SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Ankieta dla uczniów SP i Gimnazjum
Anna Langhoff. Co jeść a czego unikać ????????
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Szkoła Podstawowa nr 139, im
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
HISTORIA PROMOCJI ZDROWIA W NASZEJ SZKOLE
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
III edycja konkursu Ministra Edukacji Narodowej
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Rok szkolny 2011/2012.
Szkoła Promująca Zdrowie
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Kątach Wrocławskich 2010/2011 koordynator projektu: Agnieszka Lewandowska.
Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Ankieta została przeprowadzona w klasach licealnych. Klasom 1 i 2 zostało zadane 5 pytań, natomiast klasie 3 9 pytań. Łącznie było 182 ankiet. Oto wyniki.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014.
W ramach szkolnych obchodów Światowego Dnia Zdrowia podjęto następujące działania:  wychowawcy zapoznali uczniów z ulotką przygotowaną przez PSSE w Ostrowi.
Tydzień działań profilaktycznych
Wybrane wyniki badań ewaluacyjnych w ramach projektu SzPZ 2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród 19 nauczycieli i pracowników szkoły.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Zdrowie prezentacja.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE RAPORT Z AUTOEWALUACJI W LATACH
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkoła Sportowych Talentów
Szkoła Promująca Zdrowie
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego

Koncepcja promocji zdrowia zakłada, że ludzie sami identyfikują swoje problemy zdrowotne, uświadamiają sobie potrzebę ich rozwiązania i podejmują działania w tym kierunku. Dlatego też w maju i w czerwcu 2014r. dokonaliśmy wstępnej diagnozy stanu wyjściowego. Polegała ona na przeprowadzeniu ankiet wśród całej społeczności szkolnej, to znaczy wśród uczniów, nauczycieli, rodziców i pracowników szkoły nie będących nauczycielami. Ankiety podzielone były na 3 obszary: zdrowe odżywianie, zdrowy tryb życia oraz klimat społeczny w szkole.

Ankietowani zaznaczali stopień zgodności z danym stwierdzeniem w sposób następujący: 5 = zdecydowanie tak 4 = raczej tak 3 = trudno powiedzieć ( nie jestem pewny/-a ) 2 = raczej nie 1 = zdecydowanie nie Analizy ankiet dokonano opierając się także na w/wym. ocenach. Liczba osób ankietowanych: Uczniowie – 88 ( klasy: IIA, IIB gimnazjum, VIa, VIb szkoła podstawowa ) Nauczyciele – 18 Pracownicy szkoły nie będący nauczycielami – 8 Rodzice – 19

Zdrowe Odżywianie Uważam, że odżywiam się prawidłowo

Zdrowe Odżywianie Uważam, że odżywiam się prawidłowo

Zdrowe Odżywianie Uważam, że odżywiam się prawidłowo

Zdrowe Odżywianie Uważam, że odżywiam się prawidłowo

Zdrowy Tryb Życia Prowadzę zdrowy, aktywny tryb życia

Zdrowy Tryb Życia Zdarzały mi się zachowania typu: palenie papierosów, zażywanie narkotyków, picie alkoholu

Zdrowy Tryb Życia Regularnie stosuję używki, zażywam leki uspokajające, pobudzające, nasenne

Zdrowy Tryb Życia Regularnie stosuję używki, zażywam leki uspokajające, pobudzające, nasenne

Zdrowy Tryb Życia Regularnie stosuję używki, zażywam leki uspokajające, pobudzające, nasenne

Zdrowy Tryb Życia Regularnie poddaję się badaniom profilaktycznym

Zdrowy Tryb Życia Regularnie poddaję się badaniom profilaktycznym

Zdrowy Tryb Życia Regularnie poddaję się badaniom profilaktycznym

Zdrowy Tryb Życia Dbam o kondycję fizyczną

Zdrowy Tryb Życia Dbam o kondycję fizyczną

Zdrowy Tryb Życia Dbam o kondycję fizyczną

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Pozytywny klimat społeczny szkoły decyduje o jakości życia szkoły i jest zasobem dla zdrowia uczniów i pracowników. Wyniki ankiety mogą pomóc w doskonaleniu szkoły, w poprawie jakości jej pracy i samopoczucia pracowników i uczniów. Ankieta składała się z kilku podskal i analizowano je oddzielnie

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Satysfakcja ze szkoły

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Stwarzanie uczniom możliwości uczestnictwa w życiu klasy/szkoły

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Podejscie uczniów do nauki i zachowania na lekcjach

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Znajomosć praw ucznia i reguł szkolnych

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Relacje między uczniami

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Odczuwanie stresu w szkole

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Satysfakcja z pracy w szkole

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu szkoły

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Relacje nauczyciele-nauczyciele

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Częste odczuwanie stresu w pracy

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Uczestnictwo rodziców uczniów w życiu klasy/szkoły

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Satysfakcja z pracy w szkole

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Stwarzanie pracownikom możliwości uczestnictwa w życiu szkoły

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Relacje między pracownikami, którzy nie są nauczycielami

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Stosunek uczniów do pracowników, którzy nie są nauczycielami

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Stres w pracy

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Satysfakcja ze szkoły dziecka

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu klasy/szkoły

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Uczestnictwo rodziców w życiu klasy/szkoły

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Wsparcie dla rodziców

Klimat Społeczny w Mojej Szkole Stres dziecka w szkole

W klasie IIIa i IIIb szkoły podstawowej (razem 38 uczennic i uczniów) wychowawczynie przeprowadziły z dziećmi rozmowy dotyczące odżywiania, aktywnego trybu życia i klimatu społecznego w klasie.

Wyniki Odżywianie 1.Zawsze jem sniadanie przed wyjściem do szkoły : 94,7% 2.Jem w szkole drugie sniadanie lub obiad : 100% 3.Zawsze jem jeden ciepły posiłek w ciągu dnia : 97,3% 4.Lubię jesć warzywa i owoce : 100% 5.Lubię jesć chipsy, słodycze : 100% Aktywny tryb życia 1.Lubię zajęcia sportowe w szkole : 100% 2.Po lekcjach gram w piłkę, biegam, jeżdżę na rowerze : 81,6% 3.Po lekcjach wolę oglądać telewizję lub grać na komputerze : 55,3%

Wyniki Klimat społeczny w klasie (najczęstsze odpowiedzi) 1.Co lubię w mojej klasie? Ciszę Różne gry na przerwie Zabawy ruchowe Konkursy Koleżanki i kolegów Wycieczki 2.Czego nie lubię w mojej klasie? Głosnych przerw, hałasu, krzyku Kłótni Przykrych słów, obrażania Popychania, poszturchiwania, kopania

Wnioski Na podstawie ankiet, obserwacji, dyskusji w różnych grupach społeczności szkolnej wybraliśmy następujące problemy priorytetowe: 1.Rok szkolny 2014/2015 : zdrowe odżywianie uczniów, pracowników szkoły i rodziców. 2.Rok szkolny 2015/2016 : zdrowy, aktywny styl życia. 3.Rok szkolny 2016/2017 : zdrowie emocjonalne (zdolność do wyrażania uczuć w odpowiedni sposób, radzenie sobie ze stresem, napięciem, lękiem) i zdrowie społeczne (zdolność do utrzymywania prawidłowych relacji między ludźmi).