Województwo wielkopolskie SPRAWOZDANIE Z NADZORU PEDAGOGICZNEGO ROK SZKOLNY 2011/2012 EWALUACJA ANALIZA, INTERPRETACJA, WNIOSKI Poradnie psychologiczno-pedagogiczne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
EWALUACJE WEWNĘTRZNE ROK SZKOLNY 2012/13.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Przykładowy model podziału środków
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

Województwo wielkopolskie SPRAWOZDANIE Z NADZORU PEDAGOGICZNEGO ROK SZKOLNY 2011/2012 EWALUACJA ANALIZA, INTERPRETACJA, WNIOSKI Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Ośrodki Doskonalenia Nauczycieli Biblioteki Pedagogiczne

NADZÓR PEDAGOGICZNY WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE EWALUACJA PRZEDSZKOLA SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA LICEA OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ZASADNICZE SZKOŁY ZAWODOWE TECHNIKA PORADNIEPSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNE OŚRODKI DOSKONALENIA NAUCZYCIELI CAŁOŚCIOWA EFEKTY ZARZĄDZANIE ŁĄCZNIE ŁĄCZNIE 255 TYP PLACÓWKI RODZAJ EWALUACJI

NADZÓR PEDAGOGICZNY WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE EWALUACJA KALISZ KONIN LESZNO PIŁA POZNAŃ ŁĄCZNIE CAŁOŚCIOWA EFEKTY ZARZĄDZANIE ŁĄCZNIE DELAGATURA RODZAJ EWALUACJI

Potrzeby osób korzystających z oferty placówki są realizowane Osoby korzystające z oferty placówki są aktywne Osoby korzystające z oferty placówki są zadowolone z działalności placówki POZIOM SPEŁNIANIA WYMAGANIA ABCDEABCDEABCDE Poradnie psychologiczno- pedagogiczne Ośrodki doskonalenia nauczycieli Biblioteki pedagogiczne POZIOMY SPEŁNIANIA WYMAGAŃ EFEKTY Placówka osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa. Placówka doskonali efekty swojej pracy. TYP PLACÓWKI WYMAGANIE

SPEŁNIANIE KRYTERIÓW Potrzeby osób korzystających z oferty placówki są realizowane SUKCESY 1.Poradnie p-p uwzględniając potrzeby klientów, udoskonalają i poszerzają ofertę placówki np. o nowe formy diagnozy i terapii psychologiczno-pedagogicznej dla różnych grup dzieci i młodzieży; 2.Ośrodki doskonalenia nauczycieli mają nowoczesną ofertę edukacyjną, w tym szkolenia w miejscu pracy nauczycieli, prowadzenie szkoleń na odległość (e-learning), warsztaty, ponadregionalne, krajowe projekty unijne, granty KO itp.; 3.Bibliotek a pedagogiczn a wspomaga nauczycieli w doskonaleniu zawodowym poprzez ofertę informacyjną i bibliograficzną w zakresie awansu zawodowego, pozycji metodycznych, dydaktycznych itp. 4.Pracownicy w placówkach dbają o zdobywanie dodatkowych kwalifikacji, które pozwalają zaspokajać potrzeby klientów. PROBLEMY 1.Zainteresowanie usługami poradni psychologiczno- pedagogicznych przewyższa często możliwości ich świadczenia; 2.Analizy, wnioski/rekomendacje formułowane w placówkach, w związku z uzyskiwanymi informacjami dot. potrzeb klientów są często bardzo ogólne, co utrudnia planowanie, modyfikowanie i doskonalenie pracy. Placówka prowadzi działania pozwalające osobom korzystającym z jej oferty zaspokajać ich potrzeby. Osoby korzystające z oferty placówki uzyskują wsparcie pozwalające im rozwijać się i odnosić sukcesy na miarę swoich możliwości oraz nabywają wiadomości i umiejętności zgodnie ze swoimi potrzebami. W placówce analizuje się potrzeby osób korzystających z oferty placówki i na tej podstawie wprowadza się zmiany w ofercie. W placówce analizuje się działania podejmowane w zakresie udzielania wsparcia osobom korzystającym z oferty placówki, a także możliwości uzyskiwania przez te osoby nowych wiadomości i umiejętności i na tej podstawie formułuje się wnioski. Wnioski przyczyniają się do planowania nowych, jakościowo lepszych propozycji oraz do wzbogacania oferty placówki.

SPEŁNIANIE KRYTERIÓW Osoby korzystające z oferty placówki są aktywne Osoby chętnie korzystają z oferty placówki. W placówce dokonuje się analizy atrakcyjności oferty i na tej podstawie wprowadza się zmiany. Zdanie osób korzystających z oferty placówki jest wykorzystywane do podniesienia atrakcyjności oferty placówki. SUKCESY 1.Osoby korzystające z oferty poradni pp np. nauczyciele oraz specjaliści szkolni cenią sobie warsztatowe formy pracy, konsultacje oraz obserwacje dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym, ustalanie form terapii i sposobu pracy, co sprzyja nabywaniu kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych nauczycieli; 2.Oferta odn została wzbogacona o interesujących wykładowców, tematykę i formy zajęć oraz wykorzystanie wyposażenia informatycznego zgodnie z oczekiwaniami osób korzystających; 3.Biblioteka pedagogiczna oferuje wzbogacony księgozbiór oraz organizuje specjalistyczne zajęcia dla grup czytelniczych. PROBLEMY 1.PPP- wydłużające się terminy badań; ograniczone możliwości prowadzenia terapii; niesystematyczne kontakty z nauczycielami i specjalistami szkolnymi;

SPEŁNIANIE KRYTERIÓW Osoby korzystające z oferty placówki są zadowolone z działalności placówki Osoby korzystające z oferty placówki akceptują zasady współpracy z placówką. W placówce analizuje się poziom satysfakcji osób korzystających z oferty placówki oraz wyciąga się i wdraża wnioski z tych analiz. W placówce diagnozuje się potrzeby osób korzystających z oferty placówki, systematycznie zbiera się informacje pochodzące od tych osób oraz modyfikuje się działania w miarę potrzeb. Placówka doskonalenia nauczycieli i biblioteka pedagogiczna systematycznie współpracują z nauczycielami. SUKCESY 1.Poradnie p-p dostosowują zakres działania poradni oraz czas pracy do potrzeb osób korzystających, badają skuteczność swojej działalności, wprowadzają ofertę odpowiadającą potrzebom środowiska szkolnego; oferują szybką pomoc w sytuacjach kryzysowych ; 2.ODN systematycznie współpracuje z nauczycielami, na ich potrzeby opracowuje programy nauczania oraz materiały metodyczne, upowszechnia najnowsze osiągnięcia teorii kształcenia oraz jego pomiaru; 3.Biblioteka Pedagogiczna np. Wdraża dwuletni program: "Pozyskiwanie nauczycieli – czytelników, który poszerza ofertę dla nauczycieli zgodnie z ich oczekiwaniami. PROBLEMY 1.Potwierdzenie efektywności pracy placówek opiera się głównie na zbieraniu opinii respondentów, rzadziej związane są z diagnozą potrzeb pozwalającą na strategiczne decyzje dot. zmiany oferty i wprowadzania nowych rozwiązań; 2.Poziom prowadzonych analiz, rekomendacji oraz wniosków jest często bardzo ogólny co utrudnia planowanie, modyfikowanie i doskonalenie pracy.

FUNKCJONUJE WSPÓŁPRACA W ZESPOŁACH SPRAWOWANY JEST WEWNĘTRZNY NADZÓR PEDAGOGICZNY PLACÓWKA MA ODPOWIEDNIE WARUNKI LOKALOWE I WYPOSAŻENIE POZIOM SPEŁNIANIA WYMAGANIA ABCDEABCDEABCDE Poradnie psychologiczno- pedagogiczne Ośrodki doskonalenia nauczycieli Biblioteki pedagogiczne POZIOMY SPEŁNIANIA WYMAGAŃ Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie placówki TYP PLACÓWKI WYMAGANIE

FUNKCJONUJE PRACA W ZESPOŁACH SPEŁNIANIE KRYTERIÓW Nauczyciele pracują zespołowo i analizują efekty swojej pracy. Nauczyciele wspólnie planują działania podejmowane w placówce, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy współpracy. SUKCESY 1.Zespoły pracowników placówek konsultują podejmowane zadania oraz ustalają wspólną strategię pracy; konsultują się w sprawach merytorycznie trudnych; zawiązywane są zespoły zadaniowe. 2.Stałą praktyką jest ewaluacja sposobu pracy np. poszczególnych pracowni; PROBLEMY 1.Planowanie działań zespołu rzadko wynika z analiz efektów pracy. Pracownicy rzadko definiują efekt pracy zespołowej, nie formułują wniosków z wartościowania rezultatów swojej pracy; 2.Często powtarza się ocena wyników pracy placówki w formie spontanicznej refleksji.

SPRAWOWANY JEST WEWNĘTRZNY NADZÓR PEDAGOGICZNY SPEŁNIANIE KRYTERIÓW SUKCESY 1.Placówki często rozwijają i wzbogacają formy nadzoru pedagogicznego o autoewaluację, superwizję ekspercką, planowe i strategiczne dokształcanie zawodowe pracowników itd.; przydzielanie zadań wg kompetencji pracowników; 2.Ewaluacja wewnętrzna dot. potrzeb klientów oraz organizacji placówki spowodowała np. zwiększenie szybkości obrotu książkami, doskonalenie kontaktu z czytelnikami, wzbogacenie księgozbioru, doboru czasopism. 3.W wyniku sprawowanego nadzoru pedagogicznego zaplanowano zwiększenie ilości wyjazdów do szkół, według ich potrzeb oraz w czasie dogodnym dla nauczycieli i rodziców. PROBLEMY 1.Wyniki i wnioski nadzoru pedagogicznego nie są podstawą zmian w planowaniu pracy i działalności placówki; 2.Prowadzona ewaluacja wewnętrzna w większym stopniu ma potwierdzać i uzasadniać prowadzone działania niż prowadzić do rzeczywistych zmian. Nauczyciele są angażowani w ewaluację wewnętrzną podejmowaną w placówce. Wnioski wynikające z wewnętrznego nadzoru pedagogicznego są wykorzystywane do planowania pracy placówki. Ewaluacja wewnętrzna jest prowadzona z udziałem zespołów nauczycieli. Wnioski wynikające z wewnętrznego nadzoru pedagogicznego służą do wprowadzania zmian w funkcjonowaniu placówki i są wykorzystywane do rozwoju placówki.

PLACÓWKA MA ODPOWIEDNIE WARUNKI LOKALOWE I WYPOSAŻENIE SPEŁNIANIE KRYTERIÓW Warunki lokalowe i wyposażenie umożliwiają realizowanie zadań placówki. Podejmowane są skuteczne działania wzbogacające warunki lokalowe i wyposażenie placówki w celu poprawy warunków realizacji zadań placówki. SUKCESY 1.Wzbogacanie zasobów bibliograficznych oraz informatycznych bibliotek wg potrzeb środowiska lokalnego; 2.PPP dbają o pełny dostęp pracowników do testów i narzędzi diagnostycznych oraz pomocy i środków dydaktycznych wykorzystywanych podczas terapii; 3.Prace modernizacyjne w budynkach oraz dbałość o bazę techniczno- informatyczną sprzyja podnoszeniu jakości świadczonych usług. PROBLEMY 1.Poradnie psychologiczno-pedagogiczne dysponują skromnymi warunkami lokalowymi, które uniemożliwiają prowadzenie terapii grupowej oraz zajęć warsztatowych;