Projektowanie Aplikacji Komputerowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tworzenie stron internetowych
Advertisements

Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
Podstawowe wiadomości
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Programowanie w języku Visual Basic
Programowanie obiektowe. Obiekty. Metody. Właściwości.
Poznajemy edytor tekstu Word
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Budowanie makiety publikacji
Budowa i układ strony dokumentu
Ekran startowy Microsoft Windows Gdy Windows 1.x startuje, uruchamia aplikację o nazwie MS-DOS Executive. Jest to pewien rodzaj Menadżera plików.
Opracowała: Iwona Kowalik
OPRACOWAŁ : KONRAD MIGAŁA iz krótki tekst Krótki tekst Do formatowania tekstu użyjemy znacznika jest to znacznik który umożliwia utworzenie akapitu.
Tajemnice klawiatury.
Tajemnice klawiatury Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
języka hipertekstowego
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Otwieranie elementów w różnych ramkach
Wprowadzenie do obsługi programu PowerPoint
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Tworzenie strony internetowej krok po kroku.
Lokalizacja i Globalizacja na witrynie w Visual Web Developer 2008 (ASP.Net) Daniel Literski.
ATA - dyski Advanced Technology Attachments - interfejs systemowy PC przeznaczony do komunikacji z dyskami twardymi. Stosowane początkowo oznaczenia ATA-1,
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Paweł Abramczyk.
Konfiguracja systemu Windows
Poznajemy edytor tekstu Word
GIMP część 1 Adam Rębisz.
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
Edytor tekstu Word.
Tworzenie prezentacji
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Visual Basic w Excelu.
MICROSOFT ACCESS TWORZENIE FORMULARZY
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Temat 12: Formularze.
Przygotowanie elementów grafiki do tworzenia stron WWW
Projektowanie stron WWW
Aplikacje internetowe Projektowanie formularzy Część 2.
Aplikacje internetowe
Aplikacje internetowe
Elementy multimedialne na stronie
Aplikacje internetowe Grafika na stronach WWW ciąg dalszy Atrybuty znacznika body.
Aplikacje internetowe
Aplikacje internetowe
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Aplikacje internetowe Formatowanie tekstu w HTML-u.
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
Formatowanie dokumentów
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Aplikacje internetowe Posługiwanie się ramkami. Zastosowanie ramek Wprowadzenie obsługi ramek w przeglądarce Netscape 2.0 otworzyło nową erę dla twórców.
Tworzenie wykresów część I
Microsoft® Office Word
1 Co nowego w Plato Oparte o siatkę usprawnienia rozmieszczania Step & Repeat ●Pozycjonowanie na prowadnicach –Dwa nazwane obiekty są teraz tworzone.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita" Księga znaku logotypu.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim
Zasady formatowania szkolnej pracy pisemnej
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznajemy edytor tekstu Word
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Projektowanie Aplikacji Komputerowych Budowa interfejsu graficznego 05/04/2003

Spis treści Wizualna komunikacja Rozmieszczenie kontrolek Uwzględnienie lokalizacji oprogramowania 05/04/2003

Wizualna komunikacja [2] Aspekty interfejsu mające wpływ na komunikacje z użytkownikiem: Kompozycja i organizacja Kolor Czcionki Trzeci wymiar 05/04/2003

Kompozycja i organizacja [2] Hierarchia informacji Która informacja jest najważniejsza dla użytkownika Jaka jest kolejność czynności wykonywanych przez użytkownika Wyróżnienie lub uwypuklenie Informacja najważniejsza powinna być w jakiż sposób wyróżniona (np. kolejnością, kolorem, izolacją, położeniem) Struktura i równowaga Porządek w rozłożeniu kontrolek jest istotnym czynnikiem stanowiącym o przejrzystości i czytelności interfejsu Związki między elementami Jeżeli istnieje związek między kontrolkami interfejsu, to powinien być on wyraźnie widoczny, np. poprzez przestrzenne rozmieszczenie Czytelność i płynność Istnienie każdego elementu interfejsu powinno być uzasadnione Jeżeli okno wymaga wykonania kilku czynności, to powinno być widoczne jaka jest ich kolejność Spójność Budowa interfejsu powinna przypominać budowę interfejsów systemu operacyjnego 05/04/2003

Kolor [2] Kolor jest bardzo ważnym elementem komunikacji wizualnej Wyróżnia elementy interfejsu Grupuje elementy tworzące całość logiczną Niesie dodatkową informację Może nieść ładunek psychologiczny („ciepły” i „zimny”) Uwagi Użycie koloru może nie być czytelne dla użytkownika Odbiór koloru jest subiektywny Niektórzy użytkownicy mogą pracować z ekranami czarno-białymi lub nieczytelnymi kolorami Około 9% męskiej populacji ma zaburzenia rozpoznawania koloru Kolory można zmienić w systemie Użycie koloru Ograniczona liczba kolorów Kolory powinny tworzyć harmonijną paletę Kolory powinny być subtelne 05/04/2003

Czcionki [2] Ograniczona liczba czcionek Wyróżnienie, pogrubienie, podkreślenie nie powinno być nadużywane Jeżeli czcionki nie stanowią elementu interfejsu ale są np. dokumentem powinna istnieć możliwość ich zmiany Złe czcionki Dobre czcionki 05/04/2003

Trzeci wymiar [2] Wiele interfejsów korzysta z cieniowania, aby stworzyć wrażenie trzeciego wymiaru Hipotetyczne źródło światła jest umieszczone w lewym-górnym rogu ekranu Uwypuklanie lub zagłębianie może służyć do grupowania kontrolek, które tworzę logiczną całość Nie należy używać trzeciego wymiaru dla elementów, które nie są interaktywne 05/04/2003

Rozmieszczenie kontrolek Pixel DLU Rozmiary kontrolek Odległości między kontrolkami 05/04/2003

Pixel Najmniejszym widocznym elementem ekranu jest jego pojedynczy punkcik ang. pixel Na ekranie może być wyświetlana różna ilość punkcików w zależności od rozdzielczości Każdy ekran ma pewną maksymalną rozdzielczość Standardowe rozdzielczości to (ilość pixeli w poziomie x ilość pixeli w pionie): 640 x 480 (najniższa podstawowa) 800 x 600 (najczęściej używana) 1024 x 768 (najczęściej używana) 1200 x 1024 Itd. 05/04/2003

DLU Położenie i rozmiar kontrolek określa się za pomocą jednostek DLU (dialog logical unit) 1 DLU w poziomie = 1/4 średniej szerokości znaków czcionki systemowej 1 DLU w pionie = 1/8 wysokości szerokości znaków czcionki systemowej Dzięki użyciu jednostek DLU wymiary i położenie skalują się automatycznie w zależności od wielkości czcionki systemowej. 05/04/2003

Rozmiary kontrolek interfejsu [3] Nazwa kontrolki Wysokość (w DLUs) Szerokość (w DLUs) Okna dialogowe lub zakładki 263 max. 218 215 188 263 max. (dla rozdzielczości 640 x 480) 252 227 212 Przyciski (Command buttons) 14 50 Pola zaznaczane (Check boxes) 10 Tyle, ile potrzeba Listy rozwijane (Drop-down combo box and drop-down list) Dostosować do wymiarów innych list rozwijanych i pól tekstowych Przyciski radiowe (Option buttons) Pola tekstowe (Text boxes) Etykiety (Text labels) 8 dla linii tekstu Napisy (Other screen text) 05/04/2003

Odległości między kontrolkami [3] Odległości (w DLUs) Marginesy okna dialogowego 7 na wszystkich krawędziach Między akapitami tekstu 7 Między etykietami a związanymi z nimi innymi elementami 3 Między związanymi ze sobą elementami 4 Między niezwiązanymi ze sobą elementami Pierwszy element w prostokącie grupującym 11 od góry prostokąta; w pionie wyrównane z tytułem prostokąta Między elementami w prostokącie grupującym 4; w pionie wyrównane z tytułem prostokąta Między przyciskami ułożonymi w pionie lub poziomie Od lewej krawędzi prostokąta grupującego 9; czyli 16 od krawędzi okna (9+7=16) Ostatni element w prostokącie grupującym 7 od dołu prostokąta Najmniejsza odległość między elementami 2 Etykieta poniżej przycisku 2 od górnej krawędzi przycisku Pola zaznaczane, listy, przyciski radiowe poniżej przycisku 05/04/2003

DLU w Visual Basic W wielu nowoczesnych środowiskach dostępna jest jednostka DLU Dla Visual Basic 6.0 można użyć następującego przybliżenia: 1 DLU  21,5 TWIPS Przykładowe przeliczone odległości z DLU na TWIPS podano poniżej: Nazwa kontrolki Wysokość (w TWIPS) Szerokość (w TWIPS) Przyciski (Command buttons) 300 1200 Pola zaznaczane (Check boxes) 220 Tyle, ile potrzeba Kontrolka Odległości (w TWIPS) Marginesy okna dialogowego 120 na wszystkich krawędziach Między etykietami a związanymi z nimi innymi elementami 60 Między związanymi ze sobą elementami 80 Między niezwiązanymi ze sobą elementami 120 05/04/2003

Odległości między kontrolkami [3] 05/04/2003

Odległości między kontrolkami w prostokącie grupującym[3] 05/04/2003

Odległości między kontrolkami w Czarodzieju [3] 05/04/2003

Uwzględnienie lokalizacji oprogramowania [1] Narzędzia do budowy interfejsu użytkownika umożliwiają stworzenie słownika ze wszystkimi napisami, które pojawiają się w interfejsie w różnych językach. Dzięki temu jeden interfejs może obsługiwać wiele języków, ponieważ napisy dla każdego języka są pobierane ze słownika. Właściwością napisów jest to, że mogą one mieć różną długość w zależności od języka. Należy to uwzględnić podczas projektowania interfejsu poprzez pozostawienie marginesu odstępu dla dłuższych napisów. 05/04/2003

Uwzględnienie lokalizacji oprogramowania - Przykłady [1] 05/04/2003

Literatura Design Specifications and Guidelines - Special Design Considerations, Localization, http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwue/html/ch15d.asp Design Specifications and Guidelines - Visual Design, Visual Communication, http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwue/html/ch14b.asp Design Specifications and Guidelines - Visual Design, Layout, http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwue/html/ch14e.asp 05/04/2003