EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Advertisements

Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
DEBATA ‘STOP AGRESJI I PRZEMOCY!’
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
Edukacja a różnica kulturowa.
Wpływ kultury na komunikację w projektach eTwinning
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Poprawienie relacji miedzy ludzkich – prezentacja .
realizacja VIII punktu
E U R O W I E Ś C I dodatek Klubu Europejskiego do Ratajówki NR 1/2003 W naszej szkole z inicjatywy uczniów powstał Klub Europejski, co to za organizacja.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Prawa Dziecka – działania w PSP nr 29 w Opolu (rok szkolny 2011/2012)
Opracował J. Stryjkowski
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Naszym partnerem w tym projekcie była francuska szkoła College Andre Lahaye Adernos-les-Bains. W wydarzeniu, brało udział 15 uczniów naszego gimnazjum.
Konflikt społeczny - przyczyny, dynamika rozwoju, metody rozwiązywania
Duże dzieci – wielkie sprawy
Malborskie Porozumienie Rad Rodziców Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych.
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
CELE: zacieśnienie współpracy, lepsze poznanie obu stron, pogłębianie otwartości młodych ludzi na inne narodowości, kulturę, pogłębianie.
Pedagogika szkoły wyższej
Czym jest dla nas tolerancja?
Rozwiązywanie konfliktów
Warto wiedzieć, warto znać Klub Integracji Obywatelskiej w Warszawie Prezentacje przygotowały: Elżbieta Przychodzeń i Maria Olczak.
Rozwiązywanie konfliktów
Wielokulturowa klasa szkolna
Badanie ankietowe dotyczące szkoleń dla nauczycieli z zakresu integracji uczniów imigranckich w polskich szkołach Valentina Todorovska-Sokolovska Centrum.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
Zespół Nr 1 Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Wychowywać to kochać i wymagać
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Polskie doświadczenia w mediacjach rówieśniczych Agnieszka Rękas sędzia w stanie spoczynku Społeczny Doradca Rzecznika Praw Dziecka Poznań, 23 września.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
The Leader in Me.
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Analiza ankiety: „Tolerancja jako wizytówka mojego zachowania ”
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Dziecko romskie w szkole
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
Edukacja dla dialogu międzykulturowego w województwie zachodniopomorskim mgr Agnieszka Żyszkiewicz Dyrektor OKU TWP.
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Zapis prezentacji:

EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA Autorzy projektu: mgr Sylwia Swoboda p. Monika Wolf 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA: Pomaga w lepszym zrozumieniu podobieństw i odmienności między ludźmi różnych narodowości. EDUKACJA WIELOKULTUROWA: Zajmuje się przybliżeniem uczniom wielu innych kultur i przełamuje etnocentryczny sposób myślenia oraz stereotypy kulturowe. 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

„Tolerancja kontra agresja.” 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda CELE: Zapobieganie przemocy. Umiejętność krytycznego analizowania sytuacji konfliktowych. Propagowanie tolerancji. Umiejętność znalezienia argumentów za postawą sprzeciwiającą się nietolerancyjnym zachowaniom. 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda Poznanie różnych kultur Dostrzeganie i akceptowanie podobieństw oraz różnic między ludźmi. Umiejętność współpracy w grupie. Umiejętność postrzegania potrzeb i obaw partnera dialogu oraz umiejętność racjonalnego określenia własnego stanowiska, własnych potrzeb i obaw. 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda Zastosowanie mediacji/negocjacji w rozwiązywaniu konfliktów. Refleksja nad swoją postawą. Zapobieganie uprzedzeniom i postawom szowinistycznym. 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda PLAN REALIZACJI: Przeprowadzenie konferencji szkoleniowej. Przydzielenie zadań wychowawcom klas I II. Przeprowadzenie cyklu lekcji wychowawczych na temat "Zapobieganie przemocy". Zorganizowanie konkursu. Przeprowadzenie debaty p.t. "Przemoc – droga na skróty". Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej. 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda WYNIKI SONDAŻU: Czy w referendum przeprowadzonym w twojej miejscowości poparłbyś ideę utworzenia ośrodka dla bezdomnych? TAK 9 NIE 1 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda Czy według ciebie osoby posiadające inną niż polska narodowość mogą zajmować wysokie stanowiska państwowe? TAK 3 NIE 6 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda Skoro ponad 90% społeczeństwa polskiego deklaruje się jako katolicy, to czy nie słuszne byłoby zagwarantowanie im w Konstytucji RP szerokich praw? TAK 4 NIE 6 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda Czy ludzie, których wybierasz na przyjaciół mają z reguły takie same poglądy jak ty? TAK 1 NIE 9 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda Czy uważasz, że wybitni ludzie o ponad przeciętnej inteligencji, zasługują na szacunek i uznanie większe niż inni? TAK 4 NIE 6 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda

Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda Dziękujemy za uwagę! 18. 11. 1006 Monika Wolf mgr Sylwia Swoboda