TRAde Control and Expert System https://sanco.ec.europa.eu/traces/
https://training.sanco.ec.europa.eu/traces/ Strona treningowa: https://training.sanco.ec.europa.eu/traces/ logowanie : 1. własne konto użytkownika hasło: Train1234 2. CCA.PL@traces-cbt.net hasło: CCA.PL (uprawnienia jednostki centralnej) 3. LVU.PL@traces-cbt.net hasło: LVU.PL (uprawnienia jednostki lokalnej) 4. BIP.PL@traces-cbt.net hasło: BIP.PL (uprawnienia jednostki granicznej)
POMOC Link Pomoc w aplikacji Wsparcie administratorów krajowych, regionalnych i administratorów systemu SANCO-TRACES@ext.ec.europa.eu Materiały i aktualne informacje na stronie IW www.wetgiw.gov.pl link Systemy informatyczne - TRACES Instrukcja użytkownika
Logowanie się do systemu Jeśli nie pamiętamy hasła, klikamy link Wyślij hasło
Prośba o wysłanie hasła – konieczne jest podanie odpowiedzi na pytanie sprawdzające jeśli nie znamy odpowiedzi na pytanie sprawdzające, hasło może zresetować jedynie administrator
Na wpisany adres system TRACES wysyła automatycznie jednorazowe hasło. Po kliknięciu na link „Tu kliknij” łączymy się z systemem TRACES.
Gdy pojawi się okno „Alert zabezpieczeń” – klikamy na przycisk TAK
Podczas pierwszego logowania należy zmienić hasło na nowe, własne, 10-cio znakowe.
Uwaga!!! 4-krotne podanie błędnego hasła powoduje zablokowanie konta Dostęp może być odblokowany jedynie przez administratorów regionalnych lub krajowych Dłuższa niż 3 miesiące przerwa w korzystaniu z systemu powoduje unieaktywnienie użytkownika – uaktywnia administrator
Zgłoszenie nowego użytkownika reprezentującego Organizację Uwaga: użytkownik reprezentujący organ władzy weterynaryjnej może być zarejestrowany w systemie tylko przez administratora
Formularz rejestracyjny użytkownika
Organizacja reprezentowana przez użytkownika Wybór wpisanej do systemu organizacji Wpisanie do systemu nowej organizacji
Wpisanie nowej organizacji do systemu TRACES Standardowe przydzielenie Organizacji pod PIW
Przydzielenie Organizacji do PKG
System TRACES powiadamia PIW lub PKG odpowiedzialny za organizację reprezentowaną przez użytkownika wnioskującego o dostęp do systemu o zgłoszeniu nowego użytkownika do rejestracji. PIW lub PKG musi zatwierdzić nowego użytkownika po sprawdzeniu jego danych oraz danych reprezentowanej przez niego organizacji lub usunąć z systemu jego zgłoszenie.
Ekran Menu Głównego TRACES - cd
Zarządzanie użytkownikami podległymi organowi IW - wyszukanie Wszyscy użytkownicy podlegający PIW / PKG
Zarządzanie użytkownikami podległymi organowi IW – edycja, zatwierdzanie, aktywacja
Wyszukanie organizacji ze statusem NOWA w celu zatwierdzenia, edycji danych Wyszukanie po kodzie pocztowym
Zatwierdzanie organizacji Zatwierdzanie organizacji ze statusem NOWA, edycja danych organizacji Zatwierdzanie przez zmianę statusu
Modyfikuj profil użytkownika – dane
Modyfikuj profil użytkownika – sposób powiadamiania definiowanie zakresu powiadamiania
PRZEGLĄDANIE POWIADOMIEŃ Z KONTA POCZTY ELEKTRONICZNEJ Na adres e-mail, podany jako nazwa (login) użytkownika, nadawca SANCO-TRACES-NOREPLY@ec.europa.eu wysyła powiadomienia o nowych świadectwach do przejrzenia w systemie TRACES (nowe transporty), o świadectwach anulowanych, o organizacjach i użytkownikach do zatwierdzenia, o zresetowaniu hasła.
Po kliknięciu na numer referencyjny świadectwa otworzy się okno logowania systemu TRACES w przeglądarce internetowej. Po zalogowaniu się do systemu tj. po wpisaniu adresu e-mail oraz hasła otworzy się treść świadectwa wskazanego numeru.
Przeglądanie treści wskazanego świadectwa INTRA – zakładka Referencje
Przeglądanie treści wskazanego świadectwa INTRA – zakładka: Handlowcy
Przeglądanie treści wskazanego świadectwa INTRA – zakładka: Wysyłka
Przeglądanie treści wskazanego świadectwa INTRA – zakładka: Transport
Przeglądanie treści wskazanego świadectwa INTRA – zakładka: Trasa
Przeglądanie treści wskazanego świadectwa INTRA – zakładka: Poświadczenie cz.1
Przeglądanie treści wskazanego świadectwa INTRA – zakładka: Poświadczenie cz.2
Przeglądanie treści wskazanego świadectwa INTRA – zakładka: Poświadczenie cz.3
Przeglądanie treści wskazanego świadectwa INTRA – zakładka: Poświadczenie cz.4
Przeglądanie i wpisywanie nowych świadectw INTRA – kryteria wyszukiwania
Przeglądanie i wpisywanie nowych świadectw INTRA w handlu wewnątrzwspólnotowym – lista świadectw Rejestracja nowego świadectwa w handlu wewnętrzwspólnotowym
Rejestracja nowych świadectw INTRA w handlu wewnątrzwspólnotowym – wybór kodu CN towaru
Rejestracja nowych świadectw INTRA w handlu wewnątrzwspólnotowym – wybór gatunku zwierzęcia
Rejestracja nowych świadectw INTRA w handlu wewnątrzwspólnotowym – wpisanie danych o przesyłce w pozostałe zakładki
Przeglądanie dokumentów CVEDA - wyszukiwanie
Przeglądanie dokumentów CVEDA – lista
Przeglądanie wybranego dokumentu CVEDA - Referencje
Przeglądanie wybranego dokumentu CVEDA - Handlowcy
Przeglądanie wybranego dokumentu CVEDA - Zwierzęta
Przeglądanie wybranego dokumentu CVEDA – Decyzja – Organ kontrolny
Przeglądanie wybranego dokumentu CVEDA – Decyzja - Kontrole
Przeglądanie wybranego dokumentu CVEDA – Decyzja – Kontrole cd.
Przeglądanie wybranego dokumentu CVEDA – Decyzja – Zgoda
Przeglądanie wybranego dokumentu CVEDA – Decyzja – Odmowa
Wzory świadectw w systemie TRACES
Wzory świadectw w systemie TRACES
Wzory świadectw zdrowia w handlu wewnątrzunijnym
Wzory świadectw importowych - nasienie
Wzory świadectw importowych - zwierzęta
Wzory świadectw importowych - produkty
Wzory świadectw importowych produkty uboczne
Drukowanie wzoru świadectwa
Widok wydruku wzoru świadectwa
Widok wydruku wzoru świadectwa cd
Widok wydruku wzoru świadectwa cd
Widok wydruku wzoru świadectwa cd
Raport dot. przeprowadzonych kontroli granicznych dla zwierząt
Raport dot. przeprowadzonych kontroli granicznych dla zwierząt
Raport dot. przesyłek odrzuconych dla produktów pochodzenia zwierzęcego
Raport dot. przesyłek odrzuconych dla produktów pochodzenia zwierzęcego –wynik wyszukiwania
Prawodawstwo – wersja językowa Ustawodawstwo
Prawodawstwo
Prawodawstwo – wyszukiwanie proste
Prawodawstwo – szukanie wg numeru naturalnego
WYLOGOWANIE 1. Wybrać opcję Wyloguj
WYLOGOWANIE 2. zamknięcie przeglądarki internetowej 3. Minął limit czasu oczekiwania systemu. Po określonym czasie bezczynności (który konfiguruje administrator systemu) użytkownik zostanie automatycznie wylogowany z systemu. Wszystkie wprowadzone zmiany, które nie zostały zapisane, zostaną utracone.
Jeśli po osiągnięciu limitu czasu oczekiwania i wylogowaniu z systemu użytkownik usiłuje wykonać czynności w systemie, w aplikacji zostanie wyświetlony komunikat o braku połączenia. W takim przypadku użytkownik powinien ponownie zalogować się do systemu na ekranie logowania.
Dziękuje za uwagę