Ekorozwój.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Ekologia W naszym przedszkolu.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący ochronę walorów przyrodniczo cennych regionów Polski Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Finał V edycji programu "Zielony Certyfikat".
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
MIEJSKIE GIMNAZJUMN NR 4 IM. ZOFII KOSSAK W OŚWIĘCIMIU
Debata na temat lokalnego ekorozwoju, odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Promocji w Pyzdrach Centrum Kultury.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
1 zł dla dzieci z Afganistanu Relacja z akcji Przeprowadzonej przez Klub Gimnazjalny.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata pracowników szkoły
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
opracowała Joanna Bojarska
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Szko ł a Podstawowa nr 65 im. Juliusza S ł owackiego ul. Pojezierska 10, Ł ód ź
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Ekozespoły Podstawowe informacje. Celem programu ekozespołów jest: - zmniejszenie wytwarzania odpadów i marnotrawstwa surowców, - niższe zużycie energii.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, ul. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Szkoła Podstawowa nr 15, czyli Szkoła z Pasją
RADA SZKOLENIOWA DNIA
► Projekt "Inicjatywy oddolne na rzecz Zielonego Podkarpacia
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
VII Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Warszawie
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

Ekorozwój

Przestrzeń wokół nas Jak zagospodarować teren wokół szkoły?

Ogródek szkolny Ogród szkolny jest wspaniałym uzupełnieniem pracowni biologicznej czy przyrodniczej. Wielu pedagogów podkreślało walory edukacyjne i wychowawcze pracy w ogrodzie, w początku XX wieku polski botanik prof. Władysław Szafer, w książce „Ogrody szkolne”, prezentował szerokie możliwości wykorzystania ich w nauczaniu przyrody i biologii. Także dziś wielu nauczycieli nie wyobraża sobie skutecznej i ciekawej edukacji przyrodniczej czy ekologicznej bez zajęć terenowych, jednak nie przekłada się to na ilość istniejących przy szkołach ogródkach dydaktycznych. Nauczyciele starają się znaleźć rozwiązanie problemu braku ogródka przy szkole – prowadzą zajęcia w parkach, na skwerach, wśród zieleni osiedlowej. Ogródki dydaktyczne dają o wiele więcej możliwości...

Dlaczego warto założyć ogródek szkolny? Ciekawsze lekcje biologii Możliwość badania zjawisk i procesów w środowisku naturalnym Wiedza z podręcznika poparta własnym doświadczeniem jest bardziej zrozumiała i lepiej zapamiętana W szkolnych ogrodach można prowadzić systematyczne codzienne obserwacje przez cały rok. Ogródki szkolne poprawiają wygląd otoczenia szkoły

Ankieta do projektu 1. Czy chciałbyś, aby przed szkołą znajdował się nasz mały ogródek ? 2.Czy znalazłbyś wolną chwilę po zajęciach szkolnych, którą mógłbyś przeznaczyć na pomoc w prowadzeniu tego ogródka ? 3.Czy uważasz, że to dobry pomysł, aby pod oknami naszych klas rosły klomby z kolorowymi kwiatami, które miałyby pozytywny wpływ na nasze myślenie w ciągu lekcji ?

We współczesnym świecie, gdzie degradacja środowiska jest tak daleko posunięta, zewsząd słychać nawoływania do ochrony przyrody i prowadzenia ekologicznego trybu życia: do segregacji odpadów, oszczędzania energii i wody, odpowiedzialnej konsumpcji dóbr, rezygnacji z samochodów. Wszystkie te tak bardzo dziś potrzebne działania (albo właśnie powstrzymywanie się od negatywnych w skutkach zachowań) wymagają silnej motywacji i przede wszystkim przekonania o słuszności takiego postępowania. Niestety coraz częściej żyjemy w oderwaniu od przyrody – a przynajmniej tak się wielu z nas wydaje. Straciliśmy poczucie, że jesteśmy częścią świata i że mamy – czy tego chcemy czy nie – ogromny wpływ na stan otaczającego nas środowiska, zarówno tego najbliższego jak i tego po drugiej stronie kuli ziemskiej. Jednak dzięki działaniom takim jak choćby założenie szkolnego ogródka przyczynimy się do jego poprawy .

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do wzięcia udziału w debacie