Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Olecku 2012/2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Ramy prawne i zasady współpracy PPP- P w Ślesinie z dyrektorami
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Podstawy prawne, rola psychologa,
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
psychologiczno –pedagogiczne
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Olecku 2012/2013 Opr.E.Domasik Olecko- 2013r.

„Mówi się, że nie mamy wpływu na kierunek wiatru, lecz możemy ustawić żagle tak, aby łapać go jak najwięcej”

Rejon działania poradni = powiat olecki Gmina Olecko, Gmina Kowale Oleckie, Gmina Wieliczki, Gmina Świętajno

Baza lokalowa 1968r. 22.08.2005r. ul. Zamkowa 2 15.05.2010r.

Nowi klienci

Nowi klienci cd. Interwencja wczesnodziecięca dzieci od urodzenia do 6 r.ż. Terapia dzieci z niepełnosprawnością słuchu

Działalność merytoryczna Priorytety na rok szkolny 2012/13 Opieka na młodszym dzieckiem od urodzenia do podjęcia nauki w szkole (wczesne wspomaganie rozwoju dziecka). Upowszechnianie wychowania przedszkolnego (monitoring, diagnoza, wsparcie merytoryczne nauczycieli). Doradztwo edukacyjno-zawodowe. Pogłębione orzecznictwo uczniów z niepełnosprawnością słuchu. Wsparcie merytoryczne szkół ponadgimnazjalnych we wdrażaniu zmian z zakresu organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Oferta programowa Dostosowana do potrzeb środowiska, na bieżąco weryfikowana, modyfikowana. Im lepiej szkoła zdiagnozuje swoje potrzeby, doprecyzuje zasady współpracy, tym lepiej poradnia ( stosownie do możliwości kadrowych, czasowych i merytorycznych) zrealizuje jej oczekiwania.

Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych (Dz. U. nr 228,poz.1488) w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. nr 228, poz.1487)

Realizacja zadań statutowych 2012/2013 Działalność diagnostyczna Badania przesiewowe słuchu „Słyszę” Badania przesiewowe mowy „Mówię” Badania przesiewowe wzroku „Widzę” Formy pomocy bezpośredniej (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, terapia logopedyczna, zajęcia psychoedukacyjne, zajęcia z uczniami zdolnymi, zajęcia aktywizujące do wyboru zawodu, mediacje i negocjacje, psychoterapia, porady bez badań)

Realizacja zadań statutowych 2012/2013 Orzeczenia w tym: orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju orzeczenia kwalifikacyjne do zajęć rewalidacyjno-wychowawczych indywidualnych orzeczenia o braku potrzeby kształcenia specjalnego

Zasoby ludzkie Oddział Terenowy Polskiego Towarzystwa Dysleksji nr 86 w Olecku/Samokształceniowy Zespół Nauczycieli Klub Logopedy

Zadania Do zadań poradni należy w szczególności: 1)diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, w tym predyspozycji i uzdolnień, 2)wspomaganie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ( szczególnie uzdolnionych, niepełnosprawnych , niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami komunikacji językowej, z chorobami przewlekłymi); 3) prowadzenie terapii zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych, niepełnosprawnych, niedostosowanych/zagrożonych społecznie oraz ich rodzin; 4) pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizowaniu zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego; 5) wspomaganie dz. i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego; 6) pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości, predyspozycji oraz mocnych stron uczniów; 7)podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień; 8) wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny; 9) wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły; 10)prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli; 11)udzielanie wsparcie merytorycznego… we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli.

Pracownicy

Pracownicy

Oferta na etap gimnazjum (w tereni Warsztaty aktywizujące „Gimnazjalista na rynku pracy” prow. K. Zdan, M. Sadłowska, Zajęcia warsztatowe aktywizujące do wyboru zawodu dla klas III gimnazjum „Pewny start w niepewna przyszłość”- prow. K.Zdan , J.A. Czajewska, Zajęcia psychoedukacyjne „Horyzonty” dla gimnazjalistów- prow. E.Cieślukowska, J.Lipa, Zajęcia adaptacyjno-integracyjne dla młodzieży gimnazjalnej- prow. M.Sadłowska, A. Szymańska –Chodnicka, K.Zdan, Spotkania i prezentacje na terenie szkół wspólnie z doradcami z PUP w Olecku, Szkolenia rad pedagogicznych szkół i placówek w zależności od potrzeb

Doradztwo edukacyjno-zawodowe (na terenie poradni) konsultacje indywidualne uczniom w ramach Zawodoznawczego Punktu Konsultacyjnego Spotkania i wsparcie merytoryczne nauczycielom i doradcom zawodowym Ogólnopolski Dzień Przedsiębiorczości Ogólnopolski Tydzień Kariery

Doradztwo edukacyjno-zawodowe ( w terenie) zajęcia psychoedukacyjne w przedszkolach „ Poznajemy różne zawody” zajęcia psychoedukacyjne w szkołach podstawowych „Poznajemy pracę zawodową naszych bliskich”, „Jacy jesteśmy? Predyspozycje zawodowe” zajęcia aktywizujące do wyboru szkoły ponadgimnazjalnej w gimnazjach „ Pewny start w niepewną przyszłość” zajęcia zawodoznawcze w szkołach ponadgimnazjalnych „Moja przyszłość zawodowa”

Pewny start w niepewną przyszłość

Ogólnopolski Dzień Przedsiębiorczości 2010

Ogólnopolski Dzień Przedsiębiorczości 2011

Ogólnopolski Tydzień Kariery-2011 Zajęcia psychoedukacyjne „Jacy jesteśmy? Predyspozycje zawodowe” kl.VI SP z OI w Gąskach

Pakt Porozumienia na rzecz Poradnictwa Zawodowego Europejskie Dni Przedsiębiorczości Młodych

Tydzień Solidarności Międzypokoleniowej na Warmii i Mazurach-2012

Ważniejsze wydarzenia 4 października 2010r.- Lider Zmian „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” 9 listopada 2010r.- decyzja Warmińsko- Mazurskiego Kuratora Oświaty upoważniająca do orzekania potrzeby kształcenia specjalnego, indywidualnego nauczania oraz wydawania opinii wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci i młodzieży niesłyszącej i słabo słyszącej 13 października 2010r. - uroczyste otwarcie nowej części poradni

Ważniejsze wydarzenia 1 kwietnia 2011r.- II Olimpiado –Ortografiada przy współpracy z Terenowym Oddziałem Polskiego Towarzystwa Dysleksji nr 86 w Olecku i SP nr 1 w Olecku 15 kwietnia 2011r. – VIII Powiatowe Targi Edukacyjne Szkół Ponadgimnazjalnych

Ważniejsze wydarzenia 13 kwietnia 2012r. -IX Powiatowe Targi Edukacyjne Szkół Ponadgimnazjalnych 14 marca 2012r. -Warsztaty doradcom zawodowym: „Zadania i rola poradni psychologiczno-pedagogicznych w procesie wsparcia edukacyjno-zawodowego uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych”

Ważniejsze wydarzenia 16 czerwca 2011r.- V edycja Festynu Integracyjnego „KIDS4KIDS, dzieci-dzieciom” Poszukiwacze skarbów na ścieżce…

Ważniejsze wydarzenia 26 czerwca 2012r. VI Festyn Integracyjny KIDS4KIDS, dzieci-dzieciom. Jak dobrze mieć sąsiada… www.zst.olecko.pl/galeria www.olecko.wm.pl/olecko/galerie: wydarzenia

Ważniejsze wydarzenia 6 i 14 czerwca 2012r. Szkolenia dla szkolnych specjalistów z zakresu nowych procedur oraz form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w aspekcie rozpoznawania możliwości psychofizycznych ucznia w ramach projektu Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku: Podnoszenie jakości pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach poprzez działania szkoleniowe Terenowych Trenerów PTPiP.

Migawki z życia Poradni

Migawki cd.

Migawki cd. Logopedyczny Dzień Otwarty Wizyta studyjna gości z Rosji

Projekty unijne Urząd Miejski- Poddziałanie 9.1.1 Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki- „Równym Krokiem”- diagnoza psychologiczno-pedagogiczna dzieci 3-5 letnich (miasto) Urząd Miejski- Chcę być przedszkolakiem (z terenów wiejskich)

Projekty unijne projekt własny w partnerstwie z Gminą Wieliczki

Najbliższa przyszłość Współpraca poradni ze szkołami i placówkami może być prowadzona np. jako: instruktaże i szkolenia warsztatowe, grupy wsparcia dla nauczycieli, udział w pracach zespołu, konstruowanie propozycji zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej, indywidualne porady dla uczniów i rodziców.

Dziękuję za uwagę