I spy with my little eyes
Uczniowie z klas IV-VI oraz klasy 0 w nietypowy sposób mogą pogłębić swoją znajomość języka angielskiego oraz kulturę Wielkiej Brytanii. Ponad połowa uczniów i wszyscy "zerówkowicze" biorą udział w projekcie „I spy with my little eyes”, realizowanym w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności ENGLISH TEACHING, którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA. Pomysłodawcą i koordynatorem projektu jest nauczycielka języka angielskiego pani Małgorzata Noworyta. Pieczenie ciasta Prace dyniowe Plansze Zajęcia ‘’zerówkowiczów’’ koniec Wyszukiwanie informacji o różnych krajach
Pieczenie ciasta Szczególnym powodzeniem cieszą się zajęcia kulinarne na których testujemy znalezione przepisy, oraz zajęcia taneczne gdzie pod kierunkiem pani Marty Blamowskiej – nauczycielki szkoły w Brzączowicach i opiekunki dobczyckich „Mażoretek” - młodzież poznaje tajniki tańców irlandzkich. Mimo iż spotkania te odbywają się w soboty, dzieci bardzo chętnie w nich uczestniczą. Spróbowaliśmy już angielskich fast-foodów, wypiliśmy „Herbatkę u Królowej” (oczywiście z mlekiem!)
Prace dyniowe Praca prowadzona jest metodą projektu. Uczniowie zostali "szpiegami", którzy aktywnie podglądają życie mieszkańców Wielkiej Brytanii i rozwiązują postawione problemy, awansując w hierarchii i zdobywając stopień "superszpiega". Dzieci pracują w zespołach, niezależnie od ich obecnej znajomości języka oraz wieku - założeniem jest aby każdy mógł uczestniczyć w interesujących dla niego działaniach projektu, a praca grupowa ma wzmocnić uczniów słabszych, pozwolić im wykazać się w zadaniu.
Plansze Projekt przyniósł już też efekty materialne – dzięki współfinansowaniu Fundacji zakupiona została tablica multimedialna, do której Rada Rodziców dokupiła rzutnik szerokokątny a wydawnictwo Macmillan ofiarowało programy dla klas młodszych. Znacznie wzbogaci się też biblioteczka pracowni językowej.
Wyszukiwanie informacji o różnych krajach Każdy miesiąc jest poświęcony jednemu krajowi: wrzesień - Anglii, październik - Szkocji, listopad - Walii, grudzień - Irlandii Północnej. Co tydzień dzieci otrzymują nowe "szpiegowskie" zadania i problem do rozwiązania dotyczący odpowiednio: geografii i historii danego regionu, zwyczajów i tradycji, kultury i sztuki, kuchni i życia codziennego. Dzieci pracując w grupach przeprowadzą analizę problemu, znajdą rozwiązanie i przedstawią je we właściwej formie: graficznej, pisemnej lub innej, np. przygotowanie scenki, prezentacji czy potrawy.
Zajęcia ’’zerówkowiczów’’ Zerówkowicze włączają się do szkolnego "szpiegowania" w nieco inny sposób, polega ono na wyszukiwaniu w piosenkach wskazanych słów. Dzieci poznają język angielski głównie poprzez piosenki i towarzyszące im zabawy, piosenki dobrane zostały w takim właśnie celu - są to tzw. silly songs i action songs. Dodatkowo maluchy wykonują ilustracje poznanych utworów.
Prezentacja wykonana przez Mateusza Zięcinę Źródła: www.sp-stadniki.pl