Zarządzanie komunikacją Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Advertisements

ORGANIZACJA JAKO OBIEKT BADAŃ
Psychologia Zarządzania
Role w zespole projektowym
Rodzaje dokumentów biurowych
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Zakład pracy, jako środowisko społeczne
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Tworzenie hierarchii organizacyjnej
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
WYKŁAD VI GRUPY I ZESPOŁY
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Procesy grupowe A.Kawalec.
Psychologia w zarządzaniu
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 11 WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Sposoby komunikacji.
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja międzyludzka
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikowania się.
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Metody komunikacji ludzi
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Wstęp do zarządzania i marketingu
Stosowanie prawa Prawoznawstwo.
S TOSOWANIE PRAWA. P OJĘCIE Stosowanie prawa jest terminem wieloznacznym. W podstawowym znaczeniu stosowanie prawa rozumiane jest jako proces ustalania.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
Zarządzanie grupami i zespołami prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
FUNDACJA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA I WSPÓŁPRACY W SZKOLE
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Elementy organizowania
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

Zarządzanie komunikacją Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi Definicje Rodzaje Cechy Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Komunikacja Komunikowanie się jest to proces przekazywania informacji od jednej osoby do drugiej. Skuteczne komunikowanie się jest to taki sposób przekazu wiadomości, aby wiadomość otrzymana była jak najbardziej zbliżona do wiadomości wysłanej. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Proces komunikacji Sprzężenie zwrotne Nadawca Odbiorca Kodowanie Dekodowanie Komunikat Kanał Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Formy komunikacji Komunikacja interpersonalna Komunikacja w sieciach i zespołach roboczych Komunikacja organizacyjna Komunikacja elektroniczna Komunikacja nieformalna Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Komunikacja interpersonalna Komunikacja ustna – rozmowa bezpośrednia, dyskusja grupowa, rozmowy telefoniczne – wykorzystanie słowa mówionego do przekazania wiadomości. Komunikacja pisemna – notatki, listy, sprawozdania – wykorzystanie słowa pisanego do przekazywania treści. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Komunikowanie się w sieciach i zespołach roboczych Koło od wozu 2 Y 3 4 5 1 1 5 4 2 3 Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Komunikowanie się w sieciach i zespołach roboczych Łańcuch Okrąg „Każdy z każdym” 1 2 3 4 5 2 1 3 2 5 4 1 3 5 4 Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Komunikacja organizacyjna Komunikacja pionowa – w dół i w górę organizacji, zwykle wzdłuż zależności służbowej. Komunikacja od dołu ku górze Komunikacja od góry do dołu Komunikacja pozioma – pomiędzy równorzędnymi stanowiskami w organizacji. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Komunikacja nieformalna Poczta pantoflowa – nieformalna komunikacja wśród ludzi należących do organizacji. Zarządzanie przez krążenie po firmie – dosłowne obchodzenie firmy i odbywanie spontanicznych rozmów z pracownikami. Komunikacja pozawerbalna – porozumiewanie się beż używania słów albo z użyciem słów, nadając im szersze znaczenie. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Bariery w komunikacji Bariery indywidualne Bariery organizacyjne Sprzeczne lub niespójne sygnały Brak wiarygodności rozmówcy Niechęć do komunikowania się Brak nawyku słuchania Z góry przyjęte nastawienie do sprawy Semantyka Różnica statusu lub władzy Różnice percepcji Szumy Przeciążenie Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Poprawa skuteczności Aktywność, koncentracja Zwracanie uwagi na swoje wypowiedzi Zadawanie pytań Otwartość Przyswajanie przekazywanych informacji Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Grupy Grupa – co najmniej dwie osoby, które wchodzą ze sobą w regularne stosunki dla realizacji wspólnego celu. Grupy funkcjonalne Grupy interesu (nieformalne) Grupy zadaniowe Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Grupy Grupa funkcjonalna – stworzona przez organizację dla realizacji określonych celów, czas jej istnienia jest nieokreślony. Grupa nieformalna – stworzona przez członków organizacja dla osiągnięcia pewnych celów, które nie muszą się pokrywać z celami organizacji. Czas istnienia – nieokreślony. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Grupa zadaniowa Grupa zadaniowa – powołana przez organizację dla realizacji konkretnego celu w określonym czasie. Zespół – specjalistyczna forma grupy zadaniowej, wyodrębniona ze struktury, funkcjonująca pod minimalnym lub żadnym nadzorem. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Zespół - zalety Zwiększona odpowiedzialność; Zwiększony zakres uprawnień – większa władza i swoboda przy podejmowaniu decyzji; Maksymalne wykorzystanie wiedzy pracowników; Zwiększona elastyczność i zdolność do reagowania na zmiany. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Dlaczego ludzie łączą się w grupy? Przyciąganie interpersonalne Działania grupowe Cele grupy Zaspokajanie potrzeb Korzyści instrumentalne Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Cechy grup i zespołów Struktura roli – zestaw określonych ról i wzajemnych stosunków między nimi, zdefiniowany i akceptowany przez członków. Normy – zaakceptowane i przestrzegane standardy zachowania. Spójność grupy – zakres, w jakim członkowie grupy są lojalni wobec grupy i zaangażowani w jej sprawy. Przywództwo nieformalne. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008

Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008 Wskaż najkorzystniejszą metodę komunikacji w niżej wymienionych sytuacjach: Zaplanowanie zebrania z pięcioma podwładnymi. Złożenie gratulacji pracownikowi, któremu urodziło się dziecko. Udzielenie reprymendy spóźniającej się od kilku dni pracownicy. Rozstrzygnięcie sporu pomiędzy dwoma pracownikami, którzy chcą wziąć urlop w tym samym terminie. Powiadomienie dwóch pracowników o awansach. Poinformowanie dostawcy o zmniejszeniu wielkości dostaw z powodu zbyt wysokich cen. Poinformowanie kilku osób o nowych przepisach, które będą ich niedługo obowiązywać. Zwolnienie osoby o słabych wynikach. Poinformowanie personelu magazynu o skargach na niewłaściwe zapakowanie towaru. Zaplanowanie spotkania z przełożonym. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2008