PUBLIC RELATIONS w kulturze amerykańskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
komornik trzyma kas ę m ą drze wydaje pieni ą dze m ą drze planuje akcje finansowe szuka nowych ź róde ł finansowania Oddzia ł u ….
Advertisements

Wzmacniacz operacyjny
KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
PUP w LE Ż AJSKU Pi ęć kroków do pracy Działanie 1.3 Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Katedra Marketingu Usług
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
DROGA DO ZAŁOŻENIA WŁASNEJ FIRMY
Pierwsza pielgrzymka Jana Pawła II do Polski.
NA TLE PUBLIC RELATIONS
Moje ulubione miejsce na świecie.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Asystent CRM.
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
Czynniki wpływające na kursy walut
Nowoczesny patriotyzm
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Asystent Rejestr Umów.
MOCNE I SŁABE STRONY NARZĘDZI PLANISTYCZNYCH
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Kawalerowie Orderu Uśmiechu
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Promocja Marketing terytorialny. Marketing terytorialny - definicja Marketing terytorialny jest rodzajem marketingu przypisanym organizacją non- profit.
„OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” „OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” Prywatyzacja usług anestezjologicznych.
TEORIA I PRAKTYKA. STEVE BALLMER: EKONOMISTA JOHN McCAIN: POLITYK.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
Aborcja - czym jest i dokąd prowadzi? Daniel Karpiński klasa 2e nr 13.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa. Demokracja - Ograniczone rządy większości Państwo prawa – Państwo, w którym reguły gry są jasne, stabilne,
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Jak świadomie budować markę osobistą?. Agenda Definicja Wstęp do budowania marki Formułowanie strategii marki Narzędzia budowania marki Monitoring działań.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
PROPAGANDA ANTY Ż YDOWSKA. PROPAGANDA celowe działanie zmierzające do ukształtowania określonych poglądów i zachowań zbiorowości lub jednostki, polegające.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Bezpieczeństwo przy pracy z ciekłym azotem
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
ORGANIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Zapis prezentacji:

PUBLIC RELATIONS w kulturze amerykańskiej TEORIA I PRAKTYKA

STEVE BALLMER: EKONOMISTA JOHN McCAIN: POLITYK STEVE BALLMER: EKONOMISTA

BRITNEY SPEARS: PIOSENKARKA O.J. SIMPSON: SPORTOWIEC

ARNOLD SCHWARZENEGGER: KULTURYSTA, AKTOR, POLITYK JESSE VENTURA: ZAPAŚNIK, POLITYK

BILL GATES: EKONOMISTA, FILANTROP LANCE ARMSTRONG: KOLARZ BILL GATES: EKONOMISTA, FILANTROP

JUREK OWSIAK: DZIAŁACZ SPOŁECZNY JAN PAWEŁ II: PAPIEŻ JUREK OWSIAK: DZIAŁACZ SPOŁECZNY

NOTHING SUCKS LIKE AN ELECTROLUX CHINESE REPUBLIC vs REPUBLIC OF CHINA PAŃSTWO PRUSKIE JEST POŚMIEWISKIEM EUROPY

PUBLIC RELATIONS – FUNKCJA ZARZĄDZANIA, KTÓRA BADA NASTAWIENIE OTOCZENIA, OKREŚLA STRATEGIE I PROCEDURY JEDNOSTEK LUB ORGANIZACJI WOBEC INTERESU PUBLICZNEGO ORAZ PLANUJE I WYKONUJE PROGRAM DZIAŁANIA W CELU UZYSKANIA ZROZUMIENIA I AKCEPTACJI OTOCZENIA

JEDNOSTKA P SPOŁECZEŃSTWO GRUPA R ZBIOROWOŚĆ

ELEMENTY PUBLIC RELATIONS 1. PROBLEM 2. POMYSŁ JAK GO ROZWIĄZAĆ 3. BADANIA I ANALIZA, PLANOWANIE 4. WDRAŻANIE PLANU W ŻYCIE 5. OBSERWACJA EFEKTÓW – REAKCJA OTOCZENIA 6. KONTYNUACJA DZIAŁAŃ LUB POWRÓT DO PKT 2

REKLAMA PROMOCJA PUBLIC RELATIONS PUBLICITY

„NIE WAŻNE JAK O TOBIE PISZĄ – WAŻNE ŻEBY O TOBIE W OGÓLE PISALI”

Gdzie przydaje sie pr ? w biznesie w polityce w życiu codziennym

PR UŁATWIA KOMUNIKACJĘ

PR NAPRAWIA BŁĘDY

PR KREUJE RZECZYWISTOŚĆ

PR REDEFINIUJE POJĘCIA

wrażenie, które uzyskujemy w zależności od stanu naszej wiedzy i zrozumienia faktów (dotyczących ludzi, produktów lub sytuacji) wiZERUNEK pozytywny negatywny

Rodzaje wizerunku Odbicie lustrzane — sposób, w jaki postrzegamy swój własny wygląd Obecny wizerunek — sposób, w jaki ludzie z zewnątrz oceniają organizację lub osobę Wizerunek organizacji —sposób, w jaki dana jednostka prezentuje się na zewnątrz, (historia firmy, jej reputacja i stabilność finansowa) Złożoność wizerunków — czasem w skład firmy wchodzą różne oddziały, z których każdy posiada odrębny wizerunek

firmy prezentujące odpowiedzialną postawę wobec klientów, efektywnie rozwiązujące problemy dotyczące produktów lub usług, reagujące na zgłaszane przez klientów uwagi oraz zachowujące jawność we wzajemnych relacjach wiarygodność jestem wiarygodny jestem niewiarygodny

CZARNY PR– ŚWIADOMIE ZAPLANOWANE DZIAŁANIE INFORMACYJNE NA SZKODĘ INNEGO PODMIOTU. JEST TO DZIAŁANIE, KTÓRE WYKORZYSTUJE INFORMACJE PRZECIWKO OSOBIE/INSTYTUCJI BEZ ICH ZGODY. JEGO CELEM JEST PODWAŻENIE CZYJEJŚ POZYCJI NA RYNKU – OSŁABIENIE WIARYGODNOŚCI I WIZERUNKU

SAMUEL ADAMS P.R.L. ‘DZIADEK TUSKA’ ZUPKI AMINO

BLACK PUBLIC RELATIONS KAMPANIA OSZCZERSTW POLITYCZNA ŚMIERĆ PRZYKLEJANIE ETYKIETY

GEORGE WALLACE SCOTTSBORO BOYS ELIOT SPITZER MARTIN L. KING

PR W DYPLOMACJI - TYTULATURA CELE TYTUŁOWANIA; FORMY TYTUŁOWANIA – ZASADY OGÓLNE; TYTUŁ MOŻE PRZYSŁUGIWAĆ PRAWNIE, OFICJALNIE LUB HONOROWO; TYTULATURA PAŃSTW; TYTULATURA NAJWYŻSZYCH PRZEDSTAWICIELI PAŃSTW; TYTULATURA W KORESPONDENCJI (OFICJALNEJ I NIEOFICJALNEJ)

TYTULATURA - PRZYKŁADY BENEDYKT XVI JUAN CARLOS BARACK OBAMA

TYTULATURA - PRZYKŁADY KARDYNAŁ DZIWISZ KAROL MUSIOŁ

ADRESACI PUBLIC RELATIONS GRUPY WEWNĘTRZNEGO OTOCZENIA GRUPY ZEWNĘTRZNEGO OTOCZENIA GRUPY TRADYCYJNE GRUPY PRZYSZŁOŚCIOWE GRUPY ZWOLENNIKÓW GRUPY PRZECIWNIKÓW

PROBLEMY PUBLIC RELATIONS BRAK PRAWDZIWYCH SPECJALISTÓW BRAK WIARYGODNOŚCI BRAK BEZPIECZEŃSTWA PRACY DEPRECJONOWANIE WARTOŚCI PR

Przyczyny ewolucji pr konflikty i konfrontacje społeczne duży wpływ opinii publicznej rozwój dużych korporacji rosnąca świadomość społeczna rozwój internetu

Historia public relations STAROŻYTNOŚĆ: GRECJA – AGORA, SOFIŚCI, WSPANIALI MÓWCY RZYM – PERSWAZJA, IGRZYSKA, PIERWSZE WIADOMOŚCI

Historia public relations OŚWIECENIE: GRZEGORZ XV – KOLEGIUM PROPAGANDY NIEMCY – TYGODNIKI KUPIECKIE FRANCJA I ANGLIA – PRASA RZĄDOWA

Historia public relations STANY ZJEDNOCZONE: THOMAS JEFFERSON – PREKURSOR POJĘCIA PR „ROZBÓJNICZE PRZEDSIĘBIORSTWA” POJAWIENIE SIĘ MUCKRAKERS

Historia public relations IVY LEE – OJCIEC PUBLIC RELATIONS

PIONIERZY public relations EDWARD BERNAYS HAROLD BURSON

Historia public relations STANY ZJEDNOCZONE: KOMITET CREELA BIURO INFORMACJI WOJENNEJ AMERYKAŃSKA AGENCJA INFORMACYJNA ROZWÓJ WIELKICH FIRM KONSULTINGOWYCH W ZAKRESIE PR

Historia public relations POLSKA: PROPAGANDA RZĄDOWA POLSKIE STOWARZYSZENIE PUBLIC RELATIONS (1995) ZWIĄZEK FIRM PUBLIC RELATIONS ROZWÓJ PRYWATNYCH PRZEDSIĘBIORSTW = ROZWÓJ PUBLIC RELATIONS

OPINIA NA TEMAT U.S.A. PAŃSTWO 2010 KENIA 94% STANY ZJEDNOCZONE 85% NIGERIA 81% KOREA POŁUDNIOWA 79% POLSKA 74% FRANCJA 73% INDIE 66% JAPONIA WIELKA BRYTANIA 65% NIEMCY 63% BRAZYLIA 62% HISZPANIA 61% INDONEZJA 59% CHINY 58% ROSJA 57% MEKSYK 56% LIBAN 52% ARGENTYNA 42% JORDANIA 21% EGIPT 17% PAKISTAN TURCJA

PROPAGANDA w ameryce DOKTRYNA WYJĄTKOWOŚCI ZIMNA WOJNA - AFROAMERYKANIE I WOJNA ŚWIATOWA – WOLNOŚĆ SŁOWA II WOJNA ŚWIATOWA - NEUTRALNOŚĆ

PROPAGANDA KOMUNIZMU CZARNY PR WOBEC IMPERIALIZMU PROMOWANIE WŁASNYCH WARTOŚCI ZASIANIE STRACHU WYOLBRZYMIANIE RZECZYWISTOŚCI

PROPAGANDA PR LUDZKIE OBLICZE POLITYKÓW OCZERNIANIE PRZECIWNIKA KREOWANIE BOHATERÓW WYOLBRZYMIANIE FAKTÓW

Kampanie prezydenckie 1920 1928 1944 1948 1960 1976 1980 1992 2008

PRZEMÓWIENIE I PREZENTACJA NARZĘDZIA PUBLIC RELATIONS KONFERENCJA PRASOWA WYWIAD PRZEMÓWIENIE I PREZENTACJA NARZĘDZIA PUBLIC RELATIONS SPONSORING LOBBYING REKLAMA

KONFERENCJA PRASOWA RYZYKOWNA GRA: BRAK TREŚCI FAWORYZOWANIE DZIENNIKARZY SZYBKIE TEMPO ZŁY CZAS DNIA NIEODPOWIEDNIE MIEJSCE NIEDOPOWIEDZENIA BRAK RAM CZASOWYCH

WYWIAD SŁOWO SIĘ RZEKŁO: KONIECZNE PRZYGOTOWANIE ZWIĘZŁOŚĆ, BEZPOŚREDNIOŚĆ PRAWDA I TYLKO PRAWDA FAKTY I ARGUMENTY MÓWIENIE OFICJALNIE KONTROLOWANE ROZLUŹNIENIE

PRZEMÓWIENIE, PREZENTACJA RÓŻNE OKAZJE: INAUGURACJA I PRZEMÓWIENIA POLITYKÓW ORĘDZIE, HOMILIA ODCZYT MOWA SĄDOWA SYTUACJA KRYZYSOWA PROMOCJA I REKLAMA AUTOPREZENTACJA

LOBBY – GRUPA OSÓB REPREZENTUJĄCYCH WSPÓLNE INTERESY LOBBYING DOSTARCZANIE WE WŁAŚCIWYM CZASIE I ODPOWIEDNIM MIEJSCU PRZYGOTOWANYCH MATERIAŁÓW I INFORMACJI, TAK ABY MOGŁY ONE ZMIENIĆ NA KORZYŚĆ LOBBUJĄCYCH DECYZJĘ OŚRODKÓW WŁADZY LOBBY – GRUPA OSÓB REPREZENTUJĄCYCH WSPÓLNE INTERESY

REKLAMA MUSI SKUTECZNIE ODDZIAŁYWAĆ NA ODBIORCÓW INFORMACJA PRZEKAZANA W PERSWAZYJNY SPOSÓB. POLEGA NA PROMOCJI DANEJ OSOBY/INSTYTUCJI/PRODUKTU W CELACH MARKETINGOWYCH REKLAMA MUSI SKUTECZNIE ODDZIAŁYWAĆ NA ODBIORCÓW

ELEMENTEM SPONSORINGU JEST DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA FINANSOWANIE OSOBY, ORGANIZACJI LUB WYDARZENIA W CELU PROMOWANIA WIZERUNKU SPONSORA. NAJCZĘŚCIEJ UZYSKUJE SIĘ ROZGŁOS, POZYTYWNE ODCZUCIE INNYCH WZGLĘDEM SIEBIE, DOTARCIE DO GRUPY ODNIESIENIA. ELEMENTEM SPONSORINGU JEST DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA