ERASMUS + 2015-2018. CZAS TRWANIA PROJEKTU BUDŻET PROJEKTU  Budżet projektu wynosi 170.400 euro  w tym POLSKA ponad 49.000 euro.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzic jako doradca zawodowy
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Zamek Książ System Informacji Branżowej narzędziem pomocy w planowaniu kariery i aktywności zawodowej.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
System edukacji w Polsce
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
„SPEŁNIAMY MARZENIA O KSZTAŁCENIU I PRACY W KRAJACH UE” PL01-KA PL01-KA ERASMUS Akcja KA2 – „Partnerstwo.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Studia miejskie i regionalne
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Szkoła Nauczycielem stoi
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dualne kształcenie zawodowe
z uwzględnieniem uczniów z zaburzoną komunikacją językową
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

ERASMUS

CZAS TRWANIA PROJEKTU

BUDŻET PROJEKTU  Budżet projektu wynosi euro  w tym POLSKA ponad euro

 uczy młodzież w wieku ;  jest to szkoła średnia zawodowa, jej dziedziną edukacji jest handel ;  Szkoła kształci uczniów w dwóch programach, dla sprzedawców detalicznych (trzyletni program) i handlowców (czteroletni program). Szkoła oferuje również program dla dorosłych studentów ;  Uczniowie programowo uczą się języka angielskiego i niemieckiego;  Szkoła ma obecnie około 1000 studentów i 60 nauczycieli;  Uczniowie pochodzą z rodzin średnio sytuowanych i biednych; Dotyka ich częściowo problem przedwczesnego kończenia edukacji jak i bezrobocia, dlatego projekt ten jest odpowiedzią na ich potrzeby;  Szkoła aktywnie działa w społeczności chorwackich szkół zawodowych i współpracuje z akademikami w Zagrzebiu, gdzie mieszkają niektórzy kształcący się w niej uczniowie.

 jest publiczną szkołą średnią, licealną, znajduje się w północnej części Aten;  Roczny nabór szkoły jest to około uczniów, którzy otrzymują wykształcenie oku;  Projekt da uczniom możliwość poznać ekonomicznych i przedsiębiorczych realiów świata pracy na rynku krajowym i w krajach partnerskich, da on możliwość wyboru dalszej edukacji uczniom przybliżając wiedzę "gdzie" i "czego" będą mogli się nauczyć, jakie kwalifikacje zawodowe zdobędą w poszczególnych instytucjach kształcenia i doskonalenia zawodowego by wykonywać zawody, o których marzą;  Praca w zespołach międzynarodowych podczas wymian i przez e-Tweening wzmocni wśród młodzieży poczucie własnej wartości, odrębności kulturowej i szacunku oraz tolerancji wobec odmienności narodowościowej rówieśników;  Erasmus+, który realizujemy od 2014 zawężony jest w działaniach do tematyki doradztwa zawodowego i opracowania międzynarodowego portfolio zawodowego. Dla naszych uczniów projekt "Spełniamy marzenia o kształceniu i pracy w krajach UE" stworzy możliwość rozwoju z dziedziny przedsiębiorczości, alternatywy na bezrobocie w ramach samozatrudnienia i zakładania własnego biznesu.

 to szkoła, która została rozliczona jako nowa koncepcja w edukacji. Szkoła kształci młodych ludzi w wieku 14-18, uczy wszystkich umiejętności, które potrzebne im są na prawdziwym rynku pracy w nauczanych zawodach. Szkoła dotąd nie uczestniczyła w wymianach młodzieży z krajami UE;  Zintegrowane nauczanie zawodowe i techniczne jest wpisane w podstawę programową. Praca zaczyna się o 09:00 i trwa do 17:00 od poniedziałku do czwartku, a w piątek zajęcia kończą się wcześniej, około 16:00 jak w prawdziwym świecie pracy;  Uczniowie po ukończeniu Szkoły Studio Devon wyposażeni są w specjalistyczne umiejętności i wiedzę oczekiwaną przez pracodawców do pracy w sektorach ochrony zdrowia, opieki społecznej i opieki dziecięcej;  Będzie to jej pierwszy projekt unijny, tematyka i cele projektu wpisują się w jej podstawę programową, a przeciwdziałanie przedwczesnemu kończeniu edukacji, dbałość o dostosowanie kształcenia uczniów do realiów rynku pracy są jej priorytetowymi założeniami;  Projekt wzmocni także motywację uczniów do realnego planowania własnej edukacji, ciągłego samorozwoju i uzmysłowi odpowiedzialność za planowanie własnej kariery zawodowej.

 Od wielu lat szkoły partnerskie zajmują się badaniem losów swych absolwentów, na tej podstawie oraz w oparciu o analizę potrzeb uczniów klas młodszych, dyrekcję szkół oraz nauczycieli nurtuje temat spójności edukacji z rynkiem pracy.  Na podstawie rozmów, obserwacji i ankiet stwierdzono istotną rozbieżność między marzeniami uczniów a realnymi możliwościami znalezienia zatrudnienia po niektórych kierunkach kształcenia. Potwierdzają to dane statystyczne dot. bezrobocia młodych słabo wykształconych ludzi w Europie.  Ponadto obserwuje się dość duży procent młodzieży kończącej edukację na etapie szkoły średniej zasilając rzeszę bezrobotnych. Absolwenci zagrożeni rożnego rodzaju wykluczeniem nie mając pomysłu na zatrudnienie czy własny biznes skazani są na niepowodzenie. Niewielu z nich z różnych przyczyn decyduje się na kształcenie czy pracę poza miejscem zamieszkania.

 Założone cele można w pełni zrealizować wyłącznie przy współpracy międzynarodowej. Wspólne doświadczenia w jej ramach będą stanowiły istotną wartość dodaną dla uczniów, rodziców, nauczycieli, dyrekcji, przedstawicieli władzy lokalnej i partnerów z zakresu doradztwa zawodowego i świadczenia pracy.  Planowane przez nas praktyczne warsztaty z zakresu przedsiębiorczości i zakładania biznesu wzmocnią wiedzę i umiejętności beneficjentów oraz wpłyną na motywację do dalszego kształcenia się.

 1. umożliwić uczestnikom poznanie edukacyjnych różnic w krajach partnerskich i przybliżyć uczniom informacje o doradztwie zawodowym w UE, przedsiębiorczości oraz potrzebach lokalnego i europejskiego rynku pracy by zapewnić większą spójność miedzy tymi dwoma sektorami ;  2. przeciwdziałać bezrobociu i przedwczesnemu kończeniu edukacji młodych ludzi;  3. wskazać możliwości i ukierunkować młodzież by efektywniej planowała dalszą edukację i ścieżkę kariery zawodowej, co przełoży się na ich mądre wybory w spójności z oczekiwaniami rynku pracy i pracodawców;  4. opracować i wdrożyć innowacyjny Międzynarodowy Program Zajęć Pozalekcyjnych;  5. stworzyć ogólnodostępną bazę informacji o możliwościach kształcenia, doskonalenia zawodowego, doradztwie zawodowym, bieżących potrzebach rynku pracy, instytucjach zatrudnienia w kraju i zagranicą;  6. dzielenie się doświadczeniem i wymiana dobrych praktyk poprzez powszechną dostępność konta Projektu na Facebooku / Twitterze oraz do jego strony www ;  7. przyczynienie się do dialogu między szkołami i pracodawcami w krajach UE, by umożliwić naszym uczniom w przyszłości wybrać właściwe kierunki kształcenia akademickiego bądź edukacji w poszukiwanych zawodach, a szkołom lepiej dostosować ofertę edukacyjną.

 Realizacja projektu zmieni świadomość ucznia, zwłaszcza zagrożonego wykluczeniem;  Może pokazać mu różne drogi rozwoju osobistego i zawodowego,  wykształcić w nim pożądane cechy przedsiębiorcy;  wyzwolić inicjatywę, energię do pozytywnego, kreatywnego myślenia;  powstanie Innowacyjny Program Zajęć Pozalekcyjnych, który eksperymentalnie zrealizujemy we wszystkich szkołach partnerskich i będzie on narzędziem wspierającym nauczanie przedmiotów Ekonomii w praktyce i Przedsiębiorczości;  Program ten będzie mógł być realizowany po zakończeniu projektu w formie koła zainteresowań i spełniać funkcję elementów doradztwa zawodowego dla młodzieży.

4 wizyty organizacyjno-monitorujące w związku z ustaleniem działań budżetowych i planowaniem działań projektowych w kolejnych etapach:  w Chorwacji X.2015,  w Grecji VI.2016,  w Wielkiej Brytanii II 2017,  w Polsce XI 2017, oraz 4 wymiany młodzieży  Chorwacja III.2016,  Grecja X 2016,  Wielka Brytania IV 2017,  Polska IV Każda wymiana młodzieży zakłada udział 48 uczestników(w tym 6 opiekunów ze szkół wysyłających i 16 uczestników, (w tym 4 opiekunów) z kraju goszczącego. Zaplanowano 192 mobilności międzynarodowych. 144 uczniów-w tym 24 dla uczniów o specjalnych potrzebach i 48 opiekunów. Uczniowie biorący udział w projekcie będą wyłonieni w procedurze rekrutacji. liczba mobilności zmniejszy się z powodu obcięcia w budżecie ilości opiekunów wymian

 Niematerialne rezultaty trwałe będą obejmować doświadczenia, umiejętności i wiedzę zdobytą podczas projektu przez jego uczestników (uczniów, kadrę uczącą, reprezentantów partnerów szkół), związane z większą świadomością, tematyki projektu, kulturową, językową.  Trwałymi rezultatami będzie wykorzystywanie przez uczestników w praktyce wiedzy i umiejętności nabytych podczas realizacji projektu. Szkoły kontynuować będą współprace przez e-Tweening i portale społecznościowe i stronę www, którą zamierzają aktualizować przez kolejne lata. Materiały dydaktyczne, nowe narzędzia TIK wypracowane jako produkty projektu, trwale służyć będą jako narzędzia pracy edukacyjnej.  Innowacyjny program zajęć pozalekcyjnych będzie stanowił alternatywne rozwiązanie dla szkół celem przeciwdziałania przedwczesnemu kończeniu nauki i bezrobociu, przygotowując uczniów w wejście na rynek pracy w realny ale spójny sposób z ich marzeniami i potrzebami pracodawców.

INNOWACYJNY MIĘDZYNARODOWY PROGRAM ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH

 X Marzenia młodzieży dot. wspólnej przyszłości w UE › Sonda o marzeniach w szkole i na ulicy (gimnazjum), 4 pytania › marzenia (ogólnie), › pytanie dot. zainteresowań, › plany dot. dalszego kształcenia (jaki typ szkoły, LO, T, ZSZ, studia), › plany dot. kariery zawodowej i wymarzonego miejsca pracy;  XI opracowanie wyników sondy;  XII montaż materiału filmowego i prezentacji;  I wyszukiwanie informacji z zakresu 10 top zawodów przyszłości w Polsce wg. wybranego rankingu. Porównanie danych z danymi z PUP Myślibórz;  II ewaluacja krajowego rynku pracy – nowe zawody (przenikanie się rynków pracy w UE-obcobrzmiące nazwy zawodów 2-3 przykłady);  IV „W świecie zawodów” salon informacji o zawodach (prezentacje, ekspozycje informacji zdobytych z krajów partnerskich), Dni Erasmusa;  V – testy z doradztwa zawodowego Młodzieżowe Biuro Pracy Badanie predyspozycji osobowościowych i zawodowych;  VI – instytucje wspierające młodych ludzi na lokalnym rynku pracy (MBP w Barlinku), oferty szkolenia, praktyki i pracy wakacyjnej w kraju i zagranicą.

 IX – Warsztaty z zakresu szans i możliwości rozwoju, edukacji i doskonalenia młodych ludzi w Polsce (wyszukanie informacji o instytucjach kształcenia i doskonalenia zawodowego w regionie i w kraju);  X – Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, przygotowanie wystawy, Dni Erasmusa -podsumowanie;  XII – sposoby szukania pracy Jak szukać pracodawcy i jak szuka się pracownika;  I – Pisanie dokumentacji aplikacyjnej (CV, list motywacyjnej pod oryginalną ofertę pracy);  II Myśl jak pracodawca – przygotowanie do rozmowy o pracę (dressing code, mowa ciała, komunikacja werbalna i niewerbalna);  III „Bezkonkurencyjny na rynku pracy”, wiem gdzie się kształcić i doskonalić zawodowo, znam oczekiwania lokalnych i krajowych pracodawców, potrafię przygotować dokumentację aplikacyjną, przygotować się do rozmowy o pracę, wiem jak zadbać o swój rozwój zawodowy- „uczenie się przez całe życie” ;  V Mobilność edukacyjna w UE i systemy certyfikacji uczestnictwa i kwalifikacji zawodowych;  VI Stypendia i staże w ramach Erasmus Plus.

 IX Własny biznes (samozatrudnienie) alternatywą na bezrobocie. Krok po kroku - jak założyć własną firmę;  X „Pomysł na biznes- gwarancją sukcesu” - Logo i marka  XI – „Nasza firma osiąga zyski” (próg rentowności, konkurencyjność, perspektywy);  XII – Skuteczny marketing i reklama;  I – „Udało ci się- podziel się z nami” spotkanie z przedstawicielami lokalnego „small biznesu”;  II ciekawe inicjatywy w biznesie – przygotowania do seminarium na temat przedsiębiorczości Dni Erasmusa;  III Warunki rekrutacji i nauki dla obcokrajowców w Polsce na uczelniach wyższych;  V Jesteśmy, mądrzejsi, bardziej doświadczeni, mobilni – ewaluacja.

 Podpisanie umowy z AN w Warszawie  Należy ustalić zakres obowiązków w zespołach międzynarodowych  opracowanie zasad rekrutacji uczniów i rozpoczęcie upowszechniania informacji o projekcie na stronach szkół, w lokalnych i regionalnych mediach  Zaplanowanie wydatków budżetowych w 2015  Przygotowania do 1 wizyty budżetowej w Chorwacji (X. 2015)  Realizacja zadań zaplanowanych na wrzesień zgodnie z harmonogramem projektu