Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu w roku szkolnym 2013/ 2014 Obowiązek sporządzenia i przedstawienia informacji o stanie realizacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
DEBATA Edukacja a rynek pracy w Powiecie Gostyńskim 11 grudnia 2007r.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 W ŁAŃCUCIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2010 Z UZWGLĘDNIENIEM DIAGNOZY NA WEJŚCIU.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Źródło:  Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym /Tekst jednolity z 2013r. Dz. U. poz. 595 z późn.
„Organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, w terminie do dnia 31 października, przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Centrum Kształcenia Ustawicznego Liczba słuchaczy Rok szkolny Liczba słuchaczy Liczba oddz. 2010/ / / / / /179.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu łańcuckiego
Spotkanie dyrektorów szkół zawodowych
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Podsumowanie rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na rok 2016/2017
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Zmiany w prawie oświatowym
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
dobry start w przyszłość
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Przykładowy model podziału środków
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu w roku szkolnym 2013/ 2014 Obowiązek sporządzenia i przedstawienia informacji o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu wynika z dyspozycji art. 5a ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty

Zadania samorządu jako organu prowadzącego szkoły lub placówki zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki; wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz zadań inwestycyjnych w tym zakresie; zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej szkoły lub placówki; wyposażenie placówek w sprzęt niezbędny do pełnej realizacji zadań statutowych; sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek w zakresie spraw finansowych i administracyjnych

Po co nam system oświaty w jst?

Aby przygotować dzieci do egzaminów wstępnych do szkół wyższego poziomu? Aby przygotować młodzież do życia? Aby przygotować młodych ludzi do rynku pracy? Aby wychowywać młodych ludzi? Aby zapewnić dzieciom bezpieczeństwo, gdy rodzice są w pracy?

System oświaty w jst jest po to, aby maksymalizować prawdopodobieństwo udanego życia mieszkańców

Oświata funkcjonuje w oparciu o następujące akty prawne: Podstawa prawna ➬ ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty - Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz ze zm. ➬ ustawa z dnia 26 stycznia 1986 r. Karta Nauczyciela - Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 ze zm. ➬ ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych - Dz. U. z 2013r. poz. 885 ze zm. ➬ ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości - Dz. U. z 2013r. poz.330 ze zm. ➬ ustawa z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych - Dz. U. z 2013r. poz.168 oraz z 2012r. poz.1529

FINANSOWANIE OŚWIATY Część oświatowa subwencji ogólnej jest dzielona między poszczególne jednostki samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem zakresu realizowanych przez te jednostki zadań oświatowych, określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Subwencja oświatowa: Kwota subwencji oświatowej na rok 2013 r zł. Wykonane dochody w 2013 r ,28 Razem środki finansowe na oświatę ,28 zł. Wykonane wydatki w 2013 r. – ,68 zł., w tym remonty i inwestycje na kwotę zł.

Wymagania wobec szkół/placówek 1.Szkoła lub placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów 2.Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się 3.Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej 4.Respektowane są normy społeczne 5.Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, uwzględniając ich indywidualną sytuację 6.Promowana jest wartość edukacji 7.Rodzice są partnerami szkoły lub placówki 8.Wykorzystywane są zasoby szkoły lub placówki oraz środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju 9.Szkoła lub placówka organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych 10.Zarządzanie szkołą lub placówką służy jej rozwojowi.

Dane dotyczące liczby uczniów w roku szkolnym 2013/2014 wg stanu na dzień 30 września 2013 r. Nazwa szkoły I Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza w Łańcucie Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie Zespół Szkół Nr 3 im. M. Kopermika w Łańcucie Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie RAZEM Typ szkoły ilość oddziałów ilość uczniów ilość oddziałów ilość uczniów ilość oddziałów ilość uczniów ilość oddziałów ilość uczniów ilość oddziałów ilość uczniów ilość oddziałów ilość uczniów Liceum Ogólnokształcące Liceum Profilowane Technikum Zasadnicza Szkoła Zawodowa LO dla dorosłych RAZEM Bursa Szkolna OGÓŁEM LO dla dorosłych ZDZ56 uczniów Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno - Wychowawczy32 uczniów Wczesne wspomaganie rozwoju ORW Wysoka 2 dzieci Niepubliczny MOW27 uczniów Kwalifikacyjne kursy zawodowe PCKPiEZ44 słuchaczy

Dane dotyczące liczby uczniów w roku szkolnym 2014/2015 wg stanu na dzień 30 września 2014 r. Nazwa szkoły I Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza w Łańcucie Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie Zespół Szkół Nr 3 im. M. Kopermika w Łańcucie Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie RAZEM Typ szkoły ilość oddziałów ilość uczniów ilość oddziałów ilość uczniów ilość oddziałów ilość uczniów ilość oddziałów ilość uczniów ilość oddziałów ilość uczniów ilość oddziałów ilość uczniów Liceum Ogólnokształcące Technikum Zasadnicza Szkoła Zawodowa LO dla dorosłych RAZEM Bursa Szkolna OGÓŁEM Kwalifikacyjne kursy zawodowe PCKPiEZ112 słuchaczy Schronisko młodzieżowe całoroczne w ZPO480 miejsc LO dla dorosłych ZDZ58 uczniów Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno – Wychowawczy w Wysokiej27 uczniów Niepubliczny MOW44 wychowanków ZSZw MOW38 uczniów Gimnazjum w MOW5 uczniów

Wyniki rekrutacji z podziałem na poszczególne typy szkół ponadgimnazjalnych Typ szkoły Liczba uczniów w klasach I w poszczególnych latach 2007/ / / / / / / /2015 Liceum ogólnokształcące Liceum Profilowane Technikum Zasadnicza Szkoła Zawodowa RAZEM

Wyniki rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Łańcuckiego na rok szkolny 2014/2015 Nazwa szkołyTyp szkoły / zawód Liczba uczniów ogółem Liczba oddziałów I Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza w Łańcucie kl. mat. – fiz kl. mat. – chem. - geogr kl. biol. – chem kl. Językowo –hum LO Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie kl. matematyczna I - 39 kl. matematyczna II - 26 kl. biologiczna - 72 kl. językowa - 27 kl. humanistyczna LO Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie LO policyjne LO wojskowe - 27 T. mechatronik T. informatyk - 30 ZSZ elektromechanik LO 2 T 1 ZSZ Zespół Szkół Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie T. ekonomista - 9 T. handlowiec T. usług fryzjerskich - 28 T. organizacji reklamy - 31 ZSZ(wielozawodowa) T 1 ZSZ Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie T. geodeta T. arch. krajobrazu 20 T. poj. sam. – 34 ZSZ - mechanik pojazdów zawodowych T 1 ZSZ Razem66323

Liczba uczniów w szkołach w latach 2002/2003 – 2014/2015 Rok szkolny/ rocznik Liczba uczniów I Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza w Łańcucie Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie Zespół Szkół Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie Zespół Szkół im. T. Kościuszki w Wysokiej Zespół Szkół Tekstylno- Gospodarczych w Rakszawie 2002/ / / / / / / / / / / / /

Preferencje uczniów w wyborze typu szkoły ponadgimnazjalnej Typ szkoły Liczba uczniów poszczególnych latach 2005/ / / / / / / / / /2015 LO LP T ZSZ

Liczba dzieci urodzonych w gminach Powiatu Łańcuckiego w latach 1984 – 2010

Liczba nauczycieli w szkołach i placówkach według stopni awansu zawodowego (stan na dzień r.) wg. SIO Lp.Nazwa szkoły lub placówki Liczba nauczycieli stażystakontraktowymianowanydyplomowanyRAZEM 1. I Liceum Ogólnokształcace im. Henryka Sienkiewicza w Łańcucie1,002,975,4225,7235,11 2. Zespół Szkół Nr 1 im. Janusza Korczaka w Łańcucie2,405,4212,9124,3745,10 3. Zespół Szkół Nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Łańcucie0,500,544,5628,4734,07 4. Zespół Szkół Nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Łańcucie1,533,756,7118,0029,99 5. Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie1,009,092,9313,6426,66 7.PZOPP w Łańcucie0,001,000,613,334,94 8.Bursa Szkolna w Łańcucie0,00 4,001,005,00 9. Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Łańcucie0,005,000,007,5012, Powiatowe Centrum Kształcenia Praktycznego i Edukacji Zawodowej wŁańcucie0,000,533,0013,0016,53 OGÓŁEM6,4328,3040,14135,03209,90

Liczba nauczycieli w szkołach i placówkach według stopni awansu zawodowego

Analiza organizacyjna szkół i placówek w roku 2013/2014- stan na r. Lp.Nazwa szkoły liczba uczniów ilość oddziałów średnia liczba uczniów w oddziale liczba administracji i obsługi liczba nauczycieli liczba nauczycieli przypadajaca na oddział liczba administracji i obsługi przypadajaca na oddział 1. I Liceum Ogólnokształcace im. H. Sienkiewicza w Łańcucie ,0035,722,380,47 2. Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie ,5042,702,250,50 3. Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie ,0034,682,480,50 4. Zespół Szkół Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie ,0030,002,310,62 5. Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie ,0027,891,860,60 7.PZOPP w Łańcucie0002,406,610, Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Łańcucie0002,1013,500,000 9.Bursa Szkolna w Łańcucie ,006,000, Powiatowe Centrum Kształcenia Praktycznego i Edukacji Zawodowej w Łańcucie0009,6716,7700 RAZEM ,67213,87xx

Analiza wykonania wydatków w 2013 r. Lp.Nazwa szkoły Wykonanie wydatków za 2013 r. Liczba uczniów na dzień r. Liczba oddziałów Liczba nauczycieli Płace i pochodneEnergiaRemontyInwestycje 1.ILO w Łańcucie , , , , ,81 2. ZS Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie , , , , ,81 3. ZS Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie , , , ,31138,70 4. ZS Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie , , , , ,13 5. Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie , , , , , ,27 Razem , , , , , ,27 7.PCKPiEZ w Łańcucie , , , , , ,48 8.PZOPP w Łańcucie ,54- 7, , ,82184,50 9.PPP w Łańcucie , ,097640,93420, Bursa Szkolna w Łańcucie , , , , ,70 Razem , , , , , ,18 OGÓŁEM , , , , ,45 ORW Wysoka ,63 Niepubliczne LO72 468,96 ZSTG Rakszawa ,00 ŁĄCZNIE ,68 Kwota subwencji oświatowej na rok ,00 Wykonane dochody w 2013 r , ,28 Kwota subwencji na 1 ucznia w 2013 r. LO5 724,73 szkoły zawodowej6 730,00

Wykonanie dochodów w szkołach i placówkach oświatowych Lp.Nazwa szkoły Wykonane dochody w 2011 r.Wykonane dochody w 2012 r.Wykonane dochody w 2013 r. 1.ILO w Łańcucie , , ,00 2.ZS Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie , , ,00 3. ZS Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie , , ,00 4.ZS Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie 2 967, , ,00 5.Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie , , ,00 Razem szkoły , , ,00 7.PCKPiEZ w Łańcucie , , ,00 8.PZOPP w Łańcucie , , ,00 9. Poradnia Psychologiiczno - Pedagogiczna w Łańcucie 1 267, ,30599,00 10.Bursa Szkolna w Łańcucie , , ,00 Razem placówki , , ,00 OGÓŁEM , , ,00

Wyniki egzaminu maturalnego i zawodowego szkół Powiatu Łańcuckiego

Zestawienie wyników matur – maj 2014 r. Lp. Nazwa szkoły Typ szkoły Liczba uprawnionych do egzaminu maturalnego Liczba przystępujących Liczba osób, które zdały Liczba osób, które nie zdaly z tego uprawnieni do egzaminu poprawkowego % zdawalności 1. I Liceum Ogólnokształcace im. H. Sienkiewicza w Łańcucie L O % 2. Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie LO % LP % 3. Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie LO % T % 4. Zespół Szkół Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie T % 5. Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie T % RAZEM %

Zdawalność egzaminu maturalnego w poszczególnych powiatach województwa podkarpackiego

Zdawalność egzaminów maturalnych w poszczególnych typach szkół

Wyniki egzaminu maturalnego po egzaminie poprawkowym Lp. Nazwa szkoły Typ szkoły Liczba uprawnionych do egzaminu maturalnego Liczba przystępujących Liczba osób, które zdały Liczba osób, które nie zdaly z tego uprawnieni do egzaminu poprawkowego Liczba przystępujących do egzaminu poprawkowego Liczba osób, które zdały poprawkę Liczba osób, które nie zdaly poprawki Łącznie zdało % zdawalności w stosunku do osób przystępujacy ch do egzaminu 1. I Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza w Łańcucie L O ,00% 2. Zespół Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie LO ,08% LP ,15% 3. Zespół Szkół Nr 2 im. J. Kochanowskiego w Łańcucie LO ,06% T ,43% 4. Zespół Szkół Nr 3 im. M. Kopernika w Łańcucie T ,27% 5. Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie T ,73% RAZEM ,80%

Wyniki egzaminu zawodowego w roku szkolnym 2013/2014 Typ szkołyZawód Liczba uprawnionych do egzaminu Liczba przystępujacych do egzaminu Liczba uczniów, którzy zdali Liczba uczniów, którzy nie zdali Zdawalność w szkołach Zespół Szkół Nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Łańcucie Technikum Technik mechatronik ,0% Technik mechanik554180,0% Technik informatyk ,5% Technik teleinformatyk ,0% Technik elektronik ,1% Zasadnicza Szkoła Zawodowa Elektromechanik pojazdów samochodowych ,0% Zespół Szkół Nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Łańcucie Technikum Technik ekonomista ,2% Technik handlowiec ,3% Technik usług fryzjerskich ,6% Zespół Szkół Technicznych w Łańcucie Technikum Technik pojazdów samochodowych ,1% Technik geodeta ,2% Technik architektury krajobrazu762433,3% Zasadnicza Szkoła Zawodowa Mechanik pojazdów samochodowych ,2%

Dziękuję za uwagę „Celem informacji jest nie tylko uzyskanie wiedzy na dany temat, lecz umożliwienie dzięki niej podjęcia właściwych działań.” Peter Drucker