„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Nadużywanie alkoholu Przemysław Kowalik.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Profilaktyka wobec osób starszych
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Fundusz Przeciwalkoholowy
ZASOBY POMOCY SPOŁECZNEJ WAŻNIEJSZE TEZY. Na przestrzeni 2010 – 2012 na podobnym poziomie jest liczba rodzin z Gminy Kleszczewo korzystająca z pomocy.
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
„Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń”
realizacja VIII punktu
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Uzależnienia a rozwój dziecka
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SUWAŁKACH
Fazy odziaływania na dziecko trudne
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
WOLNOŚĆ OD ALKOHOLU.
CZAS WOLNY DZIECKA.
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ
Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Jak pomóc dziecku i rodzinie. 1
STOP – przemocy i agresji
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Problemy wychowawcze szkoły
PEDAGOG SZKOLNY.
Radosne Maluchy. PROJEKT DZIAŁA OD WRZEŚNIA 2007 R. W CYKLU ROKU SZKOLNEGO OPIEKĄ OBEJMUJEMY OD 10 – 15 DZIECI W WIEKU 2,5 – 5 LAT, NIEKORZYSTAJĄCYCH.
Pomorskie Centrum Psychoedukacji, Diagnozy i Terapii w Gdańsku
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Szkoła Promująca Zdrowie
Co to jest samotność? Samotność to stan emocjonalny człowieka wynikający najczęściej z braku pozytywnych relacji z innymi osobami.
Prawa dziecka.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Problemy współczesnej młodzieży
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE
mgr Małgorzata Piasecka
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
Punkt Konsultacyjny dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych ul. H. Jordana Myślenice (budynek „Sokół”) tel: 012/
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Opracowała: Katarzyna Płatek
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)

 Przygotować dziecko na dorosłe życie,  Nauczyć radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych,  Poinformować, w jaki sposób i gdzie szukać pomocy.

 Jest świadome czyhających zagrożeń,  Nie boi się mówić o sytuacjach, w których czuło się zagrożone,  Wie, że zawsze może liczyć na pomoc rodziców i nauczycieli.

Wzajemne zaufanie, zrozumienie, a przede wszystkim poszanowanie własnych praw są najlepszą bronią w walce przeciw pojawiającym się zagrożeniom.

 Poszukiwanie nowych, przyjemnych wrażeń;  Chęć uwolnienia się od stresu, napięć i problemów;  Chęć bycia zaakceptowanym przez grupę.

Uzależnienia : alkohol, nikotyna, narkotyki, dopalacze; Agresja : przemoc fizyczna, przemoc psychiczna; Grupy nieformalne : sekty, subkultury, grupy przestępcze; Stres : stres domowy, stres szkolny; Media : telewizja, komputer/ Internet; Bezpośrednie zagrożenie zdrowia i życia : wypadki drogowe, choroby.

 zaburzenia w funkcjonowaniu emocjonalno społecznym ( pogorszenie relacji społecznych w domu i w szkole);  pogorszenie wyników w nauce;  konflikty z prawem;  pogorszenie stanu zdrowia;  pogorszenie stanu zdrowia psychicznego (lęki, depresje, nadpobudliwość).

 dostrzegać sytuacje zagrażające dziecku;  nie bagatelizować sygnałów, które ono wysyła;  w sytuacjach trudnych służyć mu radą i pomocą.

Pomoc specjalistyczna: Poradnie Zdrowia Psychicznego Ośrodki Profilaktyczne i Terapii Uzależnień Poradnie Leczenia Uzależnień Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne Ośrodki Terapii Rodzinnej Przychodnie lekarskie, itp.

1. Pełnej informacji na temat wyników w nauce oraz zachowania dziecka. 2. Rzetelnej pracy z dzieckiem. 3. Dobrej współpracy opartej na zrozumieniu. 4. Pomocy oraz wsparcia w sytuacjach trudnych. RODZICE OCZEKUJĄ:

1. Zainteresowania wynikami w nauce oraz zachowaniem dziecka. 2. Natychmiastowej reakcji w sytuacjach trudnych. 3. Aktywnego udziału w życiu klasy i szkoły. 4. Zrozumienia dla swojej pracy.

KONTRAKT 1. Wzajemne relacje między rodzicami i wychowawcą oparte są na bezpośrednich kontaktach (wywiadówki, konsultacje indywidualne, inne wg potrzeb). 2. Inicjatorami spotkania mogą być obydwie strony. 3. Wzajemne relacje oparte są na zaufaniu, szczerości i otwartości. 4. Nadrzędny cel współpracy stanowi dobro dziecka. 5. Wzajemnie przekazywane informacje mają charakter poufny, a ich wykorzystanie warunkowane jest zgodą rodzica.

„Droga prosta jest najkrótsza, ale na ogó ł wymaga najwi ę cej czasu, by doj ść ni ą do celu” (Georg Lichtenberg)