Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Mińsk Mazowiecki – Siedlce ISPA 2000/PL/16/P/PT/002 Warszawa, 12 września 2007r.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Modernizacja linii kolejowej E65
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Kontrakty typu „zaprojektuj i wybuduj” – prawa i obowiązki Stron
Program budowy linii dużych prędkości
Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Konsultacje Społeczne, 06-07/09/20071 PROJEKT TRASY KRASIŃSKIEGO na odcinku plac Wilsona ul. Budowlana wraz przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym.
STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Przygotowanie projektu technicznego
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
Rewitalizacja obiektu dworcowego Toruń Główny - poprawa dostępności i zwiększenie atrakcyjności Zespół Szkół nr 14.
Spotkanie robocze polskich regionów Korytarza Bałtyk – Adriatyk
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Rozpoczęcie budowy osiedla Nowe Żerniki prezentacja zakresu realizacji
Posiedzenie Komisji Środowiska i Gospodarki Wodnej SEJMIK WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO W KATOWICACH Tarnowskie Góry, 16 stycznia 2011.
„Modernizacja linii kolejowej E30,
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków POIiŚ 7.1-11.1 Katowice, 14 grudnia 2011 r. Dla rozwoju infrastruktury i środowiska

Modernizacja linii E 30 Linia kolejowa E 30 stanowi część III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, który biegnie z Drezna przez Wrocław – Opole - Katowice – Kraków – Medykę – Lwów do Kijowa. Polski odcinek tej linii o długości 677 km łączy najważniejsze centra i regiony ekonomiczne południowej Polski: Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie. Zadanie wpisane jest na listę podstawową projektów w ramach Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, zaktualizowanej w sierpniu 2011r. Podstawowym problemem wymagającym rozwiązania w warunkach tego zadania jest zły stan infrastruktury kolejowej oraz niespełnianie wymogów stawianych liniom w korytarzach transeuropejskich. W ramach Projektu Unijnego POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków” w bieżącym okresie finansowania podjęto modernizację odcinka Sosnowiec Jęzor – Kraków Główny Towarowy.

Cel modernizacji Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii E30 do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego) dla korytarzy transportowych tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością Vmax = 160 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością Vmax = 120km/h.

Cele i oczekiwane efekty modernizacji skrócenie czasu jazdy pociągów, poprawa przepustowości linii, poprawa komfortu podróżowania, poprawa bezpieczeństwa podróżowania pasażerów i jazdy pociągów, poprawa bezpieczeństwa ruchu samochodowego i pieszego poprzez budowę wiaduktów drogowych oraz kładek i przejść pod torami, zapewnienie likwidacji barier architektonicznych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, poprawa stanu środowiska.

Podstawowe założenia dla prac projektowych i robót modernizacyjnych zachowanie obecnego przebiegu trasy linii kolejowej, minimalny zakres wywłaszczeń i wykupu gruntów oraz wyburzeń budynków mieszkalnych, ograniczenie do niezbędnego minimum wycinki drzew, znaczna poprawa bezpieczeństwa w komunikacji pieszej i samochodowej w obrębach stacji i pozostałej części linii kolejowej, przebudowa układów torowych na stacjach w celu osiągnięcia długości użytecznej torów do min. 750 m, budowa nowych peronów o wysokości 55 cm, długości 200m lub 400m i minimalnej szerokości 4,0 m, wykonanie w miejscach, gdzie jest to wymagane, ekranów akustycznych oraz „wyciszenia podtorza” zapewniających ochronę obiektów przylegających do linii kolejowej, całkowita wymiana sieci trakcyjnej i urządzeń zasilania,

Podstawowe założenia dla prac projektowych i robót modernizacyjnych (cd) zaprojektowanie i zagospodarowanie wzdłuż torów pasów zieleni izolacyjnej całorocznej, zapewnienie migracji zwierząt poprzez budowę i przebudowę obiektów, w sąsiedztwie dużych kompleksów leśnych zainstalowanie „odpłaszaczy” zwierząt, redukcja liczby przejazdów kolejowych w poziomie szyn, budowa nowych wiaduktów i dróg równoległych, przekwalifikowanie przejazdów kolejowych na wyższą kategorię, wyposażanie ich w urządzenia przejazdowe najnowszej generacji i TVU. zabudowa dwukierunkowej komputerowej blokady liniowej samoczynnej na szlakach, wyposażenie stacji w urządzenia komputerowe. wyposażenie linii w nowoczesne systemy łączności i systemy informacji dla podróżnych, przebudowa oświetlenia zewnętrznego terenów kolejowych, przejazdów kolejowych w poziomie szyn, peronów i innych obiektów usytuowanych przy torach kolejowych,

Informacje o projekcie obejmuje odcinek: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Trzebinia – Krzeszowice – Kraków Mydlniki - Kraków Główny Towarowy o długości 58,237 km; planowany koszt modernizacji – około 1,4 mld zł (netto); sposób realizacji – system „projektuj i buduj”; planowane zakończenie realizacji robót – czerwiec 2014 r. planowany termin rozliczenia finansowego inwestycji – sierpień 2015 r.

Struktura projektu (4 kontrakty budowlane)

W 2010 r. podpisano następujące umowy w ramach projektu Kontrakt Nr 1 Modernizacja odcinków: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa (km 6,847-0,000 linii nr 134); Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (km 15,810-29,110 linii nr 133) Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego „INFRAKOL” S.C., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Spółka z o.o.

Kontrakt nr 1 odcinek: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Trzebinia Jaworzno Ciężkowice Pieczyska Długoszyn Balin

Kontrakt Nr 2 Modernizacja odcinka: Trzebinia – Krzeszowice (km 29,110 – 46,700 linii Nr 133) Konsorcjum: OHL ŽS, a.s., Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON

Kontrakt nr 2 – odcinek: Trzebinia – Krzeszowice Dulowa Wola Filipowska

Kontrakt Nr 3 Modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (km 46,700 – 67,200 linii nr 133) Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., PKP Energetyka S.A., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o.

Kontrakt nr 3 – odcinek: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy KRAKÓW GŁ. TOWAROWY KRZESZOWICE Rudawa Zabierzów Kraków Business Park Kraków Mydlniki Wap. Kraków Mydlniki

Kontrakt Nr 4 Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (km 0.000 ÷ 6,847 linii Nr 134) oraz (km 15.810 ÷ 67,636 linii Nr 133) Konsorcjum: THALES Polska Sp. z o.o., THALES Transportation System GmbH

Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki st. Zabrze linia 137 km 17,585 st. Katowice LCS Trzebinia st. Krzeszowice st. Zabierzów LCS Kraków Mydlniki st. Kraków Gł. st. Kraków Płaszów st. Podłęże linia 133 km 67,636 st. Kraków Główny Towarowy st. Sosnowiec Jęzor linia 95 km 32,951 linia 134 km 6,847 LCS Jaworzno Szczakowa

Inne kontrakty w ramach Projektu POiIŚ 7.1-11.1 Oprócz 4 przetargów na realizację robót budowlanych projekt obejmuje kontrakty na: Kontrakt nr 5 - działania informująco – promujące Kontrakt nr 6 - nadzór nad robotami budowlanymi Kontrakt nr 7 - przebudowa sieci i urządzeń stanowiących układ zasilania kolejowej trakcji elektrycznej przez PKP Energetyka S.A.

W 2011 r. wykonano lub rozpoczęto następujące prace w ramach robót budowlanych Kontrakt Nr 1 prace geodezyjne, geologiczne i geotechniczne operat akustyczny prace przy inwentaryzacji obiektów inżynieryjnych oraz układzie torowym mapy do celów projektowych zatwierdzono projekt budowlany rozbiórek – dla toru nr 2 odcinka Sosnowiec Jęzor-Jaworzno Szczakowa rozpoczęto roboty rozbiórkowe na odcinku Sosnowiec Jęzor –Jaworzno Szczakowa (tor nr 2) wstępna koncepcja rozwiązań drogowych złożono do oceny projekt budowlany dla odcinka Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa

Prace przedprojektowe Kontrakt Nr 2 Prace przedprojektowe geologia i geotechnika pod obiekty inżynieryjne wykonanie numerycznych map do celów projektowych opracowywanie operatu akustycznego inwentaryzacje zieleni uwzględniającą wycinkę drzew i krzewów opracowanie operatu akustycznego Prace projektowe opracowanie koncepcji wielobranżowej dla wszystkich obiektów na danym odcinku linii

Kontrakt Nr 3 Prace przedprojektowe dokumentacja geotechniczna inwentaryzacja zieleni uwzględniająca wycinkę drzew i krzewów w zakresie wynikającym z potrzeb inwestycji i bezpieczeństwa ruchu kolejowego wykonywanie numerycznych map do celów projektowych operat akustyczny Prace projektowe koncepcja szczegółowa proponowanych rozwiązań technicznych projekty budowlane dla 35% obiektów.

Kontrakt Nr 4 prace przedprojektowe -inwentaryzacja obiektów w zakresie niezbędnym do opracowania projektów, prace projektowe – opracowywanie szczegółowych koncepcji proponowanych rozwiązań technicznych oraz projektów budowlanych, roboty rozbiórkowe na linii nr 134

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, Zamawiający PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, Realizacja projektu PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji - Zespół ds. modernizacji linii kolejowej E 30 na odcinku Zabrze - Katowice - Kraków z siedzibą w Katowicach, Janusz Pluta - Dyrektor Projektu Sylwia Niwińska - Zastępca Dyrektora Projektu Przemysław Grzybek - Kierownik Kontraktu Nr 1 Szymon Kłosowicz - Specjalista Adam Kocot - Kierownik Kontraktu Nr 2 Małgorzata Kubica - Główny specjalista Małgorzata Kasafier - Główny specjalista Rafał Maras - Kierownik Kontraktu Nr 3 Renata Szwarc - Główny specjalista Marek Wilgocki - Starszy radca kp Urszula Kowalczuk - Kierownik Kontraktu Nr 4 Beata Szeptycka - Starszy specjalista Michalina Szymura - Starszy radca kp Beata Biniek - Radca kp - Zespół obsługi projektu Danuta Gerlich - Radca kp - Zespół obsługi projektu Zbigniew Kozieł - Radca kp - Zespół obsługi projektu Emilia Kultys - Specjalista - Zespół obsługi projektu Waldemar Dymarz - Główny specjalista - Zespół obsługi projektu Kazimierz Szczurowski - Główny specjalista - Zespół obsługi projektu 22

Dziękuję za uwagę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji 03-734 Warszawa, ul. Targowa 74 Zespół ds. modernizacji linii kolejowej E 30 na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków 40-085 Katowice, ul. Mickiewicza 29; Tel.: (032) 207 28 65; fax: (032) 207 28 78; e-mail: j.pluta@plk-sa.pl