OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE UCZNIÓW WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO W ŚWIETLE WYNIKÓW SPRAWDZIANU I EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z OSTATNICH SZEŚCIU LAT.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2010/2011 Wyniki krajowe.
Dane liczbowe UCZNIÓW (-8 418) ( ) ( ) CHŁOPCÓW 51,3%51,1% 51% DZIEWCZĄT 48,7%48,9% 49%
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Zapobieganie niepowodzeniom egzaminacyjnym
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2010 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE UCZNIÓW WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO W ŚWIETLE WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W CZĘŚCI MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZEJ Z OSTATNICH SZEŚCIU.
Stypendia dla 1330 uczniów: 40% dla uczniów szkół gimnazjalnych – 532 osoby 60% dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – 798 osób stypendium w wys. 300 zł
Test kompetencyjny z języka angielskiego dla klas szóstych
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego szkół w roku 2008
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Zestawienie wyników egzaminu
Transformacja Z (13.6).
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO UCZNIÓW Z NABORU W ROKU SZKOLNYM 2007/2008 Opracowały: mgr Renata Narewska mgr Dorota Kozłowska Wrzesień 2007r.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w latach
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2008/2009 do egzaminu maturalnego przystąpiło 28 uczniów Wszyscy zdali !!!!! Wybory przedmiotów i poziomów: 1. Język.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO – KWIECIEŃ 2012 HISTORIA.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
RES POLONA Kazimierz Żylak. OPANOWANIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH PRZEZ GIMNAZJALISTÓW.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Efekty kształcenia w świetle wyników egzaminów zewnętrznych.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Zapis prezentacji:

OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE UCZNIÓW WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO W ŚWIETLE WYNIKÓW SPRAWDZIANU I EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z OSTATNICH SZEŚCIU LAT Opracował: Zbigniew Łuczka – Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wlkp.

1. Średnie wyniki sprawdzianu w klasie VI – województwo lubuskie

2. Średnie wyniki sprawdzianu w klasie VI – krajowe i województw w OKE Poznań

3. Różnica między średnimi wynikami w kraju i województwie lubuskim

4. Średnie wyniki sprawdzianu w obszarach standardów wymagań

5. Porównanie różnicowe między wynikami krajowymi i wynikami w województwie lubuskim

6. Średnie wyniki sprawdzianu w obszarach standardów wymagań

7. Porównanie różnicowe między wynikami krajowymi i wynikami w województwie lubuskim

8. Średnie wyniki sprawdzianu w obszarach standardów wymagań

9. Porównanie różnicowe między wynikami krajowymi i wynikami w województwie lubuskim

10. Średnie wyniki sprawdzianu w obszarach standardów wymagań

11. Porównanie różnicowe między wynikami krajowymi i wynikami w województwie lubuskim

12. Średnie wyniki sprawdzianu w obszarach standardów wymagań

13. Porównanie różnicowe między wynikami krajowymi i wynikami w województwie lubuskim

14. Średnie wyniki egzaminu gimnazjalnego – część humanistyczna

15. Porównanie różnicowe między wynikami krajowymi i wynikami w województwie lubuskim

16. Średnie wyniki egzaminu gimnazjalnego – część matematyczno-przyrodnicza

17. Porównanie różnicowe między wynikami krajowymi i wynikami w województwie lubuskim

18. Wyniki uczniów w województwie lubuskim na tle wyników uczniów w innych województwach - część humanistyczna 1. 34,46 32,20 32,85 32,16 32,81 31,68 2. 3. 4. 5. 6. 7. 31,67 średnia 33,18 31,40 31,48 30,75 31,29 30,34 9. 10. 11. 29,38 12. 30,70 29,85 13. 32,44 14. 15. 16. 29,95 29,76 29,33 30,36 28,60 2005 2006 2007 2008 2009 2010

19. Średni wynik uczniów w województwie lubuskim na tle wyników uczniów w innych województwach – część humanistyczna standard 1. – czytanie i odbiór tekstów kultury standard 2. – tworzenie własnego tekstu 1. 19,55 14,91 18,20 14,20 18,51 14,33 12,56 18,52 14,01 18,97 13,00 2. 3. 4. 5. 6. 13,34 7. 13,40 13,12 średnia 18,90 14,28 18,00 13,28 17,88 13,59 19,09 11,66 18,33 18,31 12,03 9. 14,10 18,16 11,75 10. 13,33 11. 11,09 12. 25,14 13. 18,76 17,75 14. 15. 18,34 16. 18,26 13,13 17,45 12,35 17,36 12,77 18,59 10,59 12,32 10,75 2005 2006 2007 2008 2009 2010

20. Wyniki uczniów w województwie lubuskim na tle wyników uczniów w innych województwach - część matematyczno-przyrodnicza 1. 25,84 25,24 26,77 28,58 26,54 25,08 2. 3. 4. 5. 6. 7. średnia 24,26 23,90 25,31 27,07 26,03 9. 10. 11. 12. 13. 25,14 14. 23,18 15. 16. 22,73 22,55 24,15 25,80 25,05 28,60 2005 2006 2007 2008 2009 2010

21. Średni wynik uczniów w województwie lubuskim na tle wyników uczniów w innych województwach – część matematyczno-przyrodnicza standard 1. – umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur ... standard 2. – wyszukiwanie i stosowanie informacji 1. 8,48 8,02 7,00 8,21 6,91 8,51 7,95 8,77 8,18 8,46 6,79 8,64 2. 3. 4. 5. 6. 7. średnia 7,92 7,69 6,63 7,96 6,40 8,24 7,41 8,52 7,74 8,22 6,30 8,39 9. 10. 11. 12. 8,07 8,28 13. 14. 6,00 15. 7,35 6,02 8,30 7,46 16. 7,34 7,38 6,17 7,68 7,99 7,28 12,32 5,85 8,16 2005 2006 2007 2008 2009 2010

22. Średni wynik uczniów w województwie lubuskim na tle wyników uczniów w innych województwach – część matematyczno-przyrodnicza standard 3. – wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności ... standard 4. – stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania... 1. 6,28 3,07 7,28 8,27 8,60 3,18 7,80 3,09 6,60 2. 3. 4. 5. 6. 7. średnia 5,79 2,85 6,88 2,83 7,84 8,17 2,97 7,22 6,21 2,86 9. 6,15 10. 11. 2,80 12. 13. 6,90 14. 2,64 7,81 2,78 2,71 15. 6,53 2,68 16. 5,36 2,62 6,48 2,11 7,51 2,63 7,73 10,59 6,80 5,85 2,72 2005 2006 2007 2008 2009 2010

Rekomendacje Obszary wymagające poprawy efektów kształcenia można określić dokonując analizy wyniku sprawdzianu/egzaminu w ostatnich latach w odniesieniu do średnich wyników krajowych w rozbiciu na poszczególne standardy egzaminacyjne

Rekomendacje Umiejętności uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w standardach pisania/tworzenia własnego tekstu kształtują się na podobnym poziomie poniżej średniej krajowej. Należy przypuszczać, że działania szkół zmierzające do poprawy wyniku w tym zakresie przełożą się na poprawę wyników sprawdzianu/egzaminu w obszarach pozostałych standardów

Rekomendacje Wyniki egzaminu matematyczno-przyrodniczego w obszarze zadań sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów w standardzie 1. (umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur…) wskazują na najmniejszy postęp uczniów. Warto je przeanalizować i na podstawie wyników uczniów zaplanować szczegółowe działania.