Jak motywować uczniów do nauki?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Ocenianie pracy uczniów na lekcjach języka polskiego
CZASOPISMA POPULARNONAUKOWE –
Szkolenie Rady Pedagogicznej na temat: Jak motywować uczniów do nauki.
Pajdokracja, czyli… rządy dzieci.
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Demokracja w szkole.
im. Króla Jana III Sobieskiego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
JAK OCENIAĆ, BY WSPIERAĆ ROZWÓJ UCZNIA
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
ocenianie, które pomaga się uczyć
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Konferencja dla nauczycieli języka polskiego r. Program I Indywidualny rozwój ucznia a praktyka szkolna. 1. Indywidualny rozwój ucznia zadaniem.
Ocenianie kształtujące
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Ocenianie Kształtujące
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Ocenianie Kształtujące
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Slide title In CAPITALS 50 pt Slide subtitle 32 pt Polskiego konsumenta telefonicznego portret współczesny Marcin Galwas dyrektor sprzedaży Ericsson sp.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Jak wspierać dziecko aby osiągnęło sukces?.  akceptacja  wyznaczanie celów  prawo do porażek  uczenie się jako aktywność  korzyści  pomoc  współpraca.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Ocenianie Kształtujące
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Co chcieliśmy osiągnąć?
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

Jak motywować uczniów do nauki? Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Albert Einstein „Większość nauczycieli traci czas na zadawanie pytań, które mają ujawnić to, czego uczeń nie umie, podczas gdy nauczyciel z prawdziwego zdarzenia stara się za pomocą pytań ujawnić to, co uczeń umie lub czego jest zdolny się nauczyć”. Albert Einstein Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Jak motywować uczniów do nauki? I. Jak mobilizować i angażować uczniów do nauki? II. Jak zwiększać poczucie wartości zachęcać bez nagród? III. Jak podnosić poprzeczkę? IV. Jak organizować pracę na lekcji? V. Jak uczyć współpracy? VI. Jak uczyć samodzielnego myślenia? VII. Powtórzenie i ocenianie Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

I. Jak mobilizować i angażować uczniów do nauki? Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Techniki mobilizowania uczniów do pracy Technika 1. Zdania podsumowujące Technika 2. Runda bez przymusu Technika 3. Wymiana w parach Technika 4. Test powtórka Technika 5. Głośne myślenie Technika 6. Głosowanie Technika 7. Szybkie tempo Technika 8. Zasada – „tylko raz” Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

II. Jak zwiększać poczucie wartości i zachęcać bez nagród? Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Jak pomóc uczniom nabrać pewności siebie i chwalić bez nagród? Technika 1. Komunikat: „doceniam to” i „jestem z tobą” Technika 2. Uwaga bez pochwały i zwykłe potwierdzenie Technika 3. Reakcja na błędy uczniów – zwykłe zaprzeczenie Technika 4. Pochwały i nagrody dla wszystkich Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

III. Jak podnosić poprzeczkę? Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Techniki, które pomagają mobilizować ucznia do nauki poprzez umiejętne „podnoszenie mu poprzeczki” Technika 1. Nauka jako wyzwanie Technika 2. Inspirujące stwierdzenia Technika 3. Wysokie oczekiwania Technika 4. Wybierz sobie pracę domową Technika 5. Dobra lekcja, czyli jaka? Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

IV. Jak organizować pracę na lekcji? Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Techniki ułatwiające organizację pracy Technika 1. Co dzisiaj robimy? Technika 2. Zadania na dobry początek Technika 3. Co nowego, co dobrego? Technika 4. Motywujące pytania Technika 5. Podnieś rękę Technika 6. Dobrze że..., ale następnym razem... Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

V. Jak uczyć współpracy? 2017-03-24 Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Techniki uczące współpracy Technika 1. Zadania w grupach, zmiana grup Technika 2. Prezentacja Technika 3. Debata Technika 4. Kolejność mówców Technika 5. Grupa wsparcia Technika 6. Wykonujemy zadanie Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

VI. Jak uczyć samodzielnego myślenia? Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Techniki stymulujące rozwijanie umiejętności myślenia Technika 1. Uporządkuj Technika 2. Różnice i podobieństwa Technika 3. Streszczenia Technika 4. Przewidywania Technika 5. Jak można wytłumaczyć? Technika 6. Rozwiązywanie problemów Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

VII. Powtórzenie i ocenianie Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Do dyspozycji mamy następujące techniki Technika 1. Razem: sposób 1. Powtarzanie chórem sposób 2. Nauka w parach sposób 3. Powtórka – „moim zdaniem” sposób 4. Przekazywanie pytania i odpowiedzi sposób 5. Ocena koleżeńska Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Technika 2. Test powtórka Technika 3. Twórcze sprawozdania Technika 4. Najważniejsza jest nauka Technika 5. Sposób komunikowania ocen Metoda: Teczka Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Dziękuję za uwagę 2017-03-24 Jolanta Wilkocka Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego 68, tel. 91 43-50-660, jwilkocka@zcdn.edu.pl 2017-03-24