czyli jak pokazać jakość

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
SCHEMAT BLOKOWY STRONY INTERNETOWEJ ZS 11 W LUBLINIE
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Program „Bezpieczna Chemia” jako element służący poprawie bezpieczeństwa w polskim przemyśle chemicznym 1.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Nadia Stankiewicz Portale edukacyjne. Jeden z lepszych... ● interklasa.pl ● interklasa.pl - największy portal edukacyjny, podzielony na trzy części: dla.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
MARKETING INTERNETOWY
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

czyli jak pokazać jakość KREOWANIE WIZERUNKU I PROMOCJA SZKOŁY czyli jak pokazać jakość Sławomir Waśniewski

CYKL OSIĄGANIA JAKOŚCI WYZNACZNIKI JAKOŚCI REALIZACJA przepisy standardy wymagania kryteria obszary DOKUMENTOWANIE formy obszary skala EKSPONOWANIE DZIAŁAŃ I ICH EFEKTÓW raporty sprawozdania statystyki formy skala zasięg

DOKUMENTOWANIE JAKOŚCI Kruchy placek z truskawkami Przygotowanie 60 min., 1 porcja = ok. 410 kcal Składniki na 12 porcji kruchego ciasta z truskawkami: 3/4 kostki masła żółtko 2 łyżki kwaśnej śmietany 2 czubate łyżki miałkiego cukru 2 szklanki mąki pszennej czubata łyżka mąki ziemniaczanej 2 torebki cukru waniliowego łyżka ajerkoniaku 25 dag serka mascarpone 2 jajka cukier puder migdałowy 25 dag truskawek 2 łyżki płatków migdałowych

EKSPONOWANIE JAKOŚCI

PODMIOTY MOGĄCE WSPIERAĆ PODNOSZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY lokalne władze władze oświatowe dyrekcja szkoły kadra placówki (jako zespół i indywidulanie) uczniowie (obecni i absolwenci) rodzice uczniów (obecnych i absolwentów) przedstawiciele lokalnych instytucji, organizacji lub placówek (ośrodków kultury, muzeów, klubów sportowych) partnerzy, przedsiębiorcy i sponsorzy wspomagający lub chcący wspomagać materialnie lub organizacyjnie szkołę lub jej poszczególne inicjatywy przedstawiciele mediów społeczność lokalna i lokalni liderzy (osoby znaczące, autorytety, artyści, działacze społeczni itp.)

KONIECZNOŚĆ SZANSA

PODMIOTY ZAANGAŻOWANE W PODNOSZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY lokalne władze władze oświatowe dyrekcja szkoły kadra placówki (jako zespół i indywidulanie) uczniowie (obecni i absolwenci) rodzice uczniów (obecnych i absolwentów) przedstawiciele lokalnych instytucji, organizacji lub placówek (ośrodków kultury, muzeów, klubów sportowych) partnerzy, przedsiębiorcy i sponsorzy wspomagający lub chcący wspomagać materialnie lub organizacyjnie szkołę lub jej poszczególne inicjatywy przedstawiciele mediów społeczność lokalna i lokalni liderzy (osoby znaczące, autorytety, artyści, działacze społeczni itp.)

PODMIOTY REALIZUJĄCE WŁASNE CELE PRZY UDZIALE W PODNOSZENIU JAKOŚCI PRACY SZKOŁY lokalne władze władze oświatowe dyrekcja szkoły kadra placówki (jako zespół i indywidulanie) uczniowie (obecni i absolwenci) rodzice uczniów (obecnych i absolwentów) przedstawiciele lokalnych instytucji, organizacji lub placówek (ośrodków kultury, muzeów, klubów sportowych) partnerzy, przedsiębiorcy i sponsorzy wspomagający lub chcący wspomagać materialnie lub organizacyjnie szkołę lub jej poszczególne inicjatywy przedstawiciele mediów społeczność lokalna i lokalni liderzy (osoby znaczące, autorytety, artyści, działacze społeczni itp.) CELE = KORZYŚCI

KORZYŚCI DLA SZKOŁY zapobieganie rutynie zawodowej nauczycieli i kompensowanie jej skutków kreatywny rozwój kadry szkoły integracja personelu oraz poprawianie jego relacji z uczniami i ich rodzicami m.in. dzięki współpracy i osiąganiu wspólnych sukcesów wskazywanie uczniom pozytywnych form aktywności wolnoczasowej i samorealizacji, wspomaganie rozwoju ich pasji, a tym samym ukierunkowywanie rozwoju osobistego i zawodowego stwarzanie uczniom okazji do osiągania sukcesów w nauce oraz pozaedukacyjnych formach aktywności

KORZYŚCI DLA SZKOŁY realizowanie zadań z zakresu szeroko pojętej profilaktyki i zapobieganie pojawianiu się niepożądanych zachowań wśród dzieci i młodzieży zwiększenie szansy na zatrzymanie już posiadanych oraz pozyskanie nowych partnerów i sponsorów wypracowanie atrakcyjnych marketingowo zasobów – w tym przestrzeni reklamowej (fizycznej i wirtualnej np. w postaci nośników reklamy) stabilizacja pozycji placówki jako instytucji edukacyjnej oraz jako miejsca pracy

PODMIOTY OPINIOTWÓRCZE lokalne władze władze oświatowe dyrekcja szkoły kadra placówki (jako zespół i indywidulanie) uczniowie (obecni i absolwenci) rodzice uczniów (obecnych i absolwentów) przedstawiciele lokalnych instytucji, organizacji lub placówek (ośrodków kultury, muzeów, klubów sportowych) partnerzy, przedsiębiorcy i sponsorzy wspomagający lub chcący wspomagać materialnie lub organizacyjnie szkołę lub jej poszczególne inicjatywy przedstawiciele mediów społeczność lokalna i lokalni liderzy (osoby znaczące, autorytety, artyści, działacze społeczni itp.)

RÓWNOCZESNOŚĆ PEŁNIONYCH RÓL INICJATOR REALIZATOR (WSPÓŁ)ORGANIZATOR UCZESTNIK ADRESAT/ODBIORCA (np. działań promocyjnych) PARTNER, SYMPATYK, POLECAJĄCY Istotą w kreowaniu wizerunku i promocji szkoły jest umiejętne poszukiwanie i zjednywanie sobie partnerów. Im więcej zaktywizowanych i zaangażowanych uczestników, tym większa szansa na stworzenie długofalowej i różnorodnej pod względem form promocji szkoły. Szkoła powinna wspierać działania i promować siebie oraz wszystkich członków swojej społeczności, a także partnerów zaangażowanych w jej pracę. Zadaniem dyrekcji szkoły w inicjowaniu projakościowych działań jest proponowanie zadań lub zapewnienie przestrzeni i okazji do własnej inicjatywy angażowanych podmiotów wewnętrznych i zewnętrznych.

KREOWANIE WIZERUNKU I PROMOCJA W PRAKTYCE

MARKETING OŚWIATOWY OUTBOUND MARKETING Marketing przeszkadzający!!! Marketing wrzasku!!! INBOUND MARKETING Sztuka bycia odnajdywanym. Marketing zaproszeń. wyszukiwarki blogi i mikroblogi portale społecznościowe MARKETING SZEPTANY MARKETING WIRUSOWY

„DŁUGI OGON” (ang. long tail) - +

JAK POKAZAĆ JAKOŚĆ? RÓŻNORODNIE – w wielu formach WIELOKANAŁOWO – wykorzystując różne środki komunikowania się ORYGINALNIE - kreatywnie i innowacyjnie NOWOCZEŚNIE - z wykorzystaniem multimediów i nowoczesnych technologii WSPÓLNIE - angażując inne podmioty WIELOETAPOWO – z rozłożeniem w czasie, czyli zakotwiczone w przeszłości, aktualizowane, dynamizowane w odpowiednich momentach, nadążające za zmianami (formalnymi i społecznymi)

CO KREUJE POZYTYWNY WIZERUNEK? atmosfera wysoki poziom nauczania kwalifikacje i osiągnięcia kadry dodatkowa oferta edukacyjna wyposażenie szkoły, infrastruktura i przestrzeń wokół szkoły indywidualne i grupowe osiągnięcia uczniów oraz sukcesy całej szkoły jako placówki współpraca z rodzicami i wspólne sukcesy współpraca z instytucjami (placówki kulturalne, naukowe, wyższe uczelnie) współpraca z organizacjami (fundacje, stowarzyszenia, kluby)

CO KREUJE POZYTYWNY WIZERUNEK? prowadzenie działalności organizacyjnej (filii lub własnej) posiadanie partnerów i sponsorów organizowanie wydarzeń (konkursy, olimpiady, przeglądy, wernisaże) wewnętrznych i międzyszkolnych na poziomie lokalnym, regionalnym lub międzynarodowym udział w ogólnopolskich i międzynarodowych programach i projektach publikowane treści – teksty, filmy, fotografie, grafiki, pliki dźwiękowe

FORMY PREZENTACJI TREŚCI czasopisma, biuletyny skrypty, podręczniki, książki szkolna strona www specjalistyczne serwisy (edukacyjne) własna strona www nauczycieli/grup/klas blogi portale społecznościowe fora dyskusyjne dziennikarstwo obywatelskie Wikipedia e-booki, e-artbooki audiobooki newslettery i biuletyny e-ziny podcasty artykuły recenzje kursy online (e-kursy, e-learning)

Zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach i konferencjach wspomagających budowanie i promocję jakości pracy szkoły w zakresie: formalnoprawnych aspektów prowadzenia placówki oświatowej zarządzania finansami szkoły zarządzania zasobami ludzkimi rozwoju osobistego i zawodowego kadry szkoły planowania i rozwoju oferty edukacyjnej metodyki pracy z dzieckiem w wieku szkolnym kreowania wizerunku i promocji szkoły innych zagadnień według potrzeb uczestników

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ