i zdrowe przekąski. Teatrzyki, koncerty muzyczne na terenie przedszkola. Cykliczne zajęcia w bibliotece dziecięcej, muzeum, szkole podstawowej.

Spotkania ze ciekawymi ludźmi np. policjant, strażak, stomatolog, itp. Wycieczki edukacyjne. Roztańczone i rozśpiewane uroczystości przedszkolne. Spotkania integracyjne z udziałem dzieci, rodziców i dziadków. Pikniki rodzinne.

Rodzice w naszym przedszkolu: Otrzymują obiektywną ocenę postępów i niepowodzeń dziecka. Uzyskują szczegółowe informacje na temat udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Dzielą się spostrzeżeniami na temat pracy przedszkola. Współdecydują i wspierają przedszkole w jego działaniach. Czynnie uczestniczą w życiu przedszkola. Są partnerami w tworzeniu atmosfery placówki, działalności dydaktyczno - wychowawczej i zarządzaniu placówką.

WspóŁpracujemy z rodzicami poprzez: Zebrania z rodzicami i Radą Rodziców. Zebrania podsumowujące wstępną i końcową diagnozę pedagogiczną. Zajęcia otwarte. Konsultacje indywidualne z nauczycielem. Uroczystości i spotkania integracyjne. Udział rodziców w wycieczkach, piknikach rodzinnych. Angażowanie rodziców do pracy na rzecz przedszkola. Systematycznie aktualizowaną stronę internetową przedszkola oraz portal społecznościowy. Kąciki i tablice informacyjne dla rodziców.

Nauczyciele w naszym przedszkolu: Uzupełniają i zdobywają nowe kwalifikacje zgodne z potrzebami placówki. Uczestniczą w doskonaleniu zawodowym i podnoszeniu kolejnych stopni awansu zawodowego. Poszukują nowości pedagogicznych, innowacji, wzbogacają swój warsztat pracy. Tworzą programy własne zgodne z potrzebami placówki. Monitorują indywidualny rozwój każdego dziecka poprzez systematyczną obserwację. Dokonują diagnozy gotowości szkolnej, prowadzą zajęcia wspomagające rozwój dziecka. Dzielą się wiedzą, doświadczeniem z koleżankami. Współpracują z rodzicami traktując ich jak partnerów i sprzymierzeńców działań wychowawczo-dydaktycznych.

WspóŁpracUJEMY ze Środowiskiem lokalnym poprzez: Podtrzymywanie tradycji organizowania imprez, uroczystości, festynów o charakterze otwartym dla społeczności lokalnej. Włączanie się w organizowane na terenie miasta imprez kulturalnych, konkursów oraz udział w niektórych imprezach o charakterze ogólnokrajowy. Podtrzymywanie kontaktów z instytucjami: Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Szkołą Podstawową, Gimnazjum, Przedszkolami na terenie miasta, Radą Osiedla, Muzeum, Kinem, Teatrem, Biblioteką, Miejskim Ośrodkiem Kultury, Policją, Strażą Pożarną, Nadleśnictwem itp.

Promocja – prezentacja placówki w Środowisku lokalnym Posługiwanie się własnym logo i adresem mailowym. Prowadzenie strony internetowej. Publikacje naszych osiągnięć na łamach prasy, portalach internetowych. Prowadzenie zajęć adaptacyjnych. Udział dzieci i nauczycieli w konkursach i programach organizowanych przez inne placówki. Organizowanie uroczystości i przedsięwzięć, na których są prezentowane dokonania placówki oraz są zapraszani goście. Opracowanie folderu prezentującego naszą placówkę.

Absolwent naszego Przedszkola Jest ciekawy świata, dąży do pogłębienia wiedzy, rozwija swoje pasje, zainteresowania i talenty. Przestrzega zasad współżycia w grupie, jest otwarty na potrzeby innych ludzi. Posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki w szkole Śmiało wyraża swoje opinie, w zrozumiały sposób komunikuje się z innymi, Jest samodzielny w działaniu i podejmowaniu decyzji. Wykazuje gotowość do działania na rzecz środowiska przyrodniczego Troszczy się o swoje zdrowie i bezpieczeństwo Jest wrażliwy na sztukę i piękno otaczającego świata Posiada umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych.

KIERUNKI DZIAŁANIA (PRIORYTETY) NA LATA: 2015/2016 Promowanie zdrowia w tym aktywności ruchowej i zdrowego żywienia. Opracowanie i wdrożenia programów autorskich: programu wychowawczego, profilaktyczno - zdrowotnego oraz innowacji pedagogicznej. Dbanie o rozwój zainteresowań i zdolności, tworzenie sprzyjających warunków do aktywności własnej dziecka w sali , podczas zabaw i zajęć dowolnych. Tworzenie warunków do rozwoju dziecka poprzez udział w konkursach, zawodach, teatrzykach, audycjach muzycznych, spotkaniach z ciekawymi ludźmi. Udoskonalenie procedury pracy zespołowej.