Musi mieć dobre rozeznanie w sektorze swojej działalności Musi mieć dostęp do wysoko kwalifikowanej kadry menedżerskiej Musi wykorzystywać czynniki twórcze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
Konferencja 2010 Wspieranie rozwoju przedsiębiorczości skutecznym sposobem przeciwdziałania zjawisku bezrobocia inż. Krzysztof Lis - ianalizy.pl.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Katowice, 15 maja 2012.
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Czy Digital Signage to interesujący kanał dla marketerów?
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka rozwija się dzięki wykształconym i otwartym na zmiany ludziom 25 kwietnia 2007 r.
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Praca Tymczasowa w Polsce Dynamika branży
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Biznesplan.
Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia
Centrum Inwestora i Eksportera
Kryteria wyboru systemów:
SEKTOR IT AKTYWIZATOREM SKUTECZNEJ KONKURENCJI BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH NA RYNKU BANKOWYM Jerzy Różyński Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Spotkania konsultacyjne
Analiza i planowanie startegiczne 3
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Rynek pracy Bytomia. Szanse i zagrożenia u progu XXI wieku Bytom Tendencje rozwojowe rynku pracy w Bytomiu.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Co klient myśle i czyje: Klient może zapoznać się z naszą firmą na stronie internetowej, i dowiedzić się wszystkiego o tym, a potem może coś pomyśleć.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Koncepcja zakładu naukowego ZARZĄDZANIE FINANSAMI.
Energia Odnawialna Młody przedsiębiorca na terenach wiejskich, a wyzwania rynku pracy.
Wpływ lokalnej gospodarki na rozwój/innowacyjność przedsiębiorstw w aglomeracji konińskiej Dr Monika Matusiak Centrum Polityk Publicznych Uniwersytet Ekonomiczny.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Czy zostanie wprowadzone MTBF? Wnioski wypływające z analizy przejrzystości polityki fiskalnej w Polsce Rafał Benecki.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
KONIN 2014 Jak warto spojrzeć na rozwój przedsiębiorczości
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
NAZWA WYNIKU (tytuł zgodnie z informacją podaną do ewidencji PK, nr ewid. PK) NAZWA PROJEKTU/WYNIKU (nienaukowy tytuł informujący o zastosowaniu.
Nazwa, logo i motto firmy
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Otoczenie przedsiębiorstwa
Szkolenie dotyczące sprzedaży
grupa uczniów z Liceum Ogólnokształcącego im
Zapis prezentacji:

Musi mieć dobre rozeznanie w sektorze swojej działalności Musi mieć dostęp do wysoko kwalifikowanej kadry menedżerskiej Musi wykorzystywać czynniki twórcze pracowników, ich innowacyjność Posiadać lojalnych i zaangażowanych pracowników Musi być rentowna i wypłacalna Mieć jasno wyznaczone cele Przydatna jest skuteczna reklama naszej firmy

Aby odnaleźć atrakcyjne sektory gospodarki, musimy przeanalizować sytuację panującą na rynku na którym planujemy zakładać firmę. Powinniśmy wybrać branże, która jest jeszcze nie rozwinięta w naszym regionie i nie będziemy mieli dużej konkurencji. Możemy także próbować zakładać firmę konkurencyjna dla obecnych już na naszym rynku, wiąże się to jednak z koniecznością walki o klienta.

Aby zmaksymalizować nasze szanse możemy spróbować wybierać branże, które były, są i będą niezbędne na naszym rynku tj. piekarnia, zakład pogrzebowy itp. Zapewnia nam to stały napływ klientów, wiąże się jednak z tym że najprawdopodobniej będziemy mieć dużą konkurencję. Szybko rozwijające się rynki w Polsce Branża informatyczna Supermarkety Branża kosmetyczna