BRANŻOWY PROGRAM PROMOCJI BRANŻY MEBLARSKIEJ czyli jak uzyskać dofinansowanie na promocję branży meblarskiej? 1
Branżowe Programy Promocji Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Oś priorytetowa 6 – Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Działanie 6.5 – Promocja polskiej gospodarki Poddziałanie 6.5.1 – Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych Instytucja wdrażająca: Ministerstwo Gospodarki Czas trwania: 1 kwietnia 2012 – 31 marca 2015 2
Cel Branżowych Programów Promocyjnych (BPP) wykreowanie polskich, silnych marek, które rozpoznawalne będą na świecie 3
Cel Branżowych Programów Promocyjnych (BPP) zaistnienie na rynkach zagranicznych polskich specjalności eksportowych, tworzących nową markę „Polska”, promocja branży meblowej za granicą 4
Cel Branżowych Programów Promocyjnych (BPP) dostarczenie odbiorcom zagranicznym niezbędnych informacji o produktach i usługach branży dotarcie z informacją o branży do jak najszerszej zagranicznej grupy docelowej możliwość nawiązania kontaktów gospodarczych 5
Komponent A Udział w następujących zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych: „Imm Cologne”, Kolonia (Niemcy) 01.2013 r. , 01. 2014 r. „MOW”, Bad Salzuflen (Niemcy) 09. 2012 r. , 09. 2013 r. „Meble” Moskwa (Rosja) 11. 2012 r., 11.2013 r. „KIFF” Kijów (Ukraina) 03. 2013 r., 03. 2014 r. 6
Komponent A Udział w następujących zagranicznych imprezach targowo – wystawienniczych: „Salon du Meble”, Paryż (Francja) 01.2013 r., 01.2014 r. „Interiors”, Birmingham (Wielka Brytania) 01.2014 r. , 01. 2015 r. 7
Komponent A Udział w następujących krajowych imprezach targowo – wystawienniczych: „Meble Polska” (Poznań) 03.2013 r., 03.2014 r., 03.2015 r. „Home Decor” Targi Wnętrz (Poznań) 03.2013 r., 03. 2014 r., 03.2015 r. 8
Komponent A Udział w wybranych misjach gospodarczej 1 przedstawiciela przedsiębiorstwa: Rosja – 11. 2012 r. Francja – 01. 2013 r. Wielka Brytania – 01. 2013 r. Ukraina – 03. 2013 r. 03. 2014 r. 9
Komponent A Udział w misji gospodarczej daje możliwość: - udział w spotkaniach matchmakingowych z przedstawicielami środowisk kupieckich bezpośredniego spotkania się z potencjalnym partnerem gospodarczym z danego kraju spotkanie z przedstawicielami otoczenia biznesu oraz z dziennikarzami udział w imprezie targowej odbywającej na wybranym rynku 10
Komponent A Udział w 2-dniowych szkoleniach w Poznaniu dla 1 przedstawiciela przedsiębiorstwa: 10.2012 r. 10.2013 r. 10.2014 r. Szkolenia będą obejmować zagadnienia: - strategia budowania marki na rynkach zagranicznych zagadnienia z zakresu marketingu i handlu zagranicznego - prowadzenie działalności eksportowej 11
Komponent B – promocja branży Działania finansowane przez MG promocja branży meblarskiej w Niemczech, Rosji, Francji, Wielkiej Brytanii oraz na Ukrainie poprzez: - jednodniowe konferencje - wizyty przyjazdowe do Polski dziennikarzy reprezentujących zagraniczne media branżowe - wizyty przyjazdowe do Polski dla zagranicznych kontrahentów oraz przedstawicieli sieci kupieckich reklama w prasie zagranicznej marki „Meble” oraz prowadzenie działań promujących 12
Komponent B – promocja branży Działania finansowane przez MG ogólna promocja branży opracowanie znaku graficznego i hasła promującego branżę wykonanie i dystrybucja materiałów informacyjno-promocyjnych (m.in. katalogi, ulotki, roll-up, pamięć USB) opracowanie i wykonanie dla wszystkich uczestników działań promujących, widocznych i estetycznych tablic informacyjnych w języku angielskim z wykorzystaniem elementów systemu identyfikacji wizualnej marki polskiej gospodarki prowadzenie dodatkowych działań: - witryna internetowa - kampania outdoorowa podczas trwania Mistrzostw Europy EURO 2012 - Magazyn „Polish Furniture Magazine”.
Beneficjentami projektu są przedsiębiorcy: Prowadzący działalność gospodarczą i mający siedzibę na terytorium RP, którzy zgłosili swój udział w BPP lub programie promocji o charakterze ogólnym. 2. Którzy, zdeklarują udział w działaniach promujących stanowiących co najmniej 50% liczby działań określonych w Komponencie A BPP. 3. Których towar lub usługi danego rodzaju produkowane lub sprzedawane mieszczą się w katalogu określonym w BPP. 4. W roku podatkowym, w którym składają wniosek oraz w w dwóch poprzedzających latach nie otrzymali pomocy de minimis, której wartość brutto, łącznie z pomocą o którą się ubiegają nie przekraczają równowartości 200 tys. euro 14
Koszty udziału: w ramach komponentu A działania promujące zostaną w całości sfinansowane przez przedsiębiorców ALE można uzyskać dofinansowanie z Ministerstwa Gospodarki 75% poniesionych kosztów kwalifikowanych na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 15 lipca 2010r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej 7.01.12 15
Jak uzyskać refundację kosztów udziału w poszczególnych działaniach? W pierwszej kolejności należy złożyć wniosek o udzielenie pomocy (należy uczestniczyć w co najmniej 50% działań przewidzianych w Komponencie A) 2. Przedsiębiorca pokrywa w 100% koszt działania, w którym bierze udział. 3. Następnie wypełnia wniosek o płatność. 4. Ministerstwo weryfikuje wniosek i refunduje poniesione koszty kwalifikowane. 16
Koszty kwalifikowane: wpis do katalogu targowego, opłata rejestracyjna, reklama w mediach targowych wynajem powierzchni wystawienniczej wynajem zabudowy powierzchni wystawienniczej wynajem sal konferencyjnych w tym zakup usług technicznych (nagłośnienia, oświetlenia) udział w polskich i zagranicznych konferencjach, udział w szkoleniach zakup usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego zakup usługi transportu osób jeżeli jest to związane z organizacją seminarium, konferencji, pokazów lub organizacją branżowej misji gospodarczej zakup usługi spedycji transportu i spedycji eksponatów, w związku z udziałem w targach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną zakup usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów 17
Koszty kwalifikowane: zakup usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów zakup biletów wstępu w celu zwiedzania targów lub wystaw związanych z branżową misją gospodarczą przejazd i nocleg nie więcej niż dwóch przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w targach (2dni przed rozpoczęciem + okres trwania wydarzenia + 1 dzień) przejazd i nocleg 1 przedstawiciela przedsiębiorcy w misji gospodarczej (1dzień przed rozpoczęciem + okres trwania wydarzenia + 1 dzień po zakończeniu misji) 18
Kontakt: MTP: mateusz.olecki@mtp.pl tel. 61 869 26 69 jozef.szyszka@mtp.pl tel. 61 869 23 03 kinga.francuzik@mtp.pl tel. 61 869 25 46 marta.torzewska@mtp.pl tel. 61 869 23 54 dagmara.cyran@mtp.pl OIGPM: michal.strzelecki@oigpm.org.pl marek.adamowicz@oigpm.org.pl tel. 22 517 78 39 19