Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Rodzic jako doradca zawodowy
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
nauczyciel bibliotekarz
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Rola pedagoga szkolnego w organizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa i zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
TECHNIK EKONOMISTA.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
WARSZTATY ZAWODOZNAWCZE KLASY 3 B z GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE 24 PAŹDZIERNIKA 2011 DROGA EDUKACYJNA W ZAWODZIE FRYZJERA.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ZAWÓD RATOWNIKA MEDYCZNEGO
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Czynniki potrzebne GIMNAZJALIŚCIE przy wyborze szkoły marzeń
Co dalej Gimnazjalisto ?
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Przedszkolanka.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Przygotował szkolny doradca zawodowy Anna Kaczmarczyk
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Język obcy w przedszkolu
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Zawód mediator – alternatywą dla pedagoga Urszula Wirkus III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych.
KWALIFIKACYJNY KURS ZAWODOWY
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Zmiany w prawie oświatowym
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Vademecum zawodu - „Nauczyciel”

Wykonywane zadania i czynności przekazywanie wiedzy, stanowienie jednego z fundamentalnych czynników rozwojowych każdego społeczeństwa, przygotowanie merytoryczne i metodyczne, wyrażanie gotowości do naukowego doskonalenia się,

umacnianie swojej wewnętrznej postawy moralnej, swojego charakteru, obserwowanie możliwości ucznia, rozpoznanie i nazwanie swoich wad i złych skłonności, aby je skutecznie pokonywać i wyzwalać się od nich, uważne obserwowanie rozwoju dziecka, służenie fachową pomocą.

Środowisko pracy i wymagania psychofizyczne do wykonywania zawodu szkoła, świetlica, przedszkole. Wymagania psychofizyczne: cierpliwość, rozwaga, pełna dyspozycja.

Zawody pokrewne psycholog, przedszkolanka, bibliotekarz, pedagog szkolny, wykładowca.

Wymagane kwalifikacje posiadanie kursu pedagogicznego, godzinne zajęcia z pedagogiki, psychologii i metodyki nauczania oraz kilkutygodniowe praktyki w szkole, poziom wykształcenia ogólnego, wiedza zawodowa, umiejętności zawodowe, stopień wprawy oraz umiejętność organizowana i usprawnienia pracy,

uzdolnienia i zainteresowania, otwartość na podmiotowość, twórczy rozwój dziecka na nowości i innowacje, radzenie sobie ze stresem, zdolność i gotowość rozstrzygania napięć i konfliktów w grupie szkolnej, otwartość na zmianę, nawiązywanie kontaktu.

Ścieżki edukacyjne prowadzące do zdobycia danego zawodu Po ukończeniu gimnazjum należy iść do szkoły średniej, która kończy się egzaminem dojrzałości, a następnie musi pójść na studia wyższe o wybranym kierunku. Stopnie wykształcenia nauczyciela: Nauczyciel stażysta, Nauczyciel kontraktowy, Nauczyciel mianowany, Nauczyciel dyplomowany.

Prezentację przygotowały: Klaudia Klinicka i Wiktoria Mocny Dziękujemy za uwagę! Prezentację przygotowały: Klaudia Klinicka i Wiktoria Mocny