Dodatkowe zajęcia dydaktyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Plan pracy dydaktycznej dla szkoły podstawowej i gimnazjum
Opracowanie programów nauczania wg nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Wychowanie do życia w rodzinie
Zanim wybierzesz program nauczania
Szkolny zestaw programów nauczania
Zasady konstruowania programów projakościowych
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
Opracowanie: Joanna Dembowa. rozporządzenia o nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego (z 23 grudnia 2008 r.). ustawa.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
„Konstruowanie programów nauczania kształcenia ogólnego zgodnych z nową podstawą programową” 1.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Czas pracy nauczycieli Warszawa, 4 października 2010 r.
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Podstawa prawna Art. 22 a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz z poźn. zm.) Ustawa z dnia 19 marca 2009.
Indywidualne nauczanie
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Program wychowania fizycznego z uwzględnieniem możliwości szkoły i potrzeb ucznia Katarzyna Wąsowicz
Zmiany w roku szkolnym 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Kształcenie dualne.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Doradztwo zawodowe 2017/2018 Delegatura w Siedlcach.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Program nauczania dla zawodu
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Dodatkowe zajęcia dydaktyczne

Już od 1 września 2009 roku Godziny z art. 42 ust.2 pkt. 2 Karty Nauczyciela Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły przeznaczone na zapewnienie możliwości zrealizowania przez nauczycieli obowiązku, o którym mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela, tzw. „kartowe”. Wymiar: 1 godzina tygodniowo (a od dnia 1 września 2010r. 2 godziny tygodniowo); Wymiar tych zajęć ulega obniżeniu o 1 godzinę (od 1.09.2010r – 2 godziny) za każdy tydzień niezdolności do pracy, w półrocznym okresie rozliczeniowym. Zgodnie z art. 42 ust. 7a Karty Nauczyciela, realizacja tych godzin musi być rejestrowana w dziennikach zajęć pozalekcyjnych i rozliczana w cyklu półrocznym.

„Kartowe” godziny Godziny „kartowe” przeznacza się na: zajęcia opieki świetlicowej, - zajęcia w ramach godzin przeznaczonych w ramowych planach nauczania do dyspozycji dyrektora szkoły, z wyjątkiem godzin przeznaczonych na zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, więc np. realizację dodatkowych zajęć edukacyjnych, ścieżek edukacyjnych, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.

„Kartowe” godziny Nauczyciel planując swoje „kartowe godziny” powinien złożyć w szkole, opracowany do tych godzin program, w celu włączenia go do Szkolnego zestawu programów nauczania. Program nauczania ogólnego (§ 4 rozporządzenia) może być dopuszczony do użytku w danej szkole, jeżeli: 1) stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań edukacyjnych ustalonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, określonej w rozporządzeniu, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2) zawiera: a) szczegółowe cele kształcenia i wychowania, b) treści zgodne z treściami nauczania c) sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania, d) opis założonych osiągnięć ucznia, e) propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia; 3) jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym.

Program Banki w akcji Program odpowiada na komunikat Komisji Europejskiej w sprawie edukacji finansowej (COM(2007)0808). Może on być realizowany jako zajęcia pozalekcyjne. Nauczyciel podejmujący realizację programu Banki w akcji otrzymuje: Program nauczania do BwA zgodny z wymaganiami z rozporządzenia MEN Dz.U.Nr 89 poz 730 z dnia 8 czerwca 2009 Opinię poprawności merytorycznej opracowaną przez pracownika naukowego UŁ doktora nauk ekonomicznych i rzeczoznawcę MEN Plan wynikowy Grę symulacyjną Dostęp do materiałów dydaktycznych wspierających realizację programu Program pozwala na elastyczne grupowanie zajęć w moduły tematyczne od 2 do 6 godzin (np. Przy prowadzeniu rozgrywek) Uczniowie realizujący program mają szansę wzięcia udziału w Europejskim konkursie „Banki w akcji”

Proponowana tematyka Świat baków komercyjnych Produkty bankowe Dokumenty finansowe banku Podejmowanie decyzji przez Zarząd banku Wydatki na marketing a funkcjonowanie banku Wydatki na badania i rozwój w działalności bankowej Działania Banku w sytuacji gospodarki zrównoważonej Działania Banku w czasie recesji Działania banku w czasie wzrostu gospodarczego Działania banku a decyzje banku centralnego Analiza informacji o sektorze bankowym a decyzje banku komercyjnego 12., 13.,14. Konkurencja na rynku międzybankowym 15. Symulacja a rzeczywistość w funkcjonowaniu banku Każde zajęcia może poprzedzać 30 min wprowadzenia (teorii) Pozostała część oparta jest o udział uczniów w grze symulacyjnej.