EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co to jest TIK?.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Założenia PROJEKTU
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Kurs - OK zeszyt.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
SZABLON- PROSZĘ UZUPEŁNIĆ
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
EWALUACJA AUTORSKIEGO PLANU LEKCJI w ramach programu profilaktycznego pt.: „Jak pracować profilaktycznie z dzieckiem w wieku 13 – 15 lat?”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOTGodzina wychowawcza Tytuł lekcjiMoje zainteresowania offline i online. Czas trwania lekcji45 min. Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać Ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych Poznawanie różnych rodzajów zainteresowań Integracja klasy poprzez znalezienie wspólnych zainteresowań Ćwiczenie umiejętności autoprezentacji na forum grupy

Cele nauczania : Wymień tutaj czego uczniowie muszą się dowiedzieć, zastosować i zrozumieć Uczeń zna różne rodzaje zainteresowań (kolekcjonerstwo, majsterkowanie, modelarstwo itp., gry online: edukacyjne, strategiczne itd.); Ocenianie nauczania oraz/lub Kryteria osiągnięcia sukcesu Wypisz zestaw wymiernych kryteriów Podsumowujące na zakończenie lekcji.Potrafi zaprezentować swoje zainteresowania. Aktywny udział uczniów w zajęciach. Wyszukiwanie informacji w Internecie.

Linki do wcześniejszej nauki Wypisz pprzednią wiedzę/zasoby jakie będą wspomniane Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo Wypisz nowe słownictwo, które będzie prezentowane uczniom Pojęcia: zainteresowanie, pasja, hobby, offline, online. Haftowanie, astrologia, akwarystyka, kynologia, hipologia. Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) wypisz tutaj co instruktor musi być w stanie zronić przed, w trakcie i po zakończeniu lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań jakie nauczyciel musi wykonać w czasie lekcji (np. zapewnić informacje zwrotne). Przygotowanie scenariusza lekcji Prezentacja wybranych zagadnień przy użyciu różnych narzędzi (zestaw multimedialny, Internet, rekwizyty) Ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę (karty pracy, pytania kontrolne) Prezentacja własnych zainteresowań offline i online Nauczyciel jako uczeń poznaje zainteresowania swoich uczniów Rozmowa podsumowująca

Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) Wypisz tutaj co uczniowie mają robić w czasie lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań, które mają wykonać uczniowe. Praca w grupach (wykonywanie zadań tj. wspólne rozwiązywanie zagadek; negocjacje kto zaprezentuje swoją pasję online) Praca indywidualna: prezentacja własnych zainteresowań Wykorzystanie narzędzi url: www. wyspagier.plwyspagier.pl, Zasoby Wypisz tutaj wszystkie zasoby potrzebne do przeprowadzenia lekcji np. Podręczniki, linki, materiały audiowizualne itp. Zestaw multimedialny: laptop, tablica multimedialna, rzutnik, łącze internetowe. Rekwizyty: autentyczne przedmioty, kolekcje znaczków, kart itp. Strony www (google.pl, youtube.com, itp.) Karta pracy

(mój) WYBRANY TEMAT Pozwól uczniom popełniać błędy i przyznawać się do nich Zapewnić uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: – Przeprowadzanie dialogu – Przeprowadzanie negocjacji – Zyskiwanie wspólnego zrozumienia

(moja) WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA 1.KONTROLNE PYTANIA (NAUCZYCIEL PYTA, UCZEŃ WYBIERA ODPOWIEDŹ I POKAŻE ZNAK “A” LUB “B”) 3. LOSOWANIE (NAUCZYCIEL LOSUJE JAKI UCZEŃ MA DAĆ ODPOWIEDŹ – BRAK „RĄK DO GÓRY”)

(moja) WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA Dobre praktyki w wybranych obszarach (Radosław Nowak, Andrzej Skorupski): Dialog (rozmowy indywidualne i grupowe - społeczności) Dobre praktyki w wybranych obszarach (Radosław Nowak, Andrzej Skorupski): „Ja jako narzędzie” – narzędzie trzeba doskonalić

(moja) WYBRANA TECHNOLOGIA Proszę wpisz tu z listy „DOBRYCH PRAKTYK Nr IV” Obszar: Osobiste i zawodowe sieci kontaktów; Zarządzanie i dzielenie się informacjami Narzędzie: facebook; youtube Url:

(moje) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH OCENIAĆ SWOJE WYBRANE I STOSOWANE DOBRE PRAKTYKI – JAK POMAGAŁY/ PRZEZKADZAŁY OSIĄGNAĆ CEL PLANU LEKCJI, KTÓRY WYBIERAŁEŚ?

AUTO-EWALUACJA – (mój) TEMAT Temat oraz sposób realizacji zajęć okazał się dla uczniów bardzo interesujący, każdy chętny uczeń mógł zaprezentować swoje zainteresowania w grupie a wybrani na drodze negocjacji uczniowie prezentowali swoje zainteresowania online. Zaproponowana przez nauczyciela forma zajęć okazała się bardzo interesująca i efektywna. Podczas zajęć uczniowie mogli usystematyzować wiedzę na temat zainteresowań, pasji i sposobów ich rozwijania.

AUTO-EWALUACJA – (moja) DYDAKTYKA Uczniowie korzystali z kolorowych karteczek, za pomocą, których informowali nauczyciela o znajomości bądź nieznajomości danego pojęcia, oraz do gotowości odpowiedzi na zadane zagadki. Kontrolne pytania spełniły swoją funkcję tj. podtrzymywanie zaangażowania w toku lekcji.

AUTO-EWALUACJA – (moja) PROFILAKTYKA Uczniowie pracując w grupach nawiązywali dialog, próbując znaleźć odpowiedzi na zadane pytanie bądź wykonanie zadania. Musieli również wspólnie zadecydować kto będzie reprezentować daną grupę na forum Nauczyciel pilnował kolejności zabierania głosu i czasu wypowiedzi Każdy uczeń został doceniony za to co przygotował i zaprezentował podczas zajeć

AUTO-EWALUACJA – (moja) TECHNOLOGIA Korzystanie podczas zajęć lekcyjnych z urządzeń multimedialnych oraz możliwość wchodzenia na strony www i dzielenie się własnymi zainteresowaniami wzbudziły u uczniów ogromny entuzjazm, jak również pozwoliła nauczycielowi uzyskać pewne informacje na temat wychowanków a wychowankom na temat nauczyciela co z pewnością będzie miało pozytywny wpływ na dalszą współpracę i relacje między rówieśnikami.

(moje) INNE/ UWAGI/ REFLEKSJE Temat oraz metody realizacji godziny wychowawczej okazały się dla uczniów bardzo interesujące. Podczas zajęć wykazywali się dużym zaangażowaniem i motywacją do wykonywania kolejnych zadań. Chętnie opowiadali o swoich zainteresowaniach i z zaciekawieniem poznawali zainteresowania innych. Zaproponowane praktyki okazały się skuteczne i miały pozytywny wpływ na przebieg lekcji.

AUTORKA PLANU LEKCJI I EWALUACJI Imię nazwisko: Anna Dąbrowska-Górska Kontakt Gdańsk, dn:

POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI Prezes Zarządu Fundacji Citizen Project: Beata Staszyńska tel.: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień: Ewelina Gerke tel.: