Modernizacja ul. Kawęczyńskiej na odcinku Warszawa, 19-09-2011r Modernizacja ul. Kawęczyńskiej na odcinku od ul. Ząbkowskiej do ul. Otwockiej Konsultacje społeczne 19 wrzesień 2011 rok
Opracowanie projektowe uwzględnia : ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE DO PROJEKTU BUDOWLANEGO MODERNIZACJI UL. KAWĘCZYŃSKIEJ Opracowanie projektowe uwzględnia : Zalecenia Stołecznego Konserwatora Zabytków (wydane przy piśmie znak KZ-SIV-KCH-40424-165-5-10 z dn. 08 lutego 2011r.) dot. zakresu przebudowy nawierzchni, chodników, zjazdów i oświetlenia. Uwagi z raportu z konsultacji społecznych przeprowadzonych w 2010r. Projekt budowlany został opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami m.in.: : Rozporządzenie MTiGM w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie z dnia 2 marca 1999r. Ustawa o drogach publicznych z dn. 21 marca 1985r. z póżn. zmianami).
POSTULATY MIESZKAŃCÓW UWZGLĘDNIONE W OPRACOWANIU PROJEKTOWYM: 1. POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU: W celu uspokojenia ruchu w ul. Kawęczyńskiej zastosowano następujące rozwiązania projektowe: strefa ograniczenia prędkości do 30km/h rozwiązanie problemu blokowania tramwajów przez pojazdy skręcające w lewo w rejonie skrzyżowania z ul. Otwocką poprzez elementy poziomej organizacji ruchu wyniesione jezdnie na długości przystanków tramwajowych – przystanki typu „wiedeńskiego”
2. UREGULOWANIE KWESTII PARKOWANIA: Zaprojektowano zatoki postojowe w chodniku dla samochodów dostawczych w rejonie bazaru „Szmulki” Wyznaczono równoległe zatoki postojowe w chodniku i miejsca postojowe na jezdni dla studentów w rejonie Wyższej Szkoły Menadżerskiej przy ul. Kawęczyńskiej 36 Przewidziano miejsca postojowe na jezdni w rejonie Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej przy ul. Kawęczyńskiej 23/25 Na odcinku od ul. Ząbkowskiej do ul. Folwarcznej po stronie południowej wydzielono miejsca postojowe w jezdni Projekt uwzględnia wykonanie nawierzchni zatok postojowych z nawierzchni brukowej. W celu ograniczenia nielegalnego parkowania na chodnikach przy krawędzi jezdni przewidziano wykonanie zieleńców z nasadzeniami krzewów oraz ustawienie słupków typu „Syrenka”. Zaprojektowano łącznie 57 miejsc postojowych
3. Dostosowanie ulicy do potrzeb niechronionych uczestników ruchu, w tym do grup o specjalnych potrzebach.: Przewidziano następujące udogodnienia dla osób niedowidzących i niepełnosprawnych ruchowo: Przystanki tramwajowe typu „wiedeńskiego” z wyznaczeniem miejsca oczekiwania na chodniku od czoła wagonu Płynne profile chodników Obniżone krawężniki i płytki z wybrzuszeniami na przejściach dla pieszych 4. Oświetlenie uliczne Projekt oświetlenia ulicznego obejmuje budowę nowego oświetlenia z zastosowaniem słupów typu pastorał warszawski zgodnie z zaleceniami konserwatorskimi. Jednakże ich konstrukcja uniemożliwia zamocowanie do nich trakcji tramwajowej.
5. Nawierzchnie: Zaprojektowano następujące typy nawierzchni z uwzględnieniem zaleceń konserwatorskich: Odcinek od ul. Ząbkowskiej do ul. Folwarcznej (z nieczynnym torowiskiem) Wykonanie chodników z płyt betonowych 50x50cm układanych w „karo” Utrzymanie rezerwy pod torowisko tramwajowe z wymianą nawierzchni brukowej na całej szerokości ulicy Odcinek od ul. Folwarcznej do ul. Otwockiej (z czynnym torowiskiem wyremontowanym w 2009r.) Nawierzchnia chodników z płyt betonowych 50x50cm układane w „karo” Wymiana nawierzchni bitumicznej po obu stronach torowiska Na całej długości remontowanej ulicy przewiduje się odresteurowanie nawierzchni zjazdów z kostki brukowej.
6. Estetyka: W celu podniesienia walorów estetycznych ul. Kawęczyńskiej zastosowano następujące rozwiązania z uwzględnieniem jej historycznego charakteru: - Ujednolicenie małej architektury Ławki żeliwne z siedziskiem z deski w kolorze mahoń Kosze na śmieci żeliwne z rurą stalową Słupki przyuliczne żeliwne typu „Syrenka” Stojaki rowerowe aluminiowe sześciomiejscowe
- zieleń Zieleń zaprojektowana została w formie rabat z nasadzeniami krzewów w gruncie: Dereń biały odm. Elegantisima – krzew dorasta do 3m wys., ozdobny z biało zielonych liści i białych kwiatów w V i VI, Irga płożąca odm. Ursynów – krzew dorasta do 0.8m wys., ozdobny z czerwonych kwiatów w VI i czerwonych, kulistych owoców w IX i X, Róża ‘Marathon’ – krzew dorasta do 0.7m wys., ozdobny z czerwonych kwiatów w VI – X, liście drobne, błyszczące, Tawuła japońska odm. Goldmund – krzew dorasta do 0.7m wys., ozdobny z intensywnie żółtych liści przez cały okres wegetacyjny.
PLAN ORIENTACYJNY Początek opracowania w rejonie Skrzyżowania z ul. Ząbkowską Koniec opracowania za skrzyżowaniem z ul. Otwocką Całkowita długość modernizowanej ul. Kawęczyńskiej wynosi ok. 700m.
PRZEKROJE NORMALNE klasa drogi - L prędkość projektowa - 30 km/h DANE TECHNICZNE klasa drogi - L prędkość projektowa - 30 km/h szerokość jezdni - 13,0m szerokość pasów ruchu - 3,5 – 4,0m Odcinek od ul. Ząbkowskiej do ul. Folwarcznej (z nieczynnym torowiskiem) Zamienić z 4 i powiedzieć że zgodne z BPRW
Odcinek od ul. Folwarcznej do ul Odcinek od ul. Folwarcznej do ul. Otwockiej (z czynnym torowiskiem wyremontowanym w 2009r.) Przekrój normalny w miejscu przystanku wiedeńskiego
PLAN SYTUACYJNY
ODCINKEK OD UL. ZĄBKOWSKIEJ DO UL. AL. TYSIĄCLECIA Ul. Ząbkowska Bazar „Szmulki” Proj. ciąg pieszo-rowerowy Ul. Al. Tysiąclecia ODCINKEK OD UL. AL. TYSIĄCLECIA DO UL. FOLWARCZNEJ Likwidacja włączenia ul. Folwarcznej wg proj. ul. Tysiąclecia Ul. Folwarczna Proj. łącznik z ciągiem pieszo-rowerowym Przystanek tramwajowy „Zajezdnia Praga” Proj. ciąg pieszo-rowerowy Za rysunkiem ze studium nr 4 Proj. ul. Tysiąclecia Zjazd do zajezdni „Praga” Przystanek tramwajowy „Zajezdnia Praga”
ODCINKEK POMIĘDZY ZJAZDAMI DO ZAJEZDNI „PRAGA” Parking rowerowy Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna Proj. ciąg pieszo-rowerowy Przystanek tramwajowy „Zajezdnia Praga” Przystanek tramwajowy „Wojnicka” ODCINKEK W REJONIE UL. WOJNICKIEJ Przystanek tramwajowy „Wojnicka” Za rysunkiem ze studium nr 4 Przystanek tramwajowy „Wojnicka” Zjazd do zajezdni „Praga” ul. Wojnicka
Wyższa Szkoła Menadżerska Pętla tramwajowa „Kawęczyńska” KONIEC OPRACOWANIA W REJONIE UL. OTWOCKIEJ ul. Otwocka Caritas ODCINKEK OD UL. AL. TYSIĄCLECIA DO UL. FOLWARCZNEJ Parking rowerowy ul. Otwocka Wyższa Szkoła Menadżerska Pętla tramwajowa „Kawęczyńska” Za rysunkiem ze studium nr 4
WIZUALIZACJA
Caritas Wyższa Szkoła Menadżerska ul. Otwocka ul. Otwocka ORGANIZACJA RUCHU NA SKRZYŻOWANIU ULIC KAWĘCZYŃSKA - OTWOCKA Caritas Wyższa Szkoła Menadżerska ul. Otwocka ul. Otwocka Ul. Kawęczyńśka
Wyższa Szkoła Menadżerska Caritas Parking rowerowy Ul. Kawęczyńśka ORGANIZACJA RUCHU I REGULACJA PARKOWANIA W REJONIE WYŻSZEJ SZKOŁY MENADŻERSKIEJ Wyższa Szkoła Menadżerska Caritas Parking rowerowy Ul. Kawęczyńśka
Przystanek tramwajowy ORGANIZACJA RUCHU W REJONIE UL. WOJNICKIEJ Przystanek tramwajowy „Wojnicka” Ul. Wojnicka Ul. Kawęczyńśka
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna Przystanek tramwajowy ORGANIZACJA RUCHU W REJONIE UL. WOJNICKIEJ Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna Przystanek tramwajowy „Wojnicka” Ul. Kawęczyńśka Ul. Wojnicka
Przystanek tramwajowy ORGANIZACJA RUCHU REJONIE OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY MUZYCZNEJ Zjazd do zajezdni „Praga” ul. Folwarczna Przystanek tramwajowy „Zajezdnia Praga” Parking rowerowy Ul. Kawęczyńśka
Przystanek tramwajowy ORGANIZACJA RUCHU NA SKRZYŻOWANIU ULIC KAWĘCZYŃSKA-FOLWARCZNA Szkoła podstawowa nr 16 dla Dorosłych Zjazd do zajezdni „Praga” Ul. Folwarczna Przystanek tramwajowy „Zajezdnia Praga” Ul. Kawęczyńśka
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna Ul. Ząbkowska Ul. Al. Tysiąclecia ORGANIZACJA RUCHU NA ODCINKU OD UL. FOLWARCZNEJ DO UL. ZĄBKOWSKIEJ Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna Ul. Ząbkowska Ul. Al. Tysiąclecia Ul. Kawęczyńśka
przy bazarze „Szmulki” ORGANIZACJA RUCHU NA ODCINKU ZĄBKOWSKA-FOLWARCZNA Kawęczyńska 7 Kawęczyńska 4B Ul. Al. Tysiąclecia Zatoki postojowe dla zaopatrzenia przy bazarze „Szmulki” Ul. Kawęczyńśka
DYSKUSJA Na dól po wszystkich wariantach