POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Wybrane inwestycje infrastrukturalne w zakresie transportu szynowego w województwie wielkopolskim Janusz Górny Polityka przestrzenna a transportowa.
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
KONFERENCJA ROZKŁADOWA
Toruń, 29. listopada 2007 Konferencja prasowa Nowy rozkład jazdy 2007/8 w województwie kujawsko-pomorskim.
Czysty transport miejski
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Konferencja podsumowująca projekt
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Tania i społecznie akceptowana linia kolejowa do Pyrzowic
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Czytelność układu linii
DZIAŁAJĄC RAZEM OSIĄGNIEMY WIĘCEJ
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Łódzka Kolej Aglomeracyjna we współpracy z
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Polityka transportowa
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Historia kolei na terenach południowej Polski
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Panel: Transport komunalny
Szczecińska Kolej Metropolitalna
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Transport drogowy na Mazowszu
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz kompleksowa analiza sytuacji bieżącej i perspektyw rozwoju regionalnej trasy kolejowej Kalisz - Ostrów Wielkopolski - Poznań, autorstwa Instytut Rozwoju i Promocji Kolei. Kalisz, dnia 17 kwietnia 2007 roku, oprac. Filip Żelazny.

ROZWÓJ KALISZA I WIELKOPOLSKI POŁUDNIOWEJ MOŻLIWY JEST W OPARCIU O AGLOMERACJĘ KALISKO - OSTROWSKĄ Przemawiają za tym: potencjał ludnościowy znacznie ok. 300 tys mieszkańców, potencjał ludnościowy znacznie ok. 300 tys mieszkańców, potencjał gospodarczy, potencjał gospodarczy, rozwijające się uczelnie wyższe, rozwijające się uczelnie wyższe, centralne położenie pomiędzy ośrodkami metropolitalnymi - Poznaniem, Łodzią i Wrocławiem. centralne położenie pomiędzy ośrodkami metropolitalnymi - Poznaniem, Łodzią i Wrocławiem.

Spójność komunikacyjna warunkiem rozwoju aglomeracji Wobec fatalnego stanu dróg w ramach aglomeracji konieczne jest postawienie na transport szynowy, z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury kolejowej.

WARUNKAMI POWODZENIA PRZEDSIĘWZIĘCIA JEST: 1. PRZEJĘCIE PASAŻERÓW KORZYSTAJĄCYCH Z TRANSPORTU DROGOWEGO, 2. NOWOCZESNE SZYNOBUSY DO OBSŁUGI LINII, 3. ZAPEWNIENIE ATRAKCYJNEGO ROZKŁADU JAZDY, 4. KONIECZNOŚĆ ZMINIMALIZOWANIA SKUTKÓW PERYFERYJNEGO POŁOŻENIAKALISKIEGO DWORCA 5. ZAPEWNIENIE SYNCHRONIZACJI Z KOMUNIAKCJĄ MIEJSKĄ, 6. WŁĄCZENIE SIĘ DO PRZEDSIĘWZIĘCIA OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO i NOWYCH SKALMIERZYC.

1. PRZEJĘCIE PASAŻERÓW KORZYSTAJĄCYCH Z TRANSPORTU DROGOWEGO Komunikacja zdominowana została przez czterech przewoźników : Komunikacja zdominowana została przez czterech przewoźników : PKS, PKS, KLA, KLA, MZK Ostrów Wlkp., MZK Ostrów Wlkp., Komunikacja Prywatna Kalisz - Ostrów Komunikacja Prywatna Kalisz - Ostrów Czas przejazdu komunikacją autobusową to 35 minut (z centrum Kalisza do centrum Ostrowa min. 50 minut) odcinek 22 km, komunikacją kolejową 28 minut odcinek 24 km Czas przejazdu komunikacją autobusową to 35 minut (z centrum Kalisza do centrum Ostrowa min. 50 minut) odcinek 22 km, komunikacją kolejową 28 minut odcinek 24 km Zapewnienie konkurencyjnej wobec przewozów autobusowych i motoryzacji indywidualnej ceny przejazdów kolejowych Zapewnienie konkurencyjnej wobec przewozów autobusowych i motoryzacji indywidualnej ceny przejazdów kolejowych

Wszyscy pasażerowie korzystają z usług zbiorowego transportu samochodowego i mogą stać się potencjalnymi pasażerami pociągów, jeżeli zastosuje się odpowiednią ofertę przewozową i zachęci się ich do korzystania z usług kolei. Doświadczenia z badań frekwencji pokazują, że przy zapewnieniu racjonalnej i nowoczesnej oferty przewozowej oraz przeprowadzeniu minimalnej akcji promocyjnej z usług transportu kolejowego w krótkim czasie (6 miesięcy) może zacząć korzystać nawet do 40% pasażerów, wybierających obecnie z przymusu transportu drogowy.

2. NOWOCZESNE SZYNOBUSY DO OBSŁUGI LINII Spełnienie zakładanego celu wymaga dwóch nowoczesnych autobusów szynowych Spełnienie zakładanego celu wymaga dwóch nowoczesnych autobusów szynowych Przejechanie 1 km przez pociąg to koszt: 22 zł dla trakcji elektrycznej 25 zł dla trakcji spalinowej 16 zł dla autobusu szynowego

3. ZAPEWNIENIE ATRAKCYJNEGO ROZKŁADU JAZDY Obecnie oferta przewoźników autobusowych to: 74 pary połączeń w dobie w dni robocze 74 pary połączeń w dobie w dni robocze regularne kursy w odstępach czasu niewiększych niż kilkanaście minut regularne kursy w odstępach czasu niewiększych niż kilkanaście minut zapewnienie w dni robocze kursów co godzinę zapewnienie w dni robocze kursów co godzinę Niezbędne jest: zapewnienie regularnych kursów autobusem szynowym max. co 30 minut w dni robocze oraz dostosowane do potoków podróżnych częstości kursów w pozostałe dni zapewnienie regularnych kursów autobusem szynowym max. co 30 minut w dni robocze oraz dostosowane do potoków podróżnych częstości kursów w pozostałe dni zsynchronizowanie rozkładu jazdy autobusów szynowych z komunikacją miejską zsynchronizowanie rozkładu jazdy autobusów szynowych z komunikacją miejską

4. KONIECZNOŚĆ ZMINIMALIZOWANIA SKUTKÓW PERYFERYJNEGO POŁOŻENIA KALISKIEGO DWORCA Kaliski dworzec kolejowy nie jest położony w centralnej części miasta jak dworce w Poznaniu czy Ostrowie Wlkp. Kaliski dworzec kolejowy nie jest położony w centralnej części miasta jak dworce w Poznaniu czy Ostrowie Wlkp. Peryferyjne położenie dworca zmniejsza atrakcyjność połączeń kolejowych na krótszych liniach Peryferyjne położenie dworca zmniejsza atrakcyjność połączeń kolejowych na krótszych liniach Niezbędne jest podjęcie działań zmniejszających skutki takiego stanu Niezbędne jest podjęcie działań zmniejszających skutki takiego stanu Warianty możliwe do realizacji to: Warianty możliwe do realizacji to: 1. Budowa stacji Kalisz- Centralny w dogodniejszym położeniu, 2. Budowa stacji pomiędzy stacją Kalisz i Kalisz Winiary, na wysokości osiedla Zagorzynek, 3. Zapewnienie synchronizacji komunikacji miejskiej KLA z rozkładem jazdy szynobusów, stworzenie lepszej bazy parkingowej dla aut osobowych

5. ZAPEWNIENIE SYNCHRONIZACJI Z KOMUNIAKCJĄ MIEJSKĄ Połączenie autobusem szynowym w ramach aglomeracji musi zostać oparty na schemacie funkcjonowania PST w Poznaniu, czy SKM w Trójmieście, Połączenie autobusem szynowym w ramach aglomeracji musi zostać oparty na schemacie funkcjonowania PST w Poznaniu, czy SKM w Trójmieście, Do kursującego szynobusu uruchomić należy poprzeczne połączenia komunikacji miejskiej rozwożące pasażerów w ramach miasta Do kursującego szynobusu uruchomić należy poprzeczne połączenia komunikacji miejskiej rozwożące pasażerów w ramach miasta Na pasażera wysiadającego z szynobusu czekać musi autobus miejski Na pasażera wysiadającego z szynobusu czekać musi autobus miejski Konieczne jest wprowadzenie biletu aglomeracyjnego, który obowiązywać będzie na przejazd szynobusem i komunikację miejską Konieczne jest wprowadzenie biletu aglomeracyjnego, który obowiązywać będzie na przejazd szynobusem i komunikację miejską

6. WŁĄCZENIE SIĘ DO PRZEDSIĘWZIĘCIA OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO i NOWYCH SKALMIERZYC Warunkiem realizacji przedsięwzięcia jest włączenie się do realizacji minimum przez Kalisz, Nowe Skalmierzyce, Ostrów Wielkopolski. Warunkiem realizacji przedsięwzięcia jest włączenie się do realizacji minimum przez Kalisz, Nowe Skalmierzyce, Ostrów Wielkopolski. Konieczne jest wypracowanie formuły partnerstwa między miastami dla realizacji projektu oraz określenie ich roli. Konieczne jest wypracowanie formuły partnerstwa między miastami dla realizacji projektu oraz określenie ich roli. Wymagana będzie współpraca z PKP PLK oraz samorządem województwa. Wymagana będzie współpraca z PKP PLK oraz samorządem województwa. Obecnie priorytetem jest rozpoczęcie rozmów (powołanie zespołu roboczego) z partnerskimi samorządami.

Nowoczesne szynobusy

Szynobusy w poszczególnych województwach Źródło: Raport CZT X2006