Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogdan Żukowski Został zmieniony 8 lat temu
1
TEORIA I PRAKTYKA
2
STEVE BALLMER: EKONOMISTA JOHN McCAIN: POLITYK
3
O.J. SIMPSON: SPORTOWIEC BRITNEY SPEARS: PIOSENKARKA
4
JESSE VENTURA: ZAPA Ś NIK, POLITYK ARNOLD SCHWARZENEGGER: KULTURYSTA, AKTOR, POLITYK
5
BILL GATES: EKONOMISTA, FILANTROP LANCE ARMSTRONG: KOLARZ
6
JUREK OWSIAK: DZIA Ł ACZ SPO Ł ECZNY JAN PAWE Ł II: PAPIE Ż
7
CHINESE REPUBLIC vs REPUBLIC OF CHINA NOTHING SUCKS LIKE AN ELECTROLUX PA Ń STWO PRUSKIE JEST PO Ś MIEWISKIEM EUROPY
8
PUBLIC RELATIONS – FUNKCJA ZARZ Ą DZANIA, KTÓRA BADA NASTAWIENIE OTOCZENIA, OKRE Ś LA STRATEGIE I PROCEDURY JEDNOSTEK LUB ORGANIZACJI WOBEC INTERESU PUBLICZNEGO ORAZ PLANUJE I WYKONUJE PROGRAM DZIA Ł ANIA W CELU UZYSKANIA ZROZUMIENIA I AKCEPTACJI OTOCZENIA
9
JEDNOSTKA GRUPA ZBIOROWOŚĆ SPOŁECZEŃSTWO P R
10
1. PROBLEM 2. POMYS Ł JAK GO ROZWI Ą ZA Ć 3. BADANIA I ANALIZA, PLANOWANIE 4. WDRA Ż ANIE PLANU W Ż YCIE 5. OBSERWACJA EFEKTÓW – REAKCJA OTOCZENIA 6. KONTYNUACJA DZIA Ł A Ń LUB POWRÓT DO PKT 2
11
REKLAMAPROMOCJA PUBLICITY PUBLIC RELATIONS
12
w biznesie w polityce w życiu codziennym
13
CLAUDE E. SHANNON, WARREN WEAVER, MATHEMATICAL THEORY OF COMMUNICATION (1948) WILLBUR SCHRAM, MASS COMMUNICATIONS (1949) KOMUNIKACJA: 9”C”: CLEARCONCISECONCRETECORRECTCREDIBLECOHERENTCREATIVECOMPLETECOURTEOUS
17
wra ż enie, które uzyskujemy w zale ż no ś ci od stanu naszej wiedzy i zrozumienia faktów (dotycz ą cych ludzi, produktów lub sytuacji) pozytywnynegatywny
18
-POGL Ą DY POLITYCZNE -REALIZOWANA POLITYKA -OKOLICZNO Ś CI ZEWN Ę TRZNE DETERMINUJ Ą CE CZASY, W JAKICH FUNKCJONUJE -FORMA I TRE ŚĆ WYPOWIEDZI / CHARYZMA -UMIEJ Ę TNO ŚĆ REAGOWANIA NA KRYZYSY -UMIEJ Ę TNO ŚĆ PROWADZENIA DYSKUSJI I LOGICZNO ŚĆ ARGUMENTACJI -STOSUNEK DO OBYWATELI I DO MEDIÓW -STOSUNEK DO PRAWA -WYGL Ą D ZEWN Ę TRZNY -„LUDZKI WYMIAR” JEGO DZIA Ł ALNO Ś CI -SAVOIR VIVRE I BON TON -KONSEKWENCJA
19
-CI Ą G Ł O ŚĆ FUNKCJONOWANIA -NAZWA -ZNAK TOWAROWY -SLOGANY REKLAMOWE -JAKO ŚĆ PRODUKOWANEGO TOWARU -WARUNKI PRACY -UMIEJ Ę TNO ŚĆ REAGOWANIA NA KRYZYSY -TRANSPARENTNO ŚĆ -INNOWACYJNO ŚĆ -WYCHODZENIE NAPRZECIW POTRZEBOM SPO Ł ECZNYM -DZIA Ł ALNO ŚĆ FILANTROPIJNA -ZACHOWANIE PREZESA/ZARZ Ą DU
20
firmy prezentuj ą ce odpowiedzialn ą postaw ę wobec klientów, efektywnie rozwi ą zuj ą ce problemy dotycz ą ce produktów lub us ł ug, reaguj ą ce na zg ł aszane przez klientów uwagi oraz zachowuj ą ce jawno ść we wzajemnych relacjach jestem wiarygodny jestem niewiarygodny
21
CZARNY PR– Ś WIADOMIE ZAPLANOWANE DZIA Ł ANIE INFORMACYJNE NA SZKOD Ę INNEGO PODMIOTU. JEST TO DZIA Ł ANIE, KTÓRE WYKORZYSTUJE INFORMACJE PRZECIWKO OSOBIE/INSTYTUCJI BEZ ICH ZGODY. JEGO CELEM JEST PODWA Ż ENIE CZYJEJ Ś POZYCJI NA RYNKU – OS Ł ABIENIE WIARYGODNO Ś CI I WIZERUNKU
22
SAMUEL ADAMS P.R.L. ‘DZIADEK TUSKA’ ZUPKI AMINO
23
KAMPANIA OSZCZERSTW POLITYCZNA Ś MIER Ć PRZYKLEJANIE ETYKIETY
24
GEORGE WALLACE MARTIN L. KING SCOTTSBORO BOYS ELIOT SPITZER
25
LUDZKIE OBLICZE POLITYKÓW OCZERNIANIE PRZECIWNIKA KREOWANIE BOHATERÓW WYOLBRZYMIANIE FAKTÓW
30
DOKTRYNA WYJ Ą TKOWO Ś CI ZIMNA WOJNA – ZSRR i AFROAMERYKANIE I WOJNA Ś WIATOWA – WOLNO ŚĆ S Ł OWA II WOJNA Ś WIATOWA - NEUTRALNO ŚĆ
31
CZARNY PR WOBEC IMPERIALIZMU PROMOWANIE W Ł ASNYCH WARTO Ś CI ZASIANIE STRACHU WYOLBRZYMIANIE RZECZYWISTO Ś CI
32
DEKLARACJA ZASAD (1906) JOHN ROCKEFELLER METODA IVY LEE DYE TRUST I „POISON” IVY
33
CRYSTALIZING PUBLIC OPINION SZKO Ł A PR (1923) AMERICAN TOBACCO COMPANY KAMPANIE POLITYCZNE NA US Ł UGACH RZ Ą DU REPREZENTOWANIE AMERYKI I NIE TYLKO
34
ZA Ł O Ż ENIA NAUKI PR: 1. PUBLIC RELATIONS IS A TWO-WAY STREET 2. PRACTICE IS NOT EVERYTHING 3. PROPAGANDA PROVIDES FOR ORDER AND A BETTER WORLD
35
HAROLDBURSONMOSSKENDRIX JOHNMARSTON
36
1920 1928 1944 1948 1960 1976 1980 1992 2008
37
rozwój dużych korporacji konflikty i konfrontacje społeczne rozwój mediów duży wpływ opinii publicznej rozwój internetu
38
BRAK WIARYGODNO Ś CI BRAK PRAWDZIWYCH SPECJALISTÓW DEPRECJONOWANIE WARTO Ś CI PR BRAK BEZPIECZE Ń STWA PRACY
39
- CELE TYTUŁOWANIA; - FORMY TYTUŁOWANIA – ZASADY OGÓLNE; - TYTUŁ MOŻE PRZYSŁUGIWAĆ PRAWNIE, OFICJALNIE LUB HONOROWO; - TYTULATURA PAŃSTW; - TYTULATURA NAJWYŻSZYCH PRZEDSTAWICIELI PAŃSTW; - TYTULATURA W KORESPONDENCJI (OFICJALNEJ I NIEOFICJALNEJ)
40
KRÓL FILIP VIBARACK OBAMA PAPIEŻ FRANCISZEK
41
REKTOR NOWAK KARDYNAŁ DZIWISZ
42
BARON DE BRETEUIL (1762): „TYTUŁY SĄ NICZYM SAME W SOBIE, SĄ RZECZYWISTE TYLKO WTEDY, GDY SĄ UZNAWANE, A ICH WARTOŚĆ ZALEŻY OD TEGO, JAKIE WIĄŻE SIĘ Z NIMI ZNACZENIE. SUWERENOWIE NIE MOGĄ SAMI SOBIE PRZYZNAWAĆ TYTUŁÓW Z WŁASNEJ WOLI; NIE WYSTARCZY TEŻ NA TO ZGODA ICH PODDANYCH; NIEZBĘDNA JEST NATOMIAST AKCEPTACJA ZE STRONY INNYCH PAŃSTW.”
43
JAKIE ZNACZENIE MA PRECEDENCJA ? PRECEDENCJA PAŃSTWOWA: WYNIKA Z PRAWA WEWNĘTRZNEGO, TRÓJPODZIAŁ WŁADZY, KOLEJNOŚĆ ZASTĘPSTWA GŁOWY PAŃSTWA PRECEDENCJA MIĘDZYNARODOWA: SUWERENNOŚĆ PAŃSTW, DYPLOMACJA - ZASADA STARSZEŃSTWA, ODMIENNE ZASADY W RÓŻNYCH INSTYTUCJACH PRECEDENCJA W BIZNESIE: ROZMOWY DELEGACJI
44
CHOĆ ISTNIEJĄ SZTYWNE REGUŁY DOTYCZĄCE PRECEDENCJI, BARDZO CZĘSTO POTRZEBY POLITYKI ZAGRANICZNEJ WPŁYWAJĄ NA OSTATECZNĄ REALIZACJĘ ZASADY PIERWSZEŃSTWA
46
OBOWIĄZKI GOSPODARZA (MIEJSCE, CZAS, ZAPROSZENIA, MENU, OBSŁUGA, WYSTRÓJ) OBOWIĄZKI GOŚCIA (ODPOWIEDŹ NA ZAPROSZENIE, UBIÓR, CZAS PRZYBYCIA, PREZENT, SPOSÓB ZACHOWANIA) SPECYFIKA PRZYJĘĆ (KOKTAJL/BANKIET, OBIAD/PRZYJĘCIE ZASIADANE, GARDEN PARTY) ZASTAWA STOŁOWA TOAST
47
RYZYKOWNA GRA: - BRAK TRE Ś CI - FAWORYZOWANIE DZIENNIKARZY - SZYBKIE TEMPO - Z Ł Y CZAS DNIA - NIEODPOWIEDNIE MIEJSCE - NIEDOPOWIEDZENIA - BRAK RAM CZASOWYCH
48
S Ł OWO SI Ę RZEK Ł O: - KONIECZNE PRZYGOTOWANIE - ZWI Ę Z Ł O ŚĆ, BEZPO Ś REDNIO ŚĆ - PRAWDA I TYLKO PRAWDA - FAKTY I ARGUMENTY - MÓWIENIE OFICJALNIE - KONTROLOWANE ROZLU Ź NIENIE
49
PE Ł NIA WIZERUNKU: - KONIECZNE PRZYGOTOWANIE - WYGL Ą D ZEWN Ę TRZNY - MÓWIENIE Z PAMI Ę CI / OPIERANIE SI Ę NA DANYCH - SZACUNEK WOBEC PRZECIWNIKA - LABELLING POZYTYWNY I NEGATYWNY - DYSTANS I U Ś MIECH
50
FORMA I TRE ŚĆ SI Ę LICZY: - ATRAKCYJNY TYTU Ł - MAGIA PIERWSZEGO AKAPITU - ZWI Ę Z Ł O ŚĆ I PODAWANIE FAKTÓW - OSOBY ODPOWIEDZIALNE (KONTAKT) - CZAS PUBLIKACJI - WERYFIKACJA POPRAWNO Ś CI KOMUNIKATU
51
AKTYWNO ŚĆ 24/7: - SZYBKO ŚĆ REAKCJI - POLEPSZENIE KOMUNIKACJI - KSI ĄŻ KA TELEADRESOWA - Ź RÓD Ł O INFORMACJI NA TEMAT POGL Ą DÓW/PLANÓW - ZWI Ę Z Ł O ŚĆ KOMUNIKATU - KONIECZNO ŚĆ CI Ą G Ł EGO MONITOROWANIA WPISÓW - „LUDZKIE OBLICZE”, SKRACANIE DYSTANSU
52
STANDARDY RELACJI Z INNYMI LUD Ź MI DOBRO v. Z Ł O, SPRAWIEDLIWO ŚĆ v. NIESPRAWIEDLIWO ŚĆ NORMA SPO Ł ECZNA, ZAWODOWA, MORALNA KODEKSY ETYCZNE W PUBLIC RELATIONS WAGA ETYKI W BIZNESIE
53
WATERGATE WOLNO ŚĆ S Ł OWA NEPOTYZM Ł APÓWKA ZIPPERGATEENRONWALMART CITIZENS FOR FREE QUWAIT
54
ADVOCACY (DOBRE DORADZTWO) HONESTY (UCZCIWO ŚĆ ) EXPERTISE (PROFESJONALIZM) INDEPENDENCE (OBIEKTYWNO ŚĆ ) LOYALTY (LOJALNO ŚĆ ) FAIRNESS (SPRAWIEDLIWO ŚĆ ) TRANSPARENCY (TRANSPARENTNO ŚĆ ) INTEGRITY (RZETELNO ŚĆ )
55
- RELIGIA: CHRISTMAS TREE – HOLIDAY TREE, B.C. – B.C.E., A.D. – C.E., ale GOD jako WARTOŚĆ jest OK! - PŁEĆ: HE – SHE, Mrs - MISS - RASA: nie wolno użyć NIGGER, NEGRO, COLOURED nie powinno się używać BLACK, YELLOW, RED, BROWN, INDIAN - STAN ZDROWIA: MENTALLY DISABLED – MENTALLY CHALLENGED, BLIND – VISUALLY IMPAIRED, DEAF – HEARING IMPAIRED, OLD PERSON – SENIOR, BALD – FOLLICALLY CHALLENGED - ORIENTACJA SEKSUALNA: L.G.B.T.Q.I.
56
- GONZALES v. ABERCROMBIE & FITCH (2003) - “Abercrombie is hereby enjoined from enacting, maintaining, or implementing any policy or engaging in any practice or procedure that discriminates against African Americans, Asian Americans, or Latinos on the basis of race, color, and/or national origin.” - DYSKRYMINACJA W TEXACO (1994)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.