Zarządzanie logistyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technik logistyk.
Advertisements

2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Podstawy Logistyki Opracował: prof. zw dr hab. Jarosław Witkowski.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW
opracowanie: dr Wojciech M. BANASIEWICZ
zarządzanie produkcją
Istota i założenia koncepcji logistycznych
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Specjalność Zarządzanie logistyczne Kierunek: L O G I S T Y K A.
Katedra Logistyki i Transportu
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
MARKETING STRATEGICZNY
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Podstawy Logistyki Opracował: prof. zw dr hab. Jarosław Witkowski.
Systemy zintegrowane klasy ERP
Zarządzanie projektami
Nazwa przedmiotu: L O G I S T Y K A
Model referencyjny łańcucha dostaw
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
Model referencyjny łańcucha dostaw
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
SYSTEMY LOGISTYCZNE Prof. dr hab. inż. Tomasz NOWAKOWSKI
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Ocena projektów inwestycyjnych
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
Wykład 3 Dr Agnieszka Tubis.
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
LOGISTYKA PRZEMYSŁOWA
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Funkcje podstawowe Produkcja Działalność przedprodukcyjna
STRATEGIE LOGISTYCZNE
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
LOGISTYKA PRODUKCJI 2009/2010.
Przedmiotem logistyki produkcji jest
LOGISTYKA: sterowanie procesami przepływu wszelkich zasobów (materiałów, informacji, surowców, wyrobów gotowych, pracowników itd.) w ramach przedsiębiorstwa,
Logistyk.
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO
Systemy logistyczne System – (gr. σύστημα systema – rzecz złożona) - obiekt fizyczny lub abstrakcyjny, w którym można wyróżnić wzajemnie powiązane dla.
Fizyczna dystrybucja.
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
Zarządzanie produkcją – różne określenia
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zarządzanie produkcją – różne określenia
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie logistyczne Opracował: prof. zw dr hab. Jarosław Witkowski

LOGISTKA (wg Council of Logistics Management) „to proces planowania, realizowania i kontrolowania sprawności i ekonomicznej efektywności przepływu surowców, produkcji niezakończonej i wyrobów gotowych oraz związanych z tym informacji od miejsc pochodzenia do miejsc konsumpcji w celu zaspokojenia wymagań klientów”

Zintegrowany łańcuch dostaw Łańcuch dostaw to współdziałające w różnych obszarach funkcjonalnych firmy wydobywcze, handlowe, usługowe oraz ich klienci , między którymi przepływają strumienie produktów, informacji i środków finansowych Logistyka to część procesów w łańcuchu dostaw

Podstawowe decyzje i działania logistyczne: - lokalizowanie zakładów produkcyjnych i składów, - działalność transportowa, - magazynowanie i czynności manipulacyjne, - kształtowanie i kontrola zapasów, - gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji towarzyszących fizycznemu przepływowi produktów, - współpraca z marketingiem w zakresie obsługi klientów, - gospodarka opakowaniami i pozostałościami.

Schemat organizacyjny „SPOMASZ – Wrocław S.A.

ETAPY ROZWOJU LOGISTYKI I. Krystalizacja idei logistyki (1956-65) - postęp w teorii kosztów całkowitych, - rozwój podejścia systemowego. II. Testowanie prawidłowości (1965-70) - dążenie do obniżki kosztów poprzez koncentrację uwagi na zagadnieniach operacyjnych w fazie zaopatrzenia lub dystrybucji. III. Okres zmiany priorytetów (1970-80) - dążenie do redukcji zużycia energii i szkodliwego wpływu na środowisko naturalne, - rozwój systemów informatycznych na potrzeby logistyki, - narodziny systemu just in time, - pierwsze, wydzielone piony logistyczne w strukturach organizacyjnych przedsiębiorstw. IV. Deregulacja transportu i postęp technologiczny (1980-86) - komercjalizacja technologii mikroprocesorowej V. W kierunku integracji (od 1986)

ROZWÓJ INTEGRACJI W LOGISTYCE 1. Wyodrębnienie czynności logistycznych 2. Integracja czynności logistycznych wewnątrz fazy zaopatrzenia, produkcji i zbytu 3. Pełna integracja czynności i procesów logistycznych w skali przedsiębiorstwa 4. Integracja logistyki z pozostałymi funkcjami przedsiębiorstwa (marketingiem, produkcją, finansami) 5. Integracja systemów logistycznych dostawców i nabywców (systemy meta- i makrologistyczne)

Ogniwa łańcucha dostaw

LOGISTYKA Tradycyjna Nowoczesna I. Specjalizacja - koncentracja na poszczególnych fazach i działaniach logistyki, prowadząca do suboptymalizacji, - podporządkowanie logistyki różnym jednostkom struktury organizacyjnej, - osobne systemy informatyczne dla poszczególnych faz i działań logistycznych, II. Rozwiązania operacyjne - plany i działania o charakterze operacyjnym lub taktycznym, - krótkoterminowe porozumienia z dostawcami i odbiorcami, I. Integracja - koncentracja na optymalizowaniu systemu logistycznego jako całości, - integracja w strukturze organizacyjnej, - zintegrowane systemy informatyczne II. Rozwiązania strategiczne - planowanie i realizacja koncepcji strategicznych - związki strategiczne z dostawcami, odbiorcami oraz firmami transportowo-spedycyjnymi,

LOGISTYKA (c.d.) Tradycyjna Nowoczesna III. Obsługa odbiorców - jak najkrótszy czas realizacji zamówień oraz możliwie wysoka niezawodność, częstotliwość i elastyczność dostaw, - dążenie dostawcy do spełnienia potrzeb i oczekiwań klientów, - negocjacje kooperacyjne. IV. Globalizacja - światowy zasięg działalności logistycznej w sferze zaopatrzenia, produkcji i rynków zbytu III. Redukcja kosztów - jak najniższe koszty i ceny, - warunki obsługi klientów określane przez dostawców, - nagocjacje konfrontacyjne IV. Regionalizacja - działalność logistyczna w oparciu o współpracę i konkurowanie na rynkach regionalnych

Wyznaczniki poziomu logistycznej obsługi klientów 1. Czas realizacji zamówienia. 2. Częstotliwość dostaw. 3. Elastyczność dostaw. 4. Niezawodność dostaw. a) punktualność b) zgodność dostawy z zamówieniem

Procedura określania poziomu obsługi klientów 1. Identyfikacja: a) oczekiwań klientów, b) poziomu obsługi oferowanego przez głównych konkurentów. 2. Charakterystyka możliwości systemu logistycznego firmy w zakresie obsługi. 3. Sformułowanie wariantów poziomu obsługi: - jednakowy czy zróżnicowany poziom obsługi dla poszczególnych grup odbiorców lub produktów? - samoobsługa czy zaangażowanie firmy spedycyjnej 4. Analiza i ocena wariantów z perspektywy celów strategicznych firmy. 5. Wybór najbardziej zadowalającego wariantu obsługi.

Wartość sprzedaży, kosztów logistycznych i zysków jako funkcja poziomu obsługi klientów (Rysunek) Sprzedaż Koszty Zyski Przychody ze sprzedaży ë Koszty logistyczne Poziom obsługi í maksymalizujący zysk 85% 91% 95% Poziom obsługi (np. procent dostaw realizowanych w ciągu jednego tygodnia)