Animatorzy społeczni na rzecz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Advertisements

Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Prezentacja wyników badań
CENTRUM SZKOLEŃ I DORADZTWA ZAWODOWEGO UKSW
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
1 Naukowe Koło Ubezpieczeń Risk Katedra Rynku Ubezpieczeniowego Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Studenckie Koło Naukowe przy Zakładzie Zarządzania w Pielęgniarstwie Gdańsk 2008.
Rodzic jako doradca zawodowy
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Program wychowawczy szkoły
Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia Twoje nowe możliwości Dolnośląskie Centrum Wsparcia Studentów z Niepełnosprawnośćią
UŻYWANIE SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH PRZEZ STUDENTÓW Studenci 2004
Animatorzy Społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Piechowice 2008.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
TU NIE MA GRANIC. : Agenda: Czym jest SMOK Działalność organizacji Osiągnięcia Nasze tradycje Plany na przyszłość Dlaczego warto nas wspierać
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Szkoła Współpracy.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Debata pracowników szkoły
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Publiczne Gimnazjum nr 36 im. Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi ZASADY NABORU DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2014/2015.
Pełnosprawny Student VIII
Jak zachęcić osoby z niepełnosprawnością do mówienia o swoich potrzebach oraz korzystania ze wsparcia BON dr Mirosław Rutkowski Uniwersytet Jana Kochanowskiego.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Sprawozdanie z działań szkolnego doradcy zawodowego
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Maciej Drzewicki, „Gazeta Wyborcza” w Gdańsku Prezentacje wniosków z warsztatów „Przyszłość w edukacji: jak kształcić młodych ludzi, aby pomorski rynek.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
 To grupa studentów którym nie jest obce dobro rodziny i dziecka;  To osoby, które chcą nieść pomoc;  To serca które są wrażliwe na krzywdę drugiego.
ZESPOŁU SZKÓŁ W BRZEŹNIE GIMNAZJUM. 15 ABSOLWENTÓW: UKOŃCZYŁO SZKOŁĘ ŚREDNIĄ (5 STUDIUJE), 7 UKONCZYŁO SZKOŁĘ ZAWODOWĄ ( 4 TECHNIKA I LICEA UZUPEŁNIAJĄCE)
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Studiujesz – praktykuj.
Alchemia czy wróżbiarstwo
Dokumenty regulujące proces studiów na Wydziale Lekarskim UJ CM Gdzie szukać informacji? Bogusława Adamczyk Kraków, 14 grudnia 2016.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Modele wsparcia uczelni w celu zwiększenia ich dostępności  dla osób z niepełnosprawnościami
Zapis prezentacji:

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Dorota Dzięcioł Magda Grodzicka Karpacz, 23 wrzesień 2008 r.

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu I CO PO LICEUM? PRZEPAŚĆ?

Bolesławiec i Kłodzko – szkoły od których się wszystko zaczęło...

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Podstawowym problemem młodych ludzi wkraczających w życie studenckie są obawy przed samodzielnym życiem oraz brak informacji o wsparciu i otwartości uczelni na osoby niepełnosprawne. Coraz częściej powoływani Pełnomocnicy Rektorów ds. Osób Niepełnosprawnych, nie są w stanie dotrzeć do zniechęconych brakiem informacji niepełnosprawnych kandydatów na studia. Niekiedy nawet trudno jest im dotrzeć do osób będących już studentami....

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu ... i aby to zmienić i stawić czoła tym problemom za cel projektu obrałyśmy zwiększenie aktywności życiowej i zaradności osobistej osób niepełnosprawnych, poprzez umożliwienie im większego udziału w szkolnictwie wyższym i życiu akademickim. Poprzez projekt nawiązałyśmy współpracę z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci w Bolesławcu oraz Wrocławiu i z Oddziałem Wrocławskim będziemy występować o dofinansowanie realizacji naszych pomysłów.

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Uniwersytet Wrocławski i Politechnika Wrocławska – dobrze zawiązana współpraca

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Projekt jest podzielony na dwa etapy Etap badawczy to: spotkania z niepełnosprawnymi uczniami szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z Bolesławca i Kłodzka, spotkania ze studentami niepełnosprawnymi spotkanie konfrontujące studentów i uczniów, wspólna dyskusja w celu uzupełnienia informacji i poznania specyfiki wyższych uczelni przez uczniów.

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Etap podsumowujący to: stworzenie informatora o uczelniach wyższych w wersji książkowej oraz wydanie informatora na płytach CD, stworzenie strony internetowej. Podczas etapu drugiego będziemy korzystać z informacji uzyskanych w drodze spotkań, tak by treści zawarte w informatorze i na stronie odpowiadały oczekiwaniom uczących się osób niepełnosprawnych.

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu A W PRZYSZŁOŚCI.... utworzenie Międzyuczelnianego Centrum Pomocy Studenckiej będącego centrum informacji dla chcących studiować oraz już studiujących osób niepełnosprawnych. Z naszych spotkań i rozmów z uczniami wyciągnęłyśmy jeszcze jeden wniosek bardzo dla nas pomocny. Uczniowie stwierdzili, że dobrym rozwiązaniem byłyby cykliczne spotkania w trakcie trwania roku szkolnego ze studentami niepełnosprawnymi w mniejszych miejscowościach.

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Jesteśmy przekonane, że zwiększenie świadomości i pewności siebie wśród niepełnosprawnych uczniów małych miejscowości, przyczyni się do wzrostu ich udziału w szkolnictwie wyższym. Pozwoli im bez obaw rozpocząć naukę w nowym środowisku. Jednocześnie rodzice i opiekunowie nie będą poprzez swoje wątpliwości ograniczać ich wyborów. Zaś studenci zwiększą swoją aktywność w środowisku, która w przyszłości zaowocuje większą zaradnością po ukończeniu studiów na otwartym rynku pracy.

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Dziękuję za uwagę 